مدل‌های جدید کوپه لکسس RC برای ۲۰۱۶

در حرکتی که چندان هم دور از انتظار نبود، لکسس با استفاده از یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر برای مدل RC کوپه، مدل RC200t را ارائه کرده است. همچنین RC300 AWD با یک موتور جدید V-6 و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، مدل جدید دیگری است که این کمپانی معرفی کرده است. این مدل‌های جدید گزینه‌های موجود کوپه لکسس را افزایش می‌دهند و به این ترتیب، RC در خط IS سدان قرار می‌گیرد. البته RC200t همین حالا نیز از تابستان سال جاری به بازار اروپا معرفی شده است.

2016 Lexus RC 200t
2016 Lexus RC 200t

2016 Lexus RC 200t
2016 Lexus RC 200t

همانند شرایطی که در IS سدان وجود دارد، موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر در RC200t قدرتی به میزان ۲۴۱ اسب‌بخار و ۳۴۹ نیوتن‌متر تولید می‌کند. مدل RC200t که منحصراً به صورت دیفرانسیل عقب در دسترس قرار می‌گیرد، به مانند RC350 دیفرانسیل عقب، از یک سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. همچنین در RC200t یک پکیج آپشن F اسپورت نیز در اختیار قرار می‌گیرد (مشابه مدل RC350).

2016 Lexus RC 300t
2016 Lexus RC 300t

2016 Lexus RC 300t
2016 Lexus RC 300t

در مدل دیگر، یعنی RC300 AWD، برای پیشرانه از همان پیشرانه ۳/۵ لیتری V-6 مورد استفاده در RC350 استفاده می‌شود. ولی در حالی که در RC350 خروجی موتور به اندازه ۳۰۶ اسب‌بخار و ۳۷۵ نیوتن‌متر است، در RC300 قدرت به ۲۵۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور به ۳۱۹ نیوتن‌متر کاهش یافته است. همانند مدل دو دیفرانسیل RC350، RC300 نیز یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دریافت کرده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که RC300 در حقیقت یک ارتقا نسبت به 200t نیست، بلکه به عنوان سطح نخست با دیفرانسیل تمام‌چرخ محرک مطرح است.


به علاوه، این دو مدل هزینه داشتن یک RC کوپه را نیز پایین می‌آورند. شروع قیمت RC200t از ۴۰ هزار و ۹۳۵ دلار است با ۲۷۸۵ دلار صرفه‌جویی در مقابل قیمت ۴۳۷۲۰ دلاری RC350 قرار می‌گیرد. همچنین قیمت RC300 AWD نیز از ۴۳۵۵۰ دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که RC350 AWD به اندازه ۴۵۹۵۵ دلار قیمت دارد؛ یعنی مدل جدید به اندازه ۲۴۰۵ دلار ارزان‌تر است. البته کسانی هم که پول بیشتری برای خرید در جیب‌شان دارند، شاید بهتر است گزینه‌ای مانند RC-F مدل ۲۰۱۶ را نیز درنظر بگیرند که در آن از یک موتور ۵ لیتری V-8، قدرتی معادل ۴۶۷ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌گیرد. قیمت اولیه RC-F برای مدل ۲۰۱۶ برابر ۶۳ هزار و ۷۴۵ دلار است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

36 دیدگاه

  1. سعید
    سوابق: (478 دیدگاه) ,

    این قرار بود جانشین ال آف ای باشه ولی به نظرم اصلا به باحالی اون نیست

    پاسخ
    1. کیارش
      سوابق: (207 دیدگاه) ,

      جانشین ال اف ای ؟؟
      درگ جدید موتور ترند رو ببینید، با زور نذر و نیاز تونست گلف رو ببره

      پاسخ
      1. آرمااااان
        سوابق: (358 دیدگاه) ,

        طراحی فوق العاده ای داره همچنین رقبای قدری

        پاسخ
    2. میلاد
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      LFAبرای لکسس ینی یه اتفاق بی تکرار …….

      پاسخ
    3. luis
      سوابق: (603 دیدگاه) ,

      اون یه سوپر کاره گرون قیمته این یه کوپه اسپرته دو مقوله کاملا متفاوته جانشین lfa لکسوس lflc که 2017 معرفی میشه برادر.

      پاسخ
  2. علي
    سوابق: (915 دیدگاه) ,

    هر کاری میکنم باهاش ارتباط برقرار نمیکنم .در کل ماشین نچسبیه به نظر من از نظر طراحی.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    لکسوس اینکاره نیست لکسوس باید رقیبی بزنه که اس کلاس رو بخوره اصلا توانایی ساختن سوپر اسپرت نداره تو هر رقابتی بوده آخر شده

    پاسخ
    1. کیارش
      سوابق: (207 دیدگاه) ,

      اس کلاس رو بخوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      برو رنکینگ لکسوس ال اس رو تو کار اند درایور نگاه کن ببین کجاست بعد اظهار نظر کن به زور خودش رو بالای هیوندای نگه داشته
      از اونجایی که تو ماشینای کلاس بنز اس همیشه جدیدترین تکنولوژیا به کار میره، لکسوس همیشه سه چهار سال از بنز اس و بی ام و سری هفت عقبه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        مث اینکه خبر نداری همین بی ام و دس به دامن لکسس و تویوتا هست.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          همین بی ام و دست به دامن لکسس و تویوتاست؟؟؟
          منبع حرف و دلیل

        2. تصویر پروفایل RETOLEX
          RETOLEX
          سوابق: (1407 دیدگاه) ,

          بی ام و i8 . ساخت موتور با کمک تویوتا .
          بی ام سوپراسپورت نداره میخواد از لکسس برای ساخوش کمک بگیره

      2. luis
        سوابق: (603 دیدگاه) ,

        علی حیات برو یه سر وی کی پیدیا ال اف ای رو بخون تا بفهمی کی سوپر اسپرت سازه یکی زده دهن پر کرد تو اولین تجربه کیارشم که دیگه جواب دادن نداره براش لینک گذاشتیم دلیل اوردیم کار ان درایورو ول کن یه سر رو یاهو اوتوز و سایت های پر بیننده برو ولی هنوز رو به قبله کار درایوره
        راجع به بی ام هم تویوتا دست به دامن تکنولوژی دیزل بی ام شده بی ام دست به دامن تکنولوژی سلول سوختی و یه معامله کاملا پایا پایه .

        پاسخ
        1. کیارش
          سوابق: (207 دیدگاه) ,

          لوییس جان بارها ثابت شده اطلاعات از دنیای ماشین بسیار اندکه ولی همچنان اصرار داری که دوباره ثابت کنیم
          از دید یه ادم عادی شاید یه سایت پر بیننده خوب باشه ولی دلیل بهترین بودن نیست
          اگه بازدید زیاد ملاکه خیلی از سایتای…. از سایتای علمی معتبرترن
          و طبق رده بندی سایت all you can read به عنوان یک منتقد سرشناس نشریات، سایت کار اند درایور معتبرترین سایته اتومبیله
          در مورد لکسوس ال اف ای بگم که هیچی نبود جز یه تیکه فیبر کربن که موتورش رو هم یاماها زده بود
          بارها و بارها سند ارایه شد که موتور ال اف ای مال خود لکسوس نیست ولی شما چون صلاحت نبوده ندیدی
          چه قدر جالبه که طرفداران لکسوس هرجا میبیتن که تو مقایسه ماشین های معمولی مثل جی اس و ای اس و ال اس و امثالهم لکسوس هیچ حرفی در برابر المانا نداره، سریع میرن سراغ ماشینی که حتی موتورش ساخت خودش نیست

        2. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          ببین لوییس جان من کامنتای قبلی تو دیدم شما به خاطر علاقه ای که به لکسوس داری میگی این برند بهترینه و همین وگرنه در واقعیات چنین نیست اون جی دی پاوری هم که همه جا میری هی تکرار میکنی اول اسمی از بهترین نبرده گفته کیفیت دوامی لکسوس بهترین در کلاس خود بوده و هست همه هم اینو قبول دارن ولی ربطی به بهتر بودن برند نداره و همین سایت جی دی پاور اگه با دقت نگاه کنی میبینی که پورشه رو به عنوان بهترین برند انتخاب کرده نه لکسوس (بهترین با بهترین کیفیت فرق داره)خلاصه منم خودم کارم ماشینه و هر بار که یه محصول از خودرو و یا شرکتی اراعه میشه اول تو ماشین آلمانی بوده و ایتالیایی بعد میاد تو ماشین های دیگه پخش میشه اونی هم که فکر میکنیچون مثلا گیربکس بی ام و تو ژاپن ساخته میشه از نشان قدرته نه دوست عزیز چیپ دوربین اپل توسط سونی تولید میشه پردازندشم توسط سامسونگ ولی آخرش اپل هم آمریکاییه هم تکنو لژیش برای آمریکاست و از همه اونا هم سر تره

  4. وحید
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    حرف نداره این لکسس
    فقط چیزی درباره شتاب ننوشته

    پاسخ
  5. Diserto
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    من نمیفهمم داستان چیه ملت ما از همه ماشینا تعریف میکنن به لکسس که میرسن همه شروع میکنن به ایراد گرفتن !!!! ***

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    ماشینهای خیلی باحالین.

    پاسخ
  7. امید
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    دوستان توجه داشته باشید که این لکسوس رقیب ماشین هایی مثل بی ام دبلیو ام3 کوپه یا ام4 کوپه و بنز سی63 کوپه یا سی200 کوپه است. البته با قیمت و کیفیت پایینتر و به طبقه متوسط نزدیک تره البته از نظر من و چند سایت معتبر در حالت اسپرت از اون دوتای دیگه سره مخصوصا با موتور هشت سیلندرش. و اونو با سوپر اسپرت ها مقایسه نکنید. لکسوس برنامه داره تا lf-lc رو جایگزین lfa کنه. ممنمون……….

    پاسخ
    1. Diserto
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      کیفیت لکسس از بنز و ب ام و پایین تره ؟! این دیگه از اون حرفا بود بابا شما رو به خدا یه کم تحقیق کنید

      پاسخ
    2. کیارش
      سوابق: (207 دیدگاه) ,

      از نظر تو و چند سایت معتبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      http://www.caranddriver.com/lexus/rc-f
      میشه دید که لکسوس rcf سوم هست و بی ام و ام 4 اول
      http://www.caradvice.com.au/340729/lexus-rc-f-v-bmw-m4-comparison-review/
      امتیاز ام 4 8.5 و امتیاز لکسوس 8 شده
      http://www.autoexpress.co.uk/lexus/rc/91030/lexus-rc-f-vs-bmw-m4
      به صراحت نوشته که بی ام و ام 4 رتبه اول رو کسب کرده

      پاسخ
      1. امید
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اگه شما هم کمی زبانت رو تقویت کنی و متن ها رو با دقت بخونی متوجه میشی که این لینک هایی که گذاشتی همه لکسوس رو در شتاب و یا دیگری در قدرت موتور که قابلیت تقویت رو داره ( امکان نصب توربو روی موتور هشت سیلندر ) ولی بی ام دبلیو از موتورش نهایت استفادرو کرده ( با نصب دو توربو روی موتورش ). و به همین دلیل لکسوس برای مسابقات ورزشی ( اسپرت ) بهتر از بی ام دبلیو است . البته شما یه نگاهی به شتاب 400 مترشون هم بکنب بد نی. و البته در نگاه کلی حرف شما متین…………..

        پاسخ
        1. کیارش
          سوابق: (207 دیدگاه) ,

          امید جان دوستانه پیشنهاد میکنم که یه فکری برای زبانت بکنی
          اون لینکی که مقایسه ایودی و کادیلاک و لکسوس هست رو برو ببین، صفحه اخر نحوه امتیازدهیشون رو برو بخون
          میبینی که از زیبایی رو در نظر گرفتن تا هندلینگ و فضای کابین و اینا
          چه اصراریه که هرجا لکسوس شکست میخوره شما بگی معیار فقط سرعته ؟؟؟
          بعدم من یه خواهشی که دارم اینه که کامنتاتون رو قبل پست کردن یه بار بخونید
          بی ام و از موتورش نهایت استفاده رو کرده ولی لکسوس امکانه نصب توربو داره ؟؟
          امکان ؟؟؟ فک میکنی بی ام و امکان ساخت موتور 12 سیلندر نداره ؟؟ وقتی لکسوس افتتاح نشده بود موتورای 12 سیلندر بی ام و پادشاهی میکردن
          حالا فک میکنی بی ام و نمیتونه بزنه ؟؟
          خیلی ملاحظات هست تو طراحی که شما ازش بیخبری
          برای یه اسب بخار مشخص بی ام و ترجیح داده شیش سیلندر توربو بذاره لکسوس ترجیح داده هشت تنفس طبیعی
          البته از دید کارشناسا ( نه کارشناس نماها) دلیل این کار تکنولوژی پایین لکسوس تو بحث توربو هست نه چیز دیگه

    3. محمد
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      لکسوس تو کیفیت پایین تر از بنز و ب ام و هست…
      من????
      لکسوس????
      بنز????
      بی ام و????
      :|||||||

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    چرا بعضی ها نمیخوان بفهمن که ال اس با اس 600 مایباخ پولمن در یک کلاس نیستن .
    شما اس 300 هیبرید رو با ال اس 600h مقایسه کنین ببینین این ستاره چطوررررررر شکست میخوره . (در یک کلاس هستن )
    فک نکنم درکش سخت باشه البته منظورم اونایی که لکسس رو در حد هیوندای میدونن نیست شما راحت باشین .

    پاسخ
  9. germany
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    هر چند عاشق آلمانیام ولی خدایی طراحی لکسوس حرف نداره یعنی 20

    پاسخ
  10. real
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    دوستان بحثاتونو اکثرا دنبال میکنم ولی متاسفانه اکثرا احساسین البته لذت این ماشین بازیا هم به همین چیزاشه مخصوصا ماهایی که باید این چیزارو از مجله ها و سایت ها بخونیم ولی بنظرم نمیشه رو همه مدل های یه برند یه نظر ثابت داشت مثلا در مورد کیفیت طراحی و امثالهم ولی درکل یه چیزی که هست همشون سعی در جلب رضایت مشتری با کمترین هزینه ممکنو دارن متاسفانه بعلت  درامد سرانه خیلی پایین مملکت تقریبا ثروتمند ما(منتهی نمیدونم چرا اینقد ملت فقیرن که دلیلشم چیزی جز بی کفایتیو دزدی نیس)
    توان خرید همچین ماشیناییو نداریم ۶۰هزار دلار درامد سرانه متوسط یه امریکایی ژاپنی یا المانیو امثال اوناس و درامد سرانه ما شاید۵۰۰۰دلار!!!
    بس که مسعولان ما خدمتگزارن لابد!!!!!

    پاسخ
  11. real
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    البته یا کری هم من راه بندازم البته از نوع منطقیش!
    بنظرم در کل بازم میگم در کل ماشینای المانی حرف اولو میزنن چه طراحی چه تکنولوژی و چه کیفیت!
    من خودم طرفدار bmwهستم ولی بی تعصب بخوام بگم محصولات بنزو audi هم واقعا عالی هستن و البته پورش معظم!!
    خوش بحال المانیا!!
    در کل محصولات اروپایی یکم جلوترن بعدش ژاپنی ها و بعدش امریکا و بعدش کره!
    البته یه چیزی که بنظرم میرسه اینه که ماشینای ژاپنی از لحاظ کیفیت و اقتصادی بودن و البته استهلاک عالین به نصبت قیمتشون همینم باعث فروش بالاشونه!

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل امین قوام‌
    امین قوام‌
    سوابق: (211 دیدگاه) ,

    نگاهش که میکنم اون المان‌های کلاسیک یه خودروی کوپه رو میبینم، واقعاً دوس داشتنیه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x