لندروور-رنجروورمرسدس بنز

مسابقه طناب‌کشی رنجروور اسپورت SVR و مرسدس-ای‌ام‌جی G63

همه ما مرسدس-ای ام جی G63 را به عنوان یکی از جذاب‌ترین و قوی‌ترین شاسی بلندهای روی زمین می‌شناسیم و البته که این‌گونه نیز هست. البته رنجروور اسپورت SVR نیز یک هیولای مخوف بوده و اخیراً این دو خودرو در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند تا مسابقه‌ای جذاب بینشان انجام شود.


G63 حاضر در این مسابقه از نوع جدیدترین نسل بوده و در سه مسابقه طناب‌کشی از چهار مسابقه طناب‌کشی کل از سه دیفرانسیل قفل شونده و دنده‌سنگین استفاده کرده است. این خودرو پذیرای نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو شده که قدرت 577 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری دارد.

در مقابل رنجروور اسپورت SVR قرار می‌گیرد که پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار آن خروجی 566 اسبی و گشتاور 700 نیوتون متری دارد. این خودرو به دیفرانسیل‌های مرکزی و عقب قفل شونده مجهز بوده هرچند راننده به‌صورت دستی آن‌ها را بکار نگرفته بلکه به‌طور ساده حالت چمن را فعال کرده و اجازه داده رایانه‌ها همه‌ی کار را انجام دهند.

در سه مسابقه اول رنجروور ثابت کرده که در برابر G63 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ اما در یکی از تست‌ها وضعیت متفاوتی رقم می‌خورد که نمی‌خواهیم داستان را برای شما لو دهیم.


نتایج به دست آمده شاید سورپرایز کننده باشند زیرا مرسدس خودروی قوی‌تری است اما ذکر این نکته مهم است که لندروور بی‌شک بهترین آفرودرهای دنیا را ساخته و رنجروور اسپورت SVR نیز یکی از بهترین محصولات این خودروساز است. این خودرو در جاده هم احساس‌برانگیز بوده و حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت آن بسیار بیشتر از سقف سرعت 240 کیلومتر در ساعتی مرسدس می‌باشد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. s.h

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (628 ديدگاه)

    این رو دیده بودم رنجروو میبره به خاطر وزن بیشتر و البته نمیدوم چرا تو راند دوم دو نف رسوار رنجروور میشند و تو راند وسط هر دو برابرند و مرسدس یه خرده بیشتر میکشه
    ولی بازم برابرند
    خب البته درسته جی کلاس حرف نداره ولی رنجروور بیشتر نباشه کمتر زا اون نیست

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2934 ديدگاه)

      وزن G63 بیشتره,، 2560 در مقابل 2377

      1. s.h

        ۲۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (628 ديدگاه)

        من فکر میکردم وزنش بیشتر باشه چون این خیلی به وزن وابسته هست !!!!

  2. King

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالی هستی مرسدس⁦❤️⁩

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2934 ديدگاه)

    من همیشه طرفدار مرسدس بودم و هستم، کمپانی شماره یک تو لیست علاقه‌مندی‌هام؛ اما رنجرور اس وی اتوبیوگرافی لانگه که بیشتر از هر خودرویی تحریکم میکنه. . .💕

  4. MAHDI

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3703 ديدگاه)

    تا الان طناب کشی های زیادی مجله CARWOW برگزار کرده.سری قبل هم رقابت مرسدس G63 بود در مقابل بنتلی بنتایگا که یه بار بنتلی بنتایگا G63 رو کشید و یه بار G63 بنتایگا رو کشید، البته قبلش بین G63 و پورشه کاین بود که G63 پیروز شد.

  5. joojoo

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (130 ديدگاه)

    دود از کنده بلند میشه……
    رنجروور پدربزرگش دیفندره…..تجربه ی افرودسازی لندروور با مدل افسانه ای دیفندر…. و تجربه ی ساخت سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل فوق العاده ی لندروور، باعث شده که رنجروور علی رغم وزن کمتر بتونه بنز جی واگن رو بکشه تا حدی…..و وقتیم که یدونه ادم اضافه میشه و وزن رنجروور بالاتر میره…عملا جی کلاس از میدون به در میشه…..
    حالا فکر کنید نسل جدید لندروور دیفندر که مخصوص افروده هم معرفی شده…. چه غوغایی کنه توی تستای کشش و افرودی……و با معرفی نسل جدید تویوتا لندکروزر و لکسوس ال ایکس……که اونا هم سری در میون سرها دارن…..این رقابت ها چقدر قراره داغ بشه….خدا میدونه

    1. مانی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1592 ديدگاه)

      چنین تستهایی چندان ارزشی نداران که چنین نتایجی بگیری
      اینجا هم مهم‌ترین چیز اصطکاک تایر با چمن هست

      1. مهردادكمال

        ۲۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (161 ديدگاه)

        معنیشو من هم نفهمیدم که چی بشه مثلا

      2. joojoo

        ۲۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (130 ديدگاه)

        نه فقط اصطکاک……
        که توانایی دیفرانسیل توی تقسیم نیرو هم هست……
        واسه همین گفتم که دود از کنده بلند میشه

  6. (Saeed(peugeot

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ای جوووونم از این رنجروور که عالی بود.

  7. Khosrow

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1407 ديدگاه)

    رو چمن؟ کافیه یکیشون اول سر بخوره دیگه تا تهش میره / این چلنج غلط بود ..

  8. Mori Ca.

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنوز مرسدسه که دل منو بیشتر میبره، وقتی حرف از آفرودر باشه اون رینگو لاستیک ها یه خورده غیر معقولن، و باید قابلیت اعتماد هم در نظر گرفت که فکر میکنم از این جهت هم جی بهتره.

  9. Behrouz. anzali

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اگه رو اسفالت بود چطور میشد؟؟؟ اگه یه نفر تو جی کلاس سوار میشد چی؟؟؟ بازم اینجوری بود؟؟ باید همه رو با هم تست میکردن

  10. Kf

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا اما ظاهر SVR هیچ وقت قدیمی نمیشه اگر بخوام یه suv برونم انتخاب اولم بدون شک رنج روور

  11. پیام

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (35 ديدگاه)

    حجم موتور این دو ماشین برابر نیست و این تست ایراد داره.

  12. داود

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    مرسدس در حدی نیست که بتونه استاد قدرت و گشتاور مثل رنجرور و تویوتا و بی ام و را ببره . کلا مرسدس به درد پیرمرد و پیرزن میخوره .فقط اسمش برای ایرانیان دهن پر کنه.

    1. Khosrow

      ۲۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1407 ديدگاه)

      کامنت اقا داود به کنار اون 2 تا لایک رو چه کنم 🤣🤣🤣 ..

  13. مانی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1592 ديدگاه)

    پدال جون خیلی‌ بد ترجمه کردی
    تو مقاله اصلی‌ اون همه رو Grip تاکید شده بود
    شما باز هم ندیدینش

  14. یوسف

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عالی بود
    تازه شانس آورده که این رنجرور اسپرته… اگه رنجرور فول سایز بود که دیگه آبرو براش
    نمی ذاشت.
    البته خود جی کلاس کپی شده از اطاق دیفندر و زیربندی و اکسل رنجروره

  15. علی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    با همه احترامی که واسه مرسدس بنز قائلم ولی دیگه رسید به قول مرحله اخر که به هیچکس باج نمیده✌✌✌
    از هر لحاظ بهش نگاه میکنی سره به g63

    1. علی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (754 ديدگاه)

      تصحیح میکنم غول

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن