نسل جدید لکسس IS با قلب آهنین ب‌ام‌و؟!

اگر شایعات منتشر شده درست از آب دربیایند، نسل بعدی لکسس IS از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژر تویوتا سوپرای جدید استفاده خواهد کرد. همان‌گونه که می‌دانید این پیشرانه از ب‌ام‌و به عاریت گرفته شده است.


مجله‌ی Best Car ژاپن با انتشار این خبر گفته اگرچه فعلاً تأییدیه رسمی توسط لکسس منتشر نشده اما در صورت تبدیل شدن این خبر به واقعیت یک سورپرایز واقعی در انتظارمان خواهد بود. دو خودروی ب‌ام‌و M340i و Z4 M40i از همان پیشرانه‌ی B58 سوپرا استفاده می‌کنند اما مدل‌های آلمانی قدرت 382 اسب بخاری دارند درحالی‌که قدرت سوپرا به 335 اسب بخار می‌رسد.


پیشرانه‌ی سوپرا ظاهراً تنها قلب آهنین نسل بعدی لکسس IS نخواهد بود. این خودرو احتمالاً با پیشرانه‌های 2 و 2.4 لیتری توربو و نسخه‌ی 2.5 لیتری هیبرید هم عرضه خواهد شد.


این همه‌ی داستان نیست. IS F نیز می‌تواند در نسل بعدی این خودرو بازگشت باشکوهی داشته باشد و از پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی سدان LS 500 استفاده کند. این پیشرانه در فرم فعلی خود قدرت 416 اسب بخاری دارد که برابر با قدرت پیشرانه‌ی 8 سیلندر تنفس طبیعی IS F قبلی می‌باشد. مهندسان لکسس همچنین می‌توانند پیشرانه‌ی LS 500 را دست‌کاری کنند تا قدرت و کاراکتر بهتری در IS F داشته باشد.


جدای از پیشرانه‌ها، نسل جدید IS احتمالاً ابعاد مشابهی با نسل فعلی خواهد داشت و وزن آن کمتر و حدود 1540 کیلوگرم خواهد بود. در مقام مقایسه می‌توان گفت نسل فعلی وزن 1695 کیلویی دارد که آن را سنگین‌تر از رقبای آلمانی می‌کند. انتظار می‌رود نسل جدید لکسس IS در سال 2021 رونمایی و به عنوان مدل سال 2020 فروخته شود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. parvaz
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی هربار میشنوم تویوتا از انجین های بیمر استفاده میکنه حس بدی بم دست میده، مثل این میمونه بیمر برای خودش داره هوو میاره!!!

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1976 دیدگاه) ,

      جناب parvaz
      همین حِسی که شما نسبت به تویوتا داری .
      تویوتا بازها نسبت به bmw دارند .

      پس بهتره ، مثبت (( + )) به این پروژه نگاه کنیم تا جنگی بین طرفدارها پیش نیاد ، .

      اما خدایی اصالت داره جای خودش را عوض میکنه با دنیای تجارت جهانی و هزینه کمتر ، بهره وَری بیشتر .

      پاسخ
      1. Mohamad
        سوابق: (764 دیدگاه) ,

        تقریبا میشه گفت به جز تسلیحات نظامی و جنگ افزارها، تجارت خودرو آخرین بازمانده از اون اصالته

        پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    جُدایه اینکه ،is مثل همیشه بیینظیر طراحی و ارائه میشه .
    مهمترین بحث سرِ این میتونه باشه که موتورهای bmw که همیشه به استهلاک بالاتر نسبت به بقیه برخوردار بودند ، دیگه این مشکل را ندارند ، چرا که تویوتا وقتی میاد با جرئت تمام اعتبار معروف شده خودش را به دست چنین موتوری میسپاره ، یعنی این خودرو ، سوپرا و احتمالاً در آینده نزدیک روی بقیه خودروها هم میگذاره ، پس نتیجه میگیریم bmw دیگه اون bmw قدیم نیست که معروف بودند به خرج زیاد موتوری و گیربکس .

    بچه ها ، قسمت جدید ((گرند تور )) را از دست ندین ، بخصوص عاشقان m5 bmw

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2900 دیدگاه) ,

      من دانلودش کردم. آلپیناb5هم هست.اما ایکاش M5کامپتیشن میبود

      پاسخ
    2. #ali.m#
      سوابق: (1848 دیدگاه) ,

      نوید جان
      بی ام و و تویوتا هنوز همونی هستن که بودن .
      تفاوتشون دقیقا همون میزان اسب بخاریه که تویوتا از همون موتور یکسان، کمتر از بی ام و میگیره.در نتیجه استهلاک کم و عمر موتور بیشتر میشه .
      این دقیقا همون چیزیه که تویوتا توی سایت رسمیش نوشته که “ما کمترین توان ممکن رو از این موتور بیرون کشیدیم” و قطعا همه دلیلشو میدونیم
      دلیلش این بوده که تویوتا به اصالت و برند خودش یعنی کم خرجی و کم استهلاکی وفادار باقی بمونه .
      مطمئن باشید تویوتا هنوزم کم استهلاک و قابل اعتماده .

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1976 دیدگاه) ,

        مهدی جان ، زمانش بهتر از نیسان gtr شده ، ولی فکر کنم تو جمع خودروهای سریع سوپر اسپرت ، فکر کنم از ۱۰ هُم تا ۱۵ هُم شد

        پاسخ
        1. MAHDI
          سوابق: (2900 دیدگاه) ,

          بله زمانش از نیسانgtr سریع تر بودوخیلی سریع ترازهونداnsx ودقیق مساوی زمان بدست آمده پورشه911gt3 اونم مدل پرفومنس تر یعنی مدل مخصوص پیست 911gt3 rsجالب اینه زمانm5 روگذاشتن بالای زمان 911gt3 rs

  3. OMID
    سوابق: (773 دیدگاه) ,

    تویوتا هم اینهمه موتور خوب داره اونوقت سفت چسبیده به این شیش سیلندر ب ام و

    پاسخ
  4. بهزاد
    سوابق: (1209 دیدگاه) ,

    تا جایی که یادم هست در شروع همکاری پروژه سوپرا یکی از بندهای قرارداد BMW با تویوتا عدم استفاده موتور 6 سیلندر برای برند لکسوس بود.
    بنظرم احتمال این تبادل ضعیفه و در حد شایعه باشه اما در دنیای تجارت هیچ سدی وجود نداره و شرکت ها با وضعیت فروش سدان ها ممکنه با همین رویه به دنبال جبران کاهش فروش بروند و بقول معروف در هزینه ها سرفه جویی کنند.
    با این اوضاع انتظار نمیرفت مدل جدید IS را شاهد باشیم و احتمال خاتمه ی تولیدش میرفت و حداقل خبر خوبی برای دوستداران سدان ها است.

    پاسخ
  5. sina
    سوابق: (1832 دیدگاه) ,

    امیدوارم هر چی زودتر شاهد معرفی is باشیم تا هر سه تا سدان اصلی لکسس نسل جدید داشته باشن.
    راجب همکاری با بی ام و هم بنظرم با توجه به بازخورد خوبی که لکسس از نسل جدید ls و es گرفت، خودش موتور رو هم توسعه بده بهتره

    پاسخ
  6. یاور
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    چرا لکسس اینقدر موازی کاری می کنه؟
    الان تفاوت IS با ES چیه؟
    تازه یه GS هم داشتند که بازنشسته شد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.