بررسی لکسس UX مدل 2019
بررسی لکسس UX مدل 2019

بررسی لکسس UX مدل 2019

کادیلاک سیمارون یک نسخه شیک و پیک شده از شورولت کاوالیر دهه ۱۹۸۰ بود که برای مدتها دستمایه طنز و بذله‌گویی بوده است. امروزه خودروسازانی همچون بنز، آئودی و ب‌ام‌و نیز لوکس سازی برخی مدل‌های پایه خود را انجام می‌دهند.

لکسس UX
لکسوس نیز یک بار این بازی را انجام داده که به شکست منجر شده است؛ او متوجه شد که نمی تواند تقاضای آنچنانی برای تویوتا پریوس کمی لوکس شده خود یعنی لکسوس CT200h و از آن بدتر، HS250h از سوی مشتریان دریافت نماید.

لکسس UX
همانطور که اطلاع دارید امروزه اکثر مشتریان به دنبال خودروهای کراس اوور هستند و لکسوس نیز این مهم را به خوبی درک کرده است، بنابراین مدل جدید UX خود را به این سمت و سو کشانده است.

لکسس UX
این خودرو از ساختاری مشابه تویوتا CH-R بهره می‌برد و قوای محرکه آن از تویوتا کرولا هاچبک وام گرفته شده است. البته این خودرو از تزئینات پلاستیکی بر روی بدنه (به ویژه دور گلگیرها)، سامانه چهار چرخ محرک (سفارشی) و نشان L سود می‌برد که تویوتاهای فوق فاقد آنها هستند.

لکسس UX
لکسس ux از نظر ابعاد در کلاس پایین‌تر از مدل NX قرار می‌گیرد. این خودرو در حدود ۵ اینچ کوتاهتر( طول و ارتفاع) و یک اینچ باریک‌تر است. با این تفاسیر لکسوس ux از نظر ابعادی شانه به شانه خودروهایی نظیر ب‌ام‌و ایکس1، آئودی Q3 و مرسدس GLA قرار می‌گیرد.

لکسس UX
اما چون مدل NX در گود رقابت با این حریفان قرار دارد، لکسوس بهای پایین‌تری برای UX انتخاب کرده است. قیمت پایه UX معادل 33,025 دلار است که حدود ۴۰۰۰ دلار کمتر از ان ایکس ارزش دارد. همچنین لکسس ux به طور استاندارد به تجهیزات فراوانی همچون سیستم‌های ایمنی فعال و اپل کارپلی مجهز شده که این امکانات در رقبای آلمانی، هزاران دلار هزینه بیشتری را می طلبند.

لکسس UX
با وجود بهای کمتر، UX در به رخ کشیدن شاخصه‌های یک خودروی لوکس کارش را بهتر از برادر بزرگترش یعنی لکسس NX انجام می‌دهد. این خودرو ترکیب مناسبی از متریال با کیفیت نظیر پلاستیک های مرغوب، چرم مصنوعی نرم و تزیینات جالب داشبورد است. متاسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی  که از مدلهای قبلی لکسوس به او رسیده، عملکرد چندان جذابی ندارد. همچنین برخی کلیدها و دکمه ها در قیاس با سایر محصولات لکسوس، از روی بخش میانی داشبورد به کنسول وسط منتقل شده‌اند که نتیجه این کار را نمی‌توان چندان دلچسب دانست.

لکسس UX
گنجایش محفظه بار و کابین UX در حد مطلوبی قرار ندارد؛ دهانه درب عقب کوچک بوده و تا ارتفاع مناسب باز نمی شود. ظرفیت صندوق بار درمدلهای هایببرید معادل 481 لیتر و در نسخه استاندارد نیز برابر 622 است. برای مقایسه گنجایش صندوق عقب ب‌ام‌و X1 در حدود 764 لیتر است.

لکسس UX
‏لکسس UX به عنوان یک خودروی روزمره شهری، گزینه مناسبی برای رانندگی است. شاخصه‌های خوب دینامیکی تویوتا به خوبی در آن احساس می‌شود چرا که بر مبنای پلتفرم خانواده TNGA شرکت مذکور استوار گردیده است. فرمانپذیری بهتر، کمک‌فنرهای تقویت شده و سکوت رضایتبخش خودرو، از جمله این ویژگی‌هاست. مدل UX200 ،بهترین نسخه لکسس UX، در ایالات متحده برخلاف اروپا از تعلیق تطبیق‌پذیر برخوردار نخواهد بود.

لکسس UX
از سوی دیگر قوای محرکه این خودرو چندان قدرتمند و مهیج نیست. نسخه دیفرانسیل جلوی UX از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی دو لیتری، ۱۶۹ اسب‌بخاری به همراه گیربکس CVT بهره می‌برد که از نظر قدرت تناسبی با نمونه‌های چهار سیلندر توربوشارژ موجود در مینی کراس‌اوور های آلمانی ندارد. نسخه هایبرید نیز به سامانه چهارچرخ محرک تجهیز شده و به کمک یک موتور الکتریکی نصب شده در محور عقب تا ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌نماید.

لکسس UX

لکسس UX
اگرچه سروصدای نسخه هیبریدی کمتر از مدل بنزینی است اما باز هم در حد یک کراس اوور لوکس نیست. در عوض میزان مصرف سوخت این دو پیشرانه به خوبی برخی خودروهای اقتصادی است که از این نظر می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد. میزان مصرف سوخت نسخه های مختلف یونیکس در بازه 6.1 تا 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر قرار می‌گیرد.


در پایان، از یک سو می‌خواهیم لکسوس را به خاطر مجلل‌سازی این خودرو مورد استهزا و تمسخر قرار دهیم و هم از سوی دیگر، UX به واسطه کابین با کیفیت و طرز رفتار متشخصانه‌اش، ما را از این کار برحذر می‌دارد.

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. آرین
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    طراحی شو خیلی دوست دارم👍

    پاسخ
  2. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    ۱_ چرا همیشه حس میکنم کابین های لکسوس بیشنر از پلاستیک تشکیل میشن ؟
    ۲_چرا کابینش رفته رفته هر ساله داره به کابین های المانی نزدیک تر میشه ؟ ؟

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (634 دیدگاه) ,

      اگر قرار باشه داخل کابین کلا چرم باشه که میشه بنتلی یا رولزرویس در عوض از پلاستیک نرم استفاده می کنن که مرغوب هم هست.اتفاقا طراحی های داخلی لکسوس خیلی با همدیگه متناسب اند الان طراحی داخلی nx و rx هم خیلی شبیه به هم هستند و یک سبک رو دنبال میکنن. اگر هم به فرض یک درصد شبیه آلمانی ها بشن،مگه چیز بدیه؟آمریکایی ها که الان تلاش زیادی برای شبیه شدن به آلمانی ها میکنن،نمونش طراحی داخلی بلیزر جدید، حالا طراحی خارجیش هم شبیه سانتافه شده اهمیت چندانی نداره😉

      پاسخ
      1. wick
        سوابق: (1068 دیدگاه) ,

        بلیزر جدید که طرح داخلیش همون کامارو هست با کمی تغیر . طرح بیرونیش کجاش شبیه یه ماشین دیگس
        حتی کنار هم بزاریشون ذره ای شبیه نیستن
        ولی خب هر دو چهار تا در دارن اگه منظورتون از کپی این باشه 😎💪

        پاسخ
        1. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          بلیزر که جلوش مثل سانتافه فیس جدید هست
          فورد ادج هم که جلوش دقیقا خود سانتافه ٢٠١۵ هست!
          اینو من نمیگم فقط،پست هاشون تو پیج کیش کار هست که فک کنم از ٢٠٠ تا کامنت زیر هر پست حداقل ١۵٠ تاش این بود که کپی سانتافه هستن

  3. دانیال روشنی
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    نقدی کاملا کوبنده!
    واقعا عجیب بود

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1729 دیدگاه) ,

    از CT بهتره قطعا ولی خب رقباش سرترن.
    واقعا با 33 هزارتا این کلاس ماشین احتمالا آخرین انتخاب من خواهد بود.

    پاسخ
  5. مسعود
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    از نظر کیفیت و استهلاک و مصرف سوخت لکسوس ux ماشین خیلی خوبی است اما چراغ های عقب به بدترین شکل طراحی شده و عملا عقب ماشین را زشت و بدفرم کرده و باید برای فیس لیفت بعدی این ماشین طراحی عقب را اصلاح کنند.

    پاسخ
  6. امین
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    همین بیاد اینجا یک میلیارد قیمت میخوره.اگه بیاد

    پاسخ
  7. ارش
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    انتقاد زیادی بهش وارد شده ولی من خیلی خوشم آمد.ماشین قشنگیه.

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (607 دیدگاه) ,

    مشخصا ماشین خوبیه

    ولی طرح داخل و خارجش خیلی جالب نیست…

    ولی طرح چراغهای عقبش را دوست داشتم…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.