لکسس

قیمت و مشخصات لکسس NX مدل ۲۰۲۲

لکسس NX 2022 با ویژگی‌های لوکس و تکنولوژیک بیشتری نسبت به قبل معرفی شده است.

کارشناسان خودرویی این خودرو را تحسین کرده‌اند و حالا نوبت به انتشار جزئیات قیمت‌گذاری کراس اوور لوکس لکسس رسیده است.

نسخه پایه این خودرو NX 250 است که قیمت مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرکش به ترتیب از ۳۷۹۵۰ و ۳۹۹۵۰ دلار شروع می‌شود. اگرچه لکسس وارد جزئیات نشده اما گفته که این کراس اوور دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی، آینه‌ها با تیره شوندگی خودکار، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و سیستم موزیک آمازون می‌باشد.

رانندگان همچنین شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی جدید لکسس با نمایشگر ۹.۸ اینچی و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم خواهند بود. این خودرو با طیف گسترده سیستم‌های ارتباطی عرضه می‌شود.

از نظر ایمنی هم کمبودی وجود نداشته و بسته ایمنی ۳.۰ لکسس در دسترس می‌باشد که شامل سیستم پیشگیری از برخورد با هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابران پیاده و موتورسواران، ترمز اضطراری خودکار، دستیار عبور از تقاطع، دستیار فرمان پذیری اضطراری و پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته NX 2022 می‌توان به کروز کنترل راداری با کاهش سرعت خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار تشخیص علائم ترافیکی، نوربالای خودکار و… اشاره کرد.

یک پله بالاتر مدل NX 250 پریمیوم ۴۱ هزار دلاری قرار می‌گیرد که تجهیزات آن عبارت‌اند از برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، مونروف برقی، سیستم چراغ‌های جلوی تطبیقی، درب پشتی برقی با حسگر، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، ستون فرمان تلسکوپی، نورپردازی داخلی، دستیار پارک و…

اگر این دو تریم را به حد کافی لوکس نمی‌دانید می‌توانید مدل NX 250 لاکچری با قیمت ۴۴۱۰۰ دلار را انتخاب کنید که از پوشش چرم بیشتر، تریم چوب، فرمان گرم شونده، نمایشگر باکیفیت‌تر، هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴ اینچی سود می‌برد.

تمامی نسخه‌های این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری دارد عرضه می‌شوند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۸.۲ ثانیه‌ای برای مدل‌های چهار چرخ محرک می‌شود.

خریدارانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند می‌توانند مدل NX 350 با قیمت ۴۱۵۵۰ دلار را سفارش دهند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی این مدل خروجی ۲۷۵ اسبی و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری دارد. این مدل به‌صورت استاندارد دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک بوده و شتاب ۶.۶ ثانیه‌ای دارد.

قیمت NX 350 پریمیوم از ۴۴۶۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای مدل لاکچری باید ۴۹ هزار دلار پرداخت کنید. NX 350 با تریم F اسپورت نیز در دسترس بوده و قیمت ۴۶۶۵۰ دلاری دارد.

این مدل از سپر جلوی اسپورت تر، جلوپنجره منحصربه‌فرد، تریم همرنگ بدنه بیشتر و رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی براق برخوردار است. NX 350 F اسپورت همچنین دارای تریم کروم تیره اطراف پنجره‌ها و سیستم تعلیق اسپورت تر می‌باشد.

در کابین این خودرو نیز از فرمان اسپورت، صندلی‌های بهتر و تریم آلومینیوم تیره استفاده شده است. به این لیست باید پوشش سقف مشکی، پدال‌های آلومینیومی و نمایشگر خاص مدل F اسپورت را اضافه کرد.

اما برسیم به مدل‌های هیبریدی که در این بخش NX 350h بت بهای ۴۱۰۵۰ دلاری در دسترس است. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی، گیربکس CVT، باتری لیتیوم-یونی کوچک و… سود می‌برد. این مجموعه قدرت ترکیبی ۲۳۹ اسبی دارد.

تریم های پریمیوم و لاکچری این خودرو نیز با قیمت ۴۴۱۰۰ و ۴۸۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

نهایتاً به گل سرسبد این خانواده یعنی NX 450h+ پلاگین هیبریدی می‌رسیم که در دو تریم لاکچری ۵۵۵۶۰ دلاری و F اسپورت لاکچری ۵۶۹۰۰ دلاری عرضه می‌شوند. اگرچه تجهیزات این دو مدل مشابه نسخه‌های قبلی یاد شده بوده اما مدل NX 450h+ از پیشرانه‌های الکتریکی قوی‌تر و باتری بزرگ‌تر ۱۸.۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و قدرت ۳۰۲ اسبی و برد الکتریکی ۶۰ کیلومتری دارد.

از جمله آپشن های خانواده لکسس NX 2022 می‌توان به صندلی‌های عقب برقی و گرم شونده و سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۷ بلندگو اشاره کرد. خریداران همچنین می‌توانند تکنولوژی کلید دیجیتال و سیستم‌های ایمنی بیشتر را سفارش دهند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (504 ديدگاه)

    حالا اگه بیاد ایران قیمت صفرش پنج برابر میشه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  2. ممد ژانگولر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    من میگم کسی که میخواد پول ی همچین ماشینیو بده که از روی تخم مرغ طراحیش الهام گرفته
    میره ی مرسدس بنزی – بی ام وه چیزی میگیره هم برند ترن هم شبیهه تخم مرغ نیستن نه؟!

    موافقم ۹
    مخالفم ۳۲
    1. کیان

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (707 ديدگاه)

      روت نمیشه بگی ادم جنسیس بخره ؟ خجالت میکشی دیگه ، واسه همین مجبوری از بنز و بی ام و مایه بذاری

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
    2. Reza Waffen SS

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2915 ديدگاه)

      داداش قیمت پایش فقط ۳۸.۰۰۰ دلاره مفت مفت . کجاش شبیه تخم مرغه ؟؟؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  3. FARAZ

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تو طراحی بشدت پسرفت داشته!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۲
    1. میثم

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1925 ديدگاه)

      طراحی داشبورد جالب نیست ولی طراحی خارجی خوبی داره

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
    2. Reza Waffen SS

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2915 ديدگاه)

      قسمت عقبش اره ولی جلوش خوب شده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. بهزاد

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1580 ديدگاه)

    واقعا حیف نیست مثلا به جای IS و ES بیای کراس اوور بخری و حتی برندهای دیگه مثلا به جای ۵۳۰ بیای x4 بگیری.
    کراس اوور ها فرزندان ناخلف صنعت خودرو هستند و متاسفانه خیلی ها به اجبار میخرند به خصوص ایران که بازار دست دوم بهتری داره.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. میثم

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1925 ديدگاه)

      از نظر یه عشق ماشین درست میگی
      ولی کراس اوور چند منظوره و کاربردی تره
      بخصوص برای خانواده ها

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. بهزاد

        ۱۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1580 ديدگاه)

        میثم جان درست میفرمایید اما از نظر بنده کراس اوورهای کوچک یا حتی متوسط اونقدری فضای اضافی به نسبت سدان ندارن و حتی بسیاری صندلی عقب رو برای یک بار هم نمیخوابونن تا وسیله ای جا به جا کنند.
        با این حال بازار دستشون افتاده و همیشه میگن بازار اشتباه نمیکنه اما در این مورد سدان های زیبا قربانی مد صنعت خودرو شدند.

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
        1. میثم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1925 ديدگاه)

          بشخصه سدان ES رو به این ترجیح میدم
          اما همونطور که گفتی کلیت بازار جور دیگه ای فکر میکنه

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  5. Amard

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    شکل جلو پنجره لکسوس رو مخ یه جورایی مثل جلو پنجره جدید بی ام دبلیو فرم چراغ بهتر قشنگ از لحاظ فنی دوام هم که تویوتا لکسوس عالی هستند

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بنظرم خوشگل شده اما ای کاش اون خط صاف برای چراغ عقبش وجود نداشت و جای حروف خود آرم لکسوس می‌بود اونوقت دیگه کوچکترین مشکلی از بابت ظاهر نداشت،قیمتشم توی نسخه پریمیوم یکمی گرونه…

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  7. رامتین

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2301 ديدگاه)

    ورژن ۲.۴ لیتری توربوش جالبه و پرفورمنس خوبی داره. با این همه امکانات قیمت زیر ۵۰هزار دلار معقوله. البته حس میکنم طراحی کابین زیاد امروزی نیست. یعنی اگر نمایشگر حذف بشه، بسیار ساده و بی روحه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  8. محسن شیری

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش من میتونستم یه قدیمی همین ماشین را بخرم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. حسین دهمرد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    رقیبش از آئودی کدوم مدل میشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2915 ديدگاه)

      Q3 با ۳۷.۰۰۰ دلار

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Iman99

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (444 ديدگاه)

        آئودی که خیلی بهتر از اینه کادیلاک هم خیلی بهتر از اینه از همه نظر

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. محمد مختاری آذر

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (856 ديدگاه)

    زیاد هم جذاب نشده باید تغییرات زیادی میکرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا