لکسس

اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید لکسس NX

لکسس NX جزو خودروهای شاخص بازار خودروی کشور ما بوده است. این کراس اوور لوکس و کوچک در سال ۲۰۱۴ وارد صحنه شد و در مدل سال ۲۰۱۸ خود نیز فیس لیفت ملایمی را تجربه نمود. اگرچه NX سن بالایی دارد اما همچنان فروش خوبی را نصیب لکسس کرده و پس از RX دومین خودروی پرفروش این برند محسوب می‌شود؛ اما خب همان‌گونه که می‌دانید هر خودرویی عمر به خصوصی داشته و ژاپنی‌ها نیز در حال توسعه نسل جدید این خودرو هستند.

برای اولین بار تصاویر جاسوسی NX جدید در کلرادو منتشر شده‌اند. این خودرو کاملاً از دیدها پنهان شده اما خب می‌توانیم در پروفایل جانبی چیزهایی را تشخیص دهیم. شیشه جانبی بخش ستون D کاملاً متمایز بوده و نظرها را به خود جلب می‌کند. ما همچنین برخی خطوط شاخص در بدنه را می‌بینیم که مشهودترین آن‌ها در اطراف دستگیره درب‌ها دیده می‌شوند.

این ویژگی‌ها شبیه نسل فعلی NX به نظر می‌رسند و اگر روی بخش جلوی خودرو تمرکز کنیم شاهد شباهت کلی جلوپنجره نیز خواهیم بود. به‌طور خلاصه انتظار داریم طراحی ظاهری این خودرو روند تکاملی را نسبت به نسل کنونی تجربه کند و جلوپنجره دوکی‌شکل مشهور لکسس نیز در آن نصب شود. قطعاً تغییراتی نیز در کابین صورت خواهد گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ اشاره کرد.

انتظار می‌رود NX جدید از پلتفرم به‌روزتر TNGA-K تویوتا که در راو ۴ نیز بکار رفته استفاده کند. در واقع NX جدید حتی می‌تواند چیزهای بیشتری را از راو ۴ قرض بگیرد که از جمله آن‌ها می‌توان قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو را نام برد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری راو ۴ نیز می‌تواند در نسخه پایه NX نصب شود و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری کمری هم در مدل‌های فول تر NX عرضه شود.

با توجه به وضعیت پروتوتایپ NX نمی‌توان گفت که این خودرو چه زمانی رونمایی خواهد شد. فعلاً باید منتظر تکمیل فازهای توسعه این کراس اوور لوکس بمانیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. میثم

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    من یه دور کوتاهی باهاش زدم
    واقعا واقعا خوشدسته. ارگونومی خیلی خوبی داره
    حمایت صندلیها خیلی خوب بود
    مدل هیبریدی بود واقعا عالی بود
    اما چیزی که خیلی خوشم اومد سکوت داخل کابین بود که خیلی خوشم اومد
    با اینکه پلتفرمش با راو۴ یکیه ولی از اون خیلی نرمتر بود بخصوص عقبش خشکی راو۴ رو نداشت
    خیلی دوست دارم RX رو تست کنم ولی تا حالا قسمت نشده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      پورشه اینقدر رو کاین جدید را نپوشونده بود که لکسس پوشونده 😒

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. Hadi

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2053 ديدگاه)

        هنوز طراحی نسل الانش قدیمی نشده و تازگی های خودشو داره هنوز…
        این NX تو کلاس خودش خیلی معروف و خوبه 👌
        فقط موندم نسل جدیدش رو چطوری میخوان بهتر و خوشگل تر از مدل الانش بسازن…
        میدونم که لکسس میتونه
        با نسل جدید RX و LQ چه شود 👌
        سامورایی دوست داشتنی 🎌

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Ho3in

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (345 ديدگاه)

      ماشین خوشگلیه شکی در اون نیست ولی اگه مدتی داشته باشیش هم خوبی خودشو داره هم بدی خودشو
      این ماشین خیلی خشکه و سواریش اذیته برعکس بقیه سری های این برند نه اینکه مث هایلوکس باشه😁
      شتاب گیریش ضعیفه البته از مدل هیبریدش نبایدزیاد انتظار داشته باشی
      ولی خوب کیفیتش عالیه هزینه نگهداریش خیلی مناسبه مصرفش هم همینطور در ضمن خیلی هم توی چشمه😍خودتون میفهمین منظورمو 😁

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. میثم

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        من از این پیاده شدم سوار ولوو XC90 شدم
        صاحب ولوو قبلش لکسوس NX داشت که یه دور باهاش زده بودم
        ولوو واقعا نرمتر از این بود
        خیلی سواری خوبی داشت
        به صاحب ولوو گفتم که این خیلی نرمتر از NX بود ولی در جواب گفت اون خیلی بهتر از اینه. خرج و مخارج اون کجا و این کجا
        میگفت کافیه روغن عوض کردنش یه کم اینور اونور بشه دهنی ازت سرویس میکنه که اون سرش ناپیدا
        بشدت هم از توربوشارژ و سوپرشارژ متنفر شده بود
        خیلی هم از لگ صفحه تاچش مینالید
        آخرشم ولوو رو فروخت سانتافه نیو خرید ۴۷۰ تومن.
        الان ساندرو دور و بر ۴۰۰ تومنه
        ای خدا 😥😥😥😥😥😥

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
    3. زیزیگولو

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1532 ديدگاه)

      من لکسوس RX رو ترجیح میدم

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5016 ديدگاه)

      آقا میثم
      به چند دلیل با شما مخالفم :

      فضای داخلش خیلی خیلی خَفه و کمتر از راو۴ هست !
      سواریش از راو۴‌های فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سفت و خشک‌تر هست اما نسبت‌ به راو۴‌های زیر مدل ۲۰۱۵ نرم به نظر میرسه !

      بیشترین دلیلی که خریدارش نبودم ، نداشتن موتور تنفس‌طبیعی بود که سازگاری بیشتری نسبت به بنزین و شرایط ایران داره و با این وضع خدمات و گرانی قطعات و تعمییرات نمونه‌ی هایبرید و توربو اصلاً به درد ایران نمیخوره حتی اگر لکسوس باشه که در دنیا از مَنظر استهلاک کم زبانزد هست !

      مصرف سوخت راو۴ کمتر هست و از همه مهمتر در چشم نیست و لکسوس nx لامصب اینقدر زیباست که همه جا گاو پیشونی سفیده 😂 !

      اما واقعاً ماشین مُجَرَدهاست و کیفیت متریال داخلیش حرف نداره و از چرم و آلومینیوم زنده ساخته شده و نه پلاستیکی ، در راو۴ روی درها و داشبورد از پلاستیک شبیه به آلومینیوم کار کردن ولی تنها خوبیش استفاده از چرم طبیعی همانند لکسوس هست در داخلش کار کردن ولی از نظر آپشنی هیچ حرفی برای راو۴ باقی نمیمانه و در لکسوس nx ۹کلید اینقدر آپشن هست که اسمش هم مدت‌ها زمان میبره تا یاد بگیریم ، البته یکی از موارد جالبی که تجربه کردم اینه که کیفیت بلندگوها در راو۴‌های سفارش کانادا مدل ۲۰۱۶ مارک Jbl بسیار بالاتر از مارک‌لوینسون‌های لکسوس هست که واقعاً نمیدونم چرا ؟!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Reza.M

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (249 ديدگاه)

        یکی از دلایل محبوبیت nx و کلا محصولات لکسوس در ایران نبود مشابه های اروپایی یا امریکاییشونه…واقعا لکسوس میتونه با تکیه به قوای محرکه تویوتا که تنها شعاری که داره دوامه با بنز glc و بی ام و x3 یا ایودی q5 یا رنجروور ایووک که همگی بیس خودشون رو دارن نه پلتفرمه ارزون و یه موتور ضعیف مقابله کنه؟؟؟…همیشه گفتم لکسوس پتانسیل بالایی داره ولی اشتباه کرد که به جای مستقل شدن (مشابه کاری ک جنسیس ب زیبایی کرد) اتصالش رو به تویوتا حفظ کرده…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. ツSAMURAIツ

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (949 ديدگاه)

          خیلی ببخشید اما NX در آمریکا تو کلاس خودش پر فروش ترینه !

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (5016 ديدگاه)

          کاربر Reza.M

          موفقیتش در بازار جهانی و آمریکا مخالف گفته‌های شما را نشان میده !

          و البته فروش فاجعه‌بار جنسیس و پروپاگاندایی که به راه می‌اندازند ، مخالف تفکرات شما را نشان میده !

          همین که لکسوس حدود ۹ سال میشه باکیفیت‌ترین برند جهان هست ، خودش گویای همه چیزه !

          و اگر نسل جدید LX , GX , NX رونمایی بشه ، میتونه پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا بشه و شرکت BMW هم پشت سر بگذارد !

          حالا من موندم شما چه اِسراری دارید که برند حاشیه‌ایه جنسیس را به بزرگان بچسبانید وقتی که اصلاً عددی به حساب نمیاد اصلاً و احتمالاً تا سال‌های نزدیک نیومده رَخت خداحافظی بر تن می‌کند !

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. میثم

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        نوید جان این تجربه من برای مدل ۲۰۱۴ بود.
        از نظر فضای عقب کابین نظری ندارم چون هم راو۴ و هم اینو پشت فرمان نشستم
        در مورد در دسترس بودن کلیدها و حالت فرمان موافقم و خودم هم اشاره کردم که خیلی خوشدسته و همه چیز سر جاشه
        خیلی وقت نداشتم با آپشنها کار کنم و ترجیح دادم تو اون مدت کوتاه باهاش رانندگی کنم
        مدلی که من سوار شدم هیبرید بود و مالکش بسیار بسیار راضی بود نمیدونم هیبریدهاش توربوست یا معمولی
        ولی سواری ولوو خیلی بهتر از این بود
        در مورد RX مدل قبلی هم سوار نشدم ولی تعریف سواری نرمشو خیلی شنیدم
        همچنین کمری گرند که اونم سوار نشدم ولی همه میگن خیلی نرمه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. Aryan kia

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (207 ديدگاه)

          در اصل اگر قرار بر مقایسه بین ولوو با لکسوس باشه تو ایران باید با rx200t مقایسه بشه چون قیمتاشونم به هم نزدیک تره

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    5. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5016 ديدگاه)

      البته یادم رفت که بگم وقتی پشت فرمونش میشینید اولین گزینه‌ای که لذت میبرید اینه که همه‌چیز با حالتی زیبا در دسترس راننده هست و فرمون کوچیکش احساس رِیس بودن به شما دست میده و همینطور شیب جالب جلو داشبورد و ساعت آنالوگ چشم شما را به سمت خودش میکشونه !
      اما صندلی‌هاش اصلاً به درد افراد درشت‌اندام نمیخوره و همینطور اگر قدتون بیشتر از ۱۸۰ سانت باشه ، کلافه میشوید و اگر عقبش بشینید که دیگه بدتر !

      این هم بگم که شتاب نمونه‌ی هایبرید و توربو در کمال ناباوری با راو۴ در یه حدود هست که دلیلش اینه که توربو دیر به کار میوفته !

      یه کلام بگم و خودم را راحت کنم ، اگر میخواهید خودرو را سال‌ها نگهداری کنید و زیاد رانندگی میکنید ، نه nx بخرید و نه راو۴ مدل بالا ، بهترین کار اینه که یه لکسوس RX350 مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تمیز پیدا کنید و بخرید تا متوجه تفاوت سواری و لذتش با خودروهای مدل بالاتر شوید که واقعاً ساخته شده برای لذت بردن از تنفس‌طبیعی و مسافرت‌های جاده‌ای در سکوت کابین نسبت به تمام کراس‌اوور‌های رقیب جدید و قدیم از تمام برندها !!!

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. R@m!n

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (520 ديدگاه)

        نوید کارت چیه ؟؟ اینجا هر کی راجب تجربه رانندگی حرف میزنه نفر اول میای نقد و بررسی. فقط یه مایه دار انقدر ماشین عوض میکنه.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (5016 ديدگاه)

          آقا رامین
          اگر مایه‌دار بودم که وقت نمیکردم اینجا بیام چَت کنم !
          علاقه مندم و بنا به دلایلی تجربه‌ی اکثر خودروها را دارم البته تجربه سواری دلیلی برای داشتن و تصاحب همه خودروها نیست و برخی از شغل‌ها زنجیروار مربوط میشه به تجربه‌سواری با این خودروها خواسته یا ناخواسته !

          فقط این را میدانم مردم ایران هیچ سواد خودروای‌یی ندارند که کره‌ای‌ها را شاخ کرده‌اند و این مسئله فقط تو ایران دیده میشه چون بازار ما را مافیا میچرخونه و نه عدالت و آزادی در بازار !

          طرف میخواد ماشین بخره نگاه میندازه به آپشن و قشنگی در صورتی که خودرو در وَهله‌ی اول باطنش باید مهم باشه که شامل کیفیت متریال مواد و کیفیت سواری میشه !

          برای همین میگم حتی پژو ۲۰۶ تولید ۲۰ سال پیش شرف داره به خودروی پوشالیه چینی جدید !
          یا ژاپنی‌ها در هر برندی شرف دارند به کره‌ای‌های پوشالی که فقط قیافه دارند و آپشنشون به ۱۰۰هزار کارکرد نرسیده مدام اُفت و اُفت میکنند تا جایی که حتی از کار میوفتند و این را میتوانید از کسانی که کار ریمَپ انجام میدن بپرسید و تجربه کنید و ببینید تا بدنید من درست میگم یا اشتباه !

          دنیای خودرو ، دنیای متنوعی هست اما هنوز هم این اصالت هست که حرف اول و آخر را در تولید خودرو و بازتابش در جامعه میزنه !

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
    6. Ahmedreza2002

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      Rx هم همینه ولی به شدت نرم تره
      البته من کلا ده دقیقه صندلی پشت نسل قبلش نشستم ولی خب خیلی ماشین کاملی بود نسبت به سال تولیدش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    7. مزدا

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1727 ديدگاه)

      فک نکنم تغییرات زیادی ایجاد کنن در ظاهر ماشین.
      ولی امیدوارم غربیلک فرمانشو تغییر بدن به روزترش کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. JoJo

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    من که هیچی نفهمیدم امیدوارم خوب شده باشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. R@m!n

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (520 ديدگاه)

    یه چادرم روش می کشیدن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (22 ديدگاه)

      واقعا خیلی با حجابه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (520 ديدگاه)

        اعتقادات قوی داره لکسوسم کلا برندیه که همه کارمنداش ارزشین برندشم ارزشیه

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. مهدی

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (22 ديدگاه)

          😂👌

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. sina

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2127 ديدگاه)

      حجاب محدودیت نیست رامین جان 🙂

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (520 ديدگاه)

        مگه ما گفتیم محدودیته. اتفاقا اینجا پل پیشرفته چه قله ها که با چهار متر پارچه سیاه فتح نشه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. sina

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2127 ديدگاه)

          احسنت :))

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  4. AMG///

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    هیچی معلوم نیست که

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. ツSAMURAIツ

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (949 ديدگاه)

    احتمالا تو ۳ ماه آخر ۲۰۲۱ معرفی میشه
    هر دو تا موتورش هم حدود ۳۰۰ اسب قدرت دارن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. Ramin

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    من که فقط فهیمدم ۴ تا چرخ داره…

    چه قدر پوشوندش…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Ahmedreza2002

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    ای بابا حالا جوش نیاره ماشین انقد پوشوندینش هوا به نمیرسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. رامتین

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2105 ديدگاه)

    واقعا خودروی جذابیه این NX و بعد این همه مدت کاملا تازگی داره. فقط امیدوارم موتور ۲ لیتری توربو ۲۳۵ اسبیش ارتقا پیدا کنه که مثلا با حدود ۲۷۰ اسب و گشتاور بیشتر، جذابیت بیشتری پیدا کنه. اون موتور ۲.۵ لیتری هیبریدی راو۴ هم عالیه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (949 ديدگاه)

      تو سایت Motor1 گفته بود احتمالا با این دو تا موتور عرضه میشه
      موتور ۲.۵ لیتری پلاگین هایبرید با ۳۰۰ اسب قدرت (موتور راو فور پرایم)
      و موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۳۰۵ اسب قدرت
      (موتور کمری)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رامتین

        ۲۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2105 ديدگاه)

        درسته ولی فکر نمیکنم موتور ۲لیتری توربوشو حذف کنه. چرا که در سایر خودروها هم استفاده میشه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا