لکسوس

احتمال تولید کانسپت لکسس LF-1 با نام LQ

لکسس به‌تازگی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات‌متحده نام LQ را به ثبت رسانده است. به گزارش AutoGuide، لکسس این نام را برای یک خودرو ثبت کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که سازندهٔ ژاپنی در حال کار بر روی محصول جدیدی است. حال این سؤال پیش می‌آید که این چه خودرویی خواهد بود؟ هرکسی که با سیستم نام‌گذاری محصولات لکسس آشنا باشد می‌داند که این شرکت به‌طورمعمول از حرف L برای محصولات رده‌بالای خود استفاده می‌کند مثل سدان LS، کوپهٔ LC و اس‌یووی LX.

از طرف دیگر اما Q حرفی نیست که لکسس به‌طورمعمول از آن استفاده کرده باشد و این حرف بیشتر توسط اینفینیتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. پس ثبت این نام توسط لکسس چه چیزی را نشان می‌دهد؟ ساده‌ترین پاسخ می‌تواند هیچ‌چیز باشد زیرا خودروسازان غالباً نام‌هایی را به ثبت می‌رسانند که هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند؛ اما اگر فرض کنیم که لکسس واقعاً این نام را برای استفاده در محصولی جدید به ثبت رسانده است، احتمال جالبی مطرح می‌شود. در ابتدا همان‌طور که AutoGuide اشاره کرده است، به‌احتمال‌زیاد LQ یک کراس‌اوور خواهد بود که در بالای مدل‌های UX، NX و RX قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، در نمایشگاه دیترویت امسال، لکسس کراس‌اوور کانسپتی بنام LF-1 Limitless را رونمایی کرد. در زمان رونمایی این خودرو، لکسس اذعان داشت که این کانسپت پتانسیل تبدیل شدن به کراس‌اوور پرچم‌دار این شرکت را دارد؛ اما ازآنجایی‌که ظاهراً لکسس علاقه‌مند است مدل LX را به‌عنوان یک اس‌یووی پرچم‌دار با ساختار بدنه روی شاسی همچنان در سبد محصولات خود حفظ کند، می‌توان گفت که احتمالاً برند لوکس تویوتا قصد دارد از نام LQ برای نسخهٔ تولیدی کانسپت LF-1 استفاده کند. این خودرو کراس‌اوور پرچم‌دار لکسس خواهد بود که بین مدل‌های RX و LX قرار می‌گیرد. ممکن است LQ برای اولین بار در نمایشگاه توکیو سال آینده رونمایی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    طرح های فضایی زیبا!
    اما در آینده هم این طرح ها زیباست؟
    در آینده هم جذاب هست؟
    مثلا 30 سال دیگر؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    رو تنها برندی که تعصب دارم لکسوسه
    ولی این اصلا قشنگ نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لکسس همینطور داره سبد محصولاتشو گسترش میده و خلاءبرخی کلاس هارا پر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا