لکسوس

جزئیاتی نسبتاً ناامیدکننده از لکسس IS 2021

لکسس در حال کار روی تولید IS جدید است اما شاید این خودرو دگرگونی کاملی را تجربه نکند.

بنا به گفته‌ی موتور ترند، IS 2021 بجای پلتفرم جدید TNGA از همان معماری نسل کنونی خود استفاده خواهد کرد. البته علیرغم وجود چنین موضوعی، مهندسان لکسس تغییراتی از جمله ارتقای شاسی و سیستم تعلیق را در نظر خواهند گرفت. اگرچه در خبر مورد اشاره جزئیات زیادی ذکر نشده اما گفته می‌شود IS اولین لکسسی است که در مرکز تحقیق و توسعه تویوتا در شیمویاما توسعه یافته است. این موضوع قابل‌توجهی است زیرا مرکز یاد شده دارای فضایی مینیاتوری از نوربرگ رینگ می‌باشد.

گفته شده پیشرانه‌های IS جدید نیز کاملاً آشنا خواهند بود زیرا ظاهراً پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متر به عنوان گزینه پایه عرضه خواهد شد. همچنین دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت‌های ۲۶۰ و ۳۱۱ اسب بخار هم در دسترس خواهد بود.

هر سه پیشرانه از نسل فعلی گرفته شده‌اند اما موتور ترند می‌گوید تنها گیربکس در دسترس از نوع ۸ سرعته اتوماتیک خواهد بود. این یک تغییر ملایم است زیرا نسخه‌های چهار چرخ محرک از نسل کنونی این خودرو دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هستند.

اخبار منتشر شده به نوعی تائید کننده عدم تولید IS F جدید نیز هست. البته موتور ترند می‌گوید شاید نسخه‌ای پرفورمنس مانند از این خودرو با نام IS 500 تولید شود. در صورت تولید، این خودرو می‌تواند از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۵۹۹ نیوتون متر استفاده کند.

انتظار می‌رود خودروی موردبحث از نظر طراحی ظاهری دنباله‌روی LS بوده و البته جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل خاص لکسس را به همراه داشته باشد. همچنین گفته شده این خودرو از چراغ‌های جدید، نمای عقب به‌روزتر و پهنای بیشتر بین چرخ ها سود خواهد برد. داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن نیز جزو شاخصه‌های متمایز IS خواهند بود.

اگرچه هنوز سؤالات زیادی باقی مانده اما احتمالاً این خودرو را تابستان سال جاری میلادی خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    لکسوس is یه مشکل کوچیک داره و اون هم نداشتن فضای پای عقب و کوچک بودن قسمت عقب هست ولی تا دلتون بخواد کیفیتش بالاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    متاسفانه این مدل لکسوس هم به فنا رفت ? با آهنگ‌ تابوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      داداش انگار امروز زدی تو فاز به فنا رفت!همش مینویسی به فنا رفت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3534 ديدگاه)

        نه داداش پیشبینی میکردم که این اتفاق برای خیلیها بیوفته
        میگن آسیاب به نوبت همینه منتظر بقیش باش
        برقی شدن و کرونا بدجوری اثرشو گذاشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. جواد خطر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    همین ماشینی که جزئیات نا امید کننده ای داره بیارین بدینش به من کُلامَمْ میندازم هوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    چرا لکسوس داره اینقدر پسرفت میکنه gx و lx خیلی پیرن is فروش نداره gs با این همه جذابیت تولیدش متوقف میشه چون فروش نداره ls بیشترین فروشش توی خلیجه rx که چند سال پرفروش ترین خودروی لوکس آمریکا بود فروشش خیلی کم شده چه بلایی داره سر لکسوس میاد ؟ تویوتا چشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کیان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    فلسفه ساخت لکسوس خیلی متفاوت تر از رقبای المانیش هست، بنظرم به جای اینکه مثل آلمانی‌ها اولین اولویتش پرفورمنس و هندلینگ باشه بیشتر روی استهلاک و نرمی و راحتی تمرکز داره.
    البته نمیشه گفت چی مهمتر یا برتر هست یا …، بالاخره اولویت برای خریداران هم متفاوت هست
    از اونجایی ک همه ویژگی‌ها تمام و کمال نمیتونه در کنار هم به حد اعلا با هم ارائه بشن پس بنظرم نمیشه به لکسوس ایرادهایی گرفت ک مربوط به پرفورمنس و … هست، هرچند من فکر میکنم همه ماشینهای تولیدی نصف قدرتشون، اپشنهاشون و … شاید اصلا استفاده نشه یا زیاد باشه پس خیلی کلا خیلی چیزها متاسفانه جنبه تبلیغاتی، بازاریابی و فروش هست.
    خیلی از نقد و بررسیهای خودرویی صرفا مشخصات فنی یه ماشین و بررسی میکنه، اما زمان خرید ک میرسه اینقدر عوامل تاثیر گذار دیگه دخیل هستند ک شاید اثر تاثیر جنبه های فنی خیلی کمتر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MOHAMAD.n.r

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    ای کاش isf دوباره تولید بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    عکس اول رو دوست دارم.
    تو این جزییات هم فقط عدم استفاده از TNGA خبر بدی محسوب میشه وگرنه لکسس هیچوقت دنبال رقابت تو پرفورمنس نبوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. samurai

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (546 ديدگاه)

    این ماشین واسه رانندگی شهر و جاده ساخته شده نه پیست نرمی و راحتی و استهلاک کم مهمه
    کسی هم که پرفومنس میخواد مدلای اف موجوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا زود افتاده میشه و اتاقش تو صدا میفته . جای پا سرنشین هم که میشه گفت اصلا ندارد انگار طراح خودرو سرنشین رو از هر دو پا معلول تصور کرده …. لکسس طرفدار زیاد داره تو ایران اما از نظر من تنها نکته مثبت این ماشین طراحی داشبورد و کنسول نسبت به همدوره های خودش بود وگرنه نکته قابل عرضی نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا