تجربه و آزمایشلکسوس

تجربه طولانی‌مدت با لکسوس ES350، بهترین با بهترین قیمت

در این مقاله بیشتر قصدم راهنمایی برای خریداران خودرو هست تا اینکه بخوام لکسوس ES350 رو براتون معرفی کنم.
لکسوس با این شکل و شمایل اتاق از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ به‌عنوان نسل پنجم آن با کد GSV40 بر روی پلتفرم مشترک با کمری تولید می‌شده که در سال ۲۰۱۰ اندکی تغییرات به خودش دیده که ازجمله اونها میشه به تغییر شکل سپر عقب و جلو و چراغ‌ها اشاره کرد که بارزترین تفاوت در خارج خودرو هستش و در داخل هم اضافه شدن بخش‌های کروم‌کاری شده به درها و تغییرات بسیار کوچک دیگه که بهشون اشاره خواهیم کرد.
خودروی مورد بحث مدل ۲۰۱۲ با حدود ۹۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد هست. وقتی شما به دنبال خرید خودرو باشید خیلی افراد اصلی‌ترین ملاکشون برای خرید ظاهر خودرو هست و حتی طراحی داخلی هم برای خیلی از افراد جزو اولویت‌های اصلی خرید هست. ماشین رو به‌اندازه کافی همه دیدنش و اون چیزی که اکثر افراد در مورد ظاهر خودرو اظهار میکنن طراحی کسل‌کننده و ساده خارجی خودرو هست که بی‌شک نمیشه نظر اکثریت افراد رو نادیده گرفت و به‌شخصه هم معتقدم عدم وجود هیچ اِلمانی از هیجان در طراحی خارجی مشهوده، اما علی‌رغم این نکات منفی طراحی خارجی کاملاً موزون و تمام بخش‌ها در هماهنگی کامل با هم هستند.


در نمای جلو، جلوپنجره کرومی جلوه خاص و نسبتاً لوکسی به خودرو داده، در وسط این جلوپنجره آرم لکسوس خودنمایی میکنه که علاوه بر لوگوی خودرو، رادار خودرو رو هم درون خودش جای داده. این رادار سیستم پیشگیری از تصادف و کروز کنترل هوشمند رو برای خودرو به ارمغان میاره که شاید عمده‌ترین تفاوت ازنظر امکانات با مدل‌های قبل از ۲۰۱۰ باشه. کروز کنترل هوشمند فقط در جاده‌های اتوبانی و ۲ طرفه قابل استفاده هستش و اما سیستم پیشگیری همیشه فعال هست و در هر سرعتی آماده به خدمت و وجودش هم کاملاً مفید و مثبت هست. علاوه بر رادار ۲ عدد سنسور جلو در گوشه‌های جلویی نصب هستش که برای از پارک در اومدن و… خیلی به راننده کمک خواهند کرد. در نمای جلو چراغ‌های جلو در حالت نور پایین مجهز به زنون هست و همین‌طور AFS که دکمه خاموش روشن کردنش زیر فرمان هست. نور بالا متأسفانه معمولی هست و تنظیم و تراز چراغ‌ها به‌صورت خودکار انجام میشه لازم به ذکره که هر کدوم از چراغ‌های جلو در حدود بین ۲.۵ تا ۳ میلیون قیمت دارند و در صورت نیاز به تعویض مستلزم پرداخت هزینه نسبتاً زیادی هستید. ترانس زنون هم در حدود ۷۰۰ هزار تومان قیمت داره و چراغ‌شورها هم در حدود ۴۵۰ هزار تومان، البته این قیمت‌ها مربوط به نمایندگی هست و در صورت تهیه از بازار و یا نوع استوک میتونه خیلی کمتر باشه. در داخل چراغ جلو یه ابرویی بسیار باریک و کم‌نور هم هست که اگر کمی پرنورتر بود میتونست به‌عنوان چراغ روز ایفای نقش کنه. پروژکتورها نسبت به مدل قبل از ۲۰۱۰ حدود ۳۰% عملکرد بهتری دارن. باوجود AFS سر پیچ‌ها کاملاً نقاط کناری براتون نمایان خواهد شد.


در نمای جانبی رینگ‌های ۱۷ اینچی ۱۰ پره جلوه خوبی به خودرو داده. در این بخش زه کرومی درهای عقب و جلو ازجمله تفاوت‌های این مدل با مدل قبلی هست. آینه‌های خودرو مجهز به چراغ ولکام با قابلیت تاشوندگی خودکار هستند که در مدل قبل چراغ ولکام وجود نداره. قیمت آینه خودرو در حدود ۱.۵ میلیون هست. هر چهار در خودرو کی‌لس و شیشه‌های خودرو همه سولار می‌باشند اما متأسفانه به‌صورت فابریک دودی نیستند و پرده فقط برای شیشه عقب خودرو به‌صورت برقی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر هست آینه‌های خارجی دارای گرم‌کن و از نوع الکتروکرومیک می‌باشند.


در نمای عقب خودرو ۴ سنسور پارک به همراه دوربین عقب همگی به‌صورت فابریک وجود دارند. یک بال کوچک هم بر روی درب صندوق نصب شده. متأسفانه چراغ‌های عقب طراحی نسبتاً شکیل‌تر و بروزتری رو نسبت به جلو دارند و قیمتی در حدود ۲ میلیون تومان دارند، به دلیل طراحی داخلی اونها نوردهی بسیار خوبی خواهند داشت. زیر سپر هم دو خروجی اگزوز داریم که ایراد خاصی به آنها وارد نیست اما بهتر بود به نحوی در سپر جای می‌گرفتن.


درب موتور را که باز کنیم به خاطر فلاپهای نصب شده جز موتور چیز دیگری قابل مشاهده نیست. پیشرانه خودرو ۶ سیلندر با حجم دقیق ۳۴۵۶ سی‌سی با کد ۲GR-FE که توانایی تولید ۲۷۲ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور و ۳۵۳ نیوتون متر گشتاور در ۴۷۰۰ دور را داراست. این پیشرانه بر روی طیف وسیعی از محصولات تویوتا و لکسوس نصب می‌شود که در داخل کشور بر روی لکسوس RX350 و IS350 و تویوتا آریون همین پیشرانه وجود دارد که این امر باعث می‌شود این اطمینان به وجود آید که ازلحاظ تأمین قطعات فنی موتوری نگرانی وجود نداشته باشد. با استناد به ویکی‌پدیا تنها ۶.۲ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت نیاز است، این شتاب توسط مجله اتومبیل ثبت شده است، لازم به ذکر هست بعضی جاها ۶.۷ ثانیه رو به‌عنوان شتاب ذکر کرده‌اند که در کل برای خودروی که نیروی محرکه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا میکنه و وزنی در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم داره کاملاً راضی‌کننده هست. سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته فوق هوشمند هست که با کد U660E در بین محصولات تویوتا و لکسوس شناخته میشه.

داخل کابین

در ابتدا اگر برای اولین بار پشت ماشین بشینید داخل کابین رو مملو از دکمه‌های متفاوت می‌بینید که برای من حس خوشایندی داشت البته همه چیز در جای مناسبی قرار دارند. صندلی‌های جلو هر دو طرف ۲ مموری دارند که مموری صندلی راننده علاوه بر صندلی، آینه جانبی و فرمان رو هم در خود ذخیره می‌کند. با استارت زدن که کی‌لس هست فرمان بنا به تنظیمات جلوی شما قرار میگیره (easy access). هر چهار شیشه ماشین قابلیت auto دارن و قفل مرکزی بر روی هر دو در جلو قرار دارند. پشت آمپر ماشین همیشه روشن و سفید رنگ هستند که شدت نور آن قابل تنظیم هستش. در داخل صفحه کیلومتر صفحه نمایشی چندحالته‌ای وجود دارد که نشانگر مصرف لحظه‌ای، دمای بیرون، مصرف سوخت و کامپیوتر سفری، مصرف متوسط باک، سرعت متوسط در هر سفر و … نمایش می‌دهد. رودری‌های ماشین ترکیبی از چوب، چرم و پلاستیک بسیار باکیفیت هستش که این ترکیب کل داشبورد ماشین رو هم تشکیل داده است.


فرمان ماشین از چوب و چرم تشکیل شده که متأسفانه قسمت چوبی در رانندگی دراز مدت باعث عرق کردن خواهد شد. امکان تنظیم برقی فرمان در ۴ جهت فراهم است همچنین امکان تنظیم سیستم صوتی، برقراری تماس تلفنی (بلوتوث) و فرمان صوتی و تنظیم رادار ماشین از روی فرمان ماشین فراهم است. صفحه نمایش ۷ اینچی خودرو مجهز به دی‌وی‌دی چنجر ۶ تایی هست که علاوه بر دی‌وی‌دی امکان پخش فایل از USB و AUX که ورودی آنها در داخل کنسول نصب هستند رو داره بعلاوه یک خروجی برق ۱۲ ولتی نیز داخل کنسول وجود دارد.


سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۴ خروجی که مجموعی از ساب و باند و تویتره باعث میشه که کیفیت صدا حتی در بالاترین حجم خروجی کوچک‌ترین افتی نداشته باشه و موسیقی شنیدن واقعاً لذت‌بخش هست. سیستم سرمایش گرمایش ماشین دو کاناله برای سرنشینان جلو با اعمال تنظیمات کامل‌تر از طریق صفحه لمسی در دسترس است. متأسفانه شاید بعضی وقت‌ها صفحه نمایش لمسی کمی دردسرساز باشه چون اکثر فرامین سیستم صوتی، تهویه، نویگیشن، تقویم، بلوتوث و دفترچه تلفنی از طریق آن انجام می‌شود شاید لازم بشه دائم بین صفحات متفاوت جابجا بشین که شاید بعضی مواقع یکم اعصاب خوردکن باشه. برای سرنشینان عقب یک دریچه نسبتاً بزرگ زیر صندلی‌ها برای پرتاب باد به سمت پا قرار دارد و ۲ دریچه ساده هم در پشت کنسول که هر دو به‌خوبی کارایی دارند. هر دو صندلی جلو مجهز به گرم‌کن و سردکن هستن که برای هر حالت ۳ درجه تنظیم وجود داره.

لکسوس ES350 در دو تریم مشکی و کرم در بازار هست که‌تریم مشکی به‌مراتب مشتری بیشتری داره و درصد اندکی گرونتر یا تو بورس‌تر هست. چرم ماشین بسیار کیفیت مطلوبی داره که حتی باوجود ۹۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد کوچک‌ترین پارگی یا رنگ‌رفتگی و یا … متوجه اون نبوده فقط قسمت راننده سمت در کمی شکسته شده اونم به خاطر مشکی بودن بیشتر به چشم میاد. صندلی‌های جلو هر دو طرف برقی و سمت راننده قبل تنظیم در ۱۲ جهت و شاگرد در ۱۰ جهت است، سمت راننده در قسمت پشت زانو امکان جلو و عقب رفتن داره که برای شاگرد فراهم نیست این حالت.

صندلی‌های عقب تقریباً به خاطر وجود زیر آرنجی پهن، کل قسمت را انگار به نحوی به ۲ قسمت مجزا تقسیم کرده پس برای ۳ نفر چندان راحت نیست ولی به‌خوبی پذیرای ۲ نفر است. سقف ماشین پانورامیک هست، سانروف جلو قابلیت باز شدن به‌طور کامل رو داره اما قسمت عقب ثابت هست. علاوه بر امکاناتی که به اونها اشاره کردم سنسور نور و باران هم بر روی خودرو نصب است.

در رابطه با ایمنی کابین هم کاملاً خیالتون باید آسوده باشه، چون در ۱۲ نقطه مختلف ازجمله زانو و صندلی عقب و … ایربگ‌ها کار شده‌اند تا در صورت بروز حادثه بهترین امنیت ممکن رو ایجاد کنند.

تجربه رانندگی

با پشت فرمان نشستن و استارت زدن، فرمان با صدایی نسبتاً جالب تنظیم میشه، پا رو پدال ترمز، دکمه استارت می‌زنیم موتور خیلی نرم صداش به گوش میرسه با زدن ۳ بوق تمامی چراغ‌های پشت آمپر خاموش میشن و تمامی اون چیزی که لازم به چک شدن هست بعد از چک خاموش میشن. صدای موتور بم هست، در محصولات تویوتا کلاً لیور یکم سخت‌تر بین دندانه‌ها جابجا میشه، اگر ماشین تو دنده عقب قرار بدین آینه‌ها اتوماتیک به سمت پایین تغییر جهت میدن و دوربین عقب ماشین و نشون میده که با تأسف دوربین خطهای تراز رو نداره و شما باید برحسب تجربه موقعیت خودرو رو تشخیص بدین اما سنسورها هم در صفحه کیلومتر هم در صفحه نمایش کم و زیاد فاصله را نشان می‌دهند. گیربکس بدون کوچک‌ترین تقه یا تکون دنده ماشین رو عوض میکنه. در هر سرعتی که باشین با فشردن بیشتر پدال ماشین براتون معکوس میده که البته بعضی مواقع ممکنه دردسرساز بشه!!! زمانی که فاصله با خودروی روبرو کم باشه اگر پدال زیاد فشار بدین ماشین خیلی سریع شتاب بگیره که ممکنه کنترل ماشین رو از دست بدین که این نقطه‌ضعفی برای خودرو هست. برای خودرویی که در کلاس لوکس قرار میگیره متأسفانه ترمزها به‌قدری که باید اطمینان‌بخش نیستند. شتاب ماشین و گیربکس هیچ‌وقت شما رو ناامید نمیکنن و هر وقت اراده کنید به‌راحتی عدد ۱۲۰ کیلومتر رو رد کرده و صدای بوق خطر می‌شنوید. برای مصرف خارج از شهر برای یک مسیر اتوبانی صاف در صورت استفاده از کروز با ۴ سرنشین و کولر روشن میتونید مصرف حتی ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رو تجربه کنید ولی بدون اون شاید عدد ۷.۵ منطقی باشه البته در شرایطی که نخواین با دور بالا حرکت کنید و یک رانندگی آروم داشته باشید (رانندگی آروم منظور سرعت کم نیس برای سرعت متوسط حدودای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت). اگر بخواین مسیری بین تهران تا شمال رو با کولر روشن و صندوق پر و با در نظر گرفتن مسیری همچون جاده هراز طی کنید مصرف شما صدی ۱۰ خواهد بود. در داخل شهر هم میتونید بین ۹ تا ۱۱.۸ به‌طور متوسط مصرف کنید که بازه بالا و پایین بستگی داره چقدر تو ترافیک بمونید. در داخل ماشین اگر صندلی عقب بشینید تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر رو واقعاً واقعاً حس نخواهید کرد اما سرنشین‌های جلو مخصوصاً راننده آرامش عقب رو ندارن، البته آرامش عقب خیلی مثال‌زدنی و غیرقابل‌باور هست والا سکوت اتاق و کم بودن صدای موتور حتی در سرعت‌های خیلی بالا همچنان برقرار هست. در نهایت لکسوس ES350 یک ماشین خانوادگی هست با شتاب بالا، گیربکس بسیار هوشمند و نرم، مصرف مناسب و جای پای مناسب مخصوصاً برای سرنشین‌های عقب در قیاس با هم‌رده‌های خودش. صندوق عقب ماشین هم به‌راحتی فضای لازم برای تمامی لوازم شما رو داره. مطمئناً ماشینی بسیار عالی برای سفر هست و برای استفاده درون‌شهری هم به هیچ مشکلی برنخواهید خورد حتی باوجود ابعاد بزرگ اون.

سخن پایانی
برند لکسوس تقریباً ازلحاظ کیفیت طبق گفته‌های خیلی از مجلات و کارشناس‌ها بهترین هست. من خودم ماشین رو با ماشین هم‌رده یعنی بنز E و بی‌ام‌و سری ۵ مقایسه کردم به نظرم کیفیت برتر متریال مشهود هست اما شاید برتری بنز و بی‌ام‌و بیشتر به پیشینه بیشتر اونها و قدمت اونها برگرده تا مسائل دیگه.
در کل مقایسه لکسوس با محصولات آلمانی و همین‌طور محصولات آلمانی با هم به نظرم اشتباه هست چون فلسفه ساخت اونها بسیار متفاوت هستش، لکسوس به‌عنوان یه محصول لوکس واقعاً بدون هزینه هست، اصلاً هزینه نگهداری لکسوس قابل مقایسه با رقیبای آلمانی نیست که به نظرم این مورد برگ برنده مهمی است. شما برای هر دوره سرویس روغن و فیلتر میتونید از ۲۰۰ تومان تعویض‌روغنی‌ها با لوازم و فیلترهای متفرقه تا ۶۵۰ تومان نمایندگی هزینه کنید. ماشین در صورت نگهداری صحیح و اصولی کوچک‌ترین هزینه‌ای برای صاحب خودرو نداره. یک خودروی نرم و ساکت و جادار برای یک خانواده که انتظار یک ویژگی‌های ماشین اسپرت را نداشته باشن، این صحبت رو برای این گفتم چون غالباً ما ایرانی‌ها جمله‌های “شتابش چقدره؟، فلان ماشین می‌زنتش، از اون ماشین می‌خوره، قیافه نداره، پیرمردیه و …” زیاد می‌شنویم بدون اینکه حتی فکر کنیم آیا همه ماشین شتاب هست و یا کیفیت سواری و راحتی در دراز مدت ملاک‌های مهم‌تری هستند.
فرض کنید شما ۲۰۰ میلیون تومان میتونید هزینه کنید، انتخاب‌های شما میتونه شامل بنز، بی‌ام‌و، هیوندای و کیا و تویوتا باشه. برای بنز و بی‌ام‌و که بی‌شک کارکرده نصیبتون میشه که با توجه به استهلاک بالاتر اونها و عدم اطلاع از اینکه صاحب قبلی چقدر به خودرو رسیده ریسک خرید اونها واقعاً بالاتره.
در نمونه‌های کارکرده هیوندای بهترین اون جنسیس سدان هست و برای کیا کادنزا، بی‌شک برتری فنی با لکسوس هست و ازلحاظ اعتبار برند و پرستیژ باز لکسوس جلوتر هست مگر اینکه ظاهر خودرو کره‌ای برای شما جذابیت بیشتری ایجاد کنه که اون به سلیقه برمی‌گرده البته موقع فروش صاحب خودروی کره‌ای خیلی زودتر به پول میرسه تا صاحب لکسوس.
تا ۲۰۰ میلیون فرض می‌کنیم شما کمری، اپتیما، سوناتا و رنو تالیسمان صفرکیلومتر رو میتونید بخرید. بی‌شک کیفیت سواری و کیفیت ساخت هیچ کدوم حرفی برای گفتن نداره حتی کمری یا هوندا آکورد و یا تالیسمان فرانسوی.
بیشتر منظورم این هست ریسک خرید ماشین لوکسی که میشه اون رو بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ به‌عنوان خودروی کارکرده با وضعیت و کارکرد مناسب تهیه کرد خیلی منطقی هست، کیفیت سواری که ماشین لکسوس به شما میده به‌هیچ‌وجه در خودروی صفرکیلومتر سال شما نخواهید یافت. هرچند بعضی افراد کلاً فقط علاقه به خرید ماشین صفر دارن؛ و توصیه آخرم این هست که هر ماشینی خواستید بخرید حتماً از نزدیک با رقیباش و هم‌رده هاش هرچند مختصر مقایسه و تست عملی انجام بدین، چون ماشین‌ها در عکساشون، کاتالوگ‌های تبلیغاتی و مشخصاتشون در واقعیت تفاوت زیادی دارند.
در پایان امیدوارم تونسته باشم به کسایی که می خوان این خودرو رو تهیه کنن کمکی کرده باشم. لیست و مشخصات فنی و آپشن‌های اون رو براتون در زیر آوردم.

مشخصات فنی لکسس ES350 مدل ۲۰۱۲

  • موتور ۶ سیلندر، ۲۴ سوپاپ، ۳.۵ لیتری با سیستم VVTI دوتایی (سیستم زمان‌بندی هوشمند سوپاپ)
  • سیستم کنترل الکترونیکی هوای ورودی – گیربکس فوق هوشمند ۶ دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی
  • قدرت خروجی خالص ۲۷۲ اسب بخار، گشتاور ۳۵۳ نیوتون متر، دیفرانسیل جلو
  • اگزوز دوتایی
  • سیستم کنترل هوشمند دریچه گاز (ESTCS-i) تایر ۲۱۵/۵۵ R 17 با رینگ آلومینیومی ۱۰ پره

مشخصات سیستم ایمنی

  • سیستم پیشرفته ترمز و کنترل تعادل دیسک ترمز جلو و عقب خنک شونده با هوا
  • سیستم کمکی ترمز BAS سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD
  • سیستم کنترل پایداری خودرو VSC سیستم کنترل لغزش در پیچ‌ها TRC
  • سیستم ضد قفل ترمز ABS
  • چراغ‌های پر نور جلو مجهز به سیستم تراز اتوماتیک به همراه سیستم روشن/خاموش اتوماتیک و چراغ شور
  • چراغ‌های هوشمند جلو AFS آینه‌های خارجی تاشو با سیستم تنظیم اتوماتیک هنگام دنده عقب+آینه محدب سمت راننده
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر به همراه دزدگیر کمربند ایمنی با سیستم پیش‌کشنده و محدودکننده نیرو
  • صندلی با سیستم کاهش صدمه به گردن هنگام وقوع تصادف چراغ‌های مه شکن
  • سیستم کمکی پارک خودرو مجهز به سیستم سونار (مافوق صوت) قفل مرکزی اتوماتیک با سنسور سرعت
  • سیستم ایربگ SRS جهت ایمنی بیشتر شامل: ایربگ سرنشینان جلو (۲ عدد)، ایربگ جانبی جلو (۲ عدد)، ایربگ پرده‌ای شیشه‌های جلو و عقب (۴ عدد)، ایربگ زانو جهت سرنشینان جلو (۲ عدد)، ایربگ جانبی عقب (۲ عدد)
  • جنس صندلی چرم مخصوص

تجهیزات جانبی

  • سیستم هوشمند قفل مرکزی و استارت خودرو صندلی‌های قابل تنظیم و دارای حافظه جلو
  • سیستم روشنایی روی رکاب و آینه‌های بیرون هنگام ورود نمایشگر چند حالته داخل صفحه کیلومتر
  • فرمان بشکن اتوماتیک جهت سهولت در سوار و پیاده شدن صفحه کیلومتر فلورسنت الکترونیکی
  • صندلی جلو برقی قابل تنظیم ۱۰ و ۱۲ حالته+ کروز کنترل
  • بالشتک قابل تنظیم صندلی راننده فرش کف پا اعلاء
  • تهویه مطبوع عقب با فیلتر ضد بو فرمان و داشبورد چوبی
  • تهویه مطبوع صندلی راننده و سرنشین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجزا جهت راننده و سرنشین با سیستم کنترل اتوماتیک گردش هوا
  • برف‌پاک‌کن اتوماتیک هوشمند با سنسور باران سیستم چندمنظوره کلامی (بلوتوث، هندزفری، تلفن با نمایشگر)
  • قابلیت اتصال به ipod آفتاب‌گیر برقی شیشه عقب
  • آینه‌های برقی جانبی تاشو با حافظه و تیره شونده فرمان تاشو تلسکوپی با حافظه
  • شیشه‌های برقی و قفل مرکزی شیشه‌های مجهز به سیستم بالابر اتوماتیک به همراه محافظ
  • آینه عقب با سیستم تیره شونده اتوماتیک در برابر نور سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما
  • سیستم ناوبری GPS با مانیتور ۷ اینچ با کیفیت بالا به همراه: نسل پنجم سیستم ناوبری با سیستم DVD،
  • راهنمای کلامی به زبان انگلیسی و عربی، کنترل تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تلفن مانیتور چندمنظوره تمام‌رنگی، مانیتور تمام‌رنگی عقب، شماره‌گیر کلامی
  • سیستم صوتی: سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۴ بلندگو با سیستم فراگیر به همراه DVD و رادیو FM/AM و CD Player

با سپاس از جناب آقای محمد.ض برای اشتراک تجربیات و نگارش این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خیلی ممنون ولی برای ما باید تجربه طولانی با پراید یا نهایتا خانواده 405 بنویسید اینا ارزو دست نیافتنی برای اکثر ایرانیها هستش متاسفانه

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. سامان اذری

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      موتور 6 سیلندر با 4 سرنشین و کولر روشن مصرف 6.5 لیتری از پراید هم کمتر ?

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. Iman99

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو آسیایی ها لکسس مناسبه ولی جهانی اگه حساب کنیم معمولیه چون بهترین ها از همه نظر آلمانی هایی مثل مرسدس و ب ام و و آئودی و امریکایی مثل کادیلاک از همه لحاظ مثل کیفیت و عملکرد و تکنولوژی و همه چیز در کل بهترین هستن و خیلی بهتر از لکسس هستن. نویسنده هم متاسفانه تابلو بود مخالف کره ای ها بوده و به همین دلیل کاملا نظرات شخصی خودش رو تحمیل کرد و اغراق های مشهودی تو متنش بود‌.

      موافقم 3
      مخالفم 29
  2. Amir

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با تشکر از آقای محمد ض. اما این مقاله فقط یک کمک به من کرد.
    در باقی موارد سلیقه ای نوشته شده بود و نمیتونه ملاک قرار بگیره
    تنها نکته ای که از این مقاله یاد گرفتم این بود که اگر از عقب بزنم به این ماشین و فقط چراغش بشکنه باید حقوق 1 ماهم رو کامل تقدیم شاکی کنم. ???

    در مورد ماشین دسته دوم لوکس. من کلا موافق خریدش نیستم. اگر روزی بخوام لوکس دسته دوم بخرم در درجه ی اول به مالکش و شرایط سواری و نگهداری توجه میکنم تا به برندش.
    اگر شرایط یکسان باشه ژاپنی ها انتخاب بهتری هستن.

    اما در لوکس های صفر و دسته اول به هیچ عنوان غیر از بنز و BMW ماشینی رو انتخاب نمیکنم.

    وقتی 300-400 میلیون واسه ماشین میدی باید روی هزینه ی 1 تا 2 میلیون در هر ماه براش حساب کنی. وگرنه اینکه بخوای مرتب چرتکه بندازی و تفاوت هزینه ی چند صد هزار تومنی رو حساب کنی نشون میده لقمه ی بزرگتر از دهنت برداشتی و اصلا نباید سراغ سگمنت لوکس میرفتی.

    در کل به نظرم کسایی که لکسوس رو واسه خرج کمش میخرن با خودشون در تناقضن. اگر نمیخوای خرج کنی چرا ماشین لوکس میخری ؟؟؟
    لاکچری مفت داریم اصلا ؟؟؟

    مشکل مردم ما اینه که ماشین لوکس رو برای چشم و هم چشمی همسایه و به هوس انداختن دخترپسر فلان فامیل میخرن. نه برای راحتی و لذتش.

    موافقم 5
    مخالفم 28
    1. Amir

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      در مورد ماشین صفر حرف میزنم.
      بازم میگم من به کسی که لکسوس رو برای کیفیت ساخت ، راحتی ، کابین آرام ، و حتی تعصب به برند ژاپنی میخره شدیدا احترام میذارم. به نظرم این افراد کار درستی میکنن.
      همینطور به شخصی که بنز یا BMW رو به خاطر شخصیت ، کیفیت ساخت ، دینامیک رانندگی و بازم تعصب به برند آلمانی میخرن احترام میذارم.

      اما به حال کسی که پول حقوق کامل22 سال !!!!!! یک کارمند رو واسه ماشین زیرپاش میده و اونوقت میشینه واسه 500 هزار تومن و 1 میلیون ماشین حساب میذاره جلوش تاسف میخورم.
      به نظرم اینجور شخصی تکلیفش با خودش معلوم نیست.

      دوستان ، زندگی لوکس خرج داره. پول قبض آب ، گاز و برق یک ویلای لوکس 500 متری صد برابر یک آپارتمان 70 متریه.
      ماشین لوکس هم همینه
      من از ماشینی که برام دردسر درست کنه متنفرم. چون ماشین رو واسه راحتی میخریم ماشینی هم بیشتر از 2 درصد قیمتش در ماه برای آدم خرج بتراشه بازم به درد نمیخوره. نه بنز اینطوره ، نه BMW و نه لکسوس.

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. AMIN

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (121 ديدگاه)

        مسلما نظر شما دوست عزیز (امیر) نظر افراد انگشت شماری هست… وقتی صحبت از هزینه یک ماشین میشه نه اینکه فقط پول دادن مهمه.. مدت زمانی که ماشین توی تعمیرگاه میمونه…پیدا کردن قطعه ووو اعتماد از خرابی در هر جاده . بیابونی.. پول زور دادن سخته دوست عزیز… لکسوس اینجور به لوکس سواری نگاه کرده که حتی مالک از بابت هزینه هم خیالش راحت باشه و همون هزینه خرید خودرو کافی هست…
        شما نقدی زدی به مدیریت و اهداف تویوتا که تو دنیا حرف اول رو میزنه… ولی خوب اینم یه نظره

        موافقم 17
        مخالفم 1
      2. محمدمهدی

        ۲ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداشم ربطی نداره هرچی خرج ماشین بیشتر باشه یعنی باید زمان بیشتریو تو تعمیرگاه بگذرونی .

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. Mohamad

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      در کمال احترام
      کامنت شما صرفا نظرات شخصی شماست و در دنیای واقعی رفتارها کاملا برعکسه! خوشحال میشم بدونم طبق چه سندی و چه تجربیاتی اینارو تایپ کردید.
      تفاوت فرد ثروتمند با فقیر یا متوسط صرفا تعیین استانداردهای زندگیه نه چیز دیگه ای!
      همین تفاوت مخارج چند صد هزار تومنی ماهیانه در بلند مدت خودشو به خوبی نشون میده و ریخت و پاش برای کسی که ارزش پولش رو میدونه و اصول سیو کردن پول و سرمایه گذاری را به خوبی بلده معنایی نداره، و از همه چیز مهمتر “وقته” اون آدمه که بازم از پولش مهمتره.
      چرا فکر میکنیم فرد ثروتمند پول بی حساب دستشه و باید اوورت خرج کنه و فکر پول و هزینه هاش نباشه؟! مطمئناً اون فرد واسه پولی که به زحمت و با خلق ایده هاش بدست آورده احترام خیلی بیشتری قائله تا کارمندی که با کار روتین حقوقی دریافت میکنه و آینده را نهایت تا 1 ماه بعد میبینه! البته سو تفاهم نشه منظورم با همه نیست اما مطمئنا ارزش هزار تومن واسه فرد ثروتمند متفکر خیلی خیلی بیشتر از کسیه که ماهانه درآمد بخور نمیری داره.
      یه ضرب المثل فرانسویه نمیدونم یا انگلیسی که میگه “هنوز انقدر ثروتمند نشدم که جنس بنجل بخرم” البته اینجا در مثل مناقشه نیست و کاری با بحث خودرو ندارم اما میبینیم این تفکر شما، تفکر صحیح و سنجیده ای نیست و برخلاف مقاله ای که نویسنده ی محترم زحمتش رو کشیده این شمایید که دارید سلیقه ای نظر میدید.

      موافقم 20
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        من با محمد عزیز بیشتر موافقم .

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. سامان اذری

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        هزینه ماشین یه چیزیه
        علاف شدن برا خرابی و استهلاک ماشینت یه چیز دیگس داش من

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Amir

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دقیقا سامان جان

          کم هزینه ترین ماشین ایران با اختلاف بسیار زیاد پرایده و ببشترین علافی رو هم همین پراید داره.

          دقیقا وقتی بهش نیاز داری خراب میشه !!! ( وای از صبح های زمستون و استارت زدن های مکرر همسایمون ! )

          امیدوارم این دوستمون محمد تخت تاثیر حرف هایی که یک عده در این سایت راجع به BMW میزنن قرار نگرفته بشه.
          چون در این صورت نشون میده ایشون حتی یک لحظه تجربه ی سواری ماشینی مثل BMW رو نداشته و هیچ اطلاعات موثقی نداره و تنها منبع اطلاعاتیش کامنت های گهر بار بعضی دوستان پداله که با نهایت دلسوزی تلاش میکنن اطلاعات و تجارب بی کران و ارزنده ی خودشون رو در مورد استهلاک بالای ماشین های آلمانی و خراب شدن های هر روزشون در اختیار کاربران قرار بدن ??????

          موافقم 1
          مخالفم 6
        2. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          درسته سامان جان حرفت
          واى از استهلاک بعضى از خودروها که همىشه باعث مىشه تعمىرگاه باشى

          موافقم 3
          مخالفم 2
      3. Amir

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        اول از همه گله دارم از سردبیر سایت پدال
        در مورد بحثی که چهارشنبه در دوئل سیتروئن C6 و نیسان ماکسیما بین من و شما شد.
        شما در کامنتت به من گفتی ( جدا نظرات متناقض و مسخره ای میذاری ) و همچنین ( خدا تناقض ) .
        من در جواب گفتم ( کامنت های من مسخره نیست ) و ( شما خودت در تناقضی ، چون منظور منو نفهمیدی ) .
        جالبه که کامنت من 3 ساعت بعد از اون صفحه پاک شد و کامنت شما بیشتر از80 ساعته بدون هیچ تغییری حتی حذف یک کلمه هنوز روی سایته !!!!!

        اگر تمام کامنت من از سایت حذف میشد و در مقابلش فقط اون 2 کلمه ی ” نظرات مسخره ” و ” خدای تناقض ” از کامنت شما حذف میشد ( که فقط به قصد تمسخر بود ) . بازم من گله ای نداشتم.
        اما این برخورد های سلیقه ای واقعا زشته.

        اما در مورد کامنت امروزتون :
        دوست عزیز من کامنت شما رو 5 دور خوندم و باور کنید هیچ مفهومی توش پیدا نکردم. نمیفهمم اصلا کامنت منو خوندی یا نه. فهمیدی میخوام چی بگم ؟ هر خط کامنتت پر از پراکنده گویی هست و جملاتی که هیچ ربطی به هم و حتی به موضوع بحث ما ندارن.

        شما اومدی صحبت از تعیین استاندارد های زندگی کردی. استاندارد زندگی تعریفش برای شما چیه ؟

        کم خرج ترین ماشین ایران پرایده و پرخرج ترین هم شاید BMW باشه. شما میگی ارزش 1000 تومنی برای فرد ثروتمند خیلی بیشتر از ارزش 1000 تومنی برای کسیه که درآمد بخور نمیری داره !!!!
        اگر به جای BMW ، پراید بخری میتونی سالی صد هزار تا هزار تومنی ( = 10 میلیون تومن !!) صرفه جویی کنی.
        اما چند درصد ثروتمندان ما پراید سوار هستن و چند درصد از فقرا و کسایی که درآمد بخور نمیر دارن از BMW استفاده میکنن ؟؟؟؟!!!!
        تفریحات گرون و پرخرج ، مسافرت های خارج کشور ، قایق های لوکس. ویلاها و باغسرا های بزرگ ، اتومبیل های گرون و پرخرج ، پوشاک برند و فوق گرون ، اقامت در هتل های لوکس و شیک و … و …… همه مال همین افراد ثروتمنده.

        ارتباط وقت آدم با ماشین لوکس چیه ؟ مگه سرویس موتور یک ماشین ، شاید 2 یا 3 بار در سال ، چقدر از وقت آدم رو میگیره ؟ و آیا این سرویس برای بالفرض لکسوس وجود نداره و این ماشین مثلا خودش بطور اتوماتیک روغن خودش رو تولید و تعویض میکنه ؟؟؟

        اصولا افراد موفق اهل اسراف و ریخت و پاش نیستن. اما به جای کاهش ریال به ریال مخارج و درگیر کردن فکر خودشون به این مسائل به دنبال افزایش درآمد و ثروت هستند. در حقیقت تا جایی که امکان پذیر باشه بیشتر به افزایش ورودی فکر میکنن تا کاهش خروجی. چون این روش پایدار ترو عزت مندانه تره.
        خرید بنز و BMW هم ریخت و پاش نیست. همینطور که خرید لکسوس صرفه جویی حساب نمیشه.

        در مورد اکثریت جامعه صحبت میکنیم ، کسایی رو دیدم که با ماهی 1 میلیون درآمد متاسفانه هر 3 ماه حتما باید گوشیشون رو عوض کنن و به کمتر از i-phone هم رضایت نمیدن ، ثروتمندایی هم هستن که تمام ثروتشون در حساب های بانکی برای فرزندانشون ذخیره شده و خودشون هیچ لذتی از زندگی نمیبرن.
        اما اصل کلی اینه که هر چقدر بیشتر پول داشته باشی بیشتر خرج میکنی. اصولا بدون پول نمیشه خرج کرد. و جمله ی ” بخور و نمیر ” که شما خودت استفاده کردی نشون میده که این افراد مجبورن قدر پولشون رو بیشتر از بقیه بدونن.

        قسمتی که از ضرب المثل فرانسوی استفاده کردید اوج پراکنده گویی و بی سر و ته بودن مطالب شما رو نشون میده ، این ضرب المثل هیچ ربطی به قیاش لکسوس و بنز نداره و چه بسا دقیقا مفهومی متضاد با هدف شما رو به ذهن مخاطب متواتر کنه.

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. سامان اذری

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          امیر
          دایی من یه زمانی از بزرگترین بازاری های شهرمون بود
          الان دو ساله خودش رو بازنشسته کرده و داره استراحت میکنه

          اصلا ماشین باز نیس ولی یه بار یه خاطره از مرسدس بنز برام تعریف میکرد
          میگفت سوار ماشین شاسی بلند مرسدس یکی از دوستام تو باکو (اذربایجان)بودیم که یه چراغ روشن شده بود و صاحب ماشین نمی دونست واسه چیه باهم رفتیم نمایندگی اونجا پرسید از کدوم پمپ بنزین سوخت میزنی
          ادرسش رو گفت بعد نمایندگی گفت که کیفیت سوخت اونجا خوب نیست و از یه جای دیگه بنزین بزن (خودش یکی پیشنهاد داد)
          حتی خود تعمیر کار نمایندگی هم گفت اگه میخوای اینجور چیزا رو نبینی برو یه ماشین ژاپنی بگیر اشغالترین بنزین رو هم بریزی اخ نمیگه

          پارسال یه نفر به من یه بدهی داشت میخواست بجا بدهیش تویوتا کمری 2007 اس ای خودش رو بده ولی بخاطر رنگش (سبز کاهویی) من قبول نکردم چون برام پول مهم بود و فروختن کمری با رنگ سبز کاهویی یکم مشکله
          بگذریم
          اقا من یه بار این کمری رو روندم
          صاحبش میگفت بخدا از روزی که اینو خریدم بعد 10 سال هیچ گونه افتی نکرده شتابش دقیقا مثل روز اولشه
          با این بنزین و خیابونهای های ایران موتور و اتاقش مثل روز اول بی صدا مثل ساعت کار میکرد
          در کل به قیمت 70 تومن من کمری 10 سال کارکرده رو به تمامی سدانهای هم قیمت چینی ترجیح میدم
          امیر ماشینهای المانی خیلی خوبن بنز نه ولی بی ام و مخصوصا x3 ها تو این مدت صاحب هاشونو خیلی ازار دادند
          این حرف من نیس من یه دوستی دارم که کارش فقط خرید و فروش ماشینه اونم میگفت که با چندین نفر از مالکان بیمر حرفیدم و همشون میگن برا ایران بی ام و بلند مدت جواب نمیده
          چون موتورشون برا بنزین اشغال ایران خیلی حساسه

          اینم مشکل بی ام و نیست مشکل ایرانه الان چندین ساله که روغن موتور توتال اصل فرانسه و شل وارد نمیشه
          توتال ها کلا شده اماراتی
          و اصلا کیفیت فرانسه رو ندارن
          همین چند وقت پیش هم روغن موتور الف تقلبی اومده بود بازار واسه تندر 90 هم معمولا الف استفاده میکنند
          بیچاره ها اکثرشون موتورشون به صدا افتاده بود ??

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. Amir

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          داداش سامان هر چی شما میگی برای من محترمه و قبولت دارم.
          از دوستای خودم ب ام و 428i داره ، حدود 2 ساله این ماشینو داره ، خیلی مواظب ماشینه ، هنوز که هنوزه مثل روز اوله و هیچ خرابی نداشته.
          نوروز با یکی از دوستام که بنز سری E فکر کنم مدل 2006 داشت در جاده ی بیرجند بودیم. تو مسیر کف و سرپیچ خیلی فشار میاورد به ماشین ، آخرش هم ماشین وسط جاده کلا متوقف شد و 1 روزمون رو حروم کرد. گویا مشکل از پمپ هیدرولیک بوده. ( من که دقیق سر در نیاوردم چون با کلی بدبختی یک نفر رو پیدا کردیم که ماشین رو با کامیونش ببره مشهد ) .

          حرفم اینه که بخش مهمی از استفاده ی یک ماشین برمیگرده به شرایط نگهداریش

          لذت رانندگی BMW رو هیچ ماشینی نداره و اکثر کسایی هم که از BMW مینالن مالکین دسته دوم هستن.

          راستی سبز کاهویی و آبی آسمونی جزو قشنگ ترین رنگ های camry 2007 بودن.

          اگر یه روز پول داشته باشم ترجیح میدم برای 3 سال از رانندگی BMW لذت ببرم ، به خوب ازش نگهداری کنم و بعد با یک سری جدید عوضش کنم.

          موافقم 2
          مخالفم 4
        3. AMIN

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (121 ديدگاه)

          امیر جان منطق عجیبی داری… داری پراید رو میاری وسط که هیچ ربطی به موضوع نداره و همچنین اصلا لوکس نیست و درواقع تفره رفتنه… بعد هم سالی 2 یا 3 بار خراب شدن واسه شما عادی شده؟؟ اصلا تو مکتب تویوتا و لکسوس 2 یا 3 سالی یکبار رفتن به تعمیرگاهم خطاس…
          طبق یه نظر سنجی قبلا خوندم توی آمریکا افراد ثروتمند به بنز علاقه زیادی دارند و افراد جوان و پولدار به ب ام و و همچنین پزشکان و جامعه تحصیلکرده جامعه به لکسوس .. (تو کشور خودمونم تا حدودی صادقه)
          وقتی آدم پول هنگفتی رو واسه خرید یه ملک خوب پرداخت میکنه انتظار نداره بعد از 6 ماه مثلا لوله آبگرمکنش نشتی داشته باشه یا اینکه درب بازکن پارکینگش خراب بشه… ولی انتظار اینکه پول شارژش نسبت به خونه های ارزونتر بیشتر بشه رو داره… پس بحث روی خرابیه نه هزینه های مصرفی… که در هر دو لکسوس جلوتر قرار میگیره… چون مکتب ژاپنیا اینه که با حداقل هزینه بیشترین کارایی رو بدست بیارن..

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. Mohamad

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (812 ديدگاه)

          عرضم به حضورت من تقصیری ندارم که شما کامنت قبلی من رو درک نکردی و باید قبل از هر کاری به خودت رجوع کنی دوست من :)
          داخل اون صفحه هم من کامنتی در جواب کامنت بعدی شما نوشتم، بماند که تایید نشد اما عادت خوبی نداری که واسه جفت و جور کردن و به کرسی نشوندن حرفت از بازار ایران و پراید مایه میزاری، لپ کلام مثالهات مهم نیست از چی و کجا باشه فقط باید سلایق شمارا پر رنگ کنه و تمام!
          متاسفانه شما کماکان درگیر تناقض هستید و امیدوارم با خودت کنار بیای امیر جان!
          من اول کامنتم گفتم تفاوت در استانداردهاست یعنی بالا بردن کیفیت زندگی در بُعدهای مختلف. مثل همین مادیات، ارتباطات، مسافرت ها، شغل و درآمد زایی و…
          اما مقصر من نیستم که شما در مقابل فهمیدن مقاومت به خرج میدی
          باور کن بقیه حرفاتم اصلا ربطی به اصل قضیه نداشت و جواب دادن به اینا از حوصله خارجه.
          پاراگراف آخرت هم دیگه اوج مهمل گویی بود چون من گفتم کاری به بحث خودرو ندارم اما بازم….
          در آخر خوشحال میشم شما برای مخاطب تعیین تکلیف نکنید، اونایی که باید میفهمیدن فهمیدن و اگرچه مخاطب ردیف اول اون کامنت خود شما بودی اما متاسفانه شما هنوز اندر خم یک کوچه ای.
          بدرود

          موافقم 3
          مخالفم 0
        5. Iman99

          ۲۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          متاسفانه تو ایران هنوز فرهنگ بعضی مردم جا نیوفتاد و به اصطلاح قدیمی فکر میکنن و چون مثلا تویوتا و لکسس رو از قبل دیدن میگن این وگرنه درصورتی که اصلا نمیدونن خوب چیه بهتر چیه برتری تو چی و کلا علمی نیستن فقط کوچه بازاری هستن
          ولی درستش اینی هست که من میگم چون با تحقیق و بررسی علمی به اثبات رسیدم یکی اینکه اولا برتری کاملا با خودرو های آلمانی و امریکایی هست تو هر زمینه ای یعنی از همه نظر بهترین هستن تو همه زمینه های دیگه و تو همه چیز کلا آلمانی ها ( اروپا) و امریکا بهترین هستن از همه نظر تو همه چیز یعنی علاوه بر زمینه خودرو تو همه چیزای دیگه هم آلمان ( اروپا ) و امریکا بهترین هستن از همه نظر.
          یکی دیگه اینکه اون خودروی اقتصادی که بعضی ها از سر نادونی سنگش به سینه میزنن و میگن چند ساله کارکرده یا این خودروساز خراب شدنش کمه کلا حرف الکیه چون خودروی اقتصادی با این سبک بایدم همین باشه بعنوان مثاال اگه بنز یا ب ام و یا کادیلاک بخوان خودروی اقتصادی تولید کنن مثل تویوتا که آپشن کم و تکنولوژی کم و طراحی ساده داشته باشه خیلی راحت این کار رو انجام میدن و خیلی بهتر از اون هم اینکار رو میکنن طوری که تویوتا ورشکسته شه این یکی نکته نکته بعدی اینکه از اون طرف تویوتا نمیتونه خودرویی به کارایی و تکنولوژی و عملکرد ب ام و یا بنز یا کادیلاک تولید کنه چون ملاک علم و تکنولوژی و فکر بالاتره که مسلما بنز و ب ام و و کاددیلاک در سطح بالاتری هستن و از همه نظر بهتر هم هستن و تویوتا بخواد هرکاری کنه هم نمیتونه و به پای اونه نمیرسه
          نکته دیگه هم اینکه گفتن فلان پزشک یا یه شخصیتی رو دیدن لکسس داشته منم عرض میکنم که علاوه بر اینکه پزشکان زیادی هستن که بنز و ب ام و و کادیلاک دارن این رو میگم که پزشک که سهله خیلی بالاتر از اینها هم ماشینا آلمانی و امریکایی داشتن مثل هنرمندان بزرگ و نامدار و یا پژوهشگران برتر در حوزه مهندسی های پیشرفته که پورشه و کادیلاک دارن که در سطح بسیار بالاتری هم هستن.

          موافقم 2
          مخالفم 5
  3. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    آکورد و کمری رو یه مقدار در ححقشون نامردی کرد.
    ماشین ژاپنی چه کار کرده و چه صفرش شرف داره به کره ای و فرانسوی.
    بنز و بی ام دبلیو هم خوبن ولی پر خرج هستن.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. BENZ&BMW

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    بهترین با بهترین قیمت؟؟داداچ داری اشتباه مینویسی.الان مدل 2012 قیمتش بالای 200 تومنه با این پول پیشه ماشینا کره ای فرانسوی و حتی ژاپنی صفر خرید .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش خود نویسنده هم گفت که میشه با پول این ماشین صفر کره ای فرانسوی و ژاپنی خرید ولی ES350 از همسون لوکس تر و با پرستیژ تر و صد البته قوی تر

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        الان قویترین سدان 200 تومنی رنو تالیسمانه که به لطف توربو بودن موتورش 190 اسب بخار قدرت داره درحالی که
        ES350 حدود 272 اسب بخار قدرت داره
        اونم با کمترین استهلاک

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Nissan...Japan

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          داش سامان حرفت هرچقدرم که درست و منطقی باشه اما برا یه عده تلخه و میان و منفی میدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سامان اذری

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          فدا سرت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. بيگدلي

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با سپاس از نویسنده محترم این مقاله. بسیار به موقع بود و خیلی کمکم کرد. چون قصد خرید این خودرو رو دارم. و امروز هم تو نمایشگاه ها دنبالش میگشتم ولی هنوز مطمعن. نبودم ممنون …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نت

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    هیوندای گرنجور قبلی قشنگتره.منظورم گرنجوری که 7 ماه پیش طراحی جدید شد نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    تقریبا با تمام قسمتهای حرفهای نویسنده عزیز موافقم به جز اون قسمتی که گفته شد هوندا آکورد در مقابل این ماشین حرفی نداره واسه گفتن.البته میتونم حدس بزنم علتش اینه که ایشون آکورد 4 سیلندر رو فرمودن و اگه اکورد 6 سیلندر رو مورد مقایسه قرار میدادن تفاوت و اختلاف بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی میشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. كورورش

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      هوندا یک سوم اپشن های لکسوس رو هم نداره
      یک خودروی اقتصادی رو با لوکس مقایسه می کنید ؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. AK_007

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوستان قیمت این ماشین چقدر براورد میشه?
    یعنی بازه قیمتیش چقدره???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      شما برای خرید سایتی مثه باما رو هیچ وقت ملاک قرار ندید ، نه فرشونده هستن کسایی که آگهی میکنن نه قیمتها منطقی
      ولی این ماشین مدل 2008 که آپشنش کمتره طبق توضیحات متن (به نظرم چیز خیلی مهمی کمتر نداره ) اگر کسی فروشنده باشه در نمونه بسیاربسیار تمیز بین 140 الی 150 با کارکرد زیر 100 هزار (حدود 70 80 هزار ) کار قیمت میخوره
      مدل 2009 خیلی کم هست
      ولی مدلای 2010 2011 2012 بسته به تریم داخل (کرم یا مشکی ) تقریبا 180 تا 240 اینها قیمت ماشین تمیزش هست ، بعضا مدل 2012 اگر رنگ دار باشه به نسبت رنگ دار بودنش ، تمیزیش و …
      میاد زیر 200 (مدل 2010 رنگ دار باشه همین نسبت افت میکنه)
      و یه مدل 2010 در حد صفر با کارکرد خیلی پایین میتونه 200 قیمتش باشه
      من خودم سوار این ماشین بودم ، اکیدا و شدیدا توصیه میکنم اگر کسی برای خانواده و بلند مدت میخواد خرید کنه اصلا شک نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرحسین

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (70 ديدگاه)

        آخه به جز باما نمبشه ماشین سرچ کرد… خیلی سخته ! من زمستون ۹۴ کلی دنبال یک سوناتا ال اف تو عباس آباد گشتم گیر نیاوردم! آخرش از آسان موتور خریدم که تو باما آگهی کرده بود!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Noble

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوست عزیز قیمت های سایت باما معتبر نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. اعتمادیان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    آقا میشه یکنفر توضیح بده چرا ماشین به این خوبی دیف جلوست
    اصلا دیفرانسیل جلو چه مزیتی به دف عقب داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. saman

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      وزن کم تر در نتیجه اصطحلاک کمتر. فرمان پذیری بیشتر. و نرم تر بودن. بیشتر برای ماشین های خانواده اینجوریه. ببین فرض کن یک فرد مسن با ۶٠ سال سن تو جاده شمال داره رانندگی میکنه سر پیچ زمین مقداری خیس اگه دف عقب باشه ١٠٠٪؜ یکم لیز میخوره حتی اگه بنز بی ام و باشه( من خودم با c350 ٢٠١٢ تست کردم و همین تو e250 ٢٠١۶) ولی ماشین دف جلو این مشکل نداره. بیشتر برای رانندگی نرم و ارام درست شده. یکی از فامیل ما به همین خاطر که رفته بود شمال لیز خورده بود e250 فروخت nx300h خرید.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. Mad.z.Max

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        اصطحلااااک؟؟؟؟ فرمانپذیری بیشترررررر؟؟؟ understeer میدونی چیه؟ کم فرمانیه!! میدونی مال چه ماشیناییه؟ دیف جلو!!!
        اون فامیلتون دیگه ته خاطره بود :))

        موافقم 2
        مخالفم 1
  10. آرمان

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دوست عزیز امیر جان ،واقعیت اینه که بخشی از سخنان شما درسته بخشیش خیر،نگاه ببکنیدبه نظر من هر برندخودرو معرف یک فرهنگ خودرویی خاصه به طور مثال وقتی شخصی با حدود ۳۰۰ میلیون میره و یک پورشه کاین ۲۰۱۰ میخره با فردی که باهمون بودجه میره یک لکسوس آرایکس ۳۵۰ میگیره کاملا متفاوته و در اکثر موارد فرد خریدار لکسوس دخل و خرج ماشین بسیار براش مهم هست پس براش مهمه هزینه ها چقدره.
    یا مثال دیگه وقتی شخصی با ۲۰۰ میلیون میره و تلیسمان میخره ویا شخص دیگری تویوتا کمری رو انتخاب میکنه بسیار متفاوتند چون فرد خریدار کمری ازپوسته ماشین صرف نظر میکنه و موارد دیگه ای واسش مهم میشه و به همین خاطر به خاطر هر ۱۰ هزار تومانی چرتکه خواهد انداخت.چون این شخص اصولا انسان دوراندیش تری هستش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Ice

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من باشم آزرای گرانجور صفر برمیدارم یا جنسیس هم ظاهر زیبا باابهتی دارند هم کیفیت خوبی دارند .. هم آپشن قدرت موتور از همه مهم تر خرید و فروش سریع پول نقدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. کیان

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      مثلا این 2 تا کره ای چی دارن ؟!‌
      ای بابا یکم متن و میخوندی شما بعد این نظر و میذاشتی !!
      داداش اگر این کره ای ابهت داره واسه ابهت لکسوس واژه نداریم !!
      کیفیت خوبشون در مقابل چینی معنا داره
      این لکسوس با کیفیت ترین دنیاس حالا یه کره ای بزک کرده حرفی داره ؟!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  12. Saman

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    خیلی دل و جرات می خواد واسه خرید کارکرده بری سراغ ماشین آلمانی :D ماشینهای آلمانی بعد از سه چهار سالی استفاده به خرج تراشی میفتن و تمامی هم نداره حالا باز بنز بجز Sl ریسکش کمتره ولی bmw و آئودی کارکرده اصلن ارزش خرید ندارن و ماشینهای کارکرده ژاپن و us کاملن برتر هستن لکسس که بدون هیچ اغراقی با ساعت دیجیتال قابل مقایسه هست :-) ودر خرید ماشین کارکرده آلفارمئوی ایتالیا وضعیتش بدتر از همه هستش و باید از آلفارومئوی کارکرده دوری کرد :D

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. ahmad

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      طرف داره بنز مدل 1960 رو هر روز سوار میشه و باهاش میره کل شهرو دور میزنه و قد بولدوزر ازش کار میکشه
      اونوقت میگی آلمانی ها بعد سه سال به خرج تراشی میوفتن؟!
      اینهمه بنز و بی ام قدیمی رو نمیبینی که دارن توی خیابون های جولان میدن؟! (اگر دقت کرده باشید اکثر راننده هاشون هم پیرمردهای عشق ماشین اصیل هستن! :) )

      موافقم 3
      مخالفم 1
  13. احسان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    المانی جماعت بعد از صد هزار کیلومتر کارکرد سرطانبدخیم میشن حوصله تایپ کردن ندارم ولی این موضوع بارها در مورد بنز و بیمر بهم اثبات شده واقها میگم پراید با کار کرد مثلا ۱۵۰ هزار تو جاده اطمینانش از بنز و بی ام و با همون کار کرد خیلی بیشتر.یه چیز المانی تا وقتی موتورش پلمب باشه خوب و گرنه باز شه درست بشو نیستن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. شایان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با تشکر از مطلب خوبتون ولی باید عنوان کنم این خودرو کیفیت ساخت، هندلینگ، مصرف سوخت و لذت رانندگیش پایین تر از هوندا آکورد هستش

    موافقم 2
    مخالفم 4
  15. Fardin

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به دوستان عزیز.
    ممنونم از اطلاع رسانی خوبتون. مقاله کامل و مفیدی رو در اختیار خواننده گذاشتید.
    به نظر من ماشین باید کم خرج و کم استهلاک باشه. خودروهای اروپایی (که طرفدارهای خاص خودش رو داره) مناسب اقلیم ایران (مناطق گرم) نیستند. و در این جور جاها خیلی زود به مشکل بر میخورن. یکی از این مشکلات ، خرابی گیر بکس هست. (خودم درگیرش بودم)
    تا اونجایی که تجربه شخصی خودم نشون داده (و البته از خیلیها شنیدم) خودروهای ژاپنی چنین مشکلاتی نداشتن و دوام بسیار بیشتری دارن.
    در مورد لکسس میشه گفت گلچین خودروهای ژاپنی هست. شنیدم که موتور و گیربکس لکسس تا 500 هزار کیلومتر نیاز به تعمیر و دستکاری پیدا نمیکنه.
    سپاس از شما.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. علي

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت نویسنده محترم و تشکر بابت مقاله خوبتون به نظرم با توجه به تجربه رانندگی طولانی مدت با هوندا اکورد در حق هوندا اکورد بی انصافیه که بگیم قابل مقایسه نیست اکورد هیچ چیزی از این ماشین کمتر نداره نرمی جاداری استهلاک لذت رانندگی وفقط مقداری شتاب لکسوس از این بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا