طراحیلندروور-رنجروور

چرا در طراحی دیفندر جدید به گذشته نگاه نشد؟!

گری مک گاورن مدیر طراحی لندروور کاملاً از ظاهر نسل جدید دیفندر دفاع کرده است. این خودرو نسبت به پیشینیان خود که یک آفرودر خشن و همه‌جارو بوده‌اند تغییرات طراحی‌ قابل‌توجهی داشته است.

البته اگر انتقاداتی به طراحی دیفندر جدید وارد بکنید در دسته افراد معدود قرار خواهید گرفت. این را مک گاورن در مصاحبه با گیر پاترول گفته است. البته او از ایده‌ی طراحی رتروی دیفندر جدید خیلی خوشش نمی‌آید زیرا از نظر او طراحی یک خودرو با نگاه به گذشته در حقیقت اعتراف به این نکته است که شما ایده‌های جدیدی ندارید!

مک گاورن گفته است:

من فکر می‌کنم طراحی رترو یعنی بوسه‌ی مرگ! این نوع طراحی یک حرکت رو به عقب است. رترو نشان می‌دهد که شما ایده‌های جدیدی برای آینده ندارید زیرا بیش از حد در گذشته مانده‌اید.

مک گاورن البته در بیان نظرات خود دقت کرده و بین گذشته‌نگری و آشنایی با ریشه‌های کمپانی تمایز قائل شده است. او می‌گوید:

من فکر می‌کنم اعتبار یک خودروساز به ویژه کمپانی‌ای سطح بالا مهم است؛ اما شما نباید اجازه دهید در تولید یک محصول به نقطه‌ای برسید که ظاهر آن شبیه محصولات 60 سال پیش باشد.

او اضافه می‌کند:

از نظر من این طراحی صادقانه‌ای نیست. خودرویی که 60 یا 70 سال پیش طراحی شده محصولی مناسب برای زمان خود بوده اما حالا همه‌چیز عوض شده است.

به‌طور خلاصه باید گفت بازطراحی لندروور دیفندر به توازن عصر مدرن مربوط می‌شود به گونه‌ای که این خودرو هم دارای برخی عناصر سنتی برای شناسایی سریع به عنوان محصول لندروور و هم دربرگیرنده عناصر مدرن بوده است.

حالا اینکه توازن ایجاد شده توسط مک گاورن و تیمش خوب از کار درآمده یا نه موضوع دیگری است اما خب او می‌گوید تصاویر نمی‌توانند طراحی واقعی دیفندر جدید را نشان دهند. شما باید این خودرو را از نزدیک ببینید.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. Lamborghini

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    در مورد طراحیش به نظر من طراحی خوبیه ولی این که آقای مک گاورن میگه طراحی رترو یعنی بوسه مرگ زیاد موافق نیستم البته من از دید کارشناسی نظر نمیدم در کل من طراحی رترو رو می پسندم به طور مثال چلنجر هر روز محبوب تر میشه یا ۹۱۱ هنوز محبوبه ولی به نظر من طرح های قدیم زیبا تر از سبک های جدید و آینده نگر هستن مثل کابین محصولات تسلا که خیلی ساده هستن

  2. GERMANY

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (322 ديدگاه)

    یه ماشین توپ برا آفرود…(با احترام به سلاطین)

  3. Dante

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    مرحوم کیش خودرو یه ماشین داشت یه اسم سیناد با این مو نمیزد
    یادش بخیرعجب چیزی هم بود

  4. ممد ژانگولر

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (574 ديدگاه)

    اون عکس اول لندروور قدیمی سبز ارتشیه عشق منه. هنوزم نگاش میکنی لذت میبری
    اسطوره ایی واسه خودش

  5. meysam

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (245 ديدگاه)

    با نظراتش تا یه جاهایی موافقم اما بنظر من دیفندر باید شاسی مستقل داشته باشه. این جدیده بیشتر از کراس اوورها الگو گرفته و همین مورد برای کاستومایز کردنش محدودیت ایجاد میکنه. البته همین فابریکش هم تواناییهای خوبی داره.

  6. Khosrow

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1696 ديدگاه)

    چیزایی که اون رترو دیده و تجربه کرده مثل جنگ و شکار / جای قرارگیری چراغ های جلوش فقط / بین گلگیرهای متورم و زیر گارد / حتما که هر خرابی رو میشه با چیزی راه انداخت و رسید مگر نور اگر نباشه تو تاریکی ..

    1. مهراد

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (344 ديدگاه)

      دقیقاً / چیزی که تو ماشینای آفرود و سخت جون مهمه همینه ، قابلیت راحت تعمیر شدن

  7. رزیتا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (413 ديدگاه)

    لندروورهای مدل قدیمی که تو ایران زیاد ازشون دیدیم خیلی بدنه محکمی داشتن ، جوری که اگر باهاش می‌کوبیدی به کوه و صخره ماشین طوریش نمیشد ولی کوه آسیب میدید

    1. شاپور

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (23 ديدگاه)

      جل الخالق کوه خراب میشده نه آلومینیم

  8. میلاد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بگو دلم نمی خواد پول هزینه برای طراحی شاسی جدید بدم دیگه چرا دیگه ریشه ها رو زیر سوال می بری

  9. Hadi

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (308 ديدگاه)

    سلطان 💗…

  10. رها

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش یه چیزه قیمت فضایی یه چیز…این ماشین برای مصرف کننده معمولی با 50 هزار پوند قیمت برای همون انگلیسی های نوز این د سکای و شکار مرغابی خوبه، قابلیت مصرف برای ما نداره…قدیمیا علاوه بر قیمت راحت راحت تر تعمیر می شد…البته لندرور را اونها که داشتن می دونند مدل های قدیمی و مونتاژ مرتب هم باز ماشین های پر دردسری بودند…ماشین بی دردسر و راحت تعمیر و ارزان و با قطعات در دسترس فقط ژاپنی اونم تویوتا…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن