بررسی لکسس ES300H مدل 2019، لوکس‌تر از همیشه
بررسی لکسس ES300H مدل 2019، لوکس‌تر از همیشه

بررسی لکسس ES300H مدل 2019، لوکس‌تر از همیشه

نسخه هیبرید لکسوس ES 2019 تا حد زیادی مطابق انتظارات ما از این محصول لکسوس خواهد بود. این خودرو بر مبنای ساختاری جدید(نسخه GA-K از پلتفرم TNGA) شکل گرفته و پلتفرم آن با تویوتا آوالون جدید مشترک است.

لکسس ES300H
این خودرو نسبت به گذشته دارای طول بیشتر، ارتفاع کمتر، عرض بیشتر، قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه تر و سر و صدایی کمتر است. با این تفاسیر نسل هفتم لکسوس es استحقاق لحظه‌ای درنگ و بررسی را خواهد داشت.

لکسس ES300H
این خودرو دارای طراحی بسیار هیجان‌انگیزی است و به یکی از بزرگترین و زیباترین جلوپنجره‌های دوکی شکل لکسوس مجهز شده است که به جای فرم توری-شبکه‌ای از حالت راه راه-نواری بهره برده است.

لکسس ES300H


قوای محرکه هیبریدی لکسس ES همانند هر چیز دیگری در این خودرو دستخوش به روزرسانی گشته است. این سیستم اساساً مشابه همان سامانه هیبریدی است که در بسیاری از محصولات تویوتا و لکسوس کار گرفته شده است.

لکسس ES300H
یک پیشرانه احتراق داخلی که با موتور الکتریکی همراه شده، قادر است تا ماشین را در حالت صرفاً الکتریکی و با سرعت خیلی پایین به پیش ببرد. موتورهای الکتریکی وظیفه شارژ مجدد باتری به عنوان یک ژنراتور را بر عهده دارند.

لکسس ES300H
باتری این سامانه از نوع نیکل متال هیدرید بوده و ظرفیت آن برابر ۱.۶ کیلووات ساعت است. مجموعه باتری در قسمتی از کف عقب خودرو جاسازی شده که در نتیجه فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف عقب مهیا نموده است.

لکسس ES300H
پیشرانه احتراق داخلی به هر دو سامانه پاشش سوخت مستقیم و درگاهی (پورت اینجکشن) تجهیز شده و توان خروجی آن معادل ۱۷۶ اسب بخار عنوان شده که در مقایسه با مدل قبلی در حدود ۲۰ اسب بخار افزایش توان را نشان می‌دهد. گشتاور پیشرانه احتراقی برابر 221 نیوتن متر است. همچنین توان خروجی کل سامانه محرک هیبریدی معادل ۲۱۵ اسب بخار است که ۱۵ واحد بیشتر از قبل شده است.

لکسس ES300H
مهمترین ویژگی خودروهای هیبریدی قابلیت آنها در کاهش مصرف سوخت خودرو است. لکسس ES300H 2019 به صورت رسمی دارای مصرف سوختی معادل 5.5(شهر) و 5.2 (بزرگراه) و 5.3 (ترکیبی) لیتر در هر 100 کیلومتر است که هر کدام نسبت به گذشته با بهبود مواجه شده‌اند. در آزمایش صورت گرفته توسط کارشناسان ما میزان مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی معادل 6.2 واحد اندازه‌گیری شده است.

لکسس ES300H
البته حین رانندگی با سرعت 120 کیلومتربرساعت در بزرگراه، میزان مصرف سوخت این خودرو برابر 5.2 واحد، اندازه‌گیری شد که دقیقا مساوی با آمار رسمی مصرف ES در بزرگراه است. با وجود افزایش توان پیشرانه، لکسس es هیبرید 2019 در قیاس با مدل ۲۰۱۷ اندکی کندتر به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا 96 مدل 2019 معادل ۸.۳ ثانیه است که در حدود نیم ثانیه نسبت به قبل افزایش را نشان می‌دهد.

لکسس ES300H
همچنین در آزمون یک‌چهارم مایل مدل ۲۰۱۹ در حدود سه دهم ثانیه کُندتر ظاهر شده است. بکارگیری کمک فنرهای جدید، سیستم فرمان سریع و پدل شیفتر، لکسوس ES300H هیبرید را دارای شخصیتی با روحیه اسپرت کرده است.

لکسس ES300H
سیستم تعلیق اگر چه ناپایداری بدنه را از میان برده، اما چیزی بر پاسخ های مشتاقانه آن افزوده نشده و فرمان سریع 2.6 دوری خودرو نیز علی رغم آنکه برای مواجهه با شرایط گوناگون برنامه‌ریزی شده است اما تا حدی کرخت احساس می‌شود.

لکسس ES300H
سیستم ترمز نیز اگرچه همانند گذشته زیاد تحت تاثیر سامانه باز تولید انرژی قرار ندارد اما فاصله ترمز 57.6 متری از سرعت 112 کیلومتربرساعت چندان آمار دلگرم کننده‌ای نیست. میزان چسبندگی خودرو در پیست مخصوص نیز معادل 0.81 جی اندازه‌گیری شد.


عملکرد سیستم تعلیق خودرو و راحتی سواری در حد بسیار خوبی ظاهر شده‌اند و عایق‌بندی کابین بسیار مطلوب است. نویز ناشی از نفوذ باد یا تماس لاستیک با سطح جاده اصلا به گوش سرنشینان نخواهد رسید. به لطف افزایش 2 اینچی فاصله محوری، میزان فضای پا برای سرنشینان عقب بسیار گسترده و در حد مطلوبی است. این ویژگی در مورد فضای بالای سر نیز صدق می کند.

لکسس ES300H
فضای داخلی از دکوراسیونی بسیار مرغوب و زیبا تشکیل شده است. سیستم صوتی ۱۰ بلندگوی پایونیر، نمایشگر مرکزی TFT هفت اینچی و برای اولین بار در یک خودروی لکسوس، اپل کارپلی و قابلیت الکسای آمازون در این خودرو به خدمت گرفته شده‌اند.


سامانه های کمکی راننده نظیر: تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی هشدار انحراف از مسیر و نوربالای خودکار در این اتومبیل به صورت پیش‌فرض ارائه شده‌اند. بهای نسخه پایه لکسوس ES300H هیبرید معادل 42,335 دلار است که ۴۸۰ دلار نسبت به قبل ارزانتر شده است. خودروی مورد بررسی در اینجا از تریم سطح بالای اولترا لاکچری انتخاب شده و در حدود ۳ هزار و ۶۵۰ دلار (بدون احتساب آپشنها) نسبت به نسخه پایه پریمیوم گران‌تر است.


این خودرو به کابین چرمی، صندلی‌های جلوی گرم و تهویه شونده، نور مخفی کابین، سایه‌بان برقی، سامانه مسیریابی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، چراغ‌های LED تطبیق پذیر و غربیلک فرمان گرم شونده مزین به تریم چوبی، مجهز شده که بهای آن را تا 52,335 دلار (با احتساب آپشنها) افزایش داده است.


در پایان بایستی اشاره کنیم که با ارایه نسل اول ES، شرکت لکسوس توانست در میان جایگاه‌های برتر شرکت‌های سازنده سدان‌های نسبتا لوکس قرار بگیرد و اینک با ارائه نسل هفتم این خودرو، بیش از پیش سطح خود را در رنکینگ تولیدکنندگان سگمنت سدان‌های لاکچری ارتقا بخشیده است.

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. حمید
    سوابق: (1361 دیدگاه) ,

    توی لوکس ها بنز انتخابی بهتری نسبت به لکسوس هست

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (707 دیدگاه) ,

      اینا که دیس دادن فکر می‌کنن تو لوکس‌ها لکزز انتخاب بهتری هست؟
      امیدوارم روزی برسه که تو پدال کاربرها حقیقت رو با طرفداری قاطی نکنن

      پاسخ
      1. کیان
        سوابق: (267 دیدگاه) ,

        شما احتمالا فقط یه چیزی شنیدی، مهم اینه بشینی تو ماشین بعد بیای اظهار نظر کنی.

        لینک اول فروش سال 2017 امریکا هستش، تو رنک لکسوس es از هر دوی بنز و بی ام و بیشتر فروخته با عدد و رقم مشخصه.
        تازه برای لکسوس gs جدا از es حساب میشه و برای بنز cls و E مجموعا حساب میشه و حتی با مجموعه هم عقبتر هست.
        http://www.goodcarbadcar.net/2018/01/small-midsize-luxury-car-sales-america-december-2017/#2
        لینک بعدی برای سال 2018 هست، چون سال تمام نشده هست، تفکیک نشده هست جدول، ولی زحمت بکشید ببینید باز میبینید کسوس es از هر دوی بنز و بی ام و تا اینجای سال بیشتر فروخته.
        در ضمن اگر فروش cls و از E جدا کنن بنز بعد از بی ام و قرار میگیره.

        http://www.goodcarbadcar.net/2018/08/july-2018-the-best-selling-vehicles-in-america-every-vehicle-ranked/
        لطفا اون چیزی که به ذهنتون میرسه و بیان نکنید، اون چیزی که اتفاق میفته و براش سند و مدرک هست ببینید.

        مانی عزیز !!!!
        متاسفانه به قول خودت “امیدوارم روزی برسه که تو پدال کاربرها حقیقت رو با طرفداری قاطی نکنن” ، هنوز به درجه ای از عقلانیت نرسیدیم که اظهار نظرای الکی نکنیم.

        پاسخ
        1. مانی
          سوابق: (707 دیدگاه) ,

          داداش شما رو نمیدونم ما به اون درجه رسیدیم خیالت راحت
          نظرات رو درست نمیخونی بعد جواب میدی خوب عجله نکن
          گفته لکزز نسبت به مرسدس انتخاب بهتری هست(تو لوکس ها)
          نگفته‌ای اس از‌ای کلاس بهتره(جملش فراگیره یعنی‌ کل مدلها نسبت به هم)
          بعدش شما میای آمار فروش میذاری؟چه ربطی‌ داره؟
          باید امتیازی که از سایت‌های تخصصی گرفتن رو بذاری
          امتیاز این دوتا مدل رو تو ۴تا سایت معتبر و بی‌ طرف ببین
          من ندید میگم مرسدس امتیازاتش بهتره

        2. مانی
          سوابق: (707 دیدگاه) ,

          یه مثال مرسدس با اینکه قدیمیتره از car&driver

          ۴.۵ ستاره گرفته ولی‌ لکزز با قیمته کمتر ۳.۵ ستاره گرفته

    2. مجتبی
      سوابق: (149 دیدگاه) ,

      میشه چندتا مورد از برتریهای بنز نسبت به lexus رو بگید؟ و چرا بنز بهتره؟!!!
      نکات مثبت lexus نسبت به بنز:
      قیمت کم محصولات
      هزینه نگهداری کم
      کیفیت بالاتر
      قابلیت اطمینان بیشتر
      تنوع بیشتر خودروهای هیبریدی
      طراحی زیباتر

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (707 دیدگاه) ,

        حوصله بحثِ بیخودی رو ندارم
        این مورد هائی که گفتی‌ رو برو ۴تا سایت خوب اس کلاس رو با ال اس مقایسه کن

        یه مثال نقض واسه اثبات غلط بودنِ یچیز کلی‌ کافی دیگه؟؟؟

        پاسخ
        1. مجتبی
          سوابق: (149 دیدگاه) ,

          من به اون اقا میگم چند دلیل بیار که چرا بنز از lexus بهتره بعد شما میگی برو 4 سایت خوب اس کلاس رو با ال اس مقایسه کن!!!!!!!!!!!
          چه ربطی داره؟!! من اون مواردی که نوشتم کلی گفتم فقط مربوط به es نمیشه و تو اون موارد lexus از بنز بهتره تو همه محصولات.
          اس کلاس فقط تو دو چیز از ls بهتره یکی امکانات بیشتر یکی هم سواری نرم تر که با اون همه اختلاف قیمت اصلا نمی ارزه.
          حوصله بحث داری ولی جواب نداری. تاحالا چندتا بنزو lexus خودت بررسی کردی؟ هیچی فقط بلدید بگید برو این سایت برو اون سایت بررسی ببین.

      2. Arman
        سوابق: (277 دیدگاه) ,

        متعصب ترین فرد سایت با اختلاف :)))ا
        اینارو به ژاپنی ها هم بگی میخندن :)))

        پاسخ
  2. ali a
    سوابق: (462 دیدگاه) ,

    من که فک نکنم تا آخر عمر بتونم چنین ماشینی داشته باشم..فقط حسرت…همین تیبا 2 غراضه که سال پیش گرفتم هم با این شرایط تا 10 سال دیگه باید داشته باشمش…لعنت خدا بر باعث و بانی وضعیت امروز مردم ایران…جالبیش اینه هیچ کاری هم نمیکنن… یعنی حقمونه این وضعیت ؟! یه اهنگ جدید هم سیاوش ق و گو گو خوندن …

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (541 دیدگاه) ,

      اینقدر ناامید نباش دوست عزیز،امیدوارم شما هم روزی صاحب یک لکسس شیک و صفر کیلومتر بشی…..اما یک نکته : همچنین ماشینی رو حتما باید زمانی در ایران بخری که یا خونه حیاط دار داشته باشی و یا پنت هاوس… وگرنه اگر تو خیابون و یا در یک آپارتمان معمولی پارکش کنی یک لحظه هم آرامش خاطر نداری.در آپارتمان از دست بچه ها و همسایه های حسود و ناراحت و در کوچه هم از ترس دزدهای بی وجدان و راننده های ناشی و عقده ای که ماشینت رو می زنند و در می رن….

      پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (596 دیدگاه) ,

    ماشین تر تمیزیه…

    ولی شاید موقع خرید……………………………………………

    پاسخ
  4. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (912 دیدگاه) ,

    دوست داشتنی ترین سدانیه که تا حالا دیدم ، نه اینکه بقیه بد باشن یا به چشم نیان نه ، بلکه اون چیزی که از یه خودرو انتظار داری را با هزینه ای معقول (( نه در ایران ویرانه )) به شما ارائه میده ، شیک راحت آرامشبخش ، کم استهلاک ، زیبا ، لوکس ، باکیفیت ، ارزانتر نسبت به رقبا ، فوق العاده قابل اطمینان . پُر آپشن ، سواری فوق نرم نرم نرم مثل دُمبه .

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      جلو برترین‌های این سگمنت یعنی‌ مرسدس‌ای و سری۵ BMW کم میاره

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.