لکسوس

زمانی برای توربو شدن: لکسس IS200t

لکسس، سدان جمع‌وجور لوکس سری IS خود را با یک عضو جدید توربو تکمیل کرده است. در واقع این خودرو با پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو، جایگزین مدل شش سیلندر V شکل IS250 خواهد شد.

Lexus IS 200t 2016
Lexus IS 200t 2016
موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو که این روزها بسیار متداول شده و توسط اکثر خودروسازان پیشرو تولید می‌گردد، در این خودرو از کراس اوور جدید NX200t به عاریت گرفته شده و البته اندکی تفاوت با آن دارد. نیروی خروجی این موتور به جای ۲۳۵ اسب بخار به ۲۴۱ اسب بخار رسیده و گشتاور آن نیز روی ۳۵۰ نیوتن متر ثابت باقی مانده است.

Lexus IS 200t 2016
Lexus IS 200t 2016
در مقایسه با مدل IS250 قبلی که قدرتی به اندازه ۲۰۴ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۲۵۰.۸ نیوتن متر از یک پیشرانه تنفس طبیعی V6 با حجم ۲.۵ لیتر استخراج می‌کرد، می‌توان مدل توربو را یک جهش خوب به شمار آورد. این در حالی است که در بخش مصرف سوخت نیز موتور کوچک‌تر توربو، عملکرد بهتری را ارائه می‌کند و مصرف سوخت آن طبق برآورد EPA به طور میانگین ۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

Lexus IS 200t 2016
Lexus IS 200t 2016
پیشرانه ۲.۰ لیتری منحصراً با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با امکان شیفت دستی ارائه می‌شود و دیگر خبری از گیربکس شش سرعته قدیمی نیست. بعلاوه در حالی که IS250 به صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک AWD ارائه می‌شد، مدل جدید فعلاً تنها به صورت دیفرانسیل عقب خواهد بود.

Lexus IS 200t 2016
Lexus IS 200t 2016
شتاب صفر تا ۱۰۰ لکسس IS200t در ۷.۰ ثانیه تحقق یافته و به بیشینه سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

2014-lexus-is-250_interior
کوچک‌ترین خودروی سدان لکسس، توانسته کمی به ویژگی‌های اسپرت‌تر مدل IS350 F اسپرت نزدیک شود. هنوز مشخص نیست که قیمت پایه ۴۲ هزار دلاری مدل IS250 در این مدل چه تغییری خواهد نمود. ورود به بازار IS200t از اوایل سال ۲۰۱۶ پیش‌بینی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (853 ديدگاه)

    جون میده برای لایی کشی قیمتش هم عالیه من همینو بر می دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      با خودت پول بیار جلوی مغازه بریم برای سند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رامتین

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    واقعا دنیا جای رقابته. هفته پیش بدلیل اینکه علاقه زیادی به اتومبیلهای کروک دارم پیش خودم میگفتم وقتشه لکسوس مدل IS250 خودشو بهبود بده و توانشو از 210 اسب (مانند بنز E250) به 235 برسونه (مانند لکسوس NX). اما در این بین یه مساله ای وجود داشت! بی ام و 428 کابریو توان 241 داشت (یعنی 180 کیلووات) پس گفتم نباید لکسوس حتی از نظر اعداد وارقام عقبتر از BMW بیوفته و جالبه امروز شنیدیم که توان IS200 با افزایش 5 کیلوواتی به نسبت NX به 241 رسیده (البته کاری نداریم که بی ام و 428 یا بنز E250کروک قابلیتهای برتری به نسبت لکسوس دارند که حتما هم همینطوره). بهرحال 3 برند مطرح کروک (بیشک کروک همین مدل IS200 با نام ISC200t بزودی میاد) در بازار با توان حدود 250 اسب، همینند که واقعا بینظیرند که البته مرسدس باید فکری در موردد موتورش بکنه و توان 210 اسبشو افزایش بده. قیمت 428 بی ام و 460 تومنه و مرسدس در عین ناباوری در بازار قیمت 650 داره (که اصلا نمیارزه) و این لکسوس باید زیر 400 باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متین

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      البته رامتین جان توان خروجی C300 فورماتیک مثه این ماشین 241 اسبه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. E 36

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (918 ديدگاه)

    خیلی عالی همچیش بهم میخوره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ahmad..F12

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    2 لیتری توربوی لکسس در سال 2015 برابر 241 اسب بخار

    2 لیتری توربو ی مرسدس در سال 2013 برابر 355 اسب بخار

    :)

    لکسس خیلی پیشرفت داشته

    ولی اصلاً با ظاهر این مدل حال نمیکنم

    وجداناً به طراحیش نگاه کنین، نقص داره اصن!!!!!

    جلوش شبیه سوسکه!! (این تعبیر بی احترامی نیست چون واقعاً شبیهه)

    از نمای بغل شبیه خودروهای چینیه (جک جی5)

    نمای عقب بهتره ولی باز چراغهای عقبش همون یه ذره هم خراب کرده با اون حالت آویزون بودنش!!

    در مجموع پیشرفت فنی خوبی داشته ولی در کل طراحی این خودرو ضعف رو میبینم،

    این حالت وکیوم مانند جلو و عقب طراحی های لکسس همیشه جالب نیست، فقط NX و RX قشنگ شدن ، بقیه نه، انگار داره همه چیو میمکه

    حالا همین IS رو “فقط” از همین نظر طراحی با رقبای آلمانی و آمریکایی مقایسه کنید(فقط از همین طراحی :) )

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهران 72

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام.کاملا موافقم.قبلا خیلی ازش خوشم میومد ولی جدیدا که یکی همش تو دانشگاه هست از نزدیک دلنشین نیست.دماغش زیادی بیرونه اون قسمت بومرنگی چراغ با چراغ اصلی فاصله داره که اصلا جالب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. متین

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      سلام احمد جان … یه مدت بود که نبودی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        سلام متین عزیزم خوبی

        آره یک ماهی درگیر امتحانات بودم

        انشالله از این ماه در خدمتت هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. متین

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (183 ديدگاه)

          خوبم ممنون … ان شا الله موفق باشی …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          همچنین شما متین جان ممنون ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. بابک

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      احمد جان این چیزی که راجع به موتور مرسدس گفتی رو یه مدل باشه فکر کنم
      وگرنه مدل های پایه و ارزون تر که از این موتور استفاده نمیکنن
      برای مدل های C class 2015 مرسدس تو مدل C300 موتور 2 لیتری توربو با قدرت 241 اسب بخار و تو مدل C400 موتور 3 لیتری با قدرت 329 اسب بخار داره لکسس هم لگه نیاز باشه شاید موتوری شبیه به اون موتور 355 اسبی مرسدس بزنه
      در مورد پیشرفت های لکسس کاملا درست میگی و باهات موافقم همین طراحی IS و GS نسل قبل رو در نظر بگیر که چقدر از این طراحی های این نسل عقب تر بودند و تو نسل جدید طراحی ها از سیستم محافظه کارانه نسل های قبل فاصله گرفته ولی فقط تو یه سری از لکسس به نظر من طراحی اگه همون محافظه کارانه میموند زیبا تر بود سری LS که مدل 2008 این ماشین طراحی بهتری داره به نسبت مدل 2014

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. متین

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        البته بابک جان منظور از 355 اسب بخاری که احمد جان توی کامنتشون گفتن مربوط به موتور AMG A45 2013 هست http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/a-class/64300/mercedes-a45-amg

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        بله بابک عزیز موافقم با شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. متین

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        البته بابک جان منظور از موتور 355 اسب بخاری که احمد جان توی کامنتشون گفتن مربوط به موتور AMG A45 2013 هست …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بابک

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (186 ديدگاه)

          درسته متین جان
          اون موتور موتور بسیار عالی هسا از لحاظ مهندسی کمتر موتوری با نسبت قدرت به حجم این موتور میشه پیدا کرد
          تازه برای مدل 2016 قدرتش 20 اسب بخار هم بیشتر شده و حدود 375 اسب بخار قدرت داره
          مخم داره سوت میکشه با این قدرت از این حجم
          ولی مرسدسه دیگه چیکارش میشه کرد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. بابک

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      البته شبیه به سوسک نیست احمد شبیه به سموره D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        از جلو سوسکه از عقب داقون از بقلم شبیه جک و ماشین چینی ها البته اینها نظر شخصی شماست احمد خان ولی ای کاش راجع به طراحی همه ماشین ها منتقدانه نظر بدی نه این که یه خودرو با یه فیس لیفت شاهکار مهندسی بشه یه خودرو هم بره قاطی حشرات .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. کیارش

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      موافقم باهات
      طرحش یه جوریه،کاملا مشخصه از یه شرکتی هست که اصالت نداره دو روز دیگه هم از مد میوفته
      جمله ای از متن :
      موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو که این روزها بسیار متداول شده و توسط اکثر خودروسازان پیشرو تولید می‌گردد
      منظورش که احیانا المانیا و مثلا بی ام و نبود که چند وقتی هست داره موتورای بزرگترش رو با توربو دارای کوچکتر عوض میکنه
      درز اخبار صنعتی :
      مدیر عامل بی ام و سرما خورد
      ژاپنیا ( که قطب صنعت هستند :)))))) ) : مدیر بی ام و سرما خورد،چی کار کنیم ؟؟ نمیدونم حتما کلاس داره و کار درستیه دیگه،برید مدیرعامل رو به زور دچار سرما خوردگی کنید نشد هم حداقل علایمش رو به وجود بیارید تا دو تا عکس بگیریم واسه نشریات
      فردا در نشریات : مدیر عامل لکسوس سرما خورد
      عکس العمل ژاپنی بازا : مدیر عامل لکسوس سرما خورده بنابراین ژاپن قطب صنعت دنیاست :)))))))))

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ali

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا کیارش فقط مدیران lexus میتونن بگن برندشون بی اصالته یا با اصالت . مگه شما مدیر lexus هستی ؟؟ شما چه کاره ای که به این برند میگی بی اصالت ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          علی جان شما طنزپردازی ؟؟
          میفهمی چی میگی ؟؟
          خودشون باید بگن اصالت دارن یا نه ؟؟
          الان مثلا یه خونواده با سطح سواد پایین بیاد بگه ما با سوادیم با سواد حساب میشه اره ؟؟
          یه خونواده داغون بیاد بگه ما اصیلیم اصیل محسوب میشه ؟؟
          خداییش حرفاتون ته خندس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیارش

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          من سوالم اینه
          یعنی الان مدیر یکی از کارخونه های چینی بیاد بگه ما اصالت داریم اصیل حساب میشه نه ؟؟
          اگه اینجوریه چینیا خیلی از ژاپنیا اصیل ترن :))))))
          یه کم فکر کردن قبل حرف زدن خیلی خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. luis

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      https://www.google.com/search?q=lexus+vs+pradstor&client=ms-android-samsung&espv=1&source=lnms&tbm=isch&sboxchip=Images&sa=X&ei=D5-OVcfMIoKqU5apgYgJ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=559#tbm=isch&q=lexus+vs+predator&imgrc=9e0jxLNBz3SrHM%3A البته جلوش شبیه predator میمونه که یک موجود خیالی فضایی در فیلم ارنولد بود.کلا لکسوس هر طرحی بزنه از دید بعضی دوستان از سه حالت خارج نیست یا بیش از حد سادس یا بیش از حد فضاییه یا کپی ژنتیکیه البته این دسته از دوستان همیشه به ما لطف دارند.:)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. Alireza

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      احمد اف۱۲!!!! دفعه بعد حتما میگم طراحای لکسس بیان پیش تو قبل از طراحی تا از نظرات گهههربارت(!) استفاده کنن!
      سلیقه ی حشراتیه خودتو واسه خودت نگه دار لطفا! مقایسه لکسس بزرگ با جک جی ۵ از طرف شما نشان از درک کم نظیرت نسبت به دنیای خودرو هستش که باعث میشه ازت بخوایم دیگه نظر ندی تو این زمینه و به دانشگات برسی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        باز خوبه این دوستمون دانشجو هست و دنبال علم
        نه مثل خیلی از ژاپنی بازا که مدرکشون …..هست :)
        تجربه تو همین سایت نشون داده که 90% ژاپنی بازا حتی استهلاک رو نمیتوتن درست بنویسن
        به همین خاطرم هست که طالب علم بودن از دید اونا عیب محسوب میشه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        !!!!!!!!!!!!

        “مقایسه لکسس بزرگ با جک جی ۵ از طرف شما نشان از درک کم نظیرت نسبت به دنیای خودرو هستش”

        عجب….. :D

        مشکل شما اینه که هنوز نفهمیدی گفتم “از نظر طراحی” شبیه به این

        خودروست و من خوشم نیومد، با اینکه تاکید کردم “از نظر طراحی” !!!!

        اولاً انقدر خودمونی نیستی با بنده که به من بگی “تو”

        سعی کن زبونت بچرخه و بگی “شما”

        دوماً سلیقه بنده هرجور باشه به خودم مرتبطه نه به شما که بیای جواب بنده

        رو بدی، اینکه شما یه سوسک رو دوست داشته باشی به من مربوط نیست؛

        و اینکه من از سوسک بدم بیاد هم به شما مربوط نیست!!

        لذا هروقت بحث و نظر کارشناسانه از موارد فنّی خودرو دادم اجازه داری

        جواب من رو بدی و وارد بحث بشی نه وقتی که سلیقه و نظرم رو در مورد

        طراحی یه خودرو میدم، چون این یه چیز کاملاً شخصیه و در نظر هر کس متفاوته

        سوماً حتماً دفعه بعد خواستم کامنت بزارم از شما اجازه میگیرم لکسس بزرگ…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          احمد جان بیخیال خودتو نارحت نکن
          ژاپنی بازا وقتی استدلالشدن اینه که اصالت یک کارخونه و برند رو مدیر عامل همون کارخونه تایید یا تکذیب میکنه دیگه چه توقعی ازشون داری
          این بنده خدا دیده تو دانشجویی یه کم واسش سنگین تموم شده و یه چیزی گفته تو خودتو ناراحت نکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    8. لاکی استریک

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (192 ديدگاه)

      پرایدو سوار شو بونه نگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. محمد

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      مرسدس کلاس aرا که توربو دوقلو داره را با is 300مقایسه می کنی .
      is 300هم کلاس c200 ;که با موتور 2 لیتری 200 است بخار می ده بیرون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. ali

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا احمد اگه فرض بگیریم شما داری راست میگی پس audi و aston martin چون مثل این مدل lexus در نمای جلو چراغهای کشیده و جلو پنجره بزرگی دارند پس جلو این خودروها شبیه سوسکه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        نه

        اونا حالت وکیوم ندارن

        شما به دل نگیر من از این خودرو بد نگفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    11. amin

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (99 ديدگاه)

      داداش اگه اینجوری باشه شورولت کبالت در سال 2010 260 اسب بخار قدرت گرفته از همه سر منبع هم همین سایت پدال
      http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/10-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-21/
      این حرفا چیه هر ماشین بر اساس یک فلسفه ای طراحی میشه…قطعا هم لکسس میتونسته قدرت بیشتر بگیر ولی نیازی نودنسته همونجور که528 مدل 2015 هم با همین موتور 2 لیتری توربو زیر 250 اسب بخار قدرتش :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Kian

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کلا از لکسوس ها GS وES جدید و نسل قبلی یعنی مدل ٢٠١٣ RX رو دوست دارم

    مدلهای دیگه بشدت طراحی جلو پنجرشون اغراق آمیز و فضایی شده
    مثلا همین IS و NX
    خیلی مسخرست
    لکسوس هم زده تو اون خطهایی که هرچی بزرگتر بهتر
    و در مدل 2016 RX هم اینقدر جلو پنجره رو بزرگ کرده که یکم ماشین از ریخت افتاده
    حالا اینا به کنار
    اون دیلایتی که تو IS و NX استفاده میشه بنظرم خیلی مسخرست
    مثلا دیلایت GS و ES خیلی زیبا و معقوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. maysam..laferrari

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    guys یه مقدار زشت نیست ؟ قیافش حد اقل برای من اصلا جذاب نیست مخصوصا طراحی جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      والا من که طراحیش رو دوست دارم
      رنگ مشکی مدل IS250 Fsport خیلی قشنگه از نزدیک
      حتی من که عشق BMW هستم برام انتخاب بین این مدل و سری 3 سخته(از نظر زیبایی میگما)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. متین

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    ماشین زیبایی نیست ( البته این نظر منه !) … البته موتور خوبی داره و 241 اسب برای اون مناسبه و میتونه با خودرویی مثه نیسان ماکسیما رقابت کنه … ولی فک نمیکنم IS بتونه ماکسیما رو شکست بده (چه از لحاظ قدرت یا چه از لحاظ سواری اگه مثه RCF ساخته باشن!!!!) … البته این خودرو میتونه حتی رقبای آلمانی و آمریکایی رو به چالش بکشه … باید تستش بیاد تا ببینیم …
    روز خوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      متین جان تو کار اند درایور فک کنم rcf از ائودی بالاتر بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. متین

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        سلام لویس جان … والا من نظری که دادم برای rcf بر طبق تستی که جرمی در top gear انجام داده بود گفتم … طبق حرف خودش “سواری بد ، هندلینگ افتضاح مخصوصا اگه کنترل کشش رو خاموش کنی بدتر هم میشه !!! ” و در کل میگفت کمپانی که lfa رو (که شاهکاره ) ساخته باید یه چیز حتی بهتر از lfa می ساخت … نه این …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          حرفت قبول ولی طبق این مورد که جرمی خودش یکی از کارشناسان خبره دنیای حدرو هست پس کارشناسان کار اند درایور زیر سوال میرن؟؟ اینجاست که من به شخص نتیجه میگیرم خودرو بسیار به سلایق افراد مرتبطه و هیچ خودرویی نمیتونه کمال مطلق باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. متین

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (183 ديدگاه)

          البته لویس جان توی همین پدال که یه مقایسه ای بود بین RCF و ATS COUPE و S5 آئودی … RCF آخر شده بود به خاطر هندلینگ بد ، وزن زیاد یا موتور ضعیف ، شتابگیری ضعیف نسبت به حریفانش …
          که البته این مقایسه توسط Car& Driver انجام شده !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. luis

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          با دانش به اینکه خودرو های المانی در این کلاس اسپرت بی نظیر اند و جای گرفتن Rcf در بین این بزرگان قطعا ماشین بسییار خوبی باید باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. luis

        ۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        من یه بار هم به دوستان گفتم ولی کسی جواب گو نبود تو کار اند درایور rcf بعد بی امm4 و c63 amg سوم بود و بعد از اون audi r s5 بود که چهارم بود و اصلا rcf با a5 مقایسته نشده میتونید همین الان ببینید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. AHMADREZA

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی دوستش داشتم حالا بهتر هم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. RAYAN

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بد نیست یه مقایسه بین این مدل لکسوز با bmw 328i داشته باشیم چون از نظر توان و گشتاور با هم برابری میکنن حتی گیربکس هر دو 8سرعته و وزن تقریبا برابری دارن!!
    شتاب صفر تا 100؛ لکسوز7.0 ثانیه- بی ام و 328 5.9 ثانیه (اختلاف بیش از 1ثانیه)
    حداکثر سرعت؛ لکسوز 230 – بی ام و 250(محدود شده)
    در بحث هندلینگ و لذت رانندگی هم که نیازی به توضیح نیست! به قول جرمی کلارکسون لکسوز بعضی کارا رو عالی انجام میده ولی بی ام و همه کارا رو عالی انجام میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      این خودروها سدان هستن و مطمعنا صرفا و مطلقا فقط برای لذت رانندگی ساخته نشدن یه خودرو پارامتر های زیادی داره که در عدد و رقم خلاصه نمیشه ولی متاسفانه از دوستان کمتر کسایی به اون توجه میکنن البته بعضی از دوستان هم که با کم لطفی هرچه تمام تر استحکام خودرو رو به ضعف مهندسی و…. مرتبط میکنن. حال من نظرم اینه که اگه به همین روش ذکر شده در کامنت به این دو کمپانی نگاه کنیم از نظر زیبایی و اصالت و… که لکسوس حشره شد از دید عزیزان و بی ام که حرفی توش نیست از نظر قابلیت و کشش و…. که مسلما بی ام حرفی توش نیست پس با توجه به قیمت هم سطح این دو کلاس افرادی که لکسوس را انتخاب میکنن یا برای طعم قهوه نمایندگیه یا برای پرت بودن از عالم خودرو.ولی واقعیت امر متفاوته. که من به تمامی دوستان گفتم که جدال فایده نداره بهتره که نظاره گر گذشت زمان باشید تا طرف دار پراپا قرص اگر این خودرو حشره و تو خالی و کپی کار باشه مسلما تا بیست سال دیگه شاید فقط اسمی ازش به جا بمونه اگر هم که اینطور نباشه که میزان فروش و تمامی اطلاعاتش در دست رس عزیزان قرار میگیره پس بهتره در کنار انتقاد در کنار نظرات یکم هم صبور باشیم و منتظر داوری بی چون و چرای زمان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        Luisجان دقیقا طرفدار لکسوس بودن حداقل تو زمان حال به معنی پرت بودن از دنیای ماشینه
        اصولا مخاطب محصولات ژاپنی مردم عوام و کوچه بازاری ان
        بارزترین نمونش : نیسان جی تی ار
        وای جی تی ار اینو تو شتاب میگیره اونو لوله میکنه بوگاتی رو میخوره گودزیلاس فلان بهمان
        در حالی که هیچی نیست این ماشین
        از دید یه کارشناس نیسان جی تی ار واقعا ماشین شاخی نیست
        برو رنکینگش رو تو کار اند درایور نگاه کن
        ولی چرا مردم عامه اینطوری فک میکنن ؟؟
        دلیلش سادس پروپاگاندای عظیم ژاپنی ها و ژاپنی بازها
        همین جی تی ار،تو یوتیوب پره کلیپه که بوگاتی رو شکست میده لامبورگینی رو شکست میده
        در حالی که هیچ مرجع معتبری اون تست رو انجام نداده
        تو خیلی از اونها جی تی ار اینقدر دستکاری شده هست که حتی street legal نیست و مقایسش با ماشینای شهری احمقانه
        ولی مردم عادی نمیتونن اینو درک کنن
        ولی یه کارشناس خیلی راحت داره میگه جی تی ار چیز شاخی نیست ( نمیگم اشغاله )
        در مورد لکسوس هم دقیقا همینطوره
        یه موج عظیم تبلیغاتی رو ژاپن راه انداخت که لکسوس خدای کیفیته
        مردم عادی هم باور کردن
        خیلی از کسایی که میگن لکسوس کیفیتش بیشتر از بنز و بی ام و هست،هیچ کدوم از این ماشینا رو از نزدیک هم ندیدن
        ولی واقعیت چیه ؟؟ نه حرف من سنده نه حرف اونا
        برید بی ام و سری 5 های 2005-2007 رو با لکسوسای همون موقع مقایسه کنید
        ببینید کدوم سر پاتره ؟
        ( خودم حداقل این مورد رو 10 بار انجام دادم و اونم به واسطه شغل یکی از اشناها )
        بنز که دیگه هیچی
        بی ام و چپ و راست خراب میشه ؟؟ لکسوس نمیشه؟؟
        ببینید کارشناسا چی میگن ؟؟ از نظر فنی که هر مقایسه ای شده بی ام و سر بوده
        ( تو تمام رنکینگای کار اند درایور بی ام و بالاتر از لکسوسه )
        نظر کارشناسا اینه که لکسوس حالا حالا ها مونده به المانیا برسه
        یه بار داشتم با یکی ( که پدر محترمش دلال بود ) سر یکی از مدلای لکسوس بحث میکردم،گفتم همه کارشناسا میگن هندلینگش اشغاله خودم هم نظرم همینه دو تا سند از کار اند درایور و اینا هم بهش نشون دادم
        یهو برگشت گفت برو بابا تو تا حالا پشتش نشستی ؟؟ گفتم خودم نداشتم ولی پشتش نشستم واقعا هم نشسته بودم
        گفت من خودم داشتم هندلینگش عالی بود
        گفتم چطور؟؟ گفت فرمونش رو میپیچوندی چرخش سریع میچرخید
        !!!!!!!!
        یکی مثل این همچین حرفی میزنه و دهن به دهن میشه فرداش همه میگن هندلینگ فلان مدل لکسوس عالی بود
        و این باعث میشه یکی که پولش رو داره بره بخره
        خلاصه : مخاطب محصولات لکسوس عوام هستند نه کارشناسای کار اند درایور

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کیارش

        ۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        یه نکته که یادم رفت بگم اینه که لکسوس به طور خاله زنکی بین ایرانیا جا افتاده
        خیلی از کسایی که الان طرفدار لکسوسن نه تا حالا پشتش نشستن نه حتی از نزدیک دیدنش نه دو تا نقد درست حسابی راجع بهش خوندن
        نمونش همین سایت، خیلی جالبه که همه یکیو میشناسن بی ام و داره میخواد بفروشه لکسوس بگیره
        بی ام و اشناشونم ( ترجیحا عمو :)))) ) همیشه تو تعمیرگاس
        البته نا گفته نمونه منم عموم بوگاتی ویرون داره فروخته منتظر چیرون بیاد بره بگیره :))) کنتور که نداره ملتم همینجوری میبندن
        همین حرفا دهن به دهن میچرخه،هر کسی هم یه چیزی میذاره روش اخر سر میشه همین حرفای خنده داری که اینور اونور میشنویم
        نفر اول : من دوستم لکسوس داره میگه هندلینگش خیلی خوبه
        نفر دوم : من شنیدم هندلینگ لکسوس از لامبورگینی هم بهتره
        نفر سوم : لکسوس خدای هندلینگه تازه من شنیدم تو شتاب بوگاتی رو هم میگیره
        و همینطور تا اخر
        90% حرفایی که راجع به لکسوس تو ایران زده میشه خاله زنکیه
        راجع به ماشینای المانی هم هست این چیزا ولی من خودم تا پشت ماشین نشینم یا 4-5 تا نقدر درست حسابی ازش نخونم هیچی راجع بهش رو قبول نمیکنم
        تا خاله زنک هست،تا مردم کوچه بازاری هستن،هرجنسی فروش میره حتی اگه واقعا بد باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. کیارش

        ۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        یک مثال دیگه برای ثابت کردن بی پایه و کوچه بازاری بودن حرفای ایرانیا نسبت به لکسوس :
        لکسوس ال ایکس
        وااااااااااای این ماشین خدای افروده
        حضرته
        سلطان جادس
        شیب 1582 درجه رو میره بالا
        فلان شاسی بلند رو قورت میده و ……
        حقیقت : امتیاز این ماشین تو کار اند درایور 2.5 از 5 شده
        و رنکش نهم ( هشتم بود حالا یه مدل کادیلاک دیگه هم اضافه شده به لیست مربوطه و الان لکسوس ال ایکس نهمه )
        این یعنی چی :
        یعنی نظرات نسبت به لکسوس کوچه بازاری هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          درست میگی کیارش جان ولی جالب اینه لکسوس اصلا بین ایرانی ها طرفدار انچنانی نداره بازار لکسوس در ایران فوق العاده خرابه و تنها بعضی مدل هاش بازارش خوبه حتی در خارج کشور هم از اشنایان و افراد خانواده که میپرسم میگن ایرانی هارو جون تو جونشون کنی ماشین المانی میخرند به نوعی با ماشین متعصبانه برخورد میکنن در حالی که بازار لکسوس تو کشوری مثل امریکا خیلی بهتر از ایرانه . منم تا حالا لکسوس نداشتم ولی تو اکثر سایت های خارجی نظیر یاهو انسر و… تنها خوبی که ازش شنیدم که اکثرا قبول داشتن کیفیت مواد استفاده شده و استحکام ماشین بوده که البته درست میگی ادم تا از نزدیک نبینه نباید نظر بده شاید همه اینا تبلیغات باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیارش

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          luis جان من هیچ وقت نگفتم و نمیگم که کیفیت لکسوس بده و همش تبلیغات هست
          ولی اینقدری هم که گندش کردن نیست
          مثلا الان همه فک میکنن کیفیت بی ام و پایین تر از لکسوسه
          نه حرف منو قبول کن نه حرف اونا رو
          همون کاریو که گفتم بکن
          برو مدلای یه کم قدیمی مثلا 7-8 سال پیش بی ام و رو با لکسوسای اون موقع مقایسه کن
          ببین کدوم سرپاتره و سرحالتره
          نمیگم لکسوسای اون موقع افتضاحن ک کیفیت ندارن و …..ولی اگه کیفیت بی ام و بیشتر نباشه کمترم نیست
          خودت برو نگاه کن
          خیلی هم به حرف مردم کوچه بازار راجع به کیفیت لکسوس اعتماد نکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کیارش،فرهاد،یا هر اسم دیگری که دارید با این همه نگرانی و پریشانی که به صنعت خودرو دارید ممکنه سلامتیتون به خطر بیوفته.
          کل ال ایکس های وارد شده به ایران به قدری کم هست که اصلا مردم کوچه بازار این مدل را ندیدند و نمیدونند چی هست که از شایعه یا تابو بسازند و این کلام به خاطر ذهن داستان نویسی شما نشات میگیره.
          نیسان GTR بارها توسط مجلات معروف تست شده و رکورد پیست و شتاب و سرعتش ثابت شده و این قسمت از ادعا باز برمیگرده به فرافکنی شما.
          اگر اداعی دارید مبنی بر اینکه ژاپن سرمایه هنگفتی برای تبلیغات کیفی لکسوس هزینه کرده باید با لینک یا مطلب موثقی اونو ثابت کنید و در صورت عدم اثبات نتیجه این هست که شما دچار نوعی حساسیت شدید که نیاز به درمان داره.
          اونقدری که مردم کوچه بازار الان دارن راجب خودروی دنا و جک و جیلی و x60 و… حرف میزنند حتی درصد کمی نمیشه در کلامشون از لکسوس و بنز و… شنید و متاسفانه مالیخولیای شما به اصواتی که وارد گوش شما میشه در بخش پردازش مغز دستور میده که کلمه دنا را به لکسوس و کلمه جک جی5 را به بی ام و تبدیل کنه و در آخر سر تبدیل به داستانهای تخیلی شده و به عنوان مطالب کارشناسی و فنی که کوچکترین فضیلتی در اون پیدا نمیشه تحویل دوستان عزیز و سرور پدال داده میشه.
          متاسفانه کل این داستان ها چند خطی هم بیشتر نیست و هر روز شما زحمت میکشید و دکمه پخش مجدد را میزنید و تکرار میکنید که به احتمال زیاد بسیاری از دوستان تا به حال دچار سردرد های زیادی شدند! مثلا این جمله؛
          خرج کرولا از بوگاتی کمتره
          شتاب ماکسیما دنده ای
          کوچه بازاری
          اصالت و…
          و در این مدت حتی ندیدیم جمله ی جدیدی به فضایل شما اضافه بشه و تکرار مکررات.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. luis

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          من ترجیح میدم یه قرار ملاقات با رئیس های کمپانی ها بزاریم و بشینیم کامل با هم سنگ هامونو وا بکنیم این بهترین راهه :)))))))) شوخی کردم ولی اگه میشد چییییی میشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          به نظر من اگر قراره ماشینی کوبیده بشه ، باید با دلیل منطقی و طبق اخبار و اسناد باشه تا شنیده ها .
          همینطور باالعکس این موضوع .
          اینکه لکسس در دراز مدت کیفیتش بالاتر از ب ام و هست و یا ب ام و های 10 سال پیش نسبت به لکسس بهتر هستند ، عوامل بسیار زیادی میتونه داشته باشه .
          نحوه استفاده . نحوه رانندگی . مکان و راه های استفاده شده .و ……
          من به شخصه به عنوان کسی که عاشق خودرو هستم و از همه مهمتر
          طرفدار پر و پا قرص خودروهای آلمانی هیچوقت حرف های آبدوغ خیاری رو قبول نمیکنم .
          هرحرفی باید با سند باشه .یک زمانی با زیگما بحث میکردیم در حد بوندسلیگا ، اما 90درصدش منطقی و باسند .

          همش تقصیر آقا بهزاده . ناشکری کرد . :) :)
          بهزاد جان داداش ، ایمیلتو چک کن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. بهزاد

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          درود میلاد جان.
          به این بفرست؛
          behzadhifi@gmail.com
          میلاد عزیز دوستان زیادی بابت همین جو جدید وارد مبحث فنی نمیشن و دلیلش هم روشنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. luis

        ۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        کیارش جان وقتی یه ماشینو ادم میخره حالا چه پولدار چه فقیر یه سری چیزها براش مهمه در لذت رانندگی که شتاب سرعت هندلینگ و ترمز حرف اولو میزنه زیبایی و …. که سلیقه ایه شان اجتماعی خودرو مد نظره و اکثرا براشون مهمه خدمات پس از فروش نظیر فراوانی قطعه سهولت تعمیر کیفیت بالا دوام و استحکام و…. همه جز پارامتر های یک خودرو حساب میشه حرفت درسته که تبلیغات و فنجان قهوه تاثیر به سزایی در انتخاب داره ولی نباید فراموش کنیم که اگر چه لکسوس جوانه ولی همین جوان هم تا حالا 25 سال جواب داده و اگر نتونه نیاز مشتری هاشو پاسخ بده بدون شک تا دهه بعد خط تولیدش قطع میشه و فقط صرفا با تبلیغات ننمیشه یه خودرو رو در بازار نگه داشت من میگم وقتی مدیر عامل دایملر تو همین سایت مصاحبش رو میزاره که میگه لکسوس رقیب ماست باید لکسوس یه ماشین خوب باشه تا بتونه در کنار بنز بزرگ قرار بگیره وگرنه مدیر عامل دایملر که شکست نفسی نمیکنه بیاد یه خودرو ساز ده رده پایین تر خودشو رقیب نام ببره و نمیشه گفت که تمامی خریداران لکسوس عامه هستن خودت میدونی که خودرو تو امریکا یه کالای کاملا مصرفیه و اگه لکسوس هیچی برای عرضه جز طعم قهوه نداشته باشه اصلا شدنی نیست که بتونه با بزرگان جهان رقابت داشته باشه .ولی دوستان جوری راجع به این برند نظر میدن گویا رانا مد نظره به خدا توهین به لکسوس توهین به کسیه که این خودرو رو رقیب کمپانی خودش میدونه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. luis

        ۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        https://www.google.com/search?q=lexus%20sell%20graph%202015&client=ms-android-samsung&espv=1&source=lnms&tbm=isch&sboxchip=Images&sa=X&ei=SrSPVY3HOIG0UIfUgLAH&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=559#imgrc=O32xp_beU88uyM%3A این گراف فروش امسال محصولات لوکس امریکا بوده که با رنگ مشخصه با حرفت موافقم که تو ایران کوچه بازاری طرفداری میکنن و نه تحقیق نه مطالعه و… و فقط چون بر فرض یکی گفته خوبه اینا هم میگن خوبه که این ضعف کشور ماست و باید درست بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          دقیقا سه مثلث بزرگ که هم اندازه هم هستن تا حدودی مربوط به بنز بی ام و لکسوس هست قبول دادم که مثلث بی ام و بیشتر ماشین بازها و عشق کورس .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیارش

          ۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          بهزاد جان مثل اینکه حقایقی که نوشتم برات خیلی سنگین بوده که اینجوری جوش اوردی :)
          اولا عزیزم،شما حتما در جایی زندگی میکنی که دور و بریات فقط راجع به جک و دنا نظر میدن ولی لازم نیست این قضیه رو به همه جا تعمیم بدی
          تو همون پست لکسوس ال ایکس برو نگاه کن پر است از نظرات کوچه بازاری و عوامانه : سلطانه فلان شاسی بلند رو میخوره و از این حرفا
          متاسفانه گروه چیپ و پیش پا افتاده کار اند درایور از حضور کارشناسی چون شما بی بهره اند
          لطف کن نظراتت رو با ایمیل باهاشون در میون بذار که از اشتباه در بیان
          به نظر تو مدل موی طراح و سازنده نیسان جی تی ار چه شکلی باید بشه که رنکینگش تو کار اند درایور بشه اول ؟؟ اخه یه سری کارشناس درپیتی الان رنکینگش رو پنجم قرار دادن ولی کارشناس ماهری چون شما داره میگه این ماشین خیلی خفنه پس احتمالا اونا به مدل موی سازنده جی تی ار گیر دادن
          در مورد پروپاگاندای ژاپنیا هم یه سایت پیش پا افتاده و زپرتی هست به اسم کار اند درایور
          اونجا یه سری بچه بیسواد یه مقاله نوشتن راجع به نتایج کار اند درایور
          و اونجا یه نکاتی ذکر شده که بخونی بد نیست
          البته من جسارت نمیکنما نظرات شما معتبرتره
          فک میکنم به اندازه کافی جوابت داده شده
          حتما به کار اند درایور ایمیل بزنیا یادت نره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    به نظر من کشیدگی چراغ های عقب میتونست کمتر باشه .
    اما جدا بودن دی لایت جلو با چراغ اصلی اصلا خوب نیست . ( نظر شخصی )
    از نظر طراحیه داخلی همیشه عالی بوده . من میپسندم .
    قوای موتور هم به نظر من برمیگرده به سیاست کمپانی . سابقه و تجربه نشون داده که تویوتا و لکسس ، علاقه چندانی نسبت به توربو و خروجی گرفتن اعداد بالا ندارن .
    ولی یک نظری دارم که مطمئن هستم ، اکثرا میپسندن و اونم اینه :
    ((( لکسس فقط با رنگ های سفید متنوع )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    نظرمو صادقانه بیان میکنم:
    اه حالم به هم خورد
    چقدر زشته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hamid reza

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    من نمیدونم واقعا این طراحی چه جوری از دید بعضی از دوستان زشته گرچه این کاملا سلیقای هست. من که عاشق سری IS هستم یه حس دوستانه و خوب به ادم میده. دست لکسس درد نکنه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      بعضی از دوستان به شدت به بنز ارادت دارن و عکس و نامشون هم بر گرفته از بنزه در این سایت قاعداتا این افراد باید با هر طراحی غیر بنز کنار نیان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. RAYAN

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    Luis جان من به هیچ برندی تعصب ندارم ولی واقعا سواری bmw لذتی داره که تو هیچ ماشینی بجز پورشه ندیدم! Is250 هم از نظر کیفیت قطعات داخلی و هم از نظر استحکام و دوام از بنز و بی ام و سره تو این قضیه هیچ شکی نیست همه هم قبول دارن، ولی واقعا سواریش حال نمیده خیلی کسل کننده و بی هیجانه، من 6ماه 528 داشتم بی پول شدم فروختمش به این زودی ها هم دیگه نمیتونم ماشین خوب بخرم ولی اگه دوباره پول دستم بیاد فقط آلمانی سوار میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      با حرفات کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سجاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از قیمت این خودرو با پلاک ملی کسی اطلاع داره ؟
    یا اصلا به بازار امده ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا