لوتوس

معرفی لوتوس امیرا GT4 مسابقه‌ای، بال‌های بیشتر و وزن کمتر!

امیرا به عنوان اولین محصول لوتوس در طی بیش از ۱۰ سال اخیر محصولی برجسته بوده و طرفداران این برند با دیدن آن در جولای ۲۰۲۱ خوشحال شدند. با وجود خطوط کلاسیک و یک دست لوتوس روی این خودرو قدرت ۴۰۰ اسب بخاری، امیرا پایانی خوش برای محصولات درون‌سوز و پرفورمنس لوتوس خواهد بود. البته این پایانی بی سر و صدا نخواهد بود زیرا حالا نسخه مسابقه‌ای این خودرو معرفی شده است.

لوتوس امیرا GT4 که مشاهده می‌کنید یک کانسپت توسعه یافته به همراه گروه RML است. لوتوس قول داده نسخه کامل امیرا GT4 مسابقه‌ای را در ماه‌های آینده معرفی کند اما حدس می‌زنیم همه‌چیز مشابه همان خودرویی باشد که می‌بینید. نسخه مسابقه‌ای امیرا کمی سبک‌تر بوده و هدف‌گذاری مهندسان رسیدن به وزن ۱۲۶۰ کیلوگرم می‌باشد.

لوتوس تغییرات دقیق رخ داده در این خودرو را اعلام نکرده اما احتمالاً کاهش وزن این مدل مسابقه‌ای با حذف برخی تجهیزات رفاهی به دست آمده است. در داخل این خودرو شاهد داشبورد جدید با سیستم جمع‌آوری داده‌ها و رول کیج هماهنگ با قوانین فیا خواهید بود. یک سلول سوخت ۹۶ لیتری نیز جایگزین باک بنزین شده و طبیعتاً در بخش‌های سیستم تعلیق و ترمز نیز بهبودهایی رخ داده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی مدل استاندارد هم جای خود را به نمونه‌های ۱۸ اینچی مسابقه‌ای و لاستیک‌های پیرلی GT4 داده‌اند.

به نظر نمی‌رسد که در بحث قدرت و پیشرانه تغییر خاصی وجود داشته باشد. تنها پیشرانه موجود برای امیرا GT4 از نوع ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار تویوتاست که قدرت ۴۰۰ اسبی تولید کرده و با گیربکس ۶ سرعته xTrac همراه می‌شود. شاید برخی افراد این میزان قدرت را برای یک خودروی مسابقه‌ای کافی ندانند اما وزن پایین باعث می‌شود پرفورمنس مناسبی وجود داشته باشد.

فعلاً اشاره‌ای به قیمت این خودرو نشده اما لوتوس گفته تعداد محدودی از امیرا GT4 را برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات تولید خواهد کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1267 ديدگاه)

    واقعا لوتوس از خوب های بی حاشیه هست و خیلی خوب کارهاش رو انجام میده، این ماشین هم در کنار طراحی خوب روی کاغذ هم سریع به نظر میرسه ، اما ممکنه نسبت به رقبا کم بیاره ، مثلا ۹۱۱rsr که ۵۱۰ اسب قدرت داره و وزنش هم ۱۲۴۳ هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (682 ديدگاه)

      رقبا؟!!
      یعنی لوتوس رو رقیب پورشه بحساب میارید اونم مدل RSR ؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. محمد امین

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1267 ديدگاه)

        حواسم نبود ، فکر کردم gt3 هست ، رقیبش میشه ۷۱۸ gt4 rs

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (682 ديدگاه)

          خلاصه اینکه چپ و راست میزنی انگلیسی ها رو مخصوصا استون مارتین😉
          البته مشکلی نیست فقط ممکنه یه شب ملکه شخصا به خوابت بیاد که در اون صورت بعدش دیگه اون آدم سابق نخواهی بود😂😂
          شوخی😊

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. محمد امین

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1267 ديدگاه)

          نه ، اصلا حواسم نبود به اینکه نشوته gt4 ، فکر‌کردم کلاس gt3 هست
          خودم واقعا به شخصا لوتوس رو دوست دارم ، در هر سگمنت
          استون رو هم دوست دارم ، مخصوصا نسخه های قدیمی تر تنفس طبیعی، و اوایلی که در سایت بودم، عکس پرو فایلم v12 vantage بود ، اما از نظر پرفورمنس نسبت به رقبا قبول کنید که خیلی عقبه حتی بهتریت کارشون از m3 یا m5 عقب تره از نظر پرفورمنس
          هرچند نسخه هایی مثل والهالا و والکری و والکان رو هم معرفی کردن که پرفورمنس چشم گیری دارن ، اما ببخشید من اونها رو خیلی استون نمیدونم
          البته قبلا هم بحث کردیم ولی خب من رو نظرم هستم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (682 ديدگاه)

          من هم قبلا عرض کردم که هدف از ساخت آستون مارتین پرفورمنس نیست بلکه دستیابی به نهایت لذت سواری با یک اتومبیل از همه لحاظ جذاب هست

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3024 ديدگاه)

      بایدم کم بیاره اصلا قابل قیاس نیستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Philipp

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (567 ديدگاه)

    خیلی عجیبه
    مکلارن f1 با موتور v12 و تکنولوژی ۳۰ سال پیش
    وزنش از این کمتره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      نکات ایمنی و سیستم های الکترونیکی و … جدید هم در وزن تاثیر میگزارند ، اما باز هم سنگین به نظر میاد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. محمد امین

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1267 ديدگاه)

    دوستان یه خبر خوندم در سا یت electrek که گفته بود تسلا مدل اس plaid در نوربرگ تایم هفت دقیقه و سی ثانیه و نه دهم زده ، که برای یه ماشین که در خط مستقیم مثل موشک شلیک میشه واقعا خیلی بده و به نظرم میاد سر پیچ ها از رنو ۵ کند تر هست ،چون د خط مستقیم خیلی سریع هست و کلی زمان به دست‌ میاره پس در پیچ ها زمان از دست میده
    واقعا خنده دار هست چونکه مزراتی mc12 که نصف اینم قدرت و سرعت در مسیر مستقیم نداره و سال ۲۰۰۲ ساخته شده این پیست رو در ۷ و ۲۴ رفاه اونم در یه تست غیر رسمی ، و یا ۹۱۱ gt3 که ۲ ثانیه در ۴۰۰ متر از این ماشین کند تر هست اما بیشتر از ۳۰ ثانیه در این پیست سریع تر هست ، واقعا ترفدار های تسلا باید قبول کنن که هندلینگ و عملکرد تسلا در پیست یه چیز دست نیافتنی هست در مقابل رقبا

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (637 ديدگاه)

      مشکل از راننده ی ماشین بوده
      راننده در ماشین بحث مهمی نیست؟
      تسلا مدل s plaid اگه کار اند درایو تستش کنه از فراری sf90 سری تر خواهد بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. porsche

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (693 ديدگاه)

        لگن تسلا تو پیست از sf90 سریع تر باشه ؟
        بابا تو که بچه خوبی بودی چرا تسلا فن شدی

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. Silent

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (332 ديدگاه)

          لگن اوون ماشینی هست که عکس ش و زدی رو پروفایلت

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        2. Audi rs e_tron gt

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (637 ديدگاه)

          نه من به همه جور ماشینا تقریبا علاقه دارم همان پورشه ای هم که روی پروفایلتان است را دوست دارم
          اما واقعا تسلا مدل اس می تونه سری تر از sf90 باشه
          خداییش ماشین های تسلا همششوون عالین فقط به مدل y و ۳ علاقه ای ندارم
          اما مدل s x واقعا عالین و رودستر و سایبرتراک
          رودستر با شتاب ۱.۱ ثانیه ای
          سایبرتراک هم که به جرئت می گم بهترین پیکاپ روی این کره ی خاکی است
          بعد راننده ی ماشین اهمیتی برای رکورد زدن نداره؟
          الان مرسدس amg black series هم توی نوبرگ رینگ بالاخره همان راننده اش هم برای رکورد موثر بوده
          خود ماشبن هم عالی بوده
          مدل اس هم قطعا خیلی بهتر از این رکورد می زنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Audi rs e_tron gt

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (637 ديدگاه)

          آقا محمد امین عزیز
          بعد به جز اون انتظار دارید که رکورد پورشه ۹۱۱ رو توی پیست بزنه؟
          تسلا مدل اس برای زدن رکورد پورشه ۹۱۱ gt2 rs و amg black series ساخته نشده جایگاه متفاوتی داره
          الان هم تایم بدی در پیست نزده
          تسلا مدل اس رو با این قیمت نگاه کنید تو خیابون های مستیم مثل موشکه
          شتاب ۱.۹۸ صدم ثانیه
          سرعتش ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت
          بجز اون کلی تکنولوژی داره سیستم خودرانشو ندیدید
          طراحی داخلی بی نظیرش رو ندیدید
          چه ماشینی تو این سطح بهتر می تونه باشه
          ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت هم داره

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        4. Audi rs e_tron gt

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (637 ديدگاه)

          ولی سلایق شما هم محترم است😁

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. ارشیا(فقط و فقط)SVJ

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (307 ديدگاه)

          ☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️
          اینکه به ۹۱۸ میگی لگن ینی از منم کوچیکتری.
          فقط شتاب
          باشه؟
          این مدارس کی میخواد باز شه؟
          اخه انلاینم که باشه مطمئنم میپیچونی(خیلی از همکلاسیام اینکارو میکنن) میای پدال نظرات گوهر وارتو میدی.
          و اما برسیم به ماشین اصلی.
          فک کن نسخه gt از امیرا بیاد…
          بهههههه چه شود.

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      2. محمد امین

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1267 ديدگاه)

        آئودی، من منظورم این بود که ماشینی که این قدر در خط مستقیم سریع هست و حتی هایپر کارها هم نمیتونن باهاش رقابت کنن ، باید در پیست هم سریع باشه ، وقتی این تایم رو زد ، نشون داد باتوجه به سرعت بالایی که در خط مستقیم داره، به هیچ وجح در پیچ ها خوب نیست ، حتی با مثال هم گفتم که سرعتش در پیج ها از ماشین های آوایل ۲۰۰۰ و دهه ۹۰ و گاها ۸۰ هم کمتره
        و این برای من فقط این نتیجه رو میده که مهندسی تسلا فقط تحت تاثیر پیشرانه ی الکتریکی هست و توی پیست حدودا ۳۰ سال عقب هستن ، تقصیر خودشون هم نیست ، اونا به چیزی که می‌خواستن رسیدن ، سرعت در خط مستقیم و درگ و نقطه کردن فراری و مکلارن و لامبو ..
        اما هنوز در پیست یه ۳۰ الا ۴۰ سال فاصله دارن که مهندسی ضعیفشون رو در این بخش نشون میده
        در آخر باید بگم خیلی شرکت ها هستن که در زمینه ی خودران از تسلا جلو تر هستن ، مثالش شافلر گروپ هست که خودرو های مسابقه ای بی سرنشین ساختهٔ، دیگه بالا تر از این هم مگه هست
        منم به سلیقه ی شما احترام میزارم ،ولی تا حالا چیزی در تسلا ندیدم که تحت‌ تاثیر قرارم بده ، اینکه با باطری سریع باشی که همه این روزا یاد گرفتن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Porsche 911

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (374 ديدگاه)

          اگه اون ابر خودرو لگنه تسلا سطل اشغالی بیش نیست
          اونموقع که اون مثلث آتشین هایپرکار های نوین بودن تسلا کجا بود ترجیح میدم نگم چون کسی نیست که ندونه

          الان هم که تا قبل سال ۲۰۲۵ خبری از جانشین ۹۱۸ نیست بهتره اونموقع ببینی چی میشه
          قول میدم روز معرفی جانشین ۹۱۸ تیتر زده
          تسلا رودستر بدلیل کمبود چیپ تولیدش به تعویق افتاد 😂😂
          شما هم هر موقع که خود تسلا رودستر اومد بعد از پکیج اسپیس ایکسش صحبت کن چون وقتی هنوز حتی یه نمونه تولیدی هم ازش ندیدیم

          جالا جانشین لافراری هم هست که اون زودتر از جانشین ۹۱۸ میاد
          که قطعا فوق سریع السیر خواهد بود
          حالا آقا ایمان و محمد امین عزیز بیشتر خبر دارن
          ببین میتونن جلوی این دوتا جانشین قد علم کنن؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Silent

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (332 ديدگاه)

      با فرض درست بودن ارقام سریع ترین تایمی هستی که توسط برندهای الکتریکی ثبت شده! با فاصله. الان این خنده داره یا فوق العاده! :))
      پورش تایکان با شرکتی که سال هاست تو موتوراسپورت بوده و تخصصش نورنبرگ رینگ هست ۷:۴۲ رکوردش ۱۱ ثانیه کندتر از PLAID هست.

      BMW 5C 7:35.9
      پورش پانامرا توربو ۷:۳۰
      PLAID S 7:30
      مرسدس AMG GT 63 S 7:23
      نکته ش اینجاس TESLA شاخه تیون مثل amgو m power نداره چیزی که خود ماسک تایید کرد تست بعدی با لاستیک های ترک تایر و ترمزهای سرامیکی انجام می شه که خوب بازهم ارقام جذابتر می شه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد امین

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1267 ديدگاه)

        حالت استاندارد مهمه دوست عزیز ، من نمیگم تایم بدی بوده در سگمنت الکتریکی ها، بلکه بهترین تایم بوده، اما در مقابل رقبا ای که همیشه میگید تسلا از اون ها پرفورمنس بیشتره و کلی عشق میکنید ، خیلی کند تره

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        پلاد شاخه پرفورمنس حساب میشه تقریبا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Audi rs e_tron gt

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (637 ديدگاه)

          کاملا موافقم قطعا تسلا شاخ پرفورمنسه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          شاخ نه ، شاخه ، شاخه یعنی پلاد بخش پرفورمنس تسلا هست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        داداش تایمش خوبه ولی نه اونقدری که شما میگفتین و یا انتظار میرفت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2435 ديدگاه)

    الآن سالهاست که ماشینای مسابقه‌ ای به بخش بزرگی از تاریخ تبدیل شدنو طرفدارای زیادی دارن جوری که تو مسابقه های اتومبیل رانی تماشاچیای زیادی از همه جای دنیا واسه دیدن مسابقات جمع میشن تا راننده مورد علاقه شونو تشویق کنن و از قرن نوزدهم میلادی که کلید چنین مسابقاتی زده شد شده تا به الآن محبوبیت اینجور ماشینا و مسابقات رو به افزایش بوده

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ظاهر انیراخیلی جذابه واقعا دوست داشتنیه ولی من خیلی دوست دارم که اسپریت احیا بشه ولی متاسفانه شرایط لوتوس متعادل نیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2435 ديدگاه)

        بله …. ولی فقط حیف که مردم ایران از این هیجانها و لذتها محرومن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3933 ديدگاه)

    پایانی دردناک برای بنزینی ها…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. محمد مختاری آذر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (892 ديدگاه)

    واقعا خیلی طراحی خیلی زیبایی داره وزن کم و قدرت متوسط واقعا این خودرو عالی هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا