لکسس

احتمال بازگشت لکسس GS در قالب نسخهٔ لوکسی از تویوتا میرای

لکسس کمی بیش از یک سال پیش به تولید سدان GS خاتمه داد اما حالا به نظر می‌رسد احتمال بازگشت این سدان لوکس وجود داشته باشد. البته GS جدید دقیقاً همان چیزی نیست که طرفداران لکسس انتظار دارند اما هنوز هم می‌تواند گزینهٔ جذابی باشد. طبق گزارشی از Drive، ممکن است لکسس سدان جدیدی که بر اساس تویوتا میرای ساخته می‌شود را جایگزین GS کند. این یعنی اگر این گزارشات درست باشند، احتمالاً شاهد یک لکسس هیدروژنی خواهیم بود. البته هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما منبع این گزارش، پُستی در اینستاگرام است که طرح محصولات لکسس را افشا کرده است.

به گفتهٔ Drive، این خودروی جدید ممکن است نام دیگری داشته باشد و می‌تواند به‌عنوان جایگزین غیرمستقیمی برای GS در آسیا و آمریکای شمالی عرضه شود. در حال حاضر، میرای در همان خط تولید تویوتا کراون تولید می‌شود. این سدان لوکس که فقط برای بازار ژاپن به تولید می‌رسد، اشتراکات زیادی با GS دارد و همچنان روی خط تولید است. طبق برنامه محصولاتی که از لکسس لو رفته، باید سال آینده جانشین GS رونمایی شود؛ بنابراین، اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، باید در ماه‌های پایانی سال جاری منتظر تیزرها و تصاویر جاسوسی سدان هیدروژنی لکسس باشیم.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (564 ديدگاه)

    عالیه لکسس gs رو خیلی دوست دارم باید برگرده ولی با یه پرفورمنس عالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. mahan

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2318 ديدگاه)

    این ماشین بسیار خوبه و شکی درش نیست و یکی از عزیزان داشت و زیاد نشستم ولی سوال اصلی اینه که تا وقتی e کلاس و سری ۵ هست ایا خرید این منطقی هست؟اونم توی این کلاس که این دو رقیب المانی خیلی توش مهارت دارند و به نوعی جز سلاطین این کلاس هستن!این ماشین درسته هندلینگ و سواری خیلی خوبی رو ارائه میده اما نه به پای سری۵ میرسه و نه نرمیش به پای e کلاس میرسه البته به علت لاستیک های فاق کوتاه e250 زیاد فرقی با gs نمیکنه ولی خب بنز بنزه دیگه!بنابراین به طور واضح ازین دوتا رقیب که کم میاره منتها خیلیا میان به جای gs نسخه es350 میخرن که خودم همین کارو کرده بودم چون بازار بهتری داره و قیمت بهتری داره و اینکه موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر داره به جای ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری. es350 شتابش به وضوح بیشتره ولی مکسیمم سرعتش کمتر از gs هست و نسخه ۲۵۰ هم ۴ سیلندر هست و حرفی نزنیم راجبش.البته من برای اون عزیزانی که یک سدان ۶ سیلندر می خوان تویوتا اریون رو پیشنهاد می کنم که با موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر جی اس رو لوله میکنه و ابعاد منطقی تری داخل شهر داره البته نسخه ۳۵۰ جی اس هم هست ولی خیلی کم هست و گرانه و اصلا خریدش منطقی نیست!من به شخصه به جای gs350 دو کار میکنم یا یک c200 و اریون اسپرت میخرم یا یک ۵۲۸ یا e350 تمیز میخرم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مفیدی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      خدا کنه دیگه برنگرده.
      این همه سدان های خوب و لوکس، لکسوس حرفی برای گفتن نداره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. کیان

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (689 ديدگاه)

        واقعا این همه سدان خوب هست که باز هم رتبه دوم فروش تو امریکا تو پریمیومها داره !!!
        البته یه سری برند هم هستن که از ته لیست با کلی تبلیغ و دو پله صعود کردن خخخخخخ

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2318 ديدگاه)

          کیان جان من به ته لیست کاری ندارم و توی بازار انحصاری ایران عمدتا همین ۳ برند بنز و بی ام و و لکسوس رو خریداری می کنم.اصولا هم تعصبی ندارم یا سعی می کنم که نداشته باشم تا جایی که سعی دارم جدا از بحث اینکه خودم ژاپنی بازم و همین الان ۳ تا ژاپنی داریم و هیچ وقت تویوتا مخصوا پرادو و لندکروز از سبد خانوادگی ما بیرون نرفته

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Amirreza

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2230 ديدگاه)

          لکسس ۳ سال بعد تاسیسش کجای جدول بود که انقد به جنسیس گیر میدی اگه انتظار داری یه برند ۳ یا ۴ ساله اندازه آئودی بفروشه من حرفی ندارم بعد اینم در نظر بگیر جنسیس فقط ۵ تا مدل داره که اون پنج تا هم تنوع پیشرانه کمی دارن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Amirreza

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2230 ديدگاه)

          بدون شک لکسس از جنسیس بهتره ولی من موندم مشکل شما ژاپنی بازا چه که تا هر چی میشه کره ای هارو مسخره میکنین ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. کیان

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (689 ديدگاه)

          @Amirreza
          من کاری به جنسیس و … ندارم، مبارک مردمان کره جنوبی ک میتونین جنسیس تولید کنن و ما هنوز تو صف ثبت نام و …
          ولی در رابطه با لکسوس لازمه بگم حدود سال ۱۹۸۹ ک اولین ورود ال اس حاصل یه پرژه ۱۰ میلیارد دلاری ۱۰ ساله بود. ۱۰ میلیارد دلار اون موقع و حساب کنید الان حتی با تورم کم غرب و ژاپن خودش باز چند برابر شده.
          لکسوس ال اس همون سال اول تاسیسش المانیها رو درو کرده بود، من نمیگم امار فروش هستن میتونی بری چک کنی.
          بی ام و بارها بارها از لکسوس شکایت کرد تو دو سه سال اول، لکسوس متهم به دامپینگ بود و خیلی از زمان خودش جلوتر بود، بنز اس خیلی جاها و زمانها از لکسوس ال اس فروشش کمتر بود.
          لکسوس وقتی اومد المانیها رو لرزوند. تا سال ۲۰۰۵ لکسوس بسیار قدرتمندتر از چیزی بود که الان هست تو بازار، از اون موقع به بعد سیاستهای تویوتا و حتی ژاپنیها عوض شد و …
          همه اینها رو خواستی با رفرنس بهت میگم، من از اون توهمیا نیستم از خودم عدد در بیارم.
          لکسوس که هیچی، شما یه نگاه فقط به ماشین نیسان پرزیدنت تولید سال ۱۹۹۵ بنداز، بذارش کنار اس کلاس و خودت بیا نظر بده.

          کسی کره ایها رو مسخره نمیکنه، راهی که رفتن تحسین داره واقعا، بحث ترولها یا واقعا افرادی هستن که رفتار بسیار بچه گانه ای دارن و اسپم و ترول و … هستن، و کلا در رابطه با افکارشون میخ اهنی نرود به سنگ هست، شما نگاه کن ما الان فن ماشین چینی داریم که مدعی شده چینی کیفیتش در حد بنز هست و …

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        5. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2318 ديدگاه)

          امیررضا جان خواستم کامنتی بنویسم دیدم کیان جان نوشتند و منم از تکرار مکررات خوشم نمیاد و کامنت ایشون درسته و مستند هست و اما جنسیس بارها در موردش صحبت کردیم و راستش من از هر ۶تاش راضی هستم و بارها گفتم تو ایران ارزش بالایی داره و الان هم رشد چشمگیری کرده و نباید حرف بعضی از دوستان رو گوش کرد و اون دوستانی که بی منطق صحبت می کنند اصلا ماشین باز نیستند و علمی ندارند وگرنه یک ماشین باز باید بدونه از هر ماشینی به اندازه قیمتش انتظار داشته باشه و کیف بکنه.شاید خندهت بگیره من هنوزم پشت ماکسیما میشنینم لبخند رو لبم میاد و کلی ذوق میکنم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. Amirreza

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2230 ديدگاه)

          آقا کیان من با اینکه مرسدس فنم ولی اعتراف میکنم اون طراحی وحشی ال اس با رنگ لعل ژرف بینظیره اسم انگلیسیشو یادم رفته ، منم میدونم که جنسیس به پای لکسس نمیرسه اما میگم بهتره بجای ایراد گرفتن یه زمان بهش فرصت بدیم تا جایگاهشو پیدا کنه ، من فعلا حتی در بعضی رقابت ها آکورا هم بیشتر جنسیس قبول دارم ولی جنسیس نسبت به اینکه چندساله وارد بازار شده خوب عمل کرده از نظر من

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. کیان

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (689 ديدگاه)

      جدای بحث حجم موتور، بنظرم قیاس c200 اصلا منطقی نیست، چون توی این کلاس نیست، اینکه gs موفق نکرد بحثی توش نیست.
      اما به شخصه gs و ترجیح میدم خصوصا برای تو کشوری مثه ایران. خرابی و استهلاک واقعا پایینتر و آپشن خیلی بیشتر خصوصا در نسخه های فول وارداتی و راحتی سواری واقعا عالی خصوصا تو نسخه های جدیدتر gs که اومدن. gs های فول نایت ویژن داشتن، کیت اگزوز فابریک داشتن و صندلیهای جلو در هر حالتی ک فکر میکردی قابلیت تنظیم داشتن، اکثرا هم VIP صندلیهای عقب و داشتن.
      البته خب به لحاظ اتاق و شاسی و … es با gs تفاوت عمده ای دارن که دیفرانسیل عقب بودن gs اونو خیلی با es متمایز میکنه و …
      اگر یه سری به سایتهای خارجی بزنید میبینید که gs علی رغم تولید نشدن تو مدلهای پایینتر قیمتوشن از بی ام و بیشتر هست، چون ماندگاری و استهلاکشون تضمین شده هست و … .

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (6028 ديدگاه)

        کیان جان
        درست میفرمایید و اینکه این خودرو در کلاس C200 بنز نیست اما منظور ماهان جان چیز دیگری بود .

        مسئله‌ی GS در ایران خاص هست و باید مخاطب خاص هم داشته باشه چون میدانم قطعاتش کم و گران هست و بازار فروشش هم جالب نیست با اینکه ارزش بالایی دارند و مطمئناً اگر روزی روزگاری دوباره واردات آزاد میشد و GS هم برمیگشت ، مطمئناً در خریدش درنگ نمیکردم چون به ندرت خودرویی را کم‌تر از ۵ سال نگهداری میکنم و همیشه خودروها را برای مدت زیاد نگهداری میکنم مگر شرایط خاصی پیش بیاد که بخواهم بفروشم یا تعویض کنم با اینکه در آن سال‌های خوب واردات حداقل سالی یکبار خودرو عوض میکردم چون همه چیز رِوال بود و ارزان و میشد با خودرو لذت برد و سپس عوضش کرد و نه مثل امروز که به ندرت خودرویی تمیز پیدا بشه و پیدا هم بشه یه قیمتی میدهند گرانتر از خونه باباشون !!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2318 ديدگاه)

          دقیقا نویدجان.من بنظرم باید بیشتر توضیح میدادم و دلیلم رو میگفتم که سوتفاهم نمیشد که شما برادرانه زحمت کشیدید و مثل همیشه حق مطلب رو ادا کردید.دقیقا

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Amirreza

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2230 ديدگاه)

          برای استفاده طولانی مدت به نظرم لکسس باید مناسب تر باشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2318 ديدگاه)

          بله امیررضا جان ولی من اگه بخوام بخرم مدلی از لکسوس میخرم که قطعاتش باشه و راحت تر بخرم دقیقا برای استفاده طولانی مدت و خرج کمتر بی شک لکسوس برتره و انکارپذیر نیست مخصوصا تو بازار شام کشور ما ولی اگه بگم خرج جی اس و ال اس تو ایران تقریبا یکیه باور نمی کنید گرفتاریشون هم همین طور من بخوام بخرم es350 میخرم و اینم بگم که نگند نگفتی es از gs پایینتره!منتها بازار ایران هست و داستان های خاص خودش

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. mahan

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2318 ديدگاه)

        کیان جان کسی c200 رو با gs مقایسه نکرد و میدونم که نه توی یک کلاس هستند و نه توی یک قیمت!گفتم به جای خرید این ماشین من یک اریون با c200 میخرم توی بازار ایران هرچند میتونستم c350 هم بخرم ولی چون c کلاس اتاق کوچکی هست و دارم با یک ماشین اتاق متوسط مقایسه می کنم گفتم یک ماشین داخل شهری با اتاق کامپکت همراه یک ماشین با اتاق متوسط بخرم.خودم توی لکسوس rx350 سال ۲۰۱۳ و ۲۰۰۹ داشتم nx200 توربو اف اسپرت داشتم lx570 داشتم is300 سال ۲۰۱۰ داشتم es350 ,es250 داشتم و gx460 هم داشتم جدا از اینکه ls460 , gs350.gs250.gs430 و خیلی از مدل های بالا در سال های مختلف رو نشستم و همچنین تجربه کلی تویوتا و مزدا و دوتا اینفینیتی هم دارم پس در مورد خرابی و استهلاک خودرو های ژاپنی بی خبر نیستم و همین طور به علت مالکیت کلی خودروی المانی از استهلاک های خودرو های المانی هم بی خبر نیستم!
        اتفاقا تجربه استفاده از gs برای من طولانی مدت هست و شریکم داشت و ما با این خودرو بالای ۱۰۰ بار تهران تا قم و مازندران میرفتیم و هم میروندم هم مینشستم و تجربه کوتاهی نیست ازین خودرو ولی جالب بود نمی دونستم صندلی وی ای پی دارند مال این دوستمون فول بود ولی نداشت البته بستگی به سفارش گذاری ها داره در مورد صندلی یکم اغراق میفرمایید ولی درسته خیلی مرغوبه و دست کمی از رقبا نداره ولی صندلی راننده با تنظیمات ۱۶ حالته برقی و صندلی سرنشین جلو با تنظیمات ده حالته برقی هستش که خیلی خوب هستند و مشکلی توش نمیبینم.فقط ایکاش صندلی عقبش تاشو بود که بازم مهم نیست و من ازین عادت های عجیب غریب نه به وانت ندارم!البته میدونیم که نمونه های فول بسیار کم هستند اما خودروی خوبی هست اما به سبب واردات کم ان قیمت قطعات این اصلا ارزان نیست و پیدا کردنش بسیار زمانبر و سخت هستش و نسبت به رقبا کمیاب تره!منظورم این هست که توی ایران گزینه مناسبی نیست وگرنه توی خارج یکی از گزینه های خوب هست و من سال ها در خارج زندگی کردم و نیاز به سر زدن توی سایت ها نیست و باخبرم و بماند که خودرو های المانی عمدتا در خارج بازار دست دوم خوبی ندارند و خودم فوقش ۲تا۳ ساله بیشتر استفاده نمی کنم ازشون و تنها خودرویی که دلم نیومد بفروشم s500 w221 هست و معتقدم کلکسیونی میشه وگرنه خودم خودرو های المانی عمدتا بی ام وو رو تا ۲ و ۲.۵ سال بیشتر نگه نمیدارم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. کیان

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (689 ديدگاه)

          من به داسنته های تمام و کمال شما جسارت نکردم از توضیحاتتون هم الان استفاده کردم
          در نهایت بنظرم در توافق با شما بهترین ماشین زیرپا که توقعات رو هم بخوبی براورده میکنه و فقط پیدا کردن نمونه سالمش کار بسیار بسیار سختی هست اریون هست.
          واقعا ماشین خوبی هست این تویوتا اریون، سواری خوب، به اندازه برات راه میره، مصرفش هم خوبه، پرستیژ شخصیتی خاصیم داره واقعا

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2318 ديدگاه)

          قربانت کیان جان.ماهم چیز خاصی بلد نیستیم از شما و دوستان یاد میگیریم و طبق گفته هایی که فرمودی درست هست و معلومه شخص منطقی هستید و منم باید توضیحاتمو کاملتر ارائه میدادم که بازم کمی نوشتم و کمی هم دوست عزیزم نوید جان شفاف سازی کرد.من نگفتم بهترین ماشین زیرپا اریون هستش و حقیقتا مقایسه اریون با جی اس هم کار درستی نیست درسته از نسخه ۲۵۰ قویتره ولی طبق دلایلی که خودتون هم واقف هستید درست نیست من گفتم به جای خرید میان سایزی که خرجش نزدیک به لکسوس ال اس هست اصلا درست و منطقی نیست مثلا اصلا منطقی نیست ادم ای کلاس بشینه خرج اس کلاس رو بده منظورم همینه که بخاطر بازار انحصاری ایران این اتفاق افتاده بنابراین گفتم یک پله پایینتر میام و به جاش دوتا خودرو میخرم!یا انتخاب های دیگه می کنم.راستش بابت بهترین خودرو زیرپا بستگی به شرایط و بینش افراد داره و به موقعیت و خیلی چیزا بستگی داره همین اریون هم برای منی که اپشن باز نیستم شاید خوب باشه و خیلیا این انتقاد رو ازش میکنند که اپشن هاش نسبت به رقبا کم هست و ما هم قبول می کنیم ولی جی اس ماشینی نیست که بدرد زیرپا انداختن و دمه دستی بخوره من اگه بخوام یک ماشینی بخرم و زیاد هزینه نکنم و هرازگاهی دوتا گاز بدم و نرم باشه و استهلاکش پایین باشه و از طرفی لوکس باشه واقعا چون تعارف نداریم اریون انچنان لوکس نیست es350 هست ولی بازم بستگی به نگرش افراد داره اما در فوق العاده بودن و خوب بودن جی اس شکی نیست همه دوست دارن سوار خودرویی بهتر بشن اما اینجا که باید کمی قیمتش بیشتر از ای اس باشه منتها بخاطر کمیابیش هم قیمت و هم هزینه هاش به ال اس نزدیکه منو تشویق به خرید ال اس میکنه!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      mahan جان
      سلام و درود
      پیداست که شما درک حقیقتاً بالایی از جهان خودرو دارید و مثل دیگران تعصب یا بیجا سخن‌وری نمیفرمایید و به شخصه دارم به شما ایمان می‌آورم چون جزییات و درک درست را میفرمایید که این مسئله هم فقط و فقط توسط تجربه‌ی رانندگی به دست می‌آید و نه هیچ چیز دیگر !

      با شما کاملاً موافقم که محصولات آلمانی رقیب این خودرو پرفورمنس و کلاس بالاتری دارند ، اما به شخصه چون سواری نرم و راحت و آرامش رانندگی و خدمات ارزان و بدون دغدغه برایم مهم بوده در ایران انتخابم لکسوس هست و بخصوص GS430 و GS460 با موتور ۸سیلندر که تا آمد شناخته شود ، خورد به مشکلات واردات و عرض‌اندامیه ES و شکستش در جهان هم به سبب همین ES بوده با اینکه بشدت ES عالی هست اما کلاس GS بالاتر بود و اتفاقاً یکی از دوستانم GS250F مدل ۲۰۱۴ داره که دیشب هم با هم بودیم و مشکل این خودرو دو مسئله هست که یکیش موتور ۶سیلندر اما حجم کم که برای اتاق لوکسش روی مُخ هست و فقط صدای جذاب ۶سیلندری دارد اما راه نمیره لامصب مثل آلمانی‌ها و مسئله‌ی بعدی فاق لاستیک که رفیق من لاستیک فاق بلند انداخته که به شدت تاثیر مثبتی در راحتی داشته !

      مطمئناً میدانید و تجربه دارید خرج خدمات لکسوس خیلی خیلی کمتر از همرده‌های آلمانی خودش هست و احساس ژاپنی را میشه حقیقتاً در لکسوس‌های GS و LS پیدا کرد مثل کیفیت بالای متریالشان و بویی خاص که در این محصولات هست که تفاوت زیادی با بقیه ژاپنی‌ها داره !

      با شما در مورد اوریون موافقم ، اما مسئله‌ی اوریون ، مشکل گیربکسش هست که در تمام لکسوس و تویوتاهای اون مدل و سال‌ها بوده ولی مشکلش قابل حل هست که بِلااستثناء یکبار هم که شده سرویس و تعمیر یا تعویض باید شوند و اشتباه نکنم امروزه حدود ۹۰ میلیون هزینه داره که مشکل برای یکبار و همیشه برطرف شود ، اما همین که برطرف شد دیگه هیچگاه مشکلی ندارند و این ضعف هم پس از سری‌های جدید گیربکس ۶سرعته در سال ۲۰۱۳ به بعد رفع شد و همون گیربکسی که روی لکسوس‌ها و تویوتاهای مدل ۲۰۱۳ تا امروز استفاده میشود معرکه و مثل کوه دوام دارند و حتی تا بالای یک میلیون کیلومتر اگر درست و به موقع به خدمات روغن و فیلتر برسید کار میکند و خراب شدن اصلاً برایش تعریف نشده و بسیار هم باهوش و کمک به مصرف کم سوخت میکنند .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mahan

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2318 ديدگاه)

        سلام و درود توام خدمت نوید جان عزیز لطف داری راستش پیش استاد درس پس میدیم و با تک تک حرفاتون موافقم و شما هم بالا صحبت های بنده رو تکمیل کردید و در مورد اون مشکل جالبه قیمتش شد ۹۰ میلیون من اون موقع برای اریون رو درست کرده بودم ۲۳ میلیون عجب قیمتا نجومی رفته بالا!در مورد نسخه ۲۵۰ هم که تجربه های مشابه داریم درسته کسی منکر کیفیت بالاش نیست و این طور نباشه بعید هست و در مورد استهلاکش هم درسته کم استهلاکه نسبت به رقبا و تو خارج هم شرایط بهتره منتها این جا به علت خاص بودن و کمیابیش قیمت قطعاتش به سمت ls میره و خودت بهتر میدونی هرچی ماشینت تو ایران خاصتر باشه تعمیرکارا و قطعه فروش ها بیشتر تیغ میزنن بماند که نمایشگاه دارا میگن خودرو خاصه نمیصرفه ارزون میخرن و موقع فروش هم برعکس میگن خودرو خاصه تک سواره بقول خودت خونه باباشون رو میکشن رو قیمت!وگرنه من خودم بارها گفتم و اصلا نیاز به گفتن من نیست و لکسوس رو هر کی بخره فروشش براش سخت میشه و اینو مدیون اون کیفیت و ارامشی هست که به صاحبش میده.من همیشه این مثالو میزنم خودروی المانی مثل پسری هست که میگه بابا حسابمو پرکن تا برات پسر خوبی باشم وگرنه بد میبینی و خودروی ژاپنی مثل خودرویی میمونه که درکنار تحصیل توی کار به پدرش کمک میکنه و پشتی میشه برای پدرش!! البته مثاله و در مثال مناقشه نیست منظورمو دوستانی مثل شما که تجربه شو دارند میدونن چی گفتم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (6028 ديدگاه)

          👑❤

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3615 ديدگاه)

    داستان تویوتا و لکسوس هم خیلی عجیب شده!
    دل میدن قوه میگیرن!😂😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا