معرفی لکسس RC F 2020 در دیترویت
معرفی لکسس RC F 2020 در دیترویت

معرفی لکسس RC F 2020 در دیترویت

درحالی‌که همه‌ی خبرگزاری‌ها روی نسل جدید تویوتا سوپرا تمرکز کرده‌اند لکسس در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 از خودروی RC F 2020 و همچنین نسخه‌ی سفارشی تراک ادیشن رونمایی کرده است.


این خودرو دارای چراغ‌های جلوی بازنگری شده با دیلایت های یکپارچه، جلوپنجره‌ی اصلاح شده با لبه‌ی پایینی باز شونده، سپر عقب و چراغ‌های عقب جدید می‌باشد.


علاوه بر ظاهری تر و تمیزتر، لکسس RC F 2020 در بخش سیستم تعلیق نیز بازنگری شده به همراه بوش‌های سفت‌تر سود می‌برد. دسته‌موتورها نیز سفت‌تر شده و با استفاده از شفت‌های جدید در عقب، کمپرسور کولر کوچک‌تر و برخی قطعات آلومینیومی دیگر وزن خودرو نیز کاهش یافته است.


به لطف مسیر ورود سوخت بازنگری شده و نقطه شروع پایین‌تر دور پیشرانه، قلب تپنده‌ی 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی این خودروی ژاپنی 5 اسب بخار قدرت و 8 نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد؛ بنابراین خروجی RC F 2020 هم‌اکنون به 472 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 536 نیوتون متر رسیده است. این پیشرانه با همان گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قبلی که دنده آخری با نسبت بالاتر دارد همراه می‌شود. در لیست ویژگی‌های جدید این خودرو لانچ کنترل الکترونیکی و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت 4S به چشم می‌خورد.


لکسس همچنین مدل جدید تراک ادیشن را رونمایی کرده است. این خودرو با راهنمایی‌های تیم‌های مسابقه‌ای ایمسا و سوپر GT این برند توسعه یافته است. خودروی تولید محدود یاد شده دارای اسپلیتر جلوی فیبر کربنی و بال عقب ثابتی است که جایگزین اسپویلر فعال شده و درگ را کاهش داده و داون فورس را 26.3 کیلوگرم بهبود بخشیده است. به لطف سقف، کاپوت، سپر و بخش پشتی صندلی‌های عقب فیبر کربنی وزن این خودرو بیش از پیش کاهش یافته است.


مافلر و خروجی‌های اگزوز تیتانیومی استاندارد باعث شده‌اند وزن کلی خودرو در مقایسه با RC F قبلی 80 کیلوگرم کاهش یابد. ترمزهای سرامیک کربنی برمبو نیز وظیفه‌ی توقف این خودروی ژاپنی را بر عهده دارند.


لکسس RC F تراک ادیشن از همان پیشرانه‌ی 8 سیلندر RC F 2020 استفاده کرده و با استفاده لانچ کنترل تنها در عرض 3.96 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


مشتریان خواهند توانست این خودرو را با چند رنگ انحصاری همچون اولترا وایت و نبولا گری سفارش دهند. RC F تراک ادیشن همچنین با رینگ‌های 19 اینچی فورج کاری شده‌ی BBS و کابین چرم قرمز با صندلی‌های آلکانترا و تریم کربن روی درها و داشبورد عرضه می‌شود.


تولید هر دو خودروی یاد شده از سه ماهه دوم سال جاری آغاز می‌شود و قیمت آن نیز در آینده‌ی نزدیک اعلام خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1804 دیدگاه) ,

    باید این روزهایی که داره سِپَری میشه را به نام لکسوس نامگذاری کنیم .
    لکسوس داره میترکونه ، هروز بهتر از دیروز ، مگه میشه ، مگه داریم .
    لکسوس سوارها میدونن که این برند چیه و دیگه نمیتونند به سمت هیچ برند دیگری بِرَن .

    Rc با تبلیغات کمی وارد بازار شد ، بدون سروصدا ، اما حالا در جمع خودروبازها ، بَدجوری دلبری میکنه .

    چرا ایران نمیاد دیگه ، بابا یکی یه کاری کنه، من که زورم نمیرسه کاری کنم ، داریم پیر میشیم ، میترسم بمیرمو این خشکلارو در جاده های کشور نبینمو از دنیا بِرَم .

    همه چیزش خوبه ، ظاهر ، باطن ، رنگ ، رُخسار ، موتور ، گیریبکس ، سواری ووووووووووووووووو…..

    پاسخ
  2. ali a
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    چراغ های جلوش و جلو پنجره اش و کلا جلوی ماشین بدون تناسب و نچسب شده …من که حال نکردم…کابین و صندلی هاش جذابه…طراحی عقب هم خوبه ..

    پاسخ
  3. بهنام
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا شده. با اینکه کمی سالخورده هست ولی با این فیس لیفت عالی شده.

    پاسخ
  4. ADAK
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    طراحی خارجی = نیسان Z
    طراحی داخلی = لکسس NX

    پاسخ
  5. سینا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    این باید سوپرا می بود نه اون

    پاسخ
  6. Abbas
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    یه قلدر ژاپنی
    چه طراحی داره،صداشم محشره،تنفس طبیعیم که هس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.