لوتوس

بررسی لوتوس اوورا 410

آیا لوتوس اوورا ۴۱۰ سبک‌تر و قدرتمندتر ارزش پرداخت بهای بیشتر را دارد؟
اضافه شدن قدرت، دو برابر شدن نیروی رو به پایین، بهبود آئرودینامیکی و کم کردن ۷۰ کیلوگرمی وزن خالص خودرو همیشه باعث افزایش کارایی و توانایی هر خودروی اسپورتی می‌شود؛ اما وقتی کار خود را با لوتوس اوورا ۴۰۰ شروع کرده و سپس این تغییرات را اعمال کنید نتایج احتمالاً خاص‌تر خواهند بود.

Lotus Evora 410
به لوتوس اوورا اسپورت ۴۱۰ با بهای ۸۲ هزار پوندی خوش‌آمد می‌گوییم. شاید گران‌قیمت باشد اما طبق گفته‌های لوتوس این خودرو هم در خارج و هم در داخل بهبود یافته و پوستی فیبرکربنی دارد.

Lotus Evora 410
اخبار بزرگ دراین‌باره ضرورتاً افزایش ۱۰ اسب بخاری قدرت ۶ سیلندر سوپرشارژردار آن نیست. به جای این موضوع می‌توان روی کاهش وزن و بهبودهای شاسی بحث کرد که قابل‌توجه‌تر هستند. کاهش وزن ۷۰ کیلوگرمی خودرو هرگز آسان نیست مخصوصاً وقتی بدانیم که مدل قبلی خودروی سبک‌وزنی بوده است؛ اما پس از یک رژیم غذایی وزن اوورا ۴۱۰ به ۱۳۲۵ کیلوگرم رسیده است.

Lotus Evora 410
دامپرهای خودرو نیز دوباره تنظیم شده‌اند و برای چسبندگی بیشتر از لاستیک‌های بسیار چسبنده‌ی میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲s استفاده شده که باعث افزایش دقت و کارایی خودرو می‌شود. این امر باعث شده تا اوورا ۴۱۰ در تست پیست Norflk سه ثانیه سریع‌تر از مدل ۴۰۰ باشد.

Lotus Evora 410
در جاده لوتوس اسپورت احساس‌برانگیز اما متمدن احساس می‌شود. سواری خودرو فوق‌العاده است. با استفاده از سیستم اگزوز سفارشی تیتانیومی که بهای ۵۵۰۰ پوندی دارد صدای تولیدی بلندتر و دل‌چسب‌تر خواهد بود؛ و علیرغم لاستیک‌های پهن‌تر جلو، میزان صدای جاده برای خودرویی با این ویژگی‌ها قابل‌قبول است. لوتوس این خودرو را معادل پورشه ۹۱۱ GT3 می‌داند.

Lotus Evora 410
این خودرو برای سپری کردن یک روز کامل در پیست سریع نیست چراکه علیرغم صدای زیاد و سرعت بالا (شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ادعایی ۴ ثانیه‌ای)، اوورا ۴۱۰ هنوز هم مدلی است که برای رانندگی‌های روزمره مناسب‌تر است. کابین این خودرو شاید فاقد سیستم تهویه مطبوع و صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی باشد (هر دوی این‌ها به‌صورت سفارشی در دسترس هستند) اما احساس قرار گرفتن در کابین یک خودروی مسابقه‌ای را ندارد.

Lotus Evora 410
اوورا ۴۱۰ در پیست کاملاً گیرا است و شاهد هندلینگی تیز، چسبندگی زیاد، فرمانی فوق‌العاده و ترمزهای سنگین هستیم. تعویض دنده‌ها نیز نرم‌تر و دل‌پذیرتر از قبل است.

Lotus Evora 410
اما مهم نیست که این خودرو چقدر خود را نشان می‌دهد چراکه ما متقاعد نمی‌شویم که لوتوس بتواند با ۹۱۱ که بهایی یکسان دارند رقابت شانه‌به‌شانه‌ای داشته باشد.

Lotus Evora 410
لوتوس اوورا ۴۱۰ خودرویی دوست‌داشتنی برای رانندگی است که کارایی بالا، کیفیت بهبود یافته، صدای لذت‌بخش و کاریزمایی خاص دارد. این خودرو انتخابی گران‌بها در مقایسه با پورشه ۹۱۱ هم قیمت به شمار می‌رود؛ اما در واقعیت هیچ خودرویی شبیه به ۴۱۰ نیست. در حقیقت لوتوس خودرویی عالی ساخته و طرفداران واقعی می‌توانند با این خودرو ارتباط خوبی برقرار کنند.

Lotus Evora 410

مشخصات لوتوس اوورا اسپورت ۴۱۰

قیمت: ۸۲ هزار پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار
قدرت/گشتاور: ۴۱۰ اسب بخار/۴۱۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. کارشناس فنی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دریچه تهویه مطبوع و دکمه اتصال کمربند ایمنی را از پراید کپی زدن، شرم آوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      هر دریچه گردی از پراید کپی شده؟؟؟؟بنظرتون جنس داشبورد بی کیفیت هست؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کارشناس فنی

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (58 ديدگاه)

        داداش شوخی کردم متوجه نیسی؟!! خخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MPH

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    قیمتش زیاده
    ولی از قیمتش که بگذریم کی دوست داره نمای داخل ماشینش این شکلی باشه؟؟؟؟
    فارغ از بحث عملکرد ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنتلی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      مگه چشه؟… این حرفت درمورد مدل الیزه تا حدودی درسته ولی اوورا طراحی داخلی خوبی داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ehsan

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    از انگلیسی ها و آمریکایی ها متنفرم
    اینها مردم ما رو بدبخت کردن
    میدونید که چی میگم؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 1wp.ir

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      بعد نظرتون در مورد کره ای ها و مخصوصا چینی ها چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اسطوره

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کره ای ها چه هیزم تری به شما فروختن ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MPH

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      فکر نمیکنم بدبختی یک جامعه تقصیر کسانی خارج از خودشون باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. GOD BLESS AMERICA

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (758 ديدگاه)

        بیگ لایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. بنتلی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز جدای اینکه کامنتت اصلا ربطی ب موضوع نداشت و همچنین جدای ازین ک خودروسازی ربطی ب سیاست نداره،باید اینو بدونی ک توی دنیای سیاست مهربونی بیجا معنی نداره…هر کشوری اول از همه ب فکر منافع مردم خودشه و بعد ب فکر منافع متحدین خودش…و اینو هم باید بدونی آلمان هم همچین کشور مهرنی نیس…نمونش سلاح شیمیایی ک در اختیار عراق گذاشت…و اینو هم باید بدونی _مطمئن نیستم البته_ک آلمان ها از عرب ها و ایرانی ها و ترکا بدشون میاد و معتقدن ک جونشون بو میده!!!…نمیدونم چرا بعضیامون حس آلمانی بودن بهمون دس داده! و تعصب بیجا داریم!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mans

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من تو گمرکه خرمشهر یکیشو دیدم ببینید دیوونه میشید با عکس خیلی فرق داره عالیه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره.
      ماشین های لوتوس ،زیباییشون هیچ وقت از تو عکس معلوم نمیشه.
      اگر شتاب و سرعتش اینقدر خوبه. 100 هزار دلار میارزه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        به نظر من کامارو ZL1 با 2/3 قیمت این ارزش بسیار بیشتری داره برای خرید.
        توی بازه 100 هزار دلاری قطعا پول اینو میدم یا برای کوروت Z06 یا پورشه 911

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. elemento

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    تهویه ی مطبوع جزو آپشن ها ؟؟؟
    پراید هم تهویه مطبوع جزو آپشن ها نیست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ehsan

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اینهایی که به من دیسلاک دادن یا چیزی از تاریخ نمیدونن یا منظور منو نگرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      خدایی من هرچی زور میزنم نمیتونم بفهمم چطور میشه به خودرویی که از پیشرانه تویوتا استفاده میکنه و خروجی قابل قبول 4 دهه پیش رو ارائه میده 82.000 پوند پول بی زبون داد.

      انجین یکی از اون آیتم هاست که هویت ماشین اسپرت رو تعریف میکنه.
      بخاطر همینه که موتور 6 سیلندر پورشه جزئی مثبت در هویت 911 محسوب میشه اما موتور 6 سیلندر تویوتا جزئی منفی در هویت محصولات لوتوس ؛

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنتلی

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز تو خسته کردی منو…هرجا میرسه داری بد میگی…ساخت انجین هزینه زیادی میخواد و ربطی ب توانایی مهندسیش نداره…اگه یکم اطلاع داشته باشی میدونی همین الانشم با این فروش محدود توانایی مالی بالایی نداره برا توسعه بیشتر و ساخت انجین…هویت لوتوس سیستم تعلیق پیشرفتشه وهمچنین هندلینگ عالی در کنار وزن کم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        GOD BLESS AMERICA عزیز.
        حتما میدونید لوتوس یه زمانی انجین Ecotec رو توسعه میداد.
        یه انجین چهار سیلندری که تو خیلی از خودورهای جنرال موتورز-اوپل-شورلت-ساب و ساترن نصب میشد.البته قبلتر لوتوس انجین های سری 900 هم میساخت.
        ماشین های مثل:جنسن هیلی( Jensen-Healey) یه انجین 1973 سی سی با 16 سوپاپ تمام آلیاژی دو میل بادامک بالاسری و 4 سوپاپ در هر سیلندر استفاده میکرد.(انجین 907 لوتوس)
        و دو لیتر حجم با144 اسب بخار قدرت داشت و نهایت سرعتش به 192 کیلومتر می رسید.و 0 تا100 ش 7.8 ثانینه طول میکشید.(البته خودم نسخه کانور تیبلشو دوست دارم)
        ———————————————————–
        این انجین در جنسن gt هم استفاده شد(در سال 1975 )با یه گیربکس 5 دنده دستی ساخت کمپانیه آلمانیه گتراگ(Getrag)با 140 اسب بخار در دور6500
        و 0 تا 100 ش کمتر از ده ثانیه.که اصلا در حد و اندازه ی جنسن هیلی نبود.
        ———————————————————–البته این انجین ها در لوتوس Eliteسال(1974-1980 )
        Lotus Eclatسال(1975-1985 )
        Lotus Espritسال(1975-1978 )
        Lotus Esprit سال(1978-1981) استفاده شد.
        البته در مدل های زیادی استفاده شد در سال های بعد که طولانی میشه بحث.
        یکی از بهترین مدل های لوتوس اسپریت 1996 بود.
        یه خودریه تمام آلمینیومی با یه موتور 8 سیلندر با حجم 3.5 لیتردوتوربو شارژ(ساختGarrett)
        موتور 918 که قابلیت 500 اسب بخار قدرت داشت که برای جلوگیری از آسیبی که به گیربکس میومد به 350 اسب بخار کاهش دادن.
        صفر تا 100 ش و 4.4 ثانیه و نهایت سرعت 282.
        بعدا از لوتوس بیشتر میگم.از جمله اون انجینEcotec.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          ادامه بحث.
          همچنین لوتوس مدل Eclat هم در سال 1974–1982 توسط انجین های سری 900 خودش ساخت.
          سری اول این خودرو که در سال 1974 تا 80 ساخته شد با استفاده از انجین دو لیتری 1973 سی سی و دو لیتر حجم توان 160 اسب بخاری داشت.
          بعد در سال 1980 تا 82 با عملکرد ارتقا موتور با یه موتور 912
          2174 سی سی به خاطر بعضی مقررات همون 160اسب بخار رو تولید کرد.هرچند عملکرد خودرو و گشتاور بهتری ارائه میداد.
          در سال 2000 لوتوس شروع به تهیه موتورهایEcotec خودش کرد ,و همونطور که بالا گفتم در بسیاری از محصولات جنرال موتورز استفاده شد(موتور با کدL850 شناخته میشد)
          یکی از ماشین هایی که با این انجین ساخته شد اوپل اسپیدستر(Opel Speedster) بود.یه خودرویه موتور وسط بر پایه پلتفرم لوتوس الیز سری2 و تولیدش از سال 2000 تا 2005 ادامه پیدا کرد.
          با بهره گیری از یک شاسی آلومینیومی که وزنی حدود72 کیلوگرمی داشت.
          همچنین بدنش با پلاستیک تقویت شده با شیشه(grp) ساخته شده بود.ماشین فقط 875 کیلوگرم وزن داشت!!!!!!!
          این ماشین با موتور ecotec(کدZ22SE) با حجم 2.2 لیتری و 147 اسب بخار عرضه شد.که از لوتوس الیز سری1 بسیار بهتر بود.(الیز سری 1 از موتور 1.8 لیتری روور استفاده میکرد)
          همچنین نسخه قوی تر 2 لیتری توروبوشارژ دار هم عرضه شد با قدرت 200 اسب بخار و وزن خودرو هم با کمی تغییر به 930 کیلوگرم افزایش پیدا کرد.
          از جمله دیگر خودروها که این انجین(ecotec) توشون استفاده شد کادیلاک بود.Cadillac BLS
          یکی از قوی ترین انجین ها همین اکوتک بود که در دو نسخه توربوشارژ دار 2 لیتری که در دونسخه 175 اسب بخاری و 210 اسب بخاری عرضه میشد.البته نسخه قوی تر هم بود(اگه اشتباه نکنم ساخت بیوک)
          یه انجین 6 سیلندر 2.8 لیتری با توربو و 250 اسب بخار.
          از جمله دیگر خودروها که این انجین رو استفاده کردن:
          Saturn Ion Red Line
          نسل پنجم شورلت کلاسیک انجین 2.2 لیتری( L61)
          پونتیاک سان فایر( Sunfire) مدل 2003
          شورلت کوالییر(Cavalier)مدل 2003(Ecotec L61)
          پونتیاک سالستیس(Solstice) انجین(Ecotec LNF)
          همین مدل پونتیاک مدل 2006 انجین(Ecotec LE5)
          و………
          ای کاش پدال یه مطلب مفصل هم در مورده این نوع موتورها بزاره.
          که فکر کنم در سال 2006 جزء بهترین انجین ها بود.
          امیدوارم درست نوشته باشم.اگر جاییش اشتباه دوستان حتما بگن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. GOD BLESS AMERICA

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      دوستان عشق بریتانیا چرا TVR با این که از موتورهای فورد و جی ام استفاده میکنه اما هویتی تمام بریتانیایی داره اما لوتوس نمیتونه این وجهه رو به دست بیاره ؟
      به شخصه ساگاریس جی تی رو بین محصولاتش خیلی دوست دارم.
      تنها آینده خوبی که میتونم برای لوتوس متصور بشم به تملک فراری در اومدنه ، چون اونوقت فراری لوتوس رو با موتورهای وی 8 و وی 6 فراری و مازراتی تجهیز میکنه .
      اونوقت لوتوس با موتور ساخت فراری از نظر قیمت با بنتلی و آستون مارتین رقابت خواهد کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    این حرفا نیست داداش الان که اینگلیس و آمریکا و… دیگه تو امور کشور ما دخالت ندارن حقوقای نجومی و ….هم تقصیر اوناست؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یوسف

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    این ماشین برای عاشقان رانندگی ساخته شده، کسانی که میخوان نهایت لذت رو از رانندگی ببرن و تو نخ آپشن نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارمان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    واقعا طراحی داخلیش رو مخه این همه وقت داشتن
    من فکر میکردم داخل الفا ۴c زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا طراحی داخلی خوبی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پرهام

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    این یه ماشین تمام اسپورته آپشن احتیاج نداره تو این ماشینا وزن یه پیچ هم بتونن کم کنن مزیت محسوب میشه به خاطر همینم داخلش ساده هست انصافا لوتوس سبک خاص خودشو همیشه داشته و داره و حیفه که این کمپانی مشکل مالی داره و راستی در مورد انجین این ماشین باید بگم اصلا برام مهم نیست انجین چه شرکتیه چیزی که برام مهمه صدای خیلی خیلی جذاب این ماشینه !!!!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      موتور EF7 سمند هم باشه مشکل نداری؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. هادی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لوتوس دیگه واقعا طراحی هاش دموده شده .
    خیلی داره تکراری و از مد افتاده کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. fara2001

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    جناب ehsan احتمالا الان که با روسیه و چین فالوده میخوریم مردم ما خیلی خوش بختن؟
    شما احتمالا از تاریخ فقط ورقهای رو که دوست داشتی خوندی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      بیگ لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا