لکسس

معرفی لکسس NX دیفرانسیل جلو به عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده

لکسس با معرفی نسخه دیفرانسیل جلوی NX دسترسی به این کراس اوور لوکس را راحت‌تر کرده است.

این خودرو بر پایه مدل ۳۰۰h شکل گرفته و قیمت پایه ۳۵۸۶۰ پوندی در بریتانیا دارد که باعث می‌شود NX دیفرانسیل جلو ۱۲۵۰ پوند ارزان‌تر از مدل چهار چرخ محرک باشد.

این خودروساز ژاپنی ادعا می‌کند حذف سیستم چهار چرخ محرک باعث کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن از ۱۷۱ به ۱۶۱ گرم در هر کیلومتر شده و مصرف سوخت نیز از ۷.۶ به ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده که باعث صرفه‌جویی ۳۳۰ پوندی هزینه‌ها در سال می‌شود.

پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی نسبت به مدل چهار چرخ محرک تغییری نداشته و قدرت ۱۹۷ اسب بخاری تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد که این موارد نیز نسبت به نسخه چهار چرخ محرک تغییری نکرده است.

اگرچه NX چهار چرخ محرک از رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده می‌کند اما مدل دیفرانسیل جلو به رینگ‌های ۱۷ اینچی مجهز شده است. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی LED با نوربالای خودکار، حسگرهای پارک جلو و عقب، آینه‌بغل‌های برقی و آینه وسط با تیره شوندگی خودکار اشاره کرد. صندلی‌های جلو با تنظیم در ۸ جهت، صفحه لمسی ۸ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین دنده‌عقب و… نیز در این خودرو دیده می‌شوند.

همچون گذشته بسته ایمنی لکسس نیز بدون دریافت هزینه‌ای اضافی عرضه شده و شامل مواردی همچون تشخیص علائم ترافیکی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ایمنی پیش از برخورد و کروز کنترل تطبیقی است.

نسخه‌ی پایه‌ی NX در بریتانیا قابل سفارش بوده اما اولین نمونه‌های آن پس از پایان شیوع ویروس کرونا به دست مشتریان خواهد رسید.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    فقط اونجاش که میگه بسته ایمنی بدون پرداخت هزینه اضافی که چهار تا سنسور میشه روی خودرو سواره … نکنید بابا نکنید . اینقدر احترام نزارید . ما ندیدیم از این چیزا بد عادت میشیم

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3209 ديدگاه)

    بَه بَه
    هرچی به این مدل لکسوس نگاه میکنم خسته نمیشم .
    تمام اجزاء و خطوط هماهنگ ، هیجانی ناتمام در طراحی را به مخاطب دیکته میکنه که با گذر زمان هم قدیمی نمیشه .
    به نظر من تنها مشکل این خودرو در ایران این بود که موتور تنفس طبیعی نداشت و فقط با توربو و هیبرید میتوانید بخریدش اما اگر موتور تنفس طبیعی داشت به تویوتا راوفور ترجیحش میدادم .
    البته بماند که فضای داخلیش تنگه و سواریش زیادی اسپرته و مثل راوفور نرم نیست .

    اتفاقاً برای اون اشخاصی که فقط در شهر استفاده دارند ، نمونه دف جلو بودنش بهتر و هزینه کمتر و وزن کمتری دارد که اتفاقاً اکثر مشتریهای کراس‌اوور مصرف شهری دارند تا ماجراجویانه .

  3. رزیتا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    من تصمیم گرفتم جواب کسایی که به عنوان سرگرمی میان اینجا و کلکل های الکی راه میندازنو ندم ، من فقط نظرای خودمو راجب ماشین مینویسم و کاربرای سایتم با لایک یا دیسلایک نظر خودشونو نسبت به کامنت من اعلام میکنن و هر کسم هرچی زیر کامنتم بنویسه دیگه واسم مهم نیستشو اهمیتی نمیدم

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3209 ديدگاه)

      رزیتا
      قشنگیه پدال به همین کلکل‌هاست
      در ضمن هرکسی نظرشخصی خودش را نسبت به هر خودرویی میده .
      من به شخصه جواب همه را میدم ، چه طرف خوشش بیاد چه نیاد .
      در ضمن الان این کامنت شما چی رو میخواست برسونه و کلاً سردرگمه .

    2. مهدی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1052 ديدگاه)

      رزیتا بهترین کار میکنی کاربران فیک زیاد هستن که با وجود سن کم برای وقت گذاری جایی را پیدا میکنن

    3. مانی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1861 ديدگاه)

      کسی‌ میخواد نظری بده نباید زیر کامنت شما ریپلای کنه
      وقتی‌ این زیر می‌نویسه یعنی‌ به طور مستقیم شما رو مخاطب قرار داده
      وقتی‌ عقیده متفاوتی داره و میخواد نظر بده میره پایین و نظر خودش رو می‌نویسه
      و میگه با نظرات دیگه مخالفه
      الان من می‌خواستم به شما جواب بدم اینجا نوشتم
      و گرنه اگه نظری در مورد مطلب داشتم میرفتم پایین مینوشتم

    4. علیرضا

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      طرز فکرت غلطه . باید تحملتو بیشتر کنی . اینجا دانشگاه یا باشگاه نیست که انتظار داشته باشی یه نظری بدی و هیچکس حرف نزنه بخاطر شاید مثلا خانم بودن شما . بهرحال بحث و تبادل نظر گاهی به مجادله هم کشیده میشه اونم بخاطر عشق و علاقه به مقوله خوورو هستش.منتها قطعا با توهین و بی احترامی مخالفم مثل ۹۹ درصد کاربرای سایت

  4. Hadi

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (433 ديدگاه)

    خوب بود
    خوبتر شد…

  5. امین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ۳۰۰هیبرید ماشین سواری معمول کراس با جاشنی اسپرت و غیر قابل تحمل نیست مثل بعضی مدلهای موجود مثل x4
    آپشنهای ایمنی خوب بود و کیفیت مناسب و آپشنهای رفاهی خوب داشت ولی قیمت با توجه به برند و در قیاس یا هوندا تویوتا فولکس رنو پژو سئات کیا هیوندا بالاتر است اما بدلیل هیبرید مالیات سوخت مشوق دولت کمتر داشت ، از لحاظ هندلینگ از کره ای ها بهتر خودرو ژاپنی و در پس اروپایی ها قرار میگیرد
    در قیاس با تیگوان لوکستر و آپشن رفاهی بیشتر اما قیمت بیشتر هندلینگ ضعیفتر (ارتفاع تیگوان کمتر و مرکز ثقل پاییتنر دارد) و بازار دست دوم ضعیف و افت قیمت بیشتر دارد و مشکل دیگه طراحی شلوغ که بعد مدتی تازگی ماندگاری از دست میدهد و ماشینی نیست که در بازار پررقابت این کلاس بتونه سریع مشتری خودش پیدا کنه و به نسبت تیگوان بازار ضعیفتر دارد
    در کل تیگوان خودرو بهتر و ماندگار تری است

    1. کیان

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      قبل از این همه نظرات کارشناسی یه نگاه به آمار فروش تیگواین ک کراس اور اقتصادی محسوب میشه و ان ایکس ک پریمیوم هست بندازین لطفا و ببینید ک فروش ان ایکس ک حتی پریمیوم هست خیلی بیشتر هست دوست عزیز.
      مورد بعدی اکثریت مردم برای جابجایی از ماشین در خیابانهای شهری استفاده میکنن و مطمئنا به استهلاک و مصرف سوخت اهمیت بیشتری میدن تا هندلینگ و شتاب خصوصا با این دیدگاه رایجی ک ما تو کشورمون داریم ک اول چیز شتابش چقدره و … ، مگه مردم سوار میشن ک تو شهر هی رالی برن و ویراژ بدن !!!
      چه داخل کشور و چه خارج کشور به شدت بازار دست دوم و حتی صفر بسیار مناسبی نسبت به تیگواین داره.
      ندانسته از برداشتهای شخصیمون اطلاعات پراکنی نکنیم.

      1. امین

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (107 ديدگاه)

        شما ظاهرا براساس مطالعه نظر میدید و من براساس پولی که میدم و در مقابل چیزی که تحویل میگیرم , و تجربه سواری با اونها
        اگر خودتون کار کنید و پول در بیارید و بعد براساس دست رنج خودتون که خیلی به زحمت اندوخته میکنید بتونید هزینه کنید اونوقت میشه نظرات واقعی داد
        بین ۲ ماشین با سفارش ۹۰% آپشنهایی که مورد لزوم است چه رفاهی چه ایمنی ، تفاوت قیمت ۲۰هزار یورویی وجود داره
        وگرنه براساس مقاله نظر دادن که همه میدانند لکسس چیه و فولکس چیه
        من در مورد بازار ایران صحبت نمیکنم
        جایی که من مدنظرم هست آمار فروش این دو حتی نزدیک نیست چه برسه به این فرمایش شما
        من چیزی که زندگی میکنم را میگم و شما چیزی که از سایتها مطالعه میکنید را میگویید
        اگر به سایت و اعداد ارقام باشد که همه لوکس سوار هستند

      2. امین

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (107 ديدگاه)

        آمار فروش تیگوان به تنهایی در سال ۲۰۱۹ بر اساس مطلب سایت پدل ۹۱۰,۹۲۶ است لینک ذیل
        https://www.pedal.ir/%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86/%d8%aa%db%8c%da%af%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3/
        آمار فروش لکسس nx یک هشتم این رقم است
        جهت کسب اطلاعات لازم میتونید به سایت carsalesbase یا wikipedia مراجعه کنید

      3. امین

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (107 ديدگاه)

        حتی کل آمار فروش جهانی برند لکسس در سال ۲۰۱۹ به آمار فروش تیگوان نمیرسد چه رسد به فروش تک مدل NX
        فروش سال ۲۰۱۹ برند لکسس ۷۶۵,۳۳۰
        شاید دسترسی به ماشینهای روز دنیا و تجربه اونها در ایران محیا نباشه ولی دسترسی به مطالب برای همه میسر هست حتی به فارسی
        قبل از ارائه نظرات کارشناسی لااقل سعی در مطالعه بیشتر از منابع معتبر داشته باشید دوست عزیز !

        1. کیان

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          شما باز هم داری بر اساس نظرات شخصی خودتون صحبت میکنید !!!
          سال ۲۰۱۹ تو امریکا لکسوس در حدود ۳۰۰ هزار دستگاه و ولکس واگن ۳۶۰ هزار دستگاه ماشین فروخته، در واقع باید ولکس و با تویوتا مقایسه کنیم نه لکسوس، این در شرایطی هست ک فقط فروش راو۴ تو امریکا بالای ۴۰۰ هزار دستگاه بوده، یعنی کل فروش ولکس واگن کمتر از راو ۴ تو امریکا و قطعا امریکای شمالی بوده و هست و خواهد بود.
          با اعداد و ارقام بازی نکنید، طوری بیانشون نکنید ک مطابق نظر خودتون مورد سو استفاده قرار بگیرند.
          شما در حالی داری میگی بازار دست دوم لکسوس بدتر از تیگواین عزیزتان هست که همه میدونن بهترین بازار دست دوم مربوط به تویوتا و هوندا و بالطبع بعد از آنهها لکسوس و آکورا هست.
          من به شما جلوترشم گفتم، ماشین صرفا هندلینگ و شتاب نیست !!! کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش، میزان اطمینان و … هم فاکتورهایی هستن ک بسیار در انتخاب یک خودرو تاثیر گذار هست، من نمیدونم چرا همه میخوان برای پیست مسابقه ماشین انتخاب کنن !!!

          و نکته خیلی جالب هم اینجاس ظاهرا اکثر کاربرهای سایپ پدال خارج از کشور هستن، دسترسی به سایتهای اصلی براشون فراهم نیست ظاهرا، همشون هم تجربه استفاده همه خودرویی دارن و … .
          همه اونهایی هم ک ایران هستن بدون استثنا پراید و رنو ۵ سوار میشن، ماشین ندیدن اصلا، ماشین اصلا سوار نشدن، تازه از روی قاطر و خر پیاده شدن و رفتن پراید و خریدن !!!
          آخه این چ نگاه تبعیضانه ای هست ک ما بخاطر عقاید نادرستمون در حال روا دادنش هستیم.
          حتی کسی هم ک ماشین نداره، گواهینامه نداره، حق نظر داره و نظرش هم مهم هست.

  6. مانی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    طراحی GLK رو که نگاه می‌کنم مفهوم طراحی موندگار رو درک می‌کنم(قبل فیس لیفت)

  7. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1052 ديدگاه)

    کیان
    اکثر کاربران پدال خارج از کشور نرفتن و اساسا اکثر انها اطلاعاتشون در حد مطالبی پدال هستش و اصلا تا به حال بالاتر از ۲۰۶ سوار نشدن البته مظورم راندن ماشین هستش نکته جالب اینجاست که حتی کاربران نوجوان معتاد به فضای مجازی هم اینجا حضور دارند . در ضمن نمیشه با مطالعه در مورد برندها نظر داد باید در شرایط بود باید در بازار خودرویی ازاد باشی تا تست کنی امتحان کنی و اونزمان نظر بدی درست مثل اینه که شما با مطالعه مثلا تعویض تسمه تایم ادعا بکنی که مکانیک هستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X