لکسوس

امتیازات لکسس LC500 مدل 2018 از جنبه‌های مختلف

امتیاز کلی: ۶.۶ از ۱۰

لکسس LC500
آنطور که از ظواهر امر پیداست لکسوس LC500 کلاس مختص به خود را ایجاد نموده است. این خودرو با برخورداری از ظاهری شیک، جذاب و بدیع به همراه پیشرانه ۴۷۱ اسب بخاری، به‌گونه‌ای عمل نموده که گویا پل واسطی را بین دو گروه خودروهای جی‌تی و سوپرکارها، جهت برقراری ارتباط میان این دو بخش، احداث نموده است.
این خودرو به معنای واقعی کلمه یک لکسس است. در گشت و گذارهای روزانه مایه آسایش سرنشینان را به خوبی فراهم نموده و در عین حال از قدرت کافی برای انجام مانورهای هیجان‌انگیز و عبور پرشتاب از مسیرهای پر پیچ و خم، برخوردار شده است.می شود اینطور بیان نمود که پرچمدار جدید نکسوس یک خودروی هیجان انگیز و سرزنده است.

پرفورمنس و هندلینگ: ۵.۸ از ۱۰

لکسس LC500
توانایی‌های عملکردی لکسس LC500، حتی با وجود سامانه فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز نسبت به برخی رقبا نظیر نیسان GT و پورشه ۹۱۱، در سطحی پایین‌تر قرار دارد. میزان سفتی غربیلک فرمان مناسب بوده و سیستم تعلیق تا حدودی سفت به نظر می‌رسد اما خیلی خشک و زمخت احساس نخواهد شد. انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها بسیار سریع بوده و مایه بسی شگفتی است. تنها کافیست که پدال گاز را در دو حالت اسپرتS و اسپرت S+ بفشارید و آنگاه پیشرانه V-8 پنج لیتری در کسری از ثانیه، تمام قدرت ۴۷۱ اسب بخاری خود را نثار شما خواهد نمود و در این حین موسیقی روح‌نواز برخاسته از سامانه اگزوز، روح شما را با خود به عرش خواهد رساند.
جعبه دنده ۱۰ سرعته برای نائل شدن به درجه اعلا، یک سری چیزها را کم داشته و هنگام دنده معکوس کشیدن مقداری پر سروصدا عمل می‌کند. البته برای رانندگی روزانه و همچنین کاهش مصرف سوخت، عملکرد مناسبی دارد اما اگر شما به دنبال کاهش هزینه‌های سوخت خودروی خود هستید، بهتر است به سراغ گزینه هیبریدی این خودرو موسوم به LC500h بروید.

با احتساب وزن ۱۹۸۶ کیلوگرمی، LC500 یک خودروی نسبتاً فربه محسوب می شود. جهت درک بهتر موضوع می‌توان به اوزان ۱۷۲۵ کیلوگرمی پورشه ۹۱۱ و ۱۶۶۵ کیلوگرمی آکورا NSX اشاره نمود.
همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو معادل ۴.۴ ثانیه است که در قیاس با رقبا تا حدی کُند به نظر می‌رسد. جهت اطلاع، شتاب جگوار اف-تایپ R برابر با ۳.۹ ثانیه بوده و پورشه ۹۱۱ این کار را در مدت زمان ۴.۱ ثانیه به سرانجام می‌رساند. البته نسخه پرقدرت‌تر لکسس LC500 در راه بوده و ما امیدواریم تا مهندسین لکسس موفق شوند قدرت و گشتاور بیشتری را از دل پیشرانه پنج لیتری بیرون بکشند. در ضمن گشتاور پیشرانه فعلی برابر ۵۴۰ نیوتن‌متر است.

طراحی ظاهری: ۷.۹ از ۱۰

لکسس LC500
حتی در یک پارکینگ شلوغ و پر از خودروهای مختلف نیز ظاهر کانسپت گونه این خودرو توجه شما را در میان خیل عظیم خودروها به سوی خود جلب خواهد نمود. از جمله ویژگی‌های برجسته ظاهر لکسوس LC500 می‌توان به طراحی خوش‌تراش چراغ‌های جلو، رینگ‌های سفارشی ۲۱ اینچی آلیاژی و جلوپنجره دوکی شکل ویژه برند لکسس اشاره نمود. طراحی خودرو جذاب و دلرباست اما با این وجود نسبت به پرچمدار سابق لکسوس یعنی مدل LFA، یک پله پایین‌تر قرار دارد.

طراحی داخلی و آسایش: ۷.۳ از ۱۰

لکسس LC500
طراحی داخلی نیز به اندازه شکل بیرونی این خودرو دراماتیک و جذاب است. همه جا با آلکانترا و چرم پوشانده شده و صندلی‌ها کاملا راحت و جادار هستند. فضای کلی کابین اگر چه مقداری تنگ است اما در قیاس با سایر رقبا، بهترین وضعیت را در رانندگی روزانه نصیب سرنشینان خود خواهد نمود. اگرچه
یک ردیف صندلی نیز در قسمت عقب تعبیه شده اما باید یادآور شویم که ورود به آنجا چندان کار راحتی نخواهد بود.

تکنولوژی: ۵ از ۱۰

یک صفحه نمایشگر بزرگ در قسمت جلو و میانه داشبورد قرار گرفته است که با کمال تعجب فاقد قابلیت لمسی بوده و در عوض از طریق تاچ پد لمسی قابل کنترل است که به ویژه هنگام رانندگی، انجام امور مربوط به مسیریابی را با مشکل مواجه می نماید. صفحه کیلومتر شمار دیجیتال، ارزیاب نیرویG، تجهیزات عیب‌یابی و هشدار استراحت راننده، بخشی از امکانات مدرن این خودرو محسوب می شود. آینه های جانبی تاشو، دستگیره‌های درب و بال عقب جمع شونده را نیز نباید از یاد برد.
در این میان فقدان اپل کارپلی و اندرویداتو، یک عیب عمده محسوب می شود.

 تجهیزات ایمنی: ۶.۸ از ۱۰


سامانه ایمنی لکسس موسوم به +Lexus safety system، به طور استاندارد در این خودرو عرضه شده و شامل مواردی نظیر: هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل دینامیکی، نوربالای هوشمند و سامانه کمکی نگهدارنده در مسیر می‌شود.
همچنین بسته انتخابی به قیمت هزار دلار، امکانات دیگری نظیر: سامانه کمکی پارک، مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر را به لیست تجهیزات این خودرو اضافه خواهد نمود.

مصرف سوخت: ۵.۴ از ۱۰


اگر به دنبال یک خودرو کم مصرف می‌گردید بهتر است دور لکسوس LC500 را خط بکشید. میزان مصرف سوخت این خودرو در معابر شهری معادل ۱۴.۷ لیتربر۱۰۰کیلومتر بوده و در مسیرهای بزرگراهی این رقم تا ۹ لیتربرصدکیلومتر کاهش خواهد یافت. برای مقایسه می‌توانید آن ها را با مصرف سوخت نیسان GTR مجهز به موتور V-6 مقایسه نمایید. میزان مصرف سوخت نیسان در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر ۱۴.۷ و ۱۰.۷ لیتربرصد کیلومتر است که نشان از مصرف بهینه‌تر سوخت در پیشرانه هشت سیلندر لکسس دارد.

قیمت گذاری: ۶.۵ از ۱۰


قیمت نسخه پایه این خودرو معادل ۹۲ هزار دلار است که آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای اسپرت، مجهز به پیشرانه وی ۸ نموده است. اتومبیل مورد بررسی ضمن برخورداری از مواردی نظیر رینگهای ۲۱ اینچی آلیاژی به قیمت ۲۶۵۰دلار، هدآپ دیسپلی با بهای ۹۰۰ دلار، دیفرانسیل لغزش محدود به قیمت ۳۹۰ دلار و سیستم گرمایشی غربیلک فرمان به همراه یخ زدای شیشه جلو که از ارزشی معادل ۲۵۰ دلار برخوردار است، بهای آن تا قیمت ۱۰۴،۳۸۰ دلار افزایش یافته است. همچنین بسته سفارشی به قیمت ۵,۹۶۰ دلار که شامل : صندلی‌های اسپرت هشت حالته، سقف فیبر کربنی، سیستم فرمان‌پذیری فعال چرخ‌های عقب و پوشش الکانترا برای قسمت داخلی سقف نیز بایستی به عوامل افزایش قیمت لکسس LC500 اضافه گردد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    امیدوارم کسی که این نمراتو داده هیچوقت معلم نشه?لایقت lexus lc خیلی بیشتر ایناست

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. T.H.M

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      حامدجان این motor1 کلا خیلی سخت نمره میده و یه جورایی مثل این معلما و استادایی هستش که مثلا بالای 15 گرفتن ازشون تقریبا غیر ممکنه. جالبه تو بعضی قسمتا کلی تعریف میکنه از ماشین و ایرادی هم نمیگیره بعد یهو شاخ درمیاری چرا پس کم داد. کلا میگم. نه صرفا در مورد این ماشین. چند روز پیش هم بررسی هایلندر رو گذاشته بود پدال از تو همین سایت که اونم همین وضع رو داشت. تو بعضی بخش ها مثل ایمنی و قیمت گذاری جوری به به و چه چه کرده بود گفتم الان 10 رو کامل میده به این بخش ها. در حالیکه کم داده بود. لذا الان رفتم یه سر به این سایت زدم ببینم به بقیه ماشینا چه طور نمره میده. بعضی بررسی های اخیرش که نمره داده بود رو نگاه کردم، کلا از ماشینای مختلف و تو سگمنت های مختلف، نمره بالای 7 نتونستم پیدا کنم!!!!!!!!! چند تا از امتیازاش:

      مزدا سی ایکس 5: 5.8
      هایلندر:6.5
      بی ام و ایکس 6: 5
      پورشه ماکان توربو:7
      بیوک انکلیو: 7
      بی ام و سری چهار کوپه: 6
      کادیلاک اکس تی اس- وی اسپورت: 5
      نیسان مورانو: 7
      بی ام و سری 2: 7
      فولکس واگن گلف: 7
      بی ام و ایکس 3: 7

      اینا مثلا چند تا از بررسی ها اخیرشون بوده که امتیاز نسبتا بالا داده بودن توش و همه مدلاشونم 2017 یا 2018 بودن. البته امتیاز دهی هر ماشین نسبت به کلاس خودش هست دیگه طبیعتا. مثلا فولکس گلف که 7 داده تو کلاس خودش عالی بوده و به این معنی نیس که مثلا از بی ام و X6 که 5 دادن بهش بهتره. امتیاز دهی متناسب با کلاسه. خلاصه خیلی سیستم امتیازدهیشون جالب و سختگیرانه هستش. البته من خودم به شخصه دوست دارم اینجوری :) و کلا همیشه از استادایی که خیلی سخت نمره میدن و نمره گرفتن ازشون سخته خیلی خوشم میومده. همه 18-19 بگیرن که فایده نداره :)
      حالا دوستان تونستن نمره بالاتر از حدود 7 تو بررسی های این سایت پیدا کنن، بگن لطفا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (831 ديدگاه)

        متشکرم از کامنت کامل و با جزئیاتت دوست عزیزم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Fk

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (232 ديدگاه)

        جمله جالبی تو این متن بود
        اینکه نه میشه گفت جی تی. نه سوپرکار
        نمیخوام إرجاع بدین ب گفته متن
        برداشت شخصی ماشین بازا رو میخوام
        ماشین خوشگلیه با توجه ب سابقه شروع بکار برند لکسوس پیشرفت قابل توجهی داشته
        ولی اگه اسم این ماشین تویوتا بود بنظرتون اینقدر موفق میشد !!؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mohamad

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    چرا انقد سختگیرانه نمره داده!
    الان چرا به قیمت گذاری و تجهیزات ایمنی و طراحی داخلی و آسایش نمره کمتر از 9 داده! وقتی همه چیز اوکیه
    یا حتی به پرفورمنس خودرو هم نمره کمی داده
    این عروسک فقط نیازه که کمی وزنش سبکتر بشه
    سیستم اطلاعات سرگرمی لکسس و تویوتا هم که شده نقطه ضعف ثابت این سایتها اما خوشبختانه تویوتا با اپل کار کنار اومده و اینم حل خواهد شد
    مصرف سوختشم اگه بقول این سایت زیاده نسخه هیبریدیش هم هست که تو این مورد هم تو نمره دادن کم لطفی کرده!!!

    در مجموع بسیار سختگیرانه و عجیب امتیاز داده اما نسخه بعدی این عروسک همه شو جبران میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لکسس LC تو فیلم Black Panter که تا همین چند روز پیش صدر باکس آفیس بود طبق تیزرایی که ازش دیدم بدجور هنرنمایی میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    من داخل این خودرو در نمایندگی شهر دوبی نشستم .
    داخل خیلی از خودروهای درجه یک خودرویی همچون لامبورگینی .مکلارن . براباسهای بنز . فراری . کادیلاک . پورشه . جگوار . مرسدس . آئودی . نیسان و ………نسشتم و عکس گرفتم .
    فقط اینو میتونم بگم که طراحی بیرونی خاص و زیبایی داره ولی ولی ولی طراحی داخلی فقط میشه گفت فوق رویاییه برای خودش ، واقعاً عجیبه و غریب و وحشتناک دوست داشتنی و با بالاترین کیفیت متریال بکار رفتست .
    دوستان خداشاهده تنها ماشینی که من دَرشو بسته وتا چند دقیقه توش نشستم و دوست نداشتم پیاده بشم این ماشین بود.
    خداشاهده اِغراق نمیکنم ، کاری هم به مسائل فنی و ظاهر اون ندارم ولی بازم میگم طراحی داخلیش از ۱۰ باید ۱۰۰ بگیره.
    یعنی غیر متریال وحشتناک با کیفیتش ، طراحی خاص و احاطه شده اونه که شما رو میخکوب میکنه.
    تا از نزدیک داخلش نشینید باورتون نمیشه .
    به قول معروف ((شنیدن که بُوَد مانند دیدن)).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (562 ديدگاه)

      دوست عزیز, مام توش نشستیم ولی چندان عجیب غریب اینا نبود, متریالش با کیفیت بود ولی فاصله چندانی با رقباش نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. #ali.m#

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به نظرم ظاهرش بهترینه
    المانی ها ب سختی میتونن از نظر زیبایی باهاش رقابت کنن بقیه ک اصلا هیچی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elemento

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اینطور که امتیازات نشون میده بر خلاف انتظار من این ماشین چندان آش دهن سوزی نیست ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      خیر، شما به بررسی همچین سایتی که به سختی به همه نمره میده اکتفا نکنید. گویا فقط هم برا لکسس نیست، بقول دوستان هر خودرویی که تست کرده به همین منوال بوده. تو برخی از پارامترها که بدون هیچ دلیلی نمره کم داده!
      بگذریم..
      پدال خیلی قبلتر بررسی لکسس LC500 رو پوشش داده بود، میتونید اینجا مطالعه کنید :

      https://www.pedal.ir/لکسس/بررسی-لکسس-lc-500-مدل-2017-جدید/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. T.H.M

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        محمد جان این بنده خدا همونطور که قبلا گفتم چند وقته برگشته شروع کرده به کوبوندن تویوتا و لکسس. برید به مطالب مربوط به این دو برند در این چند روز اخیر. تو هرکدوم یه تیکه انداخته بهشون. واضحه این دفعه برگشته برای تخریب این دو تا برند و ژاپنی ها. همونطور که قبل ها ماشینای آمریکایی رو هدف قرار داده بود، البته هنوزم ادامه میده. یه همچین کسی مطمئن باش یه کمبودی چیزی داره. تو کامنت بالام انگار واسه عمم توضیح دادم که این سایت نمره بالای 7 نداده تا حالا. اینقدر … نداره. پس به قول خودش پورشه ماکان و بی ام و ایکس 6 و سری 4 و سری 2 و فولکس و … هم آش دهن سوزی نیستن که نمره بالای 7 نگرفتن. پس از دید ایشون ایکس 6 یه ماشین آشغاله که نمره 5 گرفته. مگه خودش نگفته؟ پس دفعه بعد که یه بررسی یا خبری از اینا گذاشت پدال منم برمیگردم با همین واژه ها این ماشینا رو خطاب می کنم. اما نه. آیا این کار درسته؟ چه قدر آخه آدم میتونه پست باشه مگه که هدفش حرص هموطنانش رو درآوردن باشه. کلا استاد متشنج کردن جو سایته. آخه خیلی جالبه. یادتون باشه قبل ها همش استناد میکرد به کارانددرایو. آخه بچه، برو سری به این سایت بزن ببین به همین لکسس چه نمره و چند تا ستاره دادن. ببین که انتخاب و پیشنهاد این سایت هستش تو کلاس خودش. برو تو سایت های مختلف ببین چه قدر تعریف کردن از این ماشین. ببین road & track به عنوان بهترین ماشین تو کلاس خودش معرفی کرده بود طبق مطلبی که پدال گذاشته بود. از بنتلی کانتیننتال برده بود. یکی از سه نامزد نهایی دریافت بهترین طراحی سال شده بود. یکی از 10 طراحی برتر داخلی 2017 شد. از دید یه مجله معتبر دیگه به عنوان زیباترین کوپه دنیا شناخته شده بود. این همه تجهیزات و امکانات داره. با کیفیت ترین برند دنیاست. طراحی داخلیش یه سر و گردن از رقباش بالاتره. همینطور طراحی خارجیش. بالاترین قابلیت اطمینان دنیا رو داره. کمترین هزینه نگهداری رو داره. تجهیزات ایمنی کاملی داره. قیمت گذاری خوبی هم داره که تو همین مطلب هم به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای اسپرت نام برده شده. از پرفورمنسش تو سایت های مختلف تعریف کردن. بارها از هندلینگش تعریف شده. اینجا هم نسبت به پورشه 911 ای پایین تر شناخته شده که بهترین عمکلرد و هندلینگ رو در کلاس خودش داره. یعنی اینقدر خوب هست که اومده با بهترین مقایسش کرده. تازه اصن این دو تا ماشین تو یه کلاس نیستن. اصلا تو سایت های معتبر این ماشینو تو کلاس سوپر اسپورت ها مستقیما نیاورده. به قول همین متن هم پل واسطی بین دو گروه خودروهای جی‌تی و سوپرکارها هستش. چرا آخه اینقدر آدم میتونه فلان باشه خدا داند. البته یکی از دلایلش فکر کنم دلیلش کامنت #ali.m# در کامنت بالاییش باشه که فکر کنم حرصشو درآورده که به حق گفته آلمانی ها به سختی میتونن از لحاظ زیبایی باهاش رقابت کنن. واقعا هم همینه. به غیر از مرسدس amg gt چه رقیب آلمانی برای رقابت با این الهه زیبایی وجو داره؟ و در نهایت همونطور که در کامنت بالاییم کلی توضیح دادم از نظر ایشون پس آلمانی ها هم آش دهن سوزی نیستن چون امتیاز بالای 7 نیاوردن اونایی که تست شدن. حرفی زد که خودش باعث تخریب آلمانی ها هم شد. آِیا آدم عاقل اینقدر بی فکر نظر میده؟ البته سوختن آدمی عقل و فکرش رو ازش میگیره. حق میدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M3csl

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (126 ديدگاه)

          سلام،
          یه سوال دارم جنابTHM،
          آیا این سه تا حرف اول اسمای
          تویوتا،،،هوندا،،،مزداست؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این ماشین دقیقا به هدف طراحیش که یه ماشین راحت و ایده ال برای استفاده روزانه ست رسیده.
    و مقایسه اش با 911 اشتباه چون این دوخودرو اولویت های طراحی متفاوتی دارن
    این ماشین فلسفه مشابه با بنز اس کلاس کوپه داره البته بنز قیمتش بیشتره برا همین در حدود قیمت 100 هزاردلار در نوع خودش بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    فقط وقتی به طراحی داخلیش نگاه کنی و به نمره ای که داده ادم میفهمه که واقعا قصدش تخریب کردنه نه چیز دیگه.خودرویی که میشه گفت یکی از بهترین طراحی های داخلی رو تو ۱۰ سال اخیر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amirh2g

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ماشین تو این سگمنت زیاد نیست ولی یکی از جدید هاش سری هشته بی ام وس…
    رقابت جذابی باید بین این دوتا ماشین میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ابوالفضل

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوس همیشه در زمینه متریال و کیفیت داخل کابین بینظیر بوده و این ماشینم یه لکسوسه.پس تعجبی نداره ک داخلش انقدر توپ باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا