لندروور-رنجروور

لندروور دیفندر ۴۵۰ اسبی با کابین شطرنجی پورشه

لگاسی اورلند به جدیدترین محصول خود که بر پایه لندروور دیفندر ۹۰ نظامی اسبق شکل گرفته کاملاً افتخار می‌کند. حداقل تصاویر منتشر از این خودرو چنین چیزی را نشان می‌دهد.

دیفندرهای کلاسیک در زمینه بازسازی و ارتقا گزینه‌های بسیار محبوبی هستند و نتیجه نهایی نیز معمولاً بهتر از نسخه استاندارد و پایه می‌شود.

در این مورد خودروی مدنظر کاملاً هیجان‌انگیز بوده و تغییرات رخ ‌داده در آن بسیار احساس‌برانگیز هستند.

آفرودر مشهور بریتانیایی‌ها هم‌اکنون به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 جدید با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعته دستی NV4500 مجهز شده است. همچنین شاسی هم تقویت شده تا طول عمرش بهبود یابد.

به منظور حصول اطمینان از هماهنگی خودرو با این قدرت بالا، جعبه انتقال هم با قطعات هوی دیوتی ارتقا یافته است. در جلو و عقب دیفرانسیل‌های لغزش محدود، شفت‌های هوی دیوتی، سیستم تعلیق کاراتر و ترمزهای دیسکی با ۶ کالیپر در جلو و ۴ کالیپر در عقب بکار رفته‌اند.

همچنین یک سیستم اگزوز سفارشی نیز وجود دارد که باعث می‌شود پیشرانه بهتر تنفس کرده و غرش عمیق‌تری را ایجاد کند.

بدنه خودرو رنگ خاکستری با عناصر مشکی را به خود گرفته و از ویژگی‌های ظاهری دیفندر یاد شده می‌توان به جلوپنجره هریتیج، عناصر مشکی پروفایل جانبی و… اشاره کرد.

شاید کابین برجسته‌ترین بخش این دیفندر باشد زیرا حس دهه ۸۰ پورشه را تداعی می‌کند. در واقع صندلی‌های جلو از پورشه ۹۳۰ کررا گرفته شده و پوشش بکار رفته روی بخش‌های مختلف نیز جزو انتخاب‌های پورشه هستند. سقف هم از جنس جیر بوده و فرمان چوبی نیز کاملاً خاطره‌انگیز جلوه می‌کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. محمد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (374 ديدگاه)

    چه جا داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. zeg

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (58 ديدگاه)

      به درد بابابزرگای ۸۰ ساله میخوره، باهاش خاطره بازی کنن!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. کارلوس کاستاندا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    بازار یابی اروپایی یه رویه بالشتی شطرنجی میکشن رو صندلی اسمش میشه کابین شطرنجی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Mad.z.Max

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (614 ديدگاه)

    عجب عشقی
    صدبار به دیفندر جدید ترجیحش میدم.
    انجین شوی هم که تضمین کیفیت..
    عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1092 ديدگاه)

    کابینش واقعا حس خیلی خوبی به آدم میده.
    دوست داشتم همین الان یه نمونشو داشته باشم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Hadi

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (785 ديدگاه)

    روح آفرود…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. N.I.M.A

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    با سلام خدمت اساتید. جایی بهتر از اینجا پیدا نکردم برای پرسیدن این سوال.
    آیا “پاژن دو درب” که اگر اشتباه نکنم انژکتور هم نیستن برای استفاده درون شهری و فقط مصرف آنرود بدون در نظر گرفتن بحث مصرف سوخت، توجیه پذیره یا بعد از یه مدت با خرج و مخارج کمر آدم رو میشکونه؟ دوستانی که اطلاعات و تجربه استفاده دارن متشکر میشم پاسخ بدن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاپور

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (30 ديدگاه)

      جناب نیما تجربه شخصی من میگه استفاده از ماشین آفرود تو شهر منطقی نیست اما اگه مشکل مالی نداری بعنوان ماشین دوم و آخر هفته بزنی به دل دشت و بیابان خیلی هم میتونه جالب و هیجان انگیز باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. AK1

        ۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقا منم سوالم همینه. فشاری که به کمکها و موتور ماشین تو آفرود میاد قاعدتا باید بیشتر از دست‌اندازهای خیابون باشه. پس چرا اکثرا توصیه نمیکنن. در صورتی که دیفندرهایی که خان دیزاین شدن رو اگر ببینید داخل شهر استفاده میشن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا