امتیازات لکسس GX460 از جنبه‌های مختلف
امتیازات لکسس GX460 از جنبه‌های مختلف

امتیازات لکسس GX460 از جنبه‌های مختلف

امتیاز کلی: 5 از 10
لکسس 2018 GX460
آخرین به‌روزرسانی لکسسGX مربوط به سال ۲۰۱۴ می شود که در آن سال این خودرو به جلوپنجره دوکی شکل کنونی و برخی تغییرات دیگر مزین شد.
ظاهر این خودرو یادآور شاسی‌بلندهای بزرگ و سنگین وزن است که به پیشرانه ۸ سیلندر مجهز بودند. البته اخبار خوب هم در رابطه با این خودرو وجود دارد، از جمله می‌توان به دیفرانسیل قفل شدنی مرکزی، زوایای حمله و فرار تهاجمی و سیستم کنترل حرکت در سرپایینی اشاره نمود. اگرچه لکسس GX قابلیت بیشتری در آفرود، به نسبت سایر رقبایش ازخود به نمایش می‌گذارد اما از سوی دیگر فقدان بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن در این خودرو در قیاس با رقبا، می تواند موجبات ناراحتی شما را فراهم آورد.

قیمت: 6.5 از 10

لکسس 2018 GX460
قیمت نسخه پایه این اتومبیل برابر۵۱ هزار و ۸۵۵ دلار است که برای یک شاسی بلند لوکس هفت‌سرنشین، در ابتدای کار کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. البته خودروی مورد بررسی در این مقاله ۲۲۵۵ دلار بیشتر هزینه در بر دارد. در مقام مقایسه، نسخه پایه اینفینیتی QX80 حدود ۱۴ هزار دلار بیشتر قیمت دارد. اما لازم به ذکر است که گرانترین نسخه این خودرو پیش از نصب هرگونه آپشن، در حدود ۶۳ هزار و ۴۰۰ دلار قیمت خورده است و با نصب آپشن‌ها و تجهیزات سفارشی، حتی بهای نسخه پایه نیز بسیار افزایش خواهد یافت.

طراحی ظاهری: 5 از 10

لکسس 2018 GX460
در اینجا با یک شاسی بلند بزرگ جعبه‌ای فرم مواجه هستیم که در قسمت جلو بسیاری از مشخصه‌های برند لکسوس را با خود به همراه داشته و اگرچه ظاهر خودرو چندان زشت نیست اما آنطور که باید و شاید نیز زیبا و مدرن به جلوه نمی‌کند. در کل نوعی عدم هماهنگی در میان اجزای طراحی خارجی و زمختی در شکل بیرونی خودرو مشاهده می‌شود که چندان شایسته یک شاسی‌بلند لوکس نیست.

فضای داخلی کابین: 7 از 10

لکسس 2018 GX460
در دو ردیف اول صندلی‌ها فضای کافی برای هریک از سرنشینان، فارغ از ابعاد بدنی ایشان به خوبی یافت می شود اما در ردیف سوم از صندلی‌های کوچک استفاده شده و فضای آن بسیار محدود شده است. اگر معمولا بیشتر از پنج سرنشین را سوار بر خودروی خود می‌نمایید، بهتر است لکسوس LX را انتخاب کنید. اگر صندلی‌های ردیف سوم را به طور کامل بخوابانید، حجم فضای محفظه بار بسیار گسترده می‌شود اما در غیر این صورت میزان فضای صندوق بار محدود و ناکافی خواهد بود.

لکسس 2018 GX460

لکسس 2018 GX460
درب محفظه بار نیز اگرچه بزرگ و مناسب به نظر می‌رسد اما نحوه باز شدن آن به یک سمت، در هنگامی که خودرویی پشت لکسس GX460 پارک شده باشد، می‌تواند مشکل آفرین باشد. باز شدن شیشه درب محفظه بار به صورت جداگانه، به منظور قرار دادن وسایل کوچک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

تکنولوژی: 3 از 10

لکسس 2018 GX460
در هنگام مواجهه با مبحث تکنولوژی، خودروی مورد نظر ما قدمت خود را نشان خواهد داد. نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی از گرافیک بسیار ضعیفی برخوردار بوده و کارکرد آن در سطح متوسط ارزیابی می‌شود. برقراری ارتباط از طریق بلوتوث، پخش آهنگ، رادیوی ماهواره‌ای و سامانه مسیریابی از جمله قابلیت‌های آن محسوب می شود. تنها دو عدد پورت usb در خودرو پیدا خواهد شد که برای یک خانواده پرجمعیت کافی نبوده و در ضمن اثری از اندرویداُتو و اپل کارپلی ‌در این خودرو مشاهده نمی‌شود. صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری نیز اطلاعات محدودی را به نمایش گذاشته و گرافیکی بسیار ابتدایی در آن لحاظ شده است.


در ضمن نسخه پایه از بسیاری امکانات مورد انتظار یک خودروی شاسی بلند لوکس، محروم شده به طوری که گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو هزینه 460 دلاری در برخواهد داشت. دوربین دید عقب تنها تکنولوژی ایمنی موجود در نسخه پایه است. به منظور دستیابی به امکانات گسترده‌تر، بایستی به سراغ نسخه پریمیوم با بهای 56،300 دلار و یا تریم لاکچری به قیمت 63,530 دلار بروید.

هندلینگ و پرفورمنس: 6.8 از 10

لکسس 2018 GX460
پیشرانه 4.8 لیتری V-8 این خودرو قادر است تا نیرویی معادل 301 اسب بخار و گشتاور 446 نیوتن متر را تولید نماید. متاسفانه گیربکس شش سرعته اتوماتیک در قیاس با انواع هفت تا ده سرعته، بر روی کارایی پیشرانه اثر نامطلوب داشته اما حداقل هنگام شتابگیری، فورا دنده معکوس کشیدن را انجام خواهد داد. کیفیت سواری این خودرو به سمت و سوی آسایش،نرمی و راحتی متمایل بوده و از فرمان‌پذیری مناسبی نیز برخوردار گشته است.


لکسس GX مورد نظر ما به لطف سیستم چرخش هیدرولیکی از پایداری کافی به هنگام انجام مانورهای گوناگون، بهره‌مند گشته است. سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ارتفاع 8.1 اینچی از سطح زمین و ترانسفر-کیس برد کوتاه، مواردی هستند که زمینه را برای عبور از مسیرهای آفرود فراهم نموده‌اند.

 تجهیزات ایمنی: 2 از 10

لکسس 2018 GX460
متاسفانه خودروی مورد نظر ما در این بخش بسیار ضعیف عمل نموده و به جز یک دوربین دید عقب که آن نیز به زودی برای بسیاری از خودروها اجباری خواهد شد، نسخه پایه این خودرو از هیچگونه تکنولوژی مدرن ایمنی بهره مند نشده و سایر نسخه‌ها نیز بسیاری از این گونه امکانات را به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافه در دسترس قرار داده‌اند. مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر در قالب یک آپشن 800 دلاری ارائه شده و تنها در تریم لاکچری به صورت استاندارد ارائه شده‌اند. حسگرهای پارک نیز 500 دلار هزینه دربرخواهد داشت. همچنین بسته 4,340 دلاری در نظر گرفته شده برای نسخه لاکچری در بردارنده موارد ذیل خواهد بود:
هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار اتوماتیک، هشدار پیش از برخورد، دوربین دید جلو و اطراف و کروز کنترل تطبیق پذیر.

مصرف سوخت و هزینه نگهداری: 2.7 از 10

لکسس 2018 GX460
میزان مصرف سوخت این خودرو معادل 15.7 لیتربرصد کیلومتر در سطح شهر بوده و 13.1 واحد نیز در مسیرهای بزرگراهی سوخت مصرف می‌نماید. در مقام قیاس می‌توان به مصرف سوخت 18.1 و 12.4 واحدی اینفینیتی QX80 اشاره نمود. به طور کلی مصرف سوخت لکسس تقریبا همتراز با رقبا بوده اما به هر حال، میزان مصرف سوخت این خودرو بالاست و با توجه به نیاز آن به سوخت گران‌قیمت، هزینه نگهداری لکسس GX460 نسبتا زیاد خواهد بود.


منبع: motor1

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. Maximus
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    مصرف سوخت بسیار بالا
    تجهیزات ایمنی بسیار کم و همه به صورت آپشن
    تکنولوژی قدیمی
    ایراداتش به نظر من همین 3 مورده در کل ماشین بدی نیست اما اگر 50 هزار دلار داشته باشم GX جزو پنجاه انتخاب اولم هم نیست چون رقبای خیلی بهتری در بازار حضور دارند

    پاسخ
  2. Maximus
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    طراحیشو خیلی دوست دارم

    طراحیش درسته نسبت به سلیقه ی مشتری قدیمی شده و واسه 10 سال پیشه ، اما خیلی باوقار تر و شکیل از طراحی اسباب بازی مانند ، شلوغ و پر از خطوط و گوشه های تیزی هست که در مدل UX و حتی RX جدید استفاده شده

    پاسخ
  3. pool
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    از پونتیاک ترنس ام و بیوک ویلایت 6 خیر یزارید

    پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (696 دیدگاه) ,

    یعنی از این در به داغون تر و بی درو پیکرتر و قوزمیت تر نداریم ..

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (702 دیدگاه) ,

      بزرگوار شما چی سوار میشید که لکسس GX در محضرتون تا این حد لایق توهینه؟؟

      پاسخ
  5. Mohamad
    سوابق: (702 دیدگاه) ,

    پیر و خسته بنظر میرسه
    دست به عصا شده اما خب بهرحال یه لکسسه

    پاسخ
  6. sina
    سوابق: (1490 دیدگاه) ,

    احتمال میدم با ساخت RX سه ردیفه و همچنین عرضه LX دو ردیفه GX پیر و قدیمی هم مث GS دوست داشتنی بازنشسته بشه.
    لکسس به حرف G الرژی گرفته !

    پاسخ
  7. فرزان
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    من این ماشین رو تو منطقه ازاد دیدم و سوار شدم خیلی قدیمی شده و از محاسنش فقط بزرگیش هست

    پاسخ
  8. یوسف
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    واقعا حیف پول این چیه خجالت هم خوب چیزیه
    پراید از این بهتره

    پاسخ
  9. Sina
    سوابق: (431 دیدگاه) ,

    از اون دسته ماشینهاست که میشد با بها دادن بهش خیلی موفق باشه ولی به خاطر سو مدیریت شکست خورده شده
    میتونست یه مینی LX با یک موتور ۶سیلندر چهارلیتری باشه واسه خودش و کلی محبوب باشه

    فقط بخاطر ارم لکسوسشه که یکم به چشم میاد وگرنه میشه با پولی کمتر یه پرادو کاکادو خرید

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    ماشالا پدال کاملا در زمینه شستشو مغزی دادن به مخاطبینش تبحر پیدا کرده
    یجا میاد همه رو متقاعد میکنه که کوییک خودرو بسیار با ارزش و مطمئنی هست
    یجا هم میاد جوری GX رو نقد میکنه که مخاطب میاد میگه پراید از این بهتره
    الحق که کارتون رو خوب انجام میدین

    پاسخ
  11. یوسف
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    خدایی خیلی زشت و بی ریخته
    از بغل و پشت که خوده پرادو هست و نمای جلو به عقب نمیخوره و حالت مسخره گرفته
    از اون طراحی های عجولانه هستش
    داخل خودرو هم که ده سال عقب تره
    واقعا زشته در سال 2018 یه همچین ماشبنی تولید بشه.
    به نظر من پرادو ی سال 2005 از این برتره خصوصا طراحی بدنه

    پاسخ
  12. ارمان
    سوابق: (1294 دیدگاه) ,

    خوب جالبه همه تحت تاثیر موتور وان دارن به این ماشین انتقاد میکنن
    اما ..
    اما اگه یه( اس یو وی) میخواید که تو شهر و همراه خانواده راحتی رو داشته باشینو تو افروود با یه ظاهر شیک و مجلسی خودی نشون بدید این راه حل ژاپنی هاست. در واقع نمیشه تو هیج منظری این ماشین رو زیر سوال برد به نظرم حتی با این ابعاد و قابلیت کمتر ماشینی رو میشه مثال ضد ( البته پرادوش به صرفه تره ) با این همه باید ببینید از ماشین چی میخوای؟!!!!!!!!!!

    پاسخ
  13. achtung
    سوابق: (258 دیدگاه) ,

    مسئولین تویوتا اینا رو میسازن و با مارک لکسوس گرون میفروشن تا تو اتاق فکرشون به ریش مصرف کننده بخندن

    پاسخ
  14. محمدرضا
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    تو امتیاز دادن خیلی سختگیری کرده ادم احساس میکنه مثلا داره یه خودروی چینی رو بررسی میکنه.این خودرو همون پرادو لوکس هست و واقعا هرچقدرم قدیمی باشه بازم یه خودرویی هست که تو همه شرایط راضیتون میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.