لندروور-رنجروورمرسدس بنز

مسابقه طناب‌کشی رنجروور اسپورت SVR و مرسدس-ای‌ام‌جی G63

همه ما مرسدس-ای ام جی G63 را به عنوان یکی از جذاب‌ترین و قوی‌ترین شاسی بلندهای روی زمین می‌شناسیم و البته که این‌گونه نیز هست. البته رنجروور اسپورت SVR نیز یک هیولای مخوف بوده و اخیراً این دو خودرو در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند تا مسابقه‌ای جذاب بینشان انجام شود.


G63 حاضر در این مسابقه از نوع جدیدترین نسل بوده و در سه مسابقه طناب‌کشی از چهار مسابقه طناب‌کشی کل از سه دیفرانسیل قفل شونده و دنده‌سنگین استفاده کرده است. این خودرو پذیرای نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو شده که قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد.

در مقابل رنجروور اسپورت SVR قرار می‌گیرد که پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار آن خروجی ۵۶۶ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. این خودرو به دیفرانسیل‌های مرکزی و عقب قفل شونده مجهز بوده هرچند راننده به‌صورت دستی آن‌ها را بکار نگرفته بلکه به‌طور ساده حالت چمن را فعال کرده و اجازه داده رایانه‌ها همه‌ی کار را انجام دهند.

در سه مسابقه اول رنجروور ثابت کرده که در برابر G63 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ اما در یکی از تست‌ها وضعیت متفاوتی رقم می‌خورد که نمی‌خواهیم داستان را برای شما لو دهیم.


نتایج به دست آمده شاید سورپرایز کننده باشند زیرا مرسدس خودروی قوی‌تری است اما ذکر این نکته مهم است که لندروور بی‌شک بهترین آفرودرهای دنیا را ساخته و رنجروور اسپورت SVR نیز یکی از بهترین محصولات این خودروساز است. این خودرو در جاده هم احساس‌برانگیز بوده و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت آن بسیار بیشتر از سقف سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی مرسدس می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. s.h

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (694 ديدگاه)

    این رو دیده بودم رنجروو میبره به خاطر وزن بیشتر و البته نمیدوم چرا تو راند دوم دو نف رسوار رنجروور میشند و تو راند وسط هر دو برابرند و مرسدس یه خرده بیشتر میکشه
    ولی بازم برابرند
    خب البته درسته جی کلاس حرف نداره ولی رنجروور بیشتر نباشه کمتر زا اون نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3000 ديدگاه)

      وزن G63 بیشتره,، ۲۵۶۰ در مقابل ۲۳۷۷

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. s.h

        ۲۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (694 ديدگاه)

        من فکر میکردم وزنش بیشتر باشه چون این خیلی به وزن وابسته هست !!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. King

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالی هستی مرسدس⁦❤️⁩

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3000 ديدگاه)

    من همیشه طرفدار مرسدس بودم و هستم، کمپانی شماره یک تو لیست علاقه‌مندی‌هام؛ اما رنجرور اس وی اتوبیوگرافی لانگه که بیشتر از هر خودرویی تحریکم میکنه. . .💕

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. MAHDI

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4575 ديدگاه)

    تا الان طناب کشی های زیادی مجله CARWOW برگزار کرده.سری قبل هم رقابت مرسدس G63 بود در مقابل بنتلی بنتایگا که یه بار بنتلی بنتایگا G63 رو کشید و یه بار G63 بنتایگا رو کشید، البته قبلش بین G63 و پورشه کاین بود که G63 پیروز شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. joojoo

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (191 ديدگاه)

    دود از کنده بلند میشه……
    رنجروور پدربزرگش دیفندره…..تجربه ی افرودسازی لندروور با مدل افسانه ای دیفندر…. و تجربه ی ساخت سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل فوق العاده ی لندروور، باعث شده که رنجروور علی رغم وزن کمتر بتونه بنز جی واگن رو بکشه تا حدی…..و وقتیم که یدونه ادم اضافه میشه و وزن رنجروور بالاتر میره…عملا جی کلاس از میدون به در میشه…..
    حالا فکر کنید نسل جدید لندروور دیفندر که مخصوص افروده هم معرفی شده…. چه غوغایی کنه توی تستای کشش و افرودی……و با معرفی نسل جدید تویوتا لندکروزر و لکسوس ال ایکس……که اونا هم سری در میون سرها دارن…..این رقابت ها چقدر قراره داغ بشه….خدا میدونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مانی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      چنین تستهایی چندان ارزشی نداران که چنین نتایجی بگیری
      اینجا هم مهم‌ترین چیز اصطکاک تایر با چمن هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهردادكمال

        ۲۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (203 ديدگاه)

        معنیشو من هم نفهمیدم که چی بشه مثلا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. joojoo

        ۲۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (191 ديدگاه)

        نه فقط اصطکاک……
        که توانایی دیفرانسیل توی تقسیم نیرو هم هست……
        واسه همین گفتم که دود از کنده بلند میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ای جوووونم از این رنجروور که عالی بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Khosrow

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    رو چمن؟ کافیه یکیشون اول سر بخوره دیگه تا تهش میره / این چلنج غلط بود ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Mori Ca.

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنوز مرسدسه که دل منو بیشتر میبره، وقتی حرف از آفرودر باشه اون رینگو لاستیک ها یه خورده غیر معقولن، و باید قابلیت اعتماد هم در نظر گرفت که فکر میکنم از این جهت هم جی بهتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Behrouz. anzali

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (320 ديدگاه)

    اگه رو اسفالت بود چطور میشد؟؟؟ اگه یه نفر تو جی کلاس سوار میشد چی؟؟؟ بازم اینجوری بود؟؟ باید همه رو با هم تست میکردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Kf

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا اما ظاهر SVR هیچ وقت قدیمی نمیشه اگر بخوام یه suv برونم انتخاب اولم بدون شک رنج روور

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. پیام

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حجم موتور این دو ماشین برابر نیست و این تست ایراد داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. داود

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (92 ديدگاه)

    مرسدس در حدی نیست که بتونه استاد قدرت و گشتاور مثل رنجرور و تویوتا و بی ام و را ببره . کلا مرسدس به درد پیرمرد و پیرزن میخوره .فقط اسمش برای ایرانیان دهن پر کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Khosrow

      ۲۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1726 ديدگاه)

      کامنت اقا داود به کنار اون ۲ تا لایک رو چه کنم 🤣🤣🤣 ..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. مانی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    پدال جون خیلی‌ بد ترجمه کردی
    تو مقاله اصلی‌ اون همه رو Grip تاکید شده بود
    شما باز هم ندیدینش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. یوسف

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عالی بود
    تازه شانس آورده که این رنجرور اسپرته… اگه رنجرور فول سایز بود که دیگه آبرو براش
    نمی ذاشت.
    البته خود جی کلاس کپی شده از اطاق دیفندر و زیربندی و اکسل رنجروره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. علی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با همه احترامی که واسه مرسدس بنز قائلم ولی دیگه رسید به قول مرحله اخر که به هیچکس باج نمیده✌✌✌
    از هر لحاظ بهش نگاه میکنی سره به g63

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (810 ديدگاه)

      تصحیح میکنم غول

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا