مقایسه تیونینگ رنجروور ولار اوورفینچ و استارتک

برخی افراد معتقدند رنجروور ولار شیک‌ترین شاسی‌بلند دنیاست و با توجه به وجود رقبای لوکس زیاد، این موضوع نشان دهنده‌ی کار فوق‌العاده‌ای است که طراحان این خودرو انجام داده‌اند.


در مقایسه با رقبا، ولار از خطوط نرم‌تر و خط سقف خمیده‌تر سود برده است. در واقع می‌توان این خودرو را ترکیبی از اووک و اسپورت دانست هرچند خود ولار خط شانه‌ای دارد که کمتر از برادران زاویه و گوشه دارتر شده است.


هم‌اکنون که این شاسی‌بلند شیک و زیبا وارد بازار شده تیونرها به دنبال راه‌هایی برای ارتقای بصری و پرفورمنس هرچه بهتر این خودروی بریتانیایی هستند و تلاش می‌کنند محصول منحصربه‌فرد خود را تولید نمایند.


آنچه که در این نوشتار مشاهده خواهید کرد دو پروژه‌ی متفاوت انجام شده روی ولار است که یکی محصول استارتک آلمان و دیگری هم محصول اوورفینچ بریتانیاست.


اوورفینچ چندین دهه است که مشغول شخصی‌سازی محصولات لندروور بوده و چندین جایزه را به خاطر نبوغ خود برنده شده است. محصولات این کمپانی خیلی برجسته و شاخص نیستند اما خب اسپورت تر از مدل‌های استاندارد کارخانه‌ای می‌باشند.


پروژه‌ی ولار این تیونر هم تفاوتی با دیگر محصولات ندارد. جدای از سپرهای بازنگری شده، نوشته‌های خاص، عناصر فیبر کربنی، خروجی‌های اگزوز، رینگ‌های 22 اینچی و اسپویلر عقب، چیز دیگری را نمی‌توان برشمرد. طراحی‌های این تیونر در همین بخش به پایان می‌رسد چراکه هدف آن ساده‌سازی و برجسته کردن خطوط واضح بدنه‌ی ولار بوده و در عین حال خواسته ظرافت اصلی خودرو را حفظ نماید.


مشتریان همچنین می‌توانند طیف وسیعی از رنگ‌های سفارشی و پوشش شخصی کابین را انتخاب کنند. ولار اوورفینچ خودرویی کاملاً اسپورت و در عین حال بی غل و غش است که بر ذات اصلی آن تأکید دارد.


البته که سلیقه‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند و می‌توان نگاهی هم به ولار تیون شده توسط استارتک انداخت. کیت بدنه‌ی این تیونر کاملاً مناسب شاسی‌بلند بریتانیایی بوده و آن را به خودرویی با ابهت تر تبدیل کرده است.


اگرچه این تیونر آلمانی به شما اجازه خواهد داد تا سپر جدید با اسپویلر یکپارچه و ورودی‌های بزرگ‌تر را بدون استفاده از کیت بدنه‌ی پهن انتخاب کنید اما اگر بخواهید خودرویی با ظاهر عضلانی‌تر داشته باشید حتماً کیت یاد شده را سفارش خواهید داد.


از دیگر بازنگری‌های ولار استارتک می‌توان به پانل سفارشی درب پشتی، دیفیوزر جدید با خروجی‌های اگزوز یکپارچه و رینگ‌های 22 اینچی مونواستار M اشاره کرد. همچنین می‌توان ماژول صدای XTRA را انتخاب کرد که با هر دو نسخه‌ی بنزینی و دیزلی ولار هماهنگ بوده و صدایی گیرا ایجاد می‌کند.


اما کابین نیز با پوشش سفارشی چرم و آلکانترا در دسترس بوده و می‌توان تریم چوب و فیبر کربن را نیز سفارش داد.


خب حالا زمان انتخاب و تصمیم‌گیری فرا رسیده است. شما کار کدام تیونر را دوست دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1086 دیدگاه) ,

    من نمیدونم چرا وقتی این خودروها رو میبینم ، یک دفعه یاد صنعت خودروسازی ، مردم کشور و وضعیت زندگی در کشور میوفتم که میدونم چرا این وضعیته ، ولی چرا ؟؟ آخه چرا؟؟
    دِ بابا چرا این دوره بدبختی ها شانس مائه که باید از دیدن این همه عروسک محروم بشیم و برای ما تصمیم بگیرند و بخوان مارو به ساده زیستن تشویق کنند ، آقا من نمیخوام ساده زندگی کنم ، بتو چه که برای من تصمیم میگیری من ساده باشم یا اینکه کشورهای دیگرو نگردم ،. به چه زبونی باید بفهمونیمشون ما نمیخواهیم شما را دیگه برامون تصمیم بگیرید (( بخدا ایران افتاده دست نا اَهلش)) ، برین گمشین هرچی هم بردین نوش جونتون ، فقط برین ، ما خودمون صلاح خودمونو بهتر میفهمیم🙁😞.
    تو ایران باید همین خودروهای تونینگ شده در رفت و آمد باشه با این همه ثروت ، ولی ببین چی شد که این بدبختی سرمون اومد .
    عراق دنیا پول را بخاطر جنگ تحمیلی به ما بدهکاره ، ببین ما چی سواریم ، اونا چی سوارند ، خاک تو سرمون با این وضعیتمون .

    پاسخ
    1. emad1990
      سوابق: (694 دیدگاه) ,

      NAVID۰۰۹۸
      ما باید ساده زیستی رو از اقای ولایتی بیاموزیم که در کاخ نان خشک میخورن و با لنگ از این سر کاخ به اون سرش میرن

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (633 دیدگاه) ,

        پول بنزین تویوتا اوریونشم نداره بده :))

        پاسخ
  2. آرین
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    پشت استارتک + جلوی اوورفینچ

    پاسخ
  3. ح.ع
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    بچه گلگیرهای استارتک باعث شده زیبایی کلی کار کمتر بچشم بیاد.اصلا این بچه گلگیرهای پلاستیکی خیلی زشتن.چلنجر دیمون رو هم زشت کردن.

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1397 دیدگاه) ,

      گلگیرهای چلنجر های واید بادی مثل دیمون پلاستیکی نیست و فلزیه و طراحی ساده چلنجر رو خیلی جذاب تر کرده
      حالت عضلانی بهتری بهش داده
      البته سلیقه ای هست این موضوع

      پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    “برخی افراد معتقدند رنجروور ولار شیک‌ترین شاسی‌بلند دنیاست و با توجه به وجود رقبای لوکس زیاد، این موضوع نشان دهنده‌ی کار فوق‌العاده‌ای است که طراحان این خودرو انجام داده‌اند.“
    بنظر شخصی من هم یکی از ۳ شاسی بلند شیک و زیبای دنیاست
    جلو پنجره اوور فینچ رو نمی‌پسندم یه جورایی ماشینو کم ارزش‌تر نشون میده
    در حالی که جلو پنجره استاندارد خودش واقعا زیباست و احتیاجی به تعویض نداره
    و هنوز هم طراحی ستون C شناور رو نمیفهمم هم هست هم نیست از نزدیک که میبینی فرم جالبی نداره اما از دور بهتره حداقل
    ضمنا این رنگ بدنه رنج روور هم یکی از شاخصهای اونه و واقعا هم روش میشینه و اکثرا رنج روور رو با این رنگ بخاطر میارن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.