لوتوس

هایپرکار لوتوس تایپ 130، مولودی خارق‌العاده و الکتریکی!

لوتوس در حال کار روی یک هایپرکار الکتریکی بوده و آن‌گونه که از سخنان فیل پوفام مدیرعامل این برند برمی‌آید با موجودی خارق‌العاده روبرو خواهیم بود.


این خودروساز بریتانیایی تولید هایپرکار تایپ ۱۳۰ را حدود یک ماه پیش اعلام کرد و البته خاطرنشان ساخت در تولید این محصول از کمک‌های ویلیامز نیز سود برده خواهد شد.

مدیرعامل لوتوس در خلال گردهمایی خودرویی اخیری که برگزار شده اعلام کرده است:

این هایپرکار جایگاه لوتوس به عنوان سازنده‌ی خودروهای اسپورت را دوباره تثبیت خواهد کرد. یک هایپرکار منفجر کننده‌ی مغزها که در بریتانیا طراحی و مهندسی و ساخته می‌شود. ما کاملاً روی احیای ساخت خودروهای اسپورت تمرکز کرده‌ایم. زمانی که این کار را انجام دهیم لوتوس را به فراتر از این موارد خواهیم برد. این برند می‌تواند خودروهایی همچون جی تی، کراس اوور و سدان های اسپورت بسازد. کلاس خودروهای لوکس کاملاً فراتر از محصولات اسپورت است. ما باید خودروهایی بسازیم که به DNA ما وفادار باشند.


چیزی که لوتوس از سال ۱۹۵۲ تاکنون به خاطر شناخته شده وزن بسیار کم محصولات تولیدی‌اش بوده است. البته ساخت یک هایپرکار با مجموعه باتری سنگین‌وزن شاید حرکتی عجیب جلوه کند و با فلسفه‌ی لوتوس در تضاد باشد. البته پوفام نیز اذعان کرده این کار باید انجام می‌شد.
او می‌گوید:

همه‌چیز لوتوس در وزن کم خلاصه می‌شود. مزیت‌های متمایزی در استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده به ویژه از نظر آئرودینامیک و مرکز ثقل پایین وجود دارد. ما باید نیازهای مشتریان را بشناسیم. اگر شما خودرویی را به مدت ۲۰ دقیقه در پیست برانید نیازی به مجموعه باتری پر خواهید داشت؟

اگرچه مشخصات فنی این خودرو فعلاً منتشر نشده اما لوتوس می‌گوید نام تایپ ۱۳۰ بسیار خاص بوده و محصولات بسیار مهمی در تاریخ لوتوس از نام “تایپ” استفاده کرده‌اند. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به تایپ ۱۴ و تایپ ۱۷ اشاره کرد که موفق‌ترین خودروهای فرمول ۱ این برند می‌باشند.


مدیرعامل لوتوس در خاتمه اظهار می‌دارد:

تایپ ۱۳۰ برای نمایش قابلیت‌ها و جهت طراحی ما مهم است. این سه چیز مهم است. این هایپرکار باید نشان دهد که لوتوس چه بوده و چه خواهد بود.

لوتوس تایپ ۱۳۰ تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. hossin

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    لوتوس از برندهای هستش که هیچ وقت نتونست اون جایگاهی رو که لیاقتش رو داره بهش برسه
    حیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    عجب تعریفی میکنن از این هایپرکارشون .
    خدا میدونه چه ماشین خارق العاده ای میخوان تولید کنن
    آبروی برندشو گذاشته وسط با این تعریف و تمجیدهای زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    لوتوس همیشه عالی بوده امیدوارم با این هایپرکار عالی تر هم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا