وداع با لکسس GS 300 مدل سال 2020

شاید برخی افراد از لکسس GS به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات این خودروساز ژاپنی نام ببرند اما این موضوع می‌تواند به زودی تغییر کند. سال پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه لکسس نگاهی استراتژیک به سدان‌های IS و GS داشته و این موضوع احتمال حذف آن‌ها در آینده‌ای نزدیک را قوت می‌بخشید. اگرچه این موضوع برای مدل سال 2020 رخ نمی‌دهد اما طیف مدل‌های GS ساده‌تر خواهند شد.


یکی از سخنگویان لکسس تائید کرده که پس از مدل سال 2019 خبری از عرضه‌ی مدل پایه‌ی GS 300 نخواهد بود. به این ترتیب تنها دو مدل GS 350 و GS F پرفورمنس باقی خواهند ماند. این حرکت منطقی به نظر می‌رسد زیرا مردم دیگر نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو را نمی‌خرند.


سخنگوی لکسس اظهار داشته است:

GS 300 بخش کوچکی از فروش GS در سال 2018 را تشکیل داده است. ما به‌صورت مداوم اقدام به بررسی وضعیت خودروهای خود می‌کنیم.


لکسس GS 350 مدل 2020 قیمت پایه‌ی 52420 دلاری خواهد داشت درحالی‌که قیمت مدل پرچم‌دار GS F برابر با 86035 دلار است. GS 300 مدل 2019 همچنان با بهای 47885 دلاری در دسترس بوده و بنابراین شاهد افزایش 4535 دلاری قیمت پایه‌ی این خودرو در مدل سال 2020 هستیم. لکسس با این خودرو خریداران سدان های اسپورت میان سایزی را که به دنبال پرفورمنس هیجان‌انگیز، اشرافیت سطح بالا و کیفیت سطح جهانی هستند را هدف گرفته است.

Lexus GS 300h Interior
هنوز مشخص نیست آینده‌ی لکسس GS که نسل فعلی‌اش در سال 2011 معرفی شده چگونه خواهد بود. هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما لکسس می‌خواهد سرمایه زیادی برای تحقیق و توسعه‌ی محصولات جدید صرف کند. متأسفانه فروش GS بسیار پایین بوده و به نظر نمی‌رسد آینده‌ی روشنی در انتظار این خودرو باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. joojoo
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    الماس متحرک لکسوس….
    خودرویی که هم تو بخش فنی.
    هم توبخش رفاهی…
    هم تو بخش کیفیت ادوات داخلی….
    هم توی راحتی و آسایش سرنشین…
    و حتی تو بخش دینامیک رانندگی
    توی رقابت با بیمر سری پنج اتاق F10، مرسدس کلاس E w212 و ائودی A6 پیروز شد.
    اوج مهندسی ژاپنی تو ساخت سدان رو میشه توی این ماشین دید….
    تنها نقطه ضعفش جلوی این سه تا رقیب، فقط سیستم اطلاعات و سرگرمیش بود که از مد افتاده بود…
    این ماشین تو نسخه ی 350……بازده گشتاور موتورش بین موتورای تنفس طبیعی، تنه به تنه ی آونتادور میزنه….
    متاسفانه لکسوس حاضر نشد ریسک کنه و توجه خودشو از اتاق ES که پلتفرم آوالون و دیفرانسیل جلو داره..و یه ماشینه که صرفا میشه بهش گفت آوالون لوکس شده…معطوف این اتاق کنه….و خوب تبلیغ کنه براش…….به خاطر فروش بالا و تضمین شده ی اتاق ES…

    مسلما الان المانی بازا گارد میگیرن و منفی بارون میکنن و میگن ژاپن هیچ وقت در قد و قواره های آلمان نبوده…..در حالت کلی این حرفشون درسته….هیچ وقت یه اتاق ES با یه کلاس E شاید قابل مقایسه نباشن….یا LS هیچ وقت نتونه جلوی S class بنز به اون صورت عرض اندام کنه……ولی در مورد این ماشین………
    شاید بهتر باشه یکم بیشتر دربارش تحقیق کنن….

    پاسخ
    1. کیان
      سوابق: (310 دیدگاه) ,

      دوست عزیز من خودم لکسوس و دوس دارم، اما Es هیچ وقت برای رقابت با سری 5 یا ای کلاس ساخته نشد. الانم هم ای اس رو با نسخه اف اسپرت ارائه کرده و 4 چرخ متحرک که شاید برای جایگزینی حذف کلی جی اس باشه.
      هرچند جی اس واقعا عالی بود اما تو یه زمینه هایی خب عقب تر از ژرمنهای با سابقه تر بود و این باعث حذفش شد. اما خب با این حرفها تو بعضی کلاسها هم لکسوس پرفروشترینها رو داره مثه ای اس، آر ایکس که پرفروشترین لکسوس هست غالبا و ال ایکس

      پاسخ
    2. مانی
      سوابق: (1427 دیدگاه) ,

      مرسدس E class ،W212 از سال ۲۰۱۰تأ ۲۰۱۶ تولید شد
      وقتی‌ این لکزز اومد مرسدس نسل عوض کرد،مقایسشون جالب نیست

      پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2364 دیدگاه) ,

    احتمالا کلا با مدل es جایگزین بشه چون اون هم دف جلو هست که متاسفانه اصلا برای ماِشین لوکس خوب نیست ولی الان کسی اهمیت نمیده و مورد دیگه این که ارزونتر از این هیولا خصوصا در مدل هشت سیلندرش هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.