لکسوس

احتمال خاتمهٔ تولید سدان‌های لکسس IS و GS

محبوبیت عجیب کراس‌اوورها موجب شده که اوضاع روزبه‌روز برای سدان‌ها سخت‌تر شده و یکی پس از دیگری از خط تولید کنار بروند. در همین ارتباط چندی پیش فورد اعلام کرده که در نظر دارد طی برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده، به تولید تمامی سدان‌های خود پایان دهد. حال در رابطه با لکسس هم خبری مشابه منتشر شده است. البته هرچند لکسس به‌طور کامل تمامی سدان‌های خود را کنار نمی‌گذارد اما شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد این برند لوکس ژاپنی احتمالاً به تولید مدل‌های IS و GS خاتمه خواهد داد. البته شایعات در مورد احتمال خاتمه تولید مدل GS چیز جدیدی نیست ولی معاون ارشد و مدیر لکسس آمریکای شمالی «دیوید کریس» این شایعات را تأیید نکرده است. حالا اما وی به Automotive News گفته است لکسس به دو مدل IS و GS نگاهی استراتژیک دارد.

مدل IS هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ رونمایی شد و در حال حاضر با قیمت پایه ۳۸,۲۱۰ دلار، ارزان‌ترین سدان لکسس در ایالات‌متحده محسوب می‌شود؛ اما قیمت کراس‌اوور NX از ۳۶,۱۸۵ دلار آغاز شده و سدان بزرگ‌تر ES نیز تنها ۷۴۰ دلار گران‌تر است که این موارد موقعیت IS را در بازار تضعیف می‌کند. این موضوع به همراه قیمت بالا و نوع بدنه نامحبوب به ضرر IS تمام شده است. در این رابطه آمار فروش نشان می‌دهند که این سدان کامپکت سال گذشته در ایالات‌متحده تنها ۲۶,۴۸۲ دستگاه فروش داشته که کاهش چشمگیری را نسبت به فروش ۵۱,۳۵۸ دستگاهی سال ۲۰۱۴ تجربه کرده است.

مدل GS هم وضعیت مشابهی دارد آن‌هم درحالی‌که قیمت پایه ۴۶,۳۱۰ دلاری آن به‌طور قابل‌توجهی از رقبای اصلی آن مانند آئودی A6 با قیمت ۴۹,۷۰۰ دلار، ب‌ام‌و سری ۵ با قیمت ۵۲,۹۵۰ دلار و مرسدس بنز E کلاس با قیمت ۵۲,۹۵۰ دلار کمتر است. بااین‌وجود هم GS سال گذشته در آمریکا تنها ۷۷۷۳ دستگاه فروش داشته که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به فروش ۲۳.۱۱۷ دستگاهی آن در تنها دو سال پیش نشان می‌دهد.

اما با عرضه نسل جدید مدل ES به بازار که بزرگ‌تر بوده، در نسخهٔ استاندارد قدرت بیشتری دارد و به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است، ممکن است حتی فروش GS حتی با کاهش بیشتری هم مواجه شود. به همین دلیل شایعاتی احتمال داده‌اند که نهایتاً مدل ES با سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌عنوان جایگزین GS عرضه خواهد شد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این دو مدل کنار خواهند رفت یا همچنان روی خط تولید باقی خواهند ماند اما دیوید کریس گفته است که ما قطعاً وضعیت هردوی این سدان‌ها را ارزیابی می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    معرفی ES جدید با عرضه نسخه F بنظرم رفته رفته باعث حذف GS میشه متاسفانه.
    از طرفی وقتی شما میتونید 800 دلار بیشتر بدید و صاحب ES بشید چرا باید برید سمت IS.
    بنظرم وقتشه IS جدید معرفی بشه و قیمتش هم بره تو رنج 35 هزارتا.
    سه سدان IS ES LS خوب و منطقی هست برای لکسس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. joojoo

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    حیف..طرح الماس گون GS دیگه تکرار نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    زیبایی GS همیشه منو تحت تاثیر قرار میداد اما مطمئنا لکسس میدونه که داره چیکار میکنه..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا