لوازم جانبی و تیونینگ

مصاف هنسی HPE800 اسکالید و فراری ۴۸۸ GTB

هرگز نمی‌توانیم شهرت هنسی در بین شرکت‌های تیونینگ و ارتقای خودروها را انکار کنیم. این تیونر تگزاسی محصولاتی معرفی کرده که از نظر قدرت و سرعت همواره در کلاسی بالاتر از سایر تیونرها قرار داشته است.


یکی از جدیدترین محصولات این شرکت کادیلاک اسکالید مجهز به پکیج HPE800 می‌باشد. با انتقال قدرت ۷۴۲ اسب بخاری به چرخ‌های عقب، این شاسی‌بلند جعبه‌ای از نظر قدرت پیشرانه وارد قلمروی سوپرکارها شده است؛ اما برای اینکه تصوری دقیق‌تر از میزان سرعت این خودرو داشته باشیم آن را در برابر یک فراری ۴۸۸ GTB مشاهده می‌کنیم.


با نگاهی به مشخصات فنی درمی‌یابیم که فراری فاصله‌ی چندانی با هنسی اسکالید ندارد. این سوپرکار ایتالیایی دارای پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۶۱ اسب بخاری بوده و این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی ساخت گترگ به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود.


اما همان‌گونه که گفته شد قدرت هنسی اسکالید در چرخ‌های عقب برابر با ۷۴۲ اسب بخار است ولی در فلایویل قدرت ۸۰۵ اسب بخاری ثبت شده است. با وجود چنین مشخصاتی، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قدبلند متمایز اسکالید تنها در ۳.۷ ثانیه ثبت می‌شود.

اگرچه به نظر می‌رسد این اسکالید تیون شده از نظر قدرت برتری محسوسی به فراری دارد اما باید دانست ۴۸۸ GTB از نظر وزن بهتر عمل کرده است. با این وجود مشاهده‌ی درگ هر دو خودرو کاملاً هیجان‌انگیز خواهد بود.


اگرچه نتیجه‌ی به دست آمده از دو درگ برگزار شده به نوعی قطعی به نظر نمی‌رسد اما هنوز هم دیدن رقابت شانه‌به‌شانه‌ی یک شاسی‌بلند بزرگ و سنگین با یک سوپرکار هیجان‌انگیز است. البته اگر محل این شاخ‌به‌شاخ در پیست بود وضعیت طور دیگری رقم می‌خورد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. (ali (chevy nova

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    تو اسکالید درگ دادن عینه اونکه تو کاخ مرمر بشینی و مسابقه بدی
    کاخ متحرک اسکالید
    صدای موتور بیگ بلاکش هم که ارامش بخش روح هستش
    چه شتابی هم داشت این هیولای سنگین وزن

  2. حسن

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالید با اون وزن بالاش عجب شتابگیری وحشتناکی داشت بخصوص در راند ۲ که فوق العاده بود
    البته با این وزن همچین شتابی معرکه بود

    این جمله هم با طلای ۲۴ عیار باید نوشت
    ((هرگز نمی‌توانیم شهرت هنسی در بین شرکت‌های تیونینگ و ارتقای خودروها را انکار کنیم))

  3. (ali (chevy nova

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    دوستان قدیمی پدال یادشون هست بارها من گفته بودم انجین های امریکای حداکثر گشتاورشون در دورهای اولیه و پایین هست
    در این درگ کاملا حرف من ثابت شد
    گشتاور بالای موتور۶/۲ لیتری بیگ بلاگ کادیلاک در دورهای اولیه اونقدر گشتاور بالای تولید کرد که این جسه بزرگ رو به شتابی خیره کننده رسوند که هر ۲ بار از فراری سبک وزن جلو زد
    البته بحثش خیلی طولانی هست بخوام صحبت کنم ولی همین نکته مهم بود که موتورهای دور پایین و حجیم در دور کم بیشترین گشتاور رو ارائه میدن که خیلی وقتها مهمه

  4. Sajjad

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1645 ديدگاه)

    درسته درگ چندان جالبی نبود
    ولی بازم بین دوتا ماشین سریع انجام شد
    تو ایران بین ماشینای ۱۰۰ اسب بخاری با شتاب ۱۰ ثانیه ای (تو بهترین حالت) درگ میزارن و به ماشین خودشون میگن سطان
    درگ های ایران رو که نگاه میکنی یاد مسابقات دوی پارالمپیک میفتی

    1. بهراد

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (480 ديدگاه)

      آخرشم طرف با یه پرشیا میره تو باقالیا. وقتی از تقویت فقط یه کیت مکش و چند تا شمع بلده (تقویت شاسی و ترمز و ایمنی و … هیچ)و بعدش میشه شوماخر که اسم بدلشم براش زیاده و مثل بووووق تو جاده های بوووق رانندگی می کنه خودشم به درک ،مردم عادی که از ماشین برای حمل و نقل استفاده می کنن و قوانین رو هم رعایت می کنن رو به مصیبت می نشونه بهتره که از اولش این ماشین دستش نباشه.رانندگی به گاز دادنو سریع و مارپیچی رفتن نیس.
      بعضیام میگن ای اف دیدی بزن کنار انگار پورشه ای چیزی هست نهایتش با یه تصادف تا داشبورد جمع میشی داداش به جوونیت رحم نمی کنی به فکر ناراحتی خانوادت بعد خودت باش.من به شخصه کسی که این طوری رانندگی میکنه نه تنها سوار ماشینش نمی شم بلکه نزدیکانمو هم نمیزارم سوارشن.

      گاهی اوقات به کسی که نهنگ آبی رو طراحی کرد و هدفی که ازش داشت حق میدم.

    2. MAHDI

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      کدوم ماشین ایرانی شتاب ۱۰ثانیه ای داره.مزدا ۳ وکیاسراتو هم به زور بتونن ۱۱ثانیه رو ثبت کنن. خودروهای داخلی رو بورو بالای ۱۳تا۱۴ ثانیه

      1. sina7

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (346 ديدگاه)

        داداش دغدغه ملت واسه پرشیا(وقتی قضیه کلاس ۱۳ و ۱۵ پیش اومد) این بود که کدوم مدلش بوقش رو فرمونه😂
        انتظار داری از شتاب ۱۴ ثانیه ایش به وجد نیان؟

  5. ابوالفضل

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دم هنسی گرم چه مهندس هایی دارن خدایی

  6. علي،كيوج

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (138 ديدگاه)

    البته نکته اصلی این بود که فراری بدون لانچ شروع میکرد درگ رو،وگرنه فک نکنم کادیلاک میتونست اینقدر جلو بیفته

  7. رحیمی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه ویدیوی تبلیغاتی از هنسی

  8. یاس ی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (764 ديدگاه)

    لعنتی با اون هیکل چکار کرد!!!!!!!!!!!!!!! دم هنسی گرم. چقدر این اسکالید زیباست ، وقتی با این مشخصات فنی سوارش بشی دیگه چیزی کم نداری. هر چند در حالت عادی هم ی چیزایی اضافه داری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X