لکسس

پشت فرمان لکسس LC 500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۰

لکسس LC یکی از شاخص‌ترین محصولات این برند ژاپنی بوده و طراحی آن باعث شده تصویر ذهنی بسیار جذابی از لکسس در ذهن‌ها حک شود. هم‌اکنون و سه سال پس از عرضه نسخه کوپه زمان تولید مدل مهم دیگر یعنی LC کانورتیبل فرا رسیده است.

لکسس LC 500 کانورتیبل

برخلاف مدل کوپه که به‌صورت ۸ سیلندر بنزینی و ۶ سیلندر هیبریدی در دسترس است مدل کانورتیبل فقط به‌صورت بنزینی و با نشان LC 500 عرضه می‌شود.

لکسس LC 500 کانورتیبل

مشخصات این نیروگاه ۸ سیلندر بد نیست. پیشرانه ۵ لیتری LC 500 قدرت ۴۵۸ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری تولید کرده و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک این نیرو را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. همین قدرت و گشتاور باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

لکسس LC 500 کانورتیبل

سقف پارچه‌ای خودرو طراحی خوبی داشته و تأثیری روی زیبایی برجسته خودرو نگذاشته است. فرایند پایین آوردن سقف LC حدود ۱۵ ثانیه طول کشیده و این کار را می‌توان تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت انجام داد. قطعاً با پایین بودن سقف خودرو طراحی تمیزتر و رضایت‌بخش‌تری داشته و بخش عقب خودرو ابهت بالایش را به رخ همگان می‌کشد.

لکسس LC 500 کانورتیبل

افرادی که همیشه تحت تأثیر قابلیت اطمینان بسیار بالای محصولات لکسس قرار گرفته‌اند از شنیدن این موضوع که مکانیسم سقف این خودرو ۱۸ هزار بار در سیکل‌های باز و بسته شدن تست شده خوشحال خواهند شد. در واقع لکسس کارکرد سقف در بازه حدود ۲۴ سال را آزمایش کرده و مشکلی در عملکرد آن دیده نشده است.

لکسس LC 500 کانورتیبل

LC کوپه همیشه خودرویی نیمه اسپورت نیمه GT بوده اما با وزن بیشتر و توانایی باز کردن سقف، نسخه کانورتیبل بیشتر یک کروزر برای مسافت‌های طولانی است.

لکسس LC 500 کانورتیبل

شاید این موضوعی ناامید کننده به نظر برسد اما این‌طور نیست. سواری LC 500 خوب بوده و فرمان نیز دقت بالایی دارد اما خب نباید روی تغییرات ناگهانی لاین حرکتی حساب باز کرد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز هر از گاهی در یافتن دنده مناسب ناتوان نشان می‌دهد.

لکسس LC 500 کانورتیبل

پیشرانه فوق‌العاده نرم بوده و زمانی هم که بخواهید بسیار پرقدرت ظاهر می‌شود. لکسس از طرف دیگر کار بسیار خوبی در سرکوب صدا انجام داده و وقتی سقف بسته باشد صدای چندانی از پیشرانه به کابین نفوذ نمی‌کند.

لکسس LC 500 کانورتیبل

البته وقتی سقف را باز کنید تغییراتی رخ می‌دهد. ناگهان متوجه صدای لذت‌بخش پیشرانه در دورهای پایین و غرش‌های آن در حالت اسپورت رانندگی و دورهای بالاتر از ۴ هزار خواهید شد. در سرعت‌های بالا کمی شاهد پیچیدن باد در کابین خواهید بود اما این موضوع شما را از سریع رفتن منع نخواهد کرد و به شدت خواهان شنیدن صدای تولیدی پیشرانه خواهید بود.

لکسس LC 500 کانورتیبل

کابین LC ترکیب لذت بخشی از چرم مرغوب و دکمه‌های فلزی است. این کابین شاهکار ارگونومی نبوده اما خب حس خاصی دارد.

لکسس LC 500 کانورتیبل

لکسس LC بیش از آنکه یک کانورتیبل چهار نفره کامل باشد خودرویی ۲+۲ است و اگرچه سقف بازشوی آن همه حجم صندوق را اشغال نکرده اما ظرفیت آن تنها ۱۴۹ لیتر است.

بیش از هر چیز دیگری لکسس LC 500 کانورتیبل ثابت می‌کند که علاوه بر قابلیت اطمینان بسیار بالا و شبکه نمایندگی برجسته، روح هم دارد. شاید دست‌یابی به چنین چیزی در درازمدت صورت گرفته باشد اما LC کانورتیبل یکی از محصولات درخشان این خودروساز ژاپنی بوده و می‌تواند در بازار موفق شود.

مشخصات لکسس LC 500 کانورتیبل اسپورت پلاس پک

  • قیمت: ۹۶۶۲۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۷ اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۶۹ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. Alireza

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اگه خارج از ایران زندگی میکردم حتما یکیشو میخریدم.این ماشین محشره❤️

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۱۳
    1. ارشیاSVJ

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      محشر تر از خوده ماشین
      موتورشه.
      من به خاطر موتورش و طراحی متفاوتش خیلی دوسش دارم!

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۶
      1. Alireza

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (29 ديدگاه)

        لامصب صداش روح آدمو نوازش میده❤️

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    2. Hadi

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1028 ديدگاه)

      زیبا ترین ماشینی هستش که تا حالا ساخته شده با اختلاف 👌
      موتورش عالیه
      گیربکسشم عالیه…
      قراره که مدل قویترش با موتور ۴ لیتری v8 توئین توربو با حدود ۶۰۰ اسب تولید بشه…
      فک کن با این بری مسافرت……
      حتی تصورشم لذت بخشه…

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۱۱
      1. Alireza

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (29 ديدگاه)

        واقعا حیف که از داشتن خودرو های روز دنیا محرومیم😖
        اگه وارد هم شه اکثر مردم توانایی خریدشو ندارن🤦🏼‍♂️

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    3. مزدا

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1608 ديدگاه)

      یه جا خونده بودم ده سال برای طراحی و توسعه اش وقت گذاشتن

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴
      1. امیر

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (24 ديدگاه)

        سایپا هم تقریبا ۱۵ سال برای طراحی تیبا وقت گذاشت بوخودا …اسمش هم گذاشت زیبای ایرانی‌‌‌.ولی هر موقع تو خیابون میبینمش حالت تهوع بهم دست میده دلم میخواد تف بندازم روشرکت سازندش

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
  2. سورنا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (813 ديدگاه)

    عجب استایلی داره ولی به نظرم قیمت یه خورده زیادی بالاس …

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۱۱
  3. حسن

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    شاهکار صنعت خودروسازی جهان بینظیروزیبا

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۱۳
    1. ارش

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1140 ديدگاه)

      از اون ماشیناست که در صورت امکان میخریدم حتی با این قیمت .

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۴
  4. (Saeed(peugeot

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (250 ديدگاه)

    فوق العاده هست ….. چه رخی ، چقد با کلاس ….

    یه جای متن گفته پیشرانه فوق العاده نرم ….واقعا ادم درک میکنه و حس میکنه این ارام بودن این ماشین و ….

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
  5. Ho3in

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    من عاشق این ماشینم به شدت دوست داشتنی ❤
    فقط ای کاش میشد
    یه موتور فراری
    یه گیربکس زد اف
    دیگ همه چیش عالیه ❤🌹
    طراحی لکسس فقط این لعنتی 😍

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۸
  6. amg 63

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ننگ و خاری بر این جبر جغرافیایی. زندگیمون شده پشت شیشه نگاه کردن به دنیا.

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۴
    1. REZA

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (18 ديدگاه)

      بد جوری دوستش دارم

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۶
  7. Me

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (129 ديدگاه)

    موتور هیبریدش واقعا مدرن و قابل احترامِ
    ولی موتور ۸ سیلندرش………
    ۹۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور
    شتاب ۵ ثانیه ای با موتور ۵ لیتری
    و مصرف سوخت ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
    این ارقام ۲۰ سال پیش واقعا خوب بودن ولی تو سال ۲۰۲۰ فقط مایه خجالتِ

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۳۷
    1. سهند

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (89 ديدگاه)

      راست میگی قدرت این و پورشه ۹۱۱ توربو و m8 کامپتیشن قابل قیاس نیستند

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۱۴
    2. امیر

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (24 ديدگاه)

      توی کشوری زندگی میکنی که پرفروش ترین ماشین اون کشور بعد از پراید، پژو ۴۰۵ میباشد و در بهترین حالت ممکن به ازای ۱۰۰ اسب بخار صدی۱۳ لیتر بنزین میسوزونه اونوقت نشستی از لکسس ژاپن ایراد میگیری که با ۴۵۷ اسب بخار و ۵۳۰ نیوتن متر صدی ۱۱.۷ لیتر میسوزونه یه دختر بچه ۵ ساله هم با یه مقایسه ساده میفهمه کدوم مایه خجالته… خوبه با وجود تو معنی کلمه خجالت رو هم فهمیدیم

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
      1. Me

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (129 ديدگاه)

        نخیر هموطن من آلمان زندگی میکنم
        ماشینم هم پاسات ۲۰۱۸ ست
        خجالت رو تو باید بکشی که بدون اطلاع از هیچ چیز نظر میدی
        سهام دار کارخونه تویوتا نیستی که غیرتی میشی

        موافقم ۶
        مخالفم ۶
  8. Maserati-MV20

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (624 ديدگاه)

    ماشین عالی ای هست ولی اسپرت نیست

    موافقم ۴
    مخالفم ۲۹
  9. زیزیگولو

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    همه چیز این ماشین عالیه به غیر از یه چیز، پیشرانه ای ماشین ۸ سیلندر ۵ لیتری هستش ولی واقعا جای تعجبه که شتاب ۰ تا صد کیلومترش ۵ ثانیه هستش!

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۴
  10. blackburn

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    داخلش خیلی سیاهه کرم بهتره یا چوب و چرم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
  11. Enzo

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (283 ديدگاه)

    توی عکسهای به این کوچیکی هم کیفیت بالای داخل ماشین جلب توجه میکنه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  12. مدیرعامل

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد کیلومتر جنسیس کوپه های ۱۰ سال پیش که داخل ایرانم هست از این خیلی بهتره چون یادمه اون موقع شتاب صفر تا صد جنسیس کوپه ۳.۸ دهم ثانیه بود

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۶
  13. TOYOTEX

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کسی از سایت ها یا مجله های معرفی ماشین خبر داره البته خارجی باشه اسمشو بگه ممنون میشم

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
    1. Tesla 🏁

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      carscoops
      caranddriver
      carbuzz
      برای برقیا هم
      insideevs
      electrek

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. TOYOTEX

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        خیلی ممنون

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. سهند

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (89 ديدگاه)

      بهترینشان car and driver و topgear و auto car و car advice و auto express و motor trend است ، carbuzz هم خوبه

      به نظرم car and driver بهترینه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. TOYOTEX

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  14. محمد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (597 ديدگاه)

    از زیبا ترین خودرو های تاریخ😍
    کسی اسم طراحشو میدونه؟
    کاش یه عکس با سقف بسته هم میزاشتین

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
    1. امیر

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (24 ديدگاه)

      از بالا به پایین پنجمین عکس باسقف بسته میباشد

      موافقم ۰
      مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا