لکسوس

لکسس GX اورلند کانسپت، دود از کنده بلند می‌شود!

لکسس از کانسپت آفرود جدیدی بر پایه شاسی‌بلند GX در نمایشگاه خودروی مونترال کانادا رونمایی کرد.

GX اورلند کانسپت دنباله‌روی کانسپت GXOR است که سال قبل در آمریکا معرفی شده بود. این خودروی بدنه روی فریم نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک قدبلند لوکس در عبور از مسیرهای خشن و سرسخت می‌باشد.

کانسپت موردبحث بر پایه لکسس GX 460 مجهز به پکیج اجرایی ساخته شده و از رینگ‌های آفرود منحصربه‌فرد، لاستیک‌های تویو، سیستم تعلیق سفارشی با بازه حرکتی بیشتر و… سود می‌برد. این ویژگی آخری باعث عبور بهتر از مسیرهای خشن می‌شود اما وقتی شرایط سخت شود GX اورلند تنها به سیستم تعلیق تکیه نخواهد کرد زیرا روی سپر یک وینچ گیرا نصب شده و زیر بدنه نیز محافظ‌های کاملی وجود دارند.

این خودروی مفهومی همچنین به چادر باز شونده روی سقف به همراه تخت خواب، سایه بان بزرگ و دوش کوچک مجهز شده است. کابین هم لوکس‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید.

در بخش داخلی شاسی‌بلند مفهومی لکسس چرم قرمز، تریم آلومینیوم و چوب، سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی عقب، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۷ بلندگو و… وجود دارند. لکسس می‌گوید کانسپت GX اورلند ایده‌ی کمپینگ اشرافی را به نمایش می‌گذارد.

نیروبخش کانسپت لکسس پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۴۴۶ نیوتون متری است. این نیروگاه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک فول تایم و کنترل کشش فعال همکاری می‌کند.

از جمله تکنولوژی‌های آفرود پیشرفته در GX اورلند کانسپت می‌توان به سیستم تعلیق دینامیک جنبشی، پایش محیطی با دوربین راننده و سرنشین و کنترل ۵ مرحله‌ای حرکت در مسیرهای ناهموار اشاره کرد.

لکسس کانادا نگفته که آیا تجهیزات به نمایش گذاشته شده در این خودرو به‌صورت عمومی هم عرضه خواهند شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    برام جالبه تو ایران همه فیس لیفتی انجام دادند اما این که به پرادو میخوره را هنوز روی هیچ پرادویی ندیدیم .
    اماراتیها عاشقشن و اینقدر تمام رنگهاش زیباست که آدم کیف میکنه .

    قبول دارید رنگ سفیدی که تویوتا و لکسوس برای ماشیناشون استفاده میکنند از تمام شرکتها متمایزه و بنظر من سفید صدفیشون بیشتر به چشم میاد تا بقیه و جالبه که ماندگاری بالاتری هم داره ، پرادو های مدل ۲۰۰۷ را اگر ببینید میفهمید که خودرو اِنگار تازه از کارخانه اومده بیرون با کارکردهای بالا هم هیچ تاثیری در کیفیتشون نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شاهین

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    متعصبین آلمانی در حوزه آفرود اگه اینجا نظری دارند میتونن بگن کامنت بازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین وی

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    فقط باید یکبار با تویوتا آفرود رفته باشی تا بدونی این چه الماسیه
    البته من با هایلوکس 2001 میرفتم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا