لندروور-رنجروور

لندروور دیفندر V8، کم‌مصرف‌تر از جیپ رانگلر ۳۹۲

اوایل سال جاری در ماه فوریه، لندروور نسخهٔ قوی‌تر دیفندر را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرد و حالا مصرف سوخت این نسخه توسط سازمان EPA آمریکا اعلام شده است. این دیفندر قدرتمند به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ آشنای جگوار-لندروور مجهز است که در اینجا ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما این موتور هرگز با محیط‌زیست سازگاری ندارد زیرا طبق اعلام EPA، دیفندر V8 در نسخهٔ ۹۰ (دودر) در هر صد کیلومتر در شهر ۱۵.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۲.۴ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. مصرف سوخت نسخهٔ بزرگ‌تر ۱۱۰ (چهاردر) در بزرگراه و در سیکل ترکیبی با نسخهٔ ۹۰ یکسان است اما در شهر به ۱۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش میابد.

بااین‌حال، دیفندر V8 نسبت به رقیب اصلی خود یعنی جیپ رانگلر ۳۹۲ کمی مصرف سوخت بهتری دارد زیرا این رانگلر با موتور ۶.۴ لیتری ۴۷۰ اسب بخاری V8، در هر صد کیلومتر در شهر ۱۸.۱ لیتر، در بزرگراه ۱۳.۸ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۶.۸ لیتر بنزینی را می‌بلعد. لندروور دیفندر V8 در هردو نسخهٔ ۹۰ و ۱۱۰ از اواخر تابستان راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد. قیمت نسخهٔ ۹۰ در آمریکا از ۹۸,۵۵۰ دلار و نسخهٔ ۱۱۰ از ۱۰۱,۷۵۰ دلار آغاز می‌شود. این یعنی جیپ با اینکه در پمپ‌بنزین‌ها هزینهٔ بیشتری خواهد داشت اما ده‌ها هزار دلار از رقیب بریتانیایی ارزان‌تر است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. شاهرخ

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (117 ديدگاه)

    خب رانگلر حجمش بیشتره
    رانگلر با تنفس طبیعی خیلی قدرت خوبی میده

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6032 ديدگاه)

      کاری به حجم بیشتر نیست !
      کلاً سطح ساخت و فلسفه‌ی ساخت این دو خودرو با هم متفاوته !
      حتی قیمتشون هم با فاصله‌ زیاد هست !

      کسی که دیفندر میخره ، میدونه که چی را داره به چی ترجیح میده و به حق که نوش جونش هر چی از دیفندر جدید بگیم کم گفتیم .

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      دیفندر خودش کم مصرف نمیکنه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    من باشم رانگلر بر میدارم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      ولی دیفندر یه چیز دیگست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. ARAZ

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نسخه رپتور فورد برانکو خیلی جالب میشه اگه بیاد
    با یه هشت سیلندر سوپرشارژ

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  4. .

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    احتمالن آخرین ۸ سیلندر هایی هست که زیر کاپوت این دو ماشین قرار میگیره
    در آینده ی نزدیک همه چیز الکتریکی میشه و ما هنوز فرصتی برای ماشین بازی درست و حسابی تو این کشور نداشتیم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. new ramin

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1731 ديدگاه)

    امروز فهمیدم پدال هدفش فقط وفقط ۳چیز هست

    ۱ = خراب کردن تسلا!
    ۲ =مطلب گذاشت خودرو های چینی ناشناخته برای خراب کردن نام خودرو چینی.
    ۳ = بیشتر اخبار خودرو کره ای فراخوان هست که بگن کره ای ها بد هستش

    واقعا واقعا واقعا برای سردبیران و نویسندگان پدال متأسفم…

    ۳تا خبر دیدم که این حرف مو تایید میکنه.
    خیلی وقته خبر اومده ولی پدال اهمیتی نداده
    خبر ها
    ۱= رکورد جدید تسلا اس پلاد در شتاب ۰تا۱۰۰
    .
    ۲= عکس های جاسوسی جنسیس g90 مدل ۲۰۲۲
    .
    ۳= معرفی changan European x7 plus
    یا آمار فروش ۶ غول خودرو سازی چین
    یا تجربه رانندگی با انواع خودرو های جدید چینی
    هونگکی جیلی byd و…
    .
    وقتی بحث دروغ تسلا باشه یا وقتی بحث فراخوان تسلا باشه سریع پدال مطلب میزاره….
    اما وقتی بحث رکورد تسلا باشه اصلا انگار نه انگار
    .
    وقتی بحث فراخوان یا مشکلات کره ای باشه پدال سریع مطلب میزاره اما چیز های جدید کره ای رو بعد چند روز میزاره.
    .
    وقتی چینی ها ماشین کپی میسازن یا کمپانی نا شناخته چینی ماشین میسازه پدال سریع مطلب میزاره… ولی وقتی بحث آمار فروششون یا مقایسه با خودور های مطرح یا حتی معرفی نسل جدید کمپانی های مطرح چینی باشه اصلا انگار نه انگار.

    سردبیران عزیز. با کوچک کردن و اهمیت ندادن به برخی کمپانی ها و پوشش دادن فقط یک سری خبر هاشون برای شما سودی داره؟؟؟ چرا تعصبی برخورد میکنید؟؟؟واقعا چرا نمی‌خواهید مردم آگاه باشند؟؟؟ واقعاً نمیدونم چی بگم.

    پدال این نقد من هستش… منتشر کن…با سپاس

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
    1. R@m!n

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      کی داره از آگاهی حرف می زنه 😂😂😂😂 این حد از *** نوبره واقعا !!

      کلا سرورای اینترنت خاموش کنن بهتره

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    2. بهنام

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (497 ديدگاه)

      شما خودت داری میگی سایت داره فقط خبر خودرو های چینی رو پوشش میده بعد میگی : خیلی وقته خبر اومده ولی پدال اهمیتی نداده
      حالا مورد سومی که گفتی: معرفی changan European x7 plus
      یا آمار فروش ۶ غول خودرو سازی چین
      یا تجربه رانندگی با انواع خودرو های جدید چینی
      هونگکی جیلی byd و…)
      چی بگم والا احترام به سلایق مختلف واجبه ولی خدایی چطور چشمت روی همه چی بستی و اینطوری از خودرو های چینی میگی و دفاع میکنی

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    3. ارشیاsvj

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1497 ديدگاه)

      رامین جان.
      کلی سایت خودرویی هست.
      من که هیچ مشکلی با پدال ندارم.
      ولی اگه خواستی خودم یه چنتا رو بهت معرفی میکنم.
      هم خودت اخباری که دوس داری میخونی.
      و مهم تر از اون
      هم ما از دستت راحت میشیم.
      امضای خودتم پشت کامنت
      پدال لطفا کامنتو منتشر کن با سپاس

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    4. RezaRs

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      آقا رامین مثلا مثلا ۴۴ ساله این شیوه انتقاد نیست این شیوه تهمته انتقاد آخرش پیشنهاد هست آخرش راهکار هست دوست عزیزمون یانکی که همین نوع تهمتو زد هم نیومد پیگیر حرفش بشه و ترجمه رو به عهده بگیره

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. یانکی

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1353 ديدگاه)

        من ترجمه رو به عهده بگیرم.یه حرفی میزنی.حالا تو فکر کن من ترجمه کردم فرستادم پدال هم قبول کرد فکر میکنی گردانندهای سایت میزارن اخبار آمریکایی از آلمانی بیشتر بشه.الان چند روزه تمام دنیا دارن از معجزه شتاب گیری تسلا میگن ولی پدال رفته گشته گشته خبر فسیل شده تایم ۲.۷ تسلا آورده در حالی که همه میدونن مدلs چیتا تایم زیر ۲.۳ رو هم زده چه برسه به پلاد که ۱.۹۸ زده.یه له شدن آونتادور زیر چرخهای دورانگو رو به شکل مصخره ای توجیه میکنه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. RezaRs

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          من که خودم قول میدم از شما حمایت کنم خیلی خوبه که از بین اعضای سایت هم مترجم داشته باشیم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. RezaRs

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          هم اینکه نگاه به ترجمه و یک مقاله از نقطه نظرات متفاوت باعث میشه گفتگوی علمی بیشتری بشه تو سایت و هم اینکه اعضایی که علمشو داشتند اما خجالت کشیدن هم کم کم ببین شما اضافه شدی به خودشون جرعت بدن که ترجمه کنند

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      جناب خب شما برو سایتای چینی خبرشو بخون گوگل ترنسولیت هم هست دیگه چرا میای پدال؟ چین چه نوع خودروهای خاصی میسازه که پدال بخواد خبرشو منتشر کنه؟ الان جتکوی ایران خودرو هم سه باره خبرش منتشر میشه کلی عکس گرافیکی ازش اومد اما چرا خبرشو نزاشتن تو پدال؟چون میدونن آخرش به هیچ جا نمی‌رسه یا درنهایت یه شتری ازش درمیاد…
      اگه ناراحتی با یه کامنت خداحافظی خیلی مارو خوشحال می‌کنی….

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  6. یوسف

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    در این که رانگلر خوب و عالیه شکی نیست اما هنوز که هنوزه کار داره…. خدایی از لحاظ طراحی و تکنولوژی هیچ جوره رقیب دیفندر نیست و حداقل ۲۰ سال اختلاف تکنولوژی و طراحی با دیفندر داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  7. مازیار

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (458 ديدگاه)

    این CARPATHIAN EDITION با چرخهای ۲۳ اینچی خیلی دلبره مخصوصا نسخه دو درش😍

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. میثم

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1707 ديدگاه)

    دیفندر هیدروژنی هم داره مراحل تست فنی رو میگذرونه
    پدال لطفا پوشش بده
    ممنون

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. Sajjad

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1818 ديدگاه)

    ته این مطلب باید گفت خب که چی؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      برای منم جای سواله چرا همچین مقایسه ای؟ رنگلر حجیم تره تازه رنگلر آفرودی تره ارتفاعش از زمین خیلی زیاده اما دیفندر شده یه شاسی بلند….

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چطور یه سواری حجم بالا جدید با حدود ۲.۵ تن وزن ،۱۵ تا ۱۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت میسوزونه ولی یک تریلی کشنده با ۳۰ تن وزن و اونقدر مقاومت اتاق در مقابل باد ،حدود ۳۰ لیتر گازوییل میسوزونه؟دوستان اگه کسی پاسخ فنی داره،راهنمایی کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (458 ديدگاه)

      یکی از دلائلش اینه که موتورهای دیزل چون شمع ندارند ضریب تراکم بالاتری – نزدیک به دوبرابر – نسبت به بنزینی دارند که به همین میزان سوخت کمتری مصرف میکنند و اساسا خود کازویل نسبت به بنزین متراکم تر هست و بازده بیشتری داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. یاس ی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (871 ديدگاه)

    دیفندر عشقه عشق، نسخه هشت سیلندر هم دیگه توی خونه خودشون ختم کلامه لعنتی. نمیگم بهترینه ولی قطعا یکی از بهترینهای آفرود لوکسه. خداییش خیلی این نسل جدید را دوست دارم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    من رنگلر رو برمیدارم‌‌ از خدای آفرود نمیشه گذشت،لندکروزر و دیفندر و یا لندروور همه از جیپ الهام گرفته شدن جیپ حکم خدارو اینجا داره….

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. یوسف

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (282 ديدگاه)

      چه خدایی….. که پیغمبراش از خودش زدن جلو….

      موافقم ۱
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا