لکسوس

تایم زنی لکسس LC500 در هوکنهایم با نتیجه‌ای نه‌چندان جالب!

مطمئناً پیست مکان چندان مناسبی برای گرند تورر بزرگ و لوکسی مثل لکسس LC500 نیست اما بااین‌حال نشریهٔ آلمانی اسپرت اتو این کوپهٔ لوکس ژاپنی را به پیست هوکنهایم بُرده و اقدام به تایم زنی کرده است. LC500 در این پیست زمان ۲ دقیقه و ۲.۴ ثانیه را به ثبت رسانده که تایم خیلی خوبی نیست زیرا از خودروهایی مثل آئودی TT RS با تایم ۲ دقیقه و ۲.۲ ثانیه، فورد موستانگ GT با ۲ دقیقه و ۱.۲ ثانیه، رنو مگان RS تروفی با ۲ دقیقه و ۸ صدم ثانیه و حتی لامبورگینی اوروس با ۱ دقیقه و ۵۷.۱ ثانیه کُندتر بوده است.

ازجملهٔ خودروهایی که در هوکنهایم در پس LC500 قرار گرفته‌اند نیز می‌توان به فولکس‌واگن گلف کلاب‌اسپرت جدید با تایم ۲ دقیقه و ۲.۷ ثانیه و هوندا سیویک تایپ R فیس‌لیفت با ۲ دقیقه و ۲.۸ ثانیه اشاره کرد. حکمران بلامنازع این پیست اما همچنان مک‌لارن سنا با تایم قابل‌توجه ۱ دقیقه و ۴۰.۸ ثانیه است که سال گذشته به ثبت رسید و با اختلاف زیادی از همهٔ خودروهای هوکنهایم سریع‌تر است. در جایگاه دوم هم مرسدس AMG GT سری سیاه با زمان ۱ دقیقه و ۴۳.۳ ثانیه قرار دارد.

درهرحال، مسلماً LC500 یکی از زیباترین کوپه‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شود. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 با ۴۶۴ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. LC500 با این قوای محرکه ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت این کوپهٔ لوکس ژاپنی در ایالات‌متحده از ۹۳,۰۵۰ دلار آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    این خودرو اصلاً مگه برای تایم زدن ساخته شده که بخواد با خودروهای چالاک‌تر مقایسه بشه !

    این خودرو نوعی بنتلی کانتیننتال ژاپنی به حساب میاد با قیمتی دو برابر کمتر که فقط باید بشینید داخلش تا متوجه شوید دلیلدساختش چیه !

    دوست دارم فقط یکبار داخل کابینش بشینید و همان لحظه از شما فیلم بگیرند تا ببینید چطور مَحوِ طراحی داخلی و اوج کیفیت متریالش میشوید !
    برای کسی که دنبال لانچ کردن و هندلینگ بالا هست ، تا دِلِتان بخواد ، آلمانی‌ها خودرو ساخته‌اند ، اما کسی که میخواد در اوج آرامش کوپه‌ سواری کنه و از محیط سفر لذت ببره ، این خودرو برایش ساخته شده !
    این خودرو گویی کانسپتی هست که برای طرفدارانش ساخته شده و باز هم میگویم که شکوهش رادفقط باید از نزدیک ببینید و لمس کنید و عکس‌ها گویای هیجان طراحی و کیفیتی این خودرو نیستند !

    موافقم 55
    مخالفم 47
    1. ??Amin_sto??

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      درسته
      Lc500 یه گرند تور بزرگ و لوکس هستش و به هیچ وجه برای تایم زنی در پیست ساخته نشده !
      اما با اینکه گرند تورینگ هست عملکرد قابل تحسینی داشت به خصوص اینکه تونست از هوندا سیویک تایپ آر سریع تر باشه !!!!
      اما باید منتظر لکسوس lc f باشین که در آینده نزدیک معرفی میشه و از lc500 خیلی اسپرت تر خواهد بود

      موافقم 38
      مخالفم 8
    2. S

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      این قسمت دو برابر کمتر رو نمیتونم هضم کنم
      مغزم آمپر کشیده
      دوبرابرش کمتر میشه منفی?

      موافقم 24
      مخالفم 4
    3. Amir

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      یعنی ألمان و انگلیس خودرویی ندارن که در أوج آرامش سواری کوپه باشه؟!! فکر کنم این بخش جزو کلاس های تخصصی آلمان و انگلیس هست بیشتر

      موافقم 18
      مخالفم 12
      1. علی

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        پس سلطان m8چیه.

        موافقم 11
        مخالفم 11
      2. علی

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        Amir
        پدال چند وقت پیش درمورد این ماشین مطلب گذاشت که توش نوشت این رقیب 911است.
        اما فکر کنم مدل های پایه و کم قدرت 911
        چون فول 911قدرت خیلی بیشتری داره.
        ازانگلیس نمیدونم ٬کدوم خودرو هست .
        (اما قطعا 911)

        موافقم 5
        مخالفم 6
      3. Ali

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (46 ديدگاه)

        چرا دارن استون مارتین بنتلی خود مرسدس مدل های هم سگمنت این از همه نظر بهتر هم هستن ولی این لکسس هم بد نیست.

        موافقم 9
        مخالفم 6
    4. زیزیگولو

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      با اینکه ماشین خیلی جذابیه ولی شتاب ۰ تا ۱۰۰ این ماشین جذاب فقط ۴.۴ ثانیه هستش که تو ذوق میزنه و تاپ اسپیدشم اگه اشتباه نکنم در حدود ۲۵۰ کیلومتر در ساعت هستش که اینم تو ذوق میزنه

      موافقم 12
      مخالفم 2
  2. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    این خیلی از اون کفش های آبی و طوسی خوشکل تره?

    موافقم 13
    مخالفم 12
  3. Me

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    نوید هر وقت که تو یه چیزی مینویسی با خودم میگم کاش توی این سایت هم مثل توییتر آزادی بیان وجود داشت تا میتونستم از خجالتت در بیام
    ولی حیف که فضا فضای خفقانه

    موافقم 19
    مخالفم 25
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      کاربر Me
      خوشحالم که با این کامنتتان ، نشان دادی که چرا پدال باید به اجبار سانسور فعال باشه !

      چند روز پیش بود که چند نفر از دوستان دنبال زدن گروهی جمعی از کاربران بودند در واتساب و من گفتم نه ، فایده نداره ، چون بیشتر از اینکه جو خودرویی باشه یا نقد خودرویی ، جو خالی کردن عقده‌ها و نشان دادن شخصیت‌هاست !

      کامنت شما نشونه‌ی حال حاضر اکثر روان و شخصیت مردم کوته فکر ما را میرسونه که تا جوابی برای گفتن نمی‌یابند ، چشم را بسته ، عقل را زنجیر و دهان را به اندازه‌ی پیاله باز میکنند !

      به شخصه اگر مسئول پدال بودن ، میگذاشتم شما کامنت دلخواهتون را بگذارید ، اما بعد از اون هیچ حق ورودی نداشته باشید ، چون بخشش در اهانت نیست و فقط باید برخورد کرد و همیشه فرد هکاک جایش در حاشیه و به دور از انسان‌های متشخص هست !
      زمانی که معنی نظر شخصی را درک کردید ، آن وقت جای بحث داریم با هم !

      لطفاً کامنت بنده و کاربر Me را سانسور نفرمائید !

      موافقم 31
      مخالفم 20
      1. Me

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        اول اینکه بی ادبیات رو به تلافی کارایی که تاحالا لاهات کردم میبخشم ?
        و دوم اینکه ماله ای که کشیدی و مغلطه ای که کردی جو خفقان سایت رو تغییر نداد
        ما تو این سایت برای گذاشتن یه لینک از ویکی پدیا بعضا ساعتها منتظر تایید کامنت بمونیم
        ولی در مقابل فضا برای هرزگویی های بدون استناد یه عده کاملا بازه

        موافقم 18
        مخالفم 14
        1. Me

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (314 ديدگاه)

          ودقیقا به همین علته که من توی پدال بر عکس توییتر با هیچکس بحث نمیکنم
          یارو با ده تا نام کاربری میریزه سرت هرچی دلش میخواد میگه و ادم حتی نمیتونه به صورت مستند از خودش دفاع کنه

          موافقم 14
          مخالفم 12
        2. HamidReza

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          بنظرم همین فضا بهتره … باعث میشه افراد ادب رو رعایت کنند … اگه بی ادب باشند ادبشون میکنن …

          موافقم 14
          مخالفم 12
      2. Me

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        و ضمنا اونی که شما بهش میگی هکاک ما تو فارسی بهش میگیم هتاک

        موافقم 18
        مخالفم 8
      3. قدیمی پدال

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (46 ديدگاه)

        Navid0098 سبک کامنت های شما خودش نوعی توهینه یعنی چی شما خوشت نمیاد نخون بیرون از فضای مجازی جرات نمیکنی این حرفارو بزنی مسلما اگرم بزنی دیر یا زود متوجه عواقبش میشی خودت به عقلت رجوع کنی فکر کنی بهش متوجه میشی

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          کاربر قدیمی پدال .
          جمعش کن یه وقتی به نگاه نامحرم نیوفته !
          توهین معانی مختلفی داره که اگر کامنت من توهین به حساب میاد وقتی از خودرویی نقد میکنم یا احساسم را بیان میکنم ، پس چه بهتر که به اشخاصی مثل جنابعالی بر بخوره و ناراحت شوید !

          جرئت نمیکنم !!!
          با افرادی مثل شما اصلاً بحث نمیکنم که جرئتی در کار باشه یا نباشه ? !

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. ツSAMURAIツ

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      ME
      معلومه از اون آدمایی هستی وقتی کم میاری فوش میدی آزادی بیان به اندازه کافی همین جا هست حرفی داری همین جا بزن

      موافقم 20
      مخالفم 7
      1. Me

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        سامورایی جان
        ۱ .اصلا تا حالا بحثی نکردم که کم بیارم یا نیارم
        ۲ .بی مرام تر از آدمی که تو بحث بجای استدلال فحش بده نمیشناسم
        ۳. آزادی از دید من و شما متفاوته
        ۴. کاربر های پدال از نظر من به صورت پیش فرض نامهای کاربری متفاوت یه نفر که خودت خوب میشناسیش به حساب میان تا زمانی که خلافش ثابت بشه(به این یکی بیشتر فکر کن)

        موافقم 9
        مخالفم 12
        1. میرخان

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (45 ديدگاه)

          باهم برای هم هموطن نه علیه هم ، وقتی خیلی دیدید یه نفر داره حتی به غلط و اشتباه حرف میزنه بدونید که اگر اعصابتون داغون میشه به خاطر اختلاف نظری هست که درباره یک وسیله آهنی دارید ، و واقعا هم این آهن پاره ها ارزش کدورت بین ماها رو نداره.

          موافقم 5
          مخالفم 0
    3. Me

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      اقای حمیدرضا اصلا صحبت ادب و بی ادبی نیست
      نوید حرف ادب رو پیش کشید
      اعتراص من فقط به هرزگویی هایی که باعث شده کاربرهای با سواد سایت جرات کامنت گذاشتن نداشته باشند(از ترس بحث های بیهوده)
      شمایه نگاه به تعداد و محتوای کامنت های این ادم و بقیه کاربرا بنداز، مقایسه بعهده خودت
      بعنوان مثال هر کامنت مهران ۹۱۱ رو من چند بار میخونم و از هر دوتا کامنتش یکیش واقعا یه چیزی به معلوماتم اضافه میکنه ولی بعضی از ماشینهای کامنت گذاری (به تعبیر من)واقعا رو مخن
      الان پای این مطلب واقعا جای بحث های تکنیکی و وزین بود
      ولی کو ؟
      اولین کامنت: خاطرات جیمزباند
      الان میاد میگه درد تو اینه که کامنت من همیشه اوله ولی تو اول نیستی(ده بار گفته تاحالا)

      موافقم 10
      مخالفم 10
      1. Hamidreza

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        Me عزیز اصلا منظورم شما نبود … به طور کلی عرض کردم …

        موافقم 2
        مخالفم 2
  4. ارشیا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خیلی هم خوبه.

    موافقم 9
    مخالفم 7
  5. 2646

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    یه سوال خوب!
    کی می تونه بگه مهارت این راننده چقدره؟
    یا بیشتر راهنمایی کنم، کی می تونه بگه از کجا میشه به این راننده گفت افتضاح؟

    موافقم 19
    مخالفم 14
    1. Farzad

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      دقیقا نمیدونم شما چه چیزی مد نظرتونه ، اما به نظرم شجاعت نداشت ، کلا اسلوموشن بود انگار مخصوصا سر پیچ ها ( البته انتظار ندارم مثل لافراری پیچ هارو قورت بده ) اما خب نمیشه منکر تاثیر راننده شد .

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. میثم

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        منم حس کردم راننده مهارت کافی رو نداشت
        وقتی به پیچها نزدیک میشد انگار نمیتونه ماشینو خوب جمع کنه

        موافقم 12
        مخالفم 9
    2. mahan

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      سر پیچ خیلی بد میپیچه و نمیتونه کنترل کنه انگار که اماتور هست.اول اینکه سرپیچ نمیدونه کجه ترمز کنه و به خاطر این سرعتش تا حد امکان پایینه و اینکه نیدونه چه موقع از نیروی گریز از مرکز پیچ استفاده کنه و از کدوم طرف بپیچه.
      البته این نظر منه نمی تونم دقیق بگم باید دید منظور شما چیه به هر حال استاد شمایید

      موافقم 17
      مخالفم 6
    3. amir???

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (36 ديدگاه)

      زاویه دوربین خیلی خوب نیست ولی انگار حرکات پا روی پدال ترمز خیلی صفر و صده و توزیع وزنو نابود میکنه حالا شاید هم اشتباه میکنم

      موافقم 5
      مخالفم 6
    4. 2646

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اول یه نکته کوچیک رو یادآوری کنم:
      وقتی سیستم ABS وارد مدار میشه، قدرت ترمز کاهش پیدا می کنه، در نتیجه خط ترمز (مقدار مسافت لازم برای کاهش سرعت) افزایش پیدا می کنه.

      حالا می خوام بگم چرا این آقای راننده از نظر من پایین تر از سطح آماتور (تو سیستم رتبه بندی آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای) هست.
      تو کلاس های رانندگی آماتور دو تا بحث پایه اولیه وجود داره:
      1. انتقال درست وزن ماشین
      2. ترمزگیری حرفه ای (ترمزگیری تا حد آستانه قفل شدن چرخ ها)

      * انتقال وزن ماشین رو همه مون با حالت هایی مثل دایو (انتقال وزن به جلو ماشین موقع ترمز زدن)، خوابیدن اکسل عقب (انتقال وزن به عقب ماشین موقع تیک آف کردن)، بادی رولینگ (انتقال وزن به چپ و راست ماشین موقع پیچیدن) و … حس کردیم. تو آموزش های آماتور یاد گرفته میشه که چطوری این از این انتقال وزن (که در رانندگی معمولی آزاردهنده است) برای افزایش راندمان استفاده کرد.
      یه مثال ساده بزنم:
      تو خودروی پژو 206 قبل از ورود به پیچ میشه از یک معکوس یا ترمزگیری (وابسته به دور موتور ماشین) برای انتقال وزن به جلو خودرو (اکسل محرک) استفاده کرد تا با افزایش وزن روی چرخ های جلو، چسبندگی شون رو برای حرکت تو پیچ با سرعت بالاتر بدون هرزگردی بیشتر کرد.

      ** ترمزگیری حرفه ای (ترمزگیری تا حد آستانه قفل شدن چرخ ها) به راننده یاد میده چطوری پاش رو روی پدال ترمز کنترل کنه تا حداکثر نیروی ترمز رو بدون قفل شدن لاستیک ها (و باطیع وارد شدن سیستم ABS) داشته باشه. بیشترین نیروی ترمز یک خودرو دقیقا لحظه قبل از قفل لاستیک اتفاق می افته، پس کسی که تکنیک ترمزگیری تا حد آستانه قفل شدن چرخ ها رو بلد باشه، کمترین خط ترمز رو خواهد داشت. چون هم بیشترین فشار سیستم ترمز رو اعمال کرده و هم با جلوگیری از ورود سیستم ABS، ترمز پمپ و بوستر رو روی حداکثر نگه داشته.

      حالا بریم سراغ کلیپ …
      به سمت چپ صفحه کیلومتر نگاه کنید:
      1. چراغ سبز رنگ نشون دهنده روشن بودن چراغ های کوچک خودرو است.
      2. چراغ زرد رنگ سمت چپ که دائم روشن هست، نشون دهنده خاموش بودن سیستم VSC (همان ESP) است.
      3. چراغ زرد رنگ سمت راست که گاهی به صورت چشمک زن روشن می شود، نشان دهنده اخطار فعال شدن سیستم های VSC، TRC یا ABS است. سیستم VSC که خاموش هست، TRC وظیفه جلوگیری از هرزگردی لاستیک ها موقع شروع حرکت رو داره و عملا تو سرعت های بالا و موقع ترمز فعال نمیشه؛ پس اون چراغ نشون دهنده فعال شدن ABS است.
      ** دوستان علاقه مند به بررسی صحت مطالب بالا می تونن در صفحات 69 و 337 دفترچه خودروی Lexus LC500 محل این علامت ها رو در صفحه کیلومتر خودرو چک کنند.

      برگردیم به بحث خودمون، دوست راننده ما حتی آماتور هم نیست! چون حتی دو تا اصل اول رانندگی آماتور رو هم رعایت نمی کنه:
      1. قبل از هر پیچ به کیلومترشمار خودرو نگاه کنید، چراغ فعال شدن سیستم ABS عین آفتاب درخشان می درخشه! دوست راننده ما عین دخترهای 18 ساله تازه گواهینامه گرفته، هر دفعه جفت پا می پره روی ترمز … نیروی بیش از حد ترمز باعث قفل شدن لاستیک ها و فعال شدن ABS میشه. ABS قدرت ترمز رو کم می کنه و در نتیجه خط ترمز طولانی میشه. قشنگ تو هر پیج داره زمان رو می کشه و از مسافت دورتری شروع به ترمزگیری می کنه.

      2. خودروی Lexus LC500 دیفرانسیل عقب هست. وقتی با نهایت قدرت سر پیچ ها ترمز می کنه، وزن انتقال پیدا می کنه روی اکسل جلو. وقتی می خواد از نهایت چسبندگی بعد از ترمز استفاده کنه، لازمه به درستی وزن رو انتقال بده به اکسل عقب. موقعی که ماشین در وسط پیچ ها هست، خوب به صداها گوش کنین. دوست راننده پدال ترمز رو یهو ول می کنه (صدای ضربه ول شدن پدال ترمز میاد) و یهو گاز میده. حتی نحوه انتقال وزن پس از ترمزگیری شدید به گوشش هم نخورده!

      این آقای راننده چند تا مشکل دیگه هم از نظر رانندگی نیمه حرفه ای داره اما کسی که 2 تا درس اول آموزش رانندگی آماتور رو بلد نباشه، رکورد پیست و کلیپ رانندگی اش به درد خندیدن می خوره تا بحث کردن …
      فرزاد جان، میثم خان و ماهان عزیز هم نکات بسیار خوبی گفتن اما به نظرم خیلی مهربانانه با آقای راننده برخورد کردین و احترام زیادی براش قائل شدین. بچه های پرشیا سوار کرج تو اتوبان تهران – کرج از ایشون بهتر می رونن!

      موافقم 1
      مخالفم 2
    5. 2646

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اول یه نکته کوچیک رو یادآوری کنم:
      وقتی سیستم ABS وارد مدار میشه، قدرت ترمز کاهش پیدا می کنه، در نتیجه خط ترمز (مقدار مسافت لازم برای کاهش سرعت) افزایش پیدا می کنه.

      حالا می خوام بگم چرا این آقای راننده از نظر من پایین تر از سطح آماتور (تو سیستم رتبه بندی آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای) هست.
      تو کلاس های رانندگی آماتور دو تا بحث پایه اولیه وجود داره:
      1. انتقال درست وزن ماشین
      2. ترمزگیری حرفه ای (ترمزگیری تا حد آستانه قفل شدن چرخ ها)

      * انتقال وزن ماشین رو همه مون با حالت هایی مثل دایو (انتقال وزن به جلو ماشین موقع ترمز زدن)، خوابیدن اکسل عقب (انتقال وزن به عقب ماشین موقع تیک آف کردن)، بادی رولینگ (انتقال وزن به چپ و راست ماشین موقع پیچیدن) و … حس کردیم. تو آموزش های آماتور یاد گرفته میشه که چطوری این از این انتقال وزن (که در رانندگی معمولی آزاردهنده است) برای افزایش راندمان استفاده کرد.
      یه مثال ساده بزنم:
      تو خودروی پژو 206 قبل از ورود به پیچ میشه از یک معکوس یا ترمزگیری (وابسته به دور موتور ماشین) برای انتقال وزن به جلو خودرو (اکسل محرک) استفاده کرد تا با افزایش وزن روی چرخ های جلو، چسبندگی شون رو برای حرکت تو پیچ با سرعت بالاتر بدون هرزگردی بیشتر کرد.

      ** ترمزگیری حرفه ای (ترمزگیری تا حد آستانه قفل شدن چرخ ها) به راننده یاد میده چطوری پاش رو روی پدال ترمز کنترل کنه تا حداکثر نیروی ترمز رو بدون قفل شدن لاستیک ها (و باطیع وارد شدن سیستم ABS) داشته باشه. بیشترین نیروی ترمز یک خودرو دقیقا لحظه قبل از قفل لاستیک اتفاق می افته، پس کسی که تکنیک ترمزگیری تا حد آستانه قفل شدن چرخ ها رو بلد باشه، کمترین خط ترمز رو خواهد داشت. چون هم بیشترین فشار سیستم ترمز رو اعمال کرده و هم با جلوگیری از ورود سیستم ABS، ترمز پمپ و بوستر رو روی حداکثر نگه داشته.

      حالا بریم سراغ کلیپ …
      به سمت چپ صفحه کیلومتر نگاه کنید:
      1. چراغ سبز رنگ نشون دهنده روشن بودن چراغ های کوچک خودرو است.
      2. چراغ زرد رنگ سمت چپ که دائم روشن هست، نشون دهنده خاموش بودن سیستم VSC (همان ESP) است.
      3. چراغ زرد رنگ سمت راست که گاهی به صورت چشمک زن روشن می شود، نشان دهنده اخطار فعال شدن سیستم های VSC، TRC یا ABS است. سیستم VSC که خاموش هست، TRC وظیفه جلوگیری از هرزگردی لاستیک ها موقع شروع حرکت رو داره و عملا تو سرعت های بالا و موقع ترمز فعال نمیشه؛ پس اون چراغ نشون دهنده فعال شدن ABS است.
      ** دوستان علاقه مند به بررسی صحت مطالب بالا می تونن در صفحات 69 و 337 دفترچه خودروی Lexus LC500 محل این علامت ها رو در صفحه کیلومتر خودرو چک کنند.

      برگردیم به بحث خودمون، دوست راننده ما حتی آماتور هم نیست! چون حتی دو تا اصل اول رانندگی آماتور رو هم رعایت نمی کنه:
      1. قبل از هر پیچ به کیلومترشمار خودرو نگاه کنید، چراغ فعال شدن سیستم ABS عین آفتاب درخشان می درخشه! دوست راننده ما عین دخترهای 18 ساله تازه گواهینامه گرفته، هر دفعه جفت پا می پره روی ترمز … نیروی بیش از حد ترمز باعث قفل شدن لاستیک ها و فعال شدن ABS میشه. ABS قدرت ترمز رو کم می کنه و در نتیجه خط ترمز طولانی میشه. قشنگ تو هر پیج داره زمان رو می کشه و از مسافت دورتری شروع به ترمزگیری می کنه.

      2. خودروی Lexus LC500 دیفرانسیل عقب هست. وقتی با نهایت قدرت سر پیچ ها ترمز می کنه، وزن انتقال پیدا می کنه روی اکسل جلو. وقتی می خواد از نهایت چسبندگی بعد از ترمز استفاده کنه، لازمه به درستی وزن رو انتقال بده به اکسل عقب. موقعی که ماشین در وسط پیچ ها هست، خوب به صداها گوش کنین. دوست راننده پدال ترمز رو یهو ول می کنه (صدای ضربه ول شدن پدال ترمز میاد) و یهو گاز میده. حتی نحوه انتقال وزن پس از ترمزگیری شدید به گوشش هم نخورده!

      این آقای راننده چند تا مشکل دیگه هم از نظر رانندگی نیمه حرفه ای داره اما کسی که 2 تا درس اول آموزش رانندگی آماتور رو بلد نباشه، رکورد پیست و کلیپ رانندگی اش به درد خندیدن می خوره تا بحث کردن …
      فرزاد جان، میثم خان و ماهان عزیز هم نکات بسیار خوبی گفتن اما به نظرم خیلی مهربانانه با آقای راننده برخورد کردین و احترام زیادی براش قائل شدین. بچه های پرشیا سوار کرج تو اتوبان تهران – کرج از ایشون بهتر می رونن!

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. مانی

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        مگه وقتی‌ یهو پدال ترمز رو ول میکنه و گاز رو تخت میکنه
        نمیخواد وزن رو بندازه رو اکسل عقب؟
        در مورد ترمز گیری اگه یه توضیح بدی که قبل پیچ چکار کنه که راندمانش
        به نسبت بکار گیری ABS بیشتر باشه خیلی‌ خوب و کار بردی میشه
        البته اگه زحمتی نیست و وقت داری

        موافقم 3
        مخالفم 3
  6. میلاد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مهم زیبایی طراحی

    موافقم 13
    مخالفم 5
  7. میلاد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مهم خوشگلیشه

    موافقم 11
    مخالفم 5
  8. مهدی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    تعجب کردم که تایم هارو دیدم ببینید لامبورگینی چی کرده که یه شاسی بلند از یه کوپه اسپرت ( منظورم این ماشین نیست ) سریع تره
    و اگه بخوام در مورد این ماشین بگم اینه که من این ماشین رو دوست دارم و این ماشین نیاز های یک آدمی که می خواد یه خودروی
    کوپه ی اسپرت پر قدرت و شهری و سریع داشت باشه و در نوع خودش خوب باشه این ماشین نیاز اونرو برطرف میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  9. Me

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    مهم تقوا و عمل صالحه
    پرفورمنس محصول شاخص یه برند که چیز مهمی نیست
    حالا تایمش ۶ دقیقه هم میشد شده بود مهم اینه که ژاپنی و کابین با کیفیتی داره و به سفارش آمریکا برای مبارزه با داعش ساخته شده
    اللهم صل علی محمد و آل محمد

    موافقم 10
    مخالفم 17
  10. حمید رضایی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    تویوتا یاریس GR رو بیارید با سنا هم کل بندازه :)
    شوخی می کنم
    کلا تنها ژاپنی لوکسی که دوست دارم همین LC 500 هست
    نمی دونم چرا جنسیس رو به لکسوس ترجیح میدم شاید به خاطر طرفدارای متعصب این برند و سایر ژاپنی هاست
    ولی حق دارن؛ یه زمانی عکس لنسر و سوبارو ایمپرزا میزدیم به دیوار ولی دیگه اون زمان گذشت و خود کارخانه های ژاپنی واسه کم کردن هزینه اومدن از پلتفرم های شرکت های اروپایی هم استفاده کردن و اون ژن خالصشون از بین رفت، البته اروپایی ها هم چیزی نشدن و روز به روز ماشین زشت تر زدن و برای جایگزین کردن هر موتوری اومدن و از موتور های دو لیتر چهار سیلندر استفاده کردن.
    در کل دیگه اون دنیای ماشین بازی با موتور های تنفس طبیعی و بعضاً تیون کردن اونا از بین خواهد رفت و ماشین ها با الکتریکی شدن روحشون رو از دست خواهند داد?

    موافقم 17
    مخالفم 1
  11. Benz309 1974

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    این ماشین مناسب درگ نیست ولی ایکاش کمی بهتر عمل میکرد.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  12. ツSAMURAIツ

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    مشکل LC وزن خیلی زیادشه
    نزدیک به ۲ تن وزن داره

    موافقم 13
    مخالفم 3
  13. HamidReza

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    اگه بعنوان خریدار این خودرو بودم …
    به آخرین چیزی که فکر میکردم پیست بود …
    واقعا طراحی بیرونی جذابی داره … بی نظیره … یاد LFA رو زنده میکنه …

    موافقم 15
    مخالفم 2
  14. آریا منش

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    من شخصا عاشق این خودرو هستم بنظرم بهترین خودروی خاص لکسوس بوده ، لکسوس به خودرویی مثل این نیاز داشته

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. یاس ی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    طراحی این ماشین خصوصا طراحی داخلی یک شاهکار هستش. طراحی داخل با رنگ کرم دیوانه کننده است.
    به نظرم با یک راننده حرفه ای تر تایم خیلی بهتری میتونست بزنه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    وزن خودرو بالا و موتور سنگین بنظر میرسه. باید یه تغییراتی داده بشه.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا