لندروور-رنجروور

رنجروور اووک، شاسی‌بلندی لوکس با قوای محرکه پاک

نسل جدید رنجروور اِووک اولین شاسی‌بلند لوکس و جمع‌وجوری است که توانسته استانداردهای آلایندگی RDE2 را پاس کند. این استانداردها از ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ اجباری خواهند شد.


جدیدترین شاسی‌بلند کامپکت لندروور تست‌های آلایندگی واقع‌بینانه‌ی یاد شده را با نسخه‌ی گیربکس دستی دیفرانسیل جلو که به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی ۱۴۷ اسب بخاری مجهز بوده پشت سر گذاشته است.


به منظور همخوانی با این استانداردهای آلایندگی، اووک جدید باید حداکثر آلایندگی NOx برابر با ۸۰ میلی‌گرم در هر کیلومتر بر جای می‌گذاشت و این خودرو نیز یک سال قبل از اجباری شدن استانداردهای RDE2 دقیقاً همین میزان آلایندگی را ثبت کرده است.


نیک راجرز مدیر مهندسی تولید جگوار لندروور گفته است:

نسل جدید رنجروور اووک از طراحی پیشرانه‌ی متمایزی سود می‌برد که آلایندگی واقعی NOx را از سال ۲۰۱۰ تاکنون حدود ۹۰ درصد کاهش داده و این امر نشان دهنده‌ی پیشرفت چشمگیر شرکت ماست.

او ادامه می‌دهد:

گروه‌های مستقل همچون Index AIR و ADAC تأیید کرده‌اند پیشرانه‌های دیزلی ما جزو پاک‌ترین پیشرانه‌های بازار هستند.

طراحی کم اصطکاک پیشرانه‌ی لندروور به همراه ادبلو و فیلترهای ذرات باعث به دام انداخته شدن ۹۹.۹ درصد دوده‌ها می‌شود و همین امر باعث شده نسل جدید اووک D150 با شاسی بلندهای بنزینی قابل‌مقایسه باشد و درعین‌حال مصرف سوخت و آلایندگی دی‌اکسید کربن کمتری داشته باشد.

این شاسی‌بلند جدید همچنین به پره‌های فعال جدیدی مجهز است که در زمان گرم شدن پیشرانه و موقعیت‌هایی که به خنک شدن اضافی نیازی نیست (همچون حرکت در بزرگراه‌ها) بسته باقی می‌مانند و این امر کارایی آئرودینامیکی اووک را ۱۴ درصد بهبود می‌بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3683 ديدگاه)

    دیگه کامل تر از این چی میخوایم؟ به نظرم که بهترین گزینه این کلاس شده. البته نه برای کسی که میخواد بره پیست. بلکه برای کسی که استفاده روزانه داره و باهاش به همه جا میخواد سفرکنه و از ماشینش استفاده و لذت ببره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    وااااای چهره ی این ماشین آدمو دیونه میکنه به خدااااا ….آخه مگه بهتراز این داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      من زیاد طرفدار تب و تاب شاسی بلند سواری در ایران و کل دنیا نیستم
      ولی
      ایووک و رنج روور از معدود انتخابهایی هست که دیوانه وار عاشقشونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ADAK

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    دوسش می دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    اووک : لایک
    ماکان : دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    در بین ماشینهای رنجروو طراحی بیرونی اووک به روز و جوان پسند هست و طراحی بیرونی بقیه محصولات رنجرور جعبه ای و سنتی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا