تجربه و آزمایشمازراتی

اولین تجربهٔ رانندگی با مازراتی MC20، احیای اعتبار نیزهٔ سه‌شاخ

بسیاری از خودروسازان جسارت رویارویی با فراری را ندارند اما وقتی نام برند شما مازراتی باشد و قصد داشته باشید با یک سوپراسپرت جدید ۶۳۰ اسب بخاری دوباره به دوران شکوه گذشته بازگردید، اجازه نخواهید داد شریک سابقتان هرچقدر هم که باتجربه باشد، مانع شود. MC20 اولین مازراتی موتور وسط از زمان مدل‌های بورا و مراک دههٔ ۷۰ محسوب می‌شود. کوپه‌ای که هم‌اکنون با آن رانندگی کرده‌ایم آغاز راه است زیرا در آینده نسخه‌های الکتریکی و کانورتیبل MC20 هم به بازار خواهند آمد.

در سال ۱۹۹۷، مازراتی و فراری زیر نظر فیات باهم متحد شدند و این حرکت جاه‌طلبی‌های سوپراسپرتی مازراتی را محدود کرد. سپس دو شرکت در سال ۲۰۰۵ از هم جدا شدند و هرچند مازراتی به خاطر قرارداد طولانی‌مدتی که با فراری دارد هنوز از پیشرانه‌های این شرکت در محصولات مختلف خود استفاده می‌کند اما استراتژی نیزهٔ سه‌شاخ مودنا استقلال مهندسی کامل از اسب رقصان مارانلو است.

MC20 به‌نوعی مازراتی را ریست خواهد کرد زیرا از برخی قطعات کلیدی آن مثل پیشرانهٔ V6 در محصولات آیندهٔ این شرکت استفاده خواهد شد. MC20 علاوه بر اینکه پرچم‌دار مازراتی است، این شرکت را به مسابقات هم بازخواهد گرداند و به همین دلیل، شرکت ایتالیایی دالارا که خودروهای مسابقه‌ای تولید می‌کند برای توسعهٔ MC20 با مازراتی همکاری کرده است. پایه و اساس این سوپراسپرت جدید یک شاسی فیبر کربنی با زیرساختار آلومینیومی برای پشتیبانی از تعلیق و پیشرانه است. بخش عمده‌ای از بدنه هم از فیبر کربن ساخته شده است.

MC20 که برای تجهیز به پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی طراحی شده است، ۵۱ میلی‌متر از فراری F8 تریبوتو کشیده‌تر است و حدود ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد. پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپراسپرت مازراتی که با نام Nettuno شناخته می‌شود (در ایتالیایی به معنی نپتون)، به سیستم روغن‌کاری کارتل خشک و تکنولوژی پیش احتراق مجهز است که از فرمول یک گرفته شده است. این موتور توئین توربو ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ساخت ترمک این نیرو را به دیفرانسیل لغزش محدود عقب انتقال می‌دهد. سیستم کنترل الکترونیکی دیفرانسیل هم برای خودرو قابل سفارش خواهد بود.

این پیشرانه حداکثر نیروی خود را در گسترده وسیعی ارائه می‌کند و به لطف این ویژگی، در حالت رانندگی GT موتور در دور زیر ۴ هزار rpm کار می‌کند. در این محدوده، منحنی گشتاور پرقدرت نیز کشش خوبی را فراهم می‌کند. در حالت اسپرت اما پیشرانه در دنده‌های سنگین‌تر با اشتیاق به ردلاین ۸ هزار rpm می‌رسد و سیستم پیش احتراق هم پاسخگویی فوق‌العادهٔ پدال گاز و تطبیق‌پذیری زیادی در سراسر محدودهٔ دور موتور را فراهم می‌کند.

تحویل قدرت موتور به‌صورت خطی بوده و هرچه بیشتر آن‌را تحت‌فشار قرار دهید مصمم‌تر می‌شود. همچنین غرش پیشرانه هم بدون تقویت مصنوعی، به داخل کابین هجوم می‌آورد. سرعت افزایش دنده‌ها عالی است اما گیربکس دوکلاچهٔ خودرو همیشه با عملکرد فوق‌العادهٔ موتور هماهنگ نیست و گاهی معکوس‌های بیهوده‌ای می‌دهد. MC20 به لطف عملکرد عالی لانچ کنترل، ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به لطف قدرت بالای پیشرانه و همین‌طور سطح عظیمی از کشش، تا زمانی که عقربهٔ سرعت‌سنج به عدد سه‌رقمی (به مایل بر ساعت) نرسد، از شتاب خودرو کاسته نمی‌شود. حداکثر سرعت این سوپراسپرت ایتالیایی هم طبق اعلام مازراتی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

MC20 به زیبایی در پیچ‌ها می‌چرخد و ساختار فیبر کربنی و شاسی آن به‌خوبی با کمک‌فنرهای تطبیقی با بازوهای کنترلی در جلو و تعلیق چند اتصالی در عقب هماهنگ هستند. سواری خودرو نیز به شرطی که کمک‌فنرها در حالت نرم قرار گیرند، حتی برای استفاده‌های روزانه هم تقریباً خوب خواهد بود. فرمان که از نیروی کمکی الکتریکی بهره می‌برد، وزن سبکی دارد اما درعین‌حال سریع و دقیق است و این امکان را فراهم می‌کند تا راننده با اطمینان وارد پیچ‌ها شود. به همین دلیل MC20 خودرویی است که اکثر رانندگان می‌توانند بدون ترس و وحشت با آن رانندگی کنند.

البته کسانی که هیجان بیشتری می‌خواهند می‌توانند کنترل پایداری را خاموش کرده و عقب خودرو را منحرف کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های MC20 که به راننده اطمینان و اعتمادبه‌نفس می‌دهد، ترمزهای قدرتمند آن است که از دیسک‌های کربن سرامیکی ۱۵.۴ اینچی در جلو و ۱۴.۲ اینچی در عقب با کالیپرهای شش و چهار پیستونهٔ برمبو تشکیل شده است. البته ترمزها پیش از آنکه نهایت توان خود را ارائه کنند باید کمی گرم شوند اما وقتی این اتفاق رخ دهد، قدرت توقف نفس‌گیری را ارائه می‌کنند.

MC20 با قیمت حدودی ۲۱۳ هزار دلار، رقبای موتور وسط قدرتمندی را هدف قرار داده است اما مازراتی امیدوار است که فروش سالانهٔ این خودرو به ۱۵۰۰ دستگاه برسد. البته این رقم شامل هم این نسخهٔ جاده‌ای فعلی و هم نسخهٔ مسابقه‌ای آینده خواهد بود. تحویل سوپراسپرت مازراتی به خریداران در آمریکای شمالی اواخر امسال آغاز خواهد شد. به‌طورکلی، MC20 باعث شد بفهمیم چرا مازراتی زمانی که زیر سایهٔ فراری قرار داشت، با محدودیت ساخت سوپراسپرت مواجه بود اما حالا که این برند اصیل از بند اسب مارانلو آزاد شده، آماده است نشان دهد که چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

مشخصات فنی

Maserati MC20 2022

ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر
طول ۴,۶۶۸ میلی‌متر
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۱۳ هزار دلار
امتیاز ۹.۵ از ۱۰

 

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. سهند

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (553 ديدگاه)

    طراحیش بی نقص است. برای خود ماشین هم عیبی پیدا نکردم. رقیب بسیار خوبی برای فراری و لامبورگینی و… است ولی بسیار دیر آمد.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  2. Sina10

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1994 ديدگاه)

    خیلی زیباست .
    ایکاش تمام محصولات مازراتی اینجوری خوب بودن ، سریع ، زیبا ، جذاب
    این یکی واقعا عالیه
    من از طراحی عقبش مخصوصا خوشم اومد!!
    از هر جایی زیباست واقعا
    مخصوصا نمای بالا

    از سایت خوب پدال میخوام که بررسی تاریخی MC12 رو در قالب مطالب ابرخودرو های تکرار نشدنی بزارین
    ماشینی که میتونست خیلی بیشتر جلب توجه کنه ولی نشد
    این ماشین جدیدشون داره جبران میکنه
    چند وقته کلا بررسی کم میزارین ، این جور مطالب خیلی جذابن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  3. محمد امین

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1215 ديدگاه)

    واقعا خودرو زیبا و سریعی هست
    اما ،در مورد جمله ی اخر متن ، فکر می‌کنم برداشت بدی انجام شده ، وقتی فراری مزراتی mc12 رو ساخت ، حتی از انزو هم سریع تر بود ، و تونست توی مسابقات هم به قهرمانی برسه ، هیچ دلیلی نمیبینم که بشه گفت فراری محدودیتی برای مزراتی ایجاد کرده باشه، در اصل فرصت رو براشون ساختن

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. Amir Machine

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (965 ديدگاه)

      MC12 که همون انزو بود با پوسته مازراتی، اونو خیلی نمیشه به حساب مازراتی گذاشت
      تو دوران اتحاد مازراتی و فراری، هیچ سوپراسپرت مستقلی از مازراتی ندیدیم

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
    2. Sina10

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1994 ديدگاه)

      خب اتفاقا همون MC12 نمونه ای برای محدودیت فراریه
      MC12 در واقع یه انزو بود که سریعتر میرفت اما از دلایلی که این ماشین اندازه انزو رو خط تولید دوام نیاورد و اندازه اون مشهور نشد همین محدودیت فراری بود
      MC12 به اندازه ای از انزو سریعتر بود که تا مدتی حتی اونو محو و کم رنگ کرد ، اما انزو محصولی مهم برای فراری بود مخصوصا بخاطر اسمش اما سقف سرعت انزو بالاتر بود
      یه نکته دیگه که خودتون هم بهش اشاره کردین MC12 در واقع کمک فراری به مازراتی بود تا دوباره به مسابقات برگرده
      همینکه فراری با اون همه حساسیت نسبت به استفاده و تیونینگ ماشیناش توسط دیگران به مازراتی اجازه استفاده از شاسی و موتور انزو رو داد کمک بزرگی بود ، چندی پیش یه گروه لانچیا استراتوس رو بر اساس F-430 بازسازی کردن ، فکر کنم بررسیشو تو گرند تور همه دیده باشین اما فراری سریعا مخالفت کرد با استفاده از شاسی F-430
      پس فراری کمک بزرگی به مازراتی کرد
      اما همونطور که گفتم فراری احساس کرد انزو داره کم رنگ میشه ، پس پروژه ساخت نسخه جاده MC12 خیلی محدود شده بود ، البته برنامه اولیه‌شون هم همین بود که زیاد تولید نشه و بیشتر حالتی مثل نسخه جاده ای شده ی ماشین مسابقه باشه
      خوبه که به نسخه Versione Corse هم اشاره کنیم که کلا ۱۲ دونه ساختن ازش ، این ماشین تو Forza Horizon 4 هم حضور داره البته Hard to Find هست اونجا!!
      از افتخارات MC12 میتونم بگم که در اولین مسابقش در پیست ایمولا کلاس GT ، اول و دوم شد
      ماشین تاریخ ساز و بزرگی بود که متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفت…
      سایت خوب پدال اگه بتونه دوباره این ماشینو کامل یه بررسی تاریخی ازش بزاره خیلی خوب میشه ، چون متاسفانه این ماشین در تاریخ خودرو کمی نادیده گرفته شد

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. محمد امین

        ۱۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1215 ديدگاه)

        انصافا فراری به خیلی از تیم های ایتالیای کمک کرده ، هرچند ذکر همشون خیلی خیلی طولانی میشه
        اما بعضی هاش رو بخوام بگم …، هر ده باری که لانچیا قهرمان رالی شد ، از موتور فراری و شاسی توسعه یافته ی فراری و پلت فرم محصولاتی مثل دینو ۲۰۶ و ۳۰۸ استفاده میکرد
        خیلی از قهرمانی های الفارومیو در فورمول یک و مسابقات دهه ۳۰ و ۴۰ به خاطر استفاده از قطعات فنی فراری مثل پیشرانه و …. بود
        بازگشت دوباره ی مازراتی به مسابقات ، همونطور که گفتید توسط فراری انجام شد و همچنین ساخت قطعات فنی فورمول یک برای تیم مزراتی و همکاری در ساخت ماشین های لمانس و … همگی جزو کمک های فراری به مزراتی بوده
        ساخت شاهکار هایی مثل الفارومیو tz2 و خیلی از محصولات شاهکاره بیزارینی با همکاری فراری بود
        و هزاران مثال دیگه

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. Sina10

          ۱۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1994 ديدگاه)

          نمیدونم شاید جدیدا این چنین برنامه ای رودر پیش گرفتن که نسبت به پلتفرم ها و قطعاتشون حساسن
          چون دیگه از این نمونه همکاری ها کم میبینیم
          دلیلش شاید اینه که فراری میخواد محصولاتش توسط تیونر ها خراب نشه ، نمونش ۸۱۲ سوپرفست که توسط منصوری تیون شد که مشکل کم نداشت ، مخصوصا کابین عجیبش

          اما کمک هاشون به گروه های مسابقات و شرکت های معتبر تری مثل همین مازراتی و الفا زیادتر بوده
          از پیشرانه الفا جولیا کوادریفولیو که ادعا میشه کار خود الفاست اما به احتمال زیاد نیست و از فراریه، گرفته تا MC12 , موتور استفاده شده روی خانواده تروفئو مازراتی ، حتی شایعاتی از تشابه محصولات فراری با همین MC20 هم وجود داره ، گرن توریسمو MC استراداله هم موتورش از F-430 گرفته شده بود ، از این ماشین تو ایران فکر کنم چندتایی موحود هست ، حتما بررسیشو بخونین ، ولی خب فراری روی استفاده دیگران از ماشیناش کمی حساس ظاهر شده و کمی محدودیت ایجاد میکنه

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        2. HamiD

          ۱۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1705 ديدگاه)

          شاید اگه فراری نبود … هیچوقت لامبورگینی به فکر تولید سوپر کار نمیفتاد …
          شاید اگه فراری نبود … الان آلفا رومئو و مازراتی و … وجود نداشتند …
          شاید اگه فراری نبود … شلبی اینقدر محبوب نمیشد + مسابقات جذابیتی نداشت …

          پس باید بگیم …
          مرسی فراری!!!
          واقعا مرسی!!!

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
        3. akrh78

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          اینایی که گفتین نمیدونم دقیق مربوط به چه سالی هست ولی در نظر داشته باشین که انزو فراری ابتدای فعالیتش تیم مهندسی داشت (اسکودریا فراری) که با بقیه همکاری میکرد (مثل ویلیامز که گهگاه میشنویم تو ساخت فلان خودرو همکاری کرده)
          حدود ۱۰ ۱۵ سال بعد از اون بود که انزو فراری خودروسازی خودشو تاسیس کرد و فراری بوجود اومد و تا مدت ها هم که هنوز کوچیک بود همکاری هاش رو ادامه داد با مشتریان قبلی

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
  4. حیدر

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    واقعا خودروی زیبایی هست
    رنگ زرد هم خیلی بهش میاد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. Silent

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (298 ديدگاه)

    MC20 با قیمت حدودی ۲۱۳ هزار دلار، رقبای موتور وسط قدرتمندی را هدف قرار داده است :))

    کاش لیست اوون ۱۵۰۰ نفر هم بعدا بزارن توو نت. بجا این کارا رو سدان شون کار می کردن که بعد ۴ سال قیمتش نشه ارزون تر از KIA اپتیما سال.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۱
    1. _[TROFEO]_

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2071 ديدگاه)

      در درجه اول باید محصولی تولید بکنن که اعتبار مازراتی رو دوباره بالا ببره بعدش تو فکر برطرف کردن ایرادات محصولات فعلی باشن
      گریکالی هم اگه مثل mc20 ماشینی در حد رقباش باشه میتونه سود خوبی داشته باشه تا بتونن بقیه محصولات رو به روز رسانی کنن
      درمورد قیمت mc20 هم این دفعه قیمتش حساب شده و نزدیک رقبا هست ، چند تا مثال میزنم
      Mc20:213k
      Huracan evo rwd:208k
      ۹۱۱ turbo s:216k
      Audi r8 performance:180k
      ۵۷۰s:192k

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Sina10

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1994 ديدگاه)

        اینجوری پیش برن میشه اینده روشنی واسه مازراتی متصور بود
        مثلا گیبلی واقعا قیمت گذاری بدی داره ، بدترینشون هم گیبلی هیبریده
        ولی این MC20 به نظرمیرسه که خوب قیمت گذاری کردن
        البته اگه کوروت رو حساب نکنید!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. _[TROFEO]_

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2071 ديدگاه)

          این قیمت گذاری ها بخاطر این بوده که میخواستن ضرر ناشی از فروش کم رو جبران کنن
          به طور مثال قیمت پایه گیبلی تروفئو از ۱۱۰ هزار دلار شروع میشه
          کواتروپورته تروفئو ۱۴۰!
          لوانته تروفئو ۱۷۰!!!
          اما طبق چیزی که خوندم کریگالی قیمت پایش ۴۳ هزار دلار و گرن توریسمو ۹۰ هزار دلاره که این قیمت در کنار کیفیت و دوام خوب نتیجش میشه فروش خوب
          گریکالی هم ۱۶ اکتبر(۱۲ روز دیگه) معرفی میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  6. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    silent خان این افت قیمت در مدل های کارکرده ، به دلیل هزینه های بسیار بالای نگهداری مازراتی هست نه کیفیت پایین این اتوموبیل ها و در ضمن فروشندگان حرفه ای می دونن هر محصولی تووی این دنیا مشتری خودش رو داره . شما خودشو ناراحت نکن .

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  7. Mohammad

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (381 ديدگاه)

    شورولت کوروت z06 با ۹۰ هزار دلار اینو قورت میده

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3868 ديدگاه)

      موافقم منم باشم کوروتو ترجیح میدم اما این مدل شروعی دوباره برای مازراتیه که انصافا خوبم دراومده…

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    2. محمد امین

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1215 ديدگاه)

      حالا بزار z06 بیاد بعد راجب این مطالب صحبت کن

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
    3. Poria

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درسته ولی طراحی داخلی )کابین( کروت برعکس طراحی خارجی اش خیلی سطح پایین هستش ، و ماشین های ایتالیایی و اروپایی قابل مقایسه با امریکایی و ژاپنی و کره ایی نیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  8. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    کوروت شخصیت نداره . همه چیز خوردن و قورت دادن نیست . زندگی لمس نسیم است ، طراوت دارد .

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
    1. Aboalfazl demon

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (23 ديدگاه)

      کوروت شخصیت نداره ؟؟؟؟ بی خیال . این ماشین ۸ نسله داره ساخته میشه و هر نسل از نسل قبلی بهتر . نسل اول کوروت وقتی اومد که خیلی ها هنوز تاسیس نشده بودن

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    2. Silent

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (298 ديدگاه)

      😂😂😂 دیگه چی؟!!! موفق باشی

      Mc از روو تیراژش معلومه چقدر ماشینه! خود مدیراش هم می دونن زور بزنن ۱۵۰۰ تا بیشتر نمی شه ازش فروخت

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3868 ديدگاه)

      نمردیمو مازراتی فن هم دیدیم! کوروت شخصیت نداره ولی نزدیک ۷۰ساله از ۱۹۵۳تا الان بدون توقف تولید میشه و هنوز محبوبه و نسل جدیدیش خودروی برتر به انتخاب مجلات معتبر شده! آره شخصیت نداره! مازراتی شخصیت داره که بعد ۱۵سال هنوز تو فاز گرن توریسمو مونده و اوضاعش بشدت داغون شده،با دیدن نظرات امثال کسایی مثل شما آدم از این ماشین زده میشه!

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2369 ديدگاه)

        البته باید دقیق بود ۷۰ سال نیست ۶۹ ساله 😂

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    4. [email protected]!n

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1434 ديدگاه)

      من به شخصه از طرف تمام برندا و مردمی که ماشینای این برند والا مقام رو نمیخرن و باعث شدن آثار هنری دیار داوینچی فروششون به زور ۵۰۰ تا هم نرسه عذر میخوام.

      خدارو شکر که امثال شما هستن که بعد ۳۷ سال گرم و سرد روزگار چشیدن فهمیده مازراتی چیست و بقیه در گمراهی و ظلمات عمر خودشونو با خرید ماشینای بی شخصیت حروم می کنن. قطعا فقط مازراتی هست که خدای شخصیت و اصالت هست که از موتورای ۲۰ ساله پیش فراری استفاده می کرد اما خب شخصیت که به اصالت موتور نیست شخصیت به کلکسیون پلاستیک هست که ۳ برابر قیمت همرده های خودش فروخته شه. به تکنولوژی های ۱۰ سال عقب تر از رقباشه، اما خب مردم نمی فهمن میرن ماشینای دیگه میخرن.

      الحق که خدای شخصیت و اصالته، انشالا که ماشیناش رو هم فروشه بالای هزارتا هم ببینن و مردم هم از این حماقت دست بردارند.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Mc20

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        …چی بگم آخه وقتی می نویسی از موتورهای ۲۰ سال پیش فراری استفاده می کرده . نخست وزیر ایتالیا از ده ی ۸۰ میلادی کواتروپورته سوار می شه، ش آه ایران عاشق مازراتی بود، دنبال فورد ۲زاری نبود چون ش آه وانت سوار نمیشد. پسر گلم کمیت مهم نیست کیفیته که مهمه . شما خوشحال باش که فورد در سال ۲۰۲۰، ۴.۱۸۷ میلیون ماشین به مردم فروخته من خوش حالم که مازراتی
        دو سه هزار ماشین به ماشین بازا فروخته.اینه فرق ما. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2369 ديدگاه)

          مازراتی دیگه مرده ولی mc20 شروعی دوباره برای این خودروسازه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. HamiD

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1705 ديدگاه)

          کیفیت؟ چیزی که واقعا توی ماشین های مازراتی دیده نمیشه کیفیت هست!
          والا من مازراتی سوار نشدم اما یکی از دوستان میگفت سوار شده (اتفاقا طرفدار فراری هم بود!) و به گفته خودش اصلا خوب نبود کیفیت متریال توی خودرو … هزینه بالا نگهداری … افت قیمت شدید و …
          واقعا هیچ دلیلی واسه خرید محصولات گرون بی کیفیت ضعیف و از رده خارج حال حاضر مازراتی (بجز MC20) نمی بینم!
          باز خوبه به قول خودت فورد سالی ۴ میلیون ماشین میفروشه … اما اگه فراری نبود همین مازراتی تا الان وجود نداشت!
          اگه فورد بخواد همین الان صد تا شرکت مثل مازراتی رو میخره و میفروشه اما خب این شرکت ها بجز ضرر چیزی ندارن در حقیقت!

          بهتره که طراحی داخلی محصولات حال حاضر مازراتی رو با خودرو های ده سال پیش بنز (یا جهنم و ضرر کادیلاک اصلا!) مقایسه کنی!
          واقعا از زشت ترین طراحی های داخلی رو دارند …
          در کل مازراتی فن رو اعصابی هستی گلم!
          مازراتی هم در حال حاضر آنچنان محبوبیتی بین مردم نداره …
          یعنی کسی که مازراتی میخره ماشین بازه و کسی که مازراتی نمیخره چیزی از ماشین حالیش نیست؟! عجب!!!

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. [email protected]!n

          ۱۳ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1434 ديدگاه)

          بشین با شاه خوش باش ماشین باز

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  9. SF90 STRADALE

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3332 ديدگاه)

    جدایی فراری و مازراتی ناراحت کننده بود
    فراری برای مازراتی محدودیتی ایجاد نکرده بود
    اتفاقاً یکی از بهترین سوپر اسپرت های تاریخ مازراتی زیر نظر فراری متولد شد (MC12)

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  10. امیر

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    تا حالا انقدر مجذوب یه ماشین نشده بودم.
    شاهکار ، طراحی داخلی معرکه ، پرفورمنس خوب ، قدرت عالی ،
    ولی قیمت بدی داره خیلی می خواست گرون باشه ۱۰۰۰۰۰

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. _[TROFEO]_

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2071 ديدگاه)

      ۱۰۰ هزار تا برای این سگمنت خیلی پایینه این ماشین تقریبا هم قیمت رقباش هست البته امریکا بحثش جداست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    با احترام به طرفداران فراری ، زیر نظر و خیلی قبول ندارم . بلوک و سرسیلندر و از انزو به عاریت گرفتن . تمامی مراحل طراحی و توسعه و تکوین توسط خود بچه های شرکت انجام شده و به گفته ی آندره آ بارتولینی به رقم حیرت انگیز ۵۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد مسابقه ای رسیدن اون هم بدون تعویض یا تعمیر هیج قطعه ای که هیچ کس نرسیده . مستند شبکه motor1 موجوده . حجم موتور کمتر از انزو ۵۹۹۸ سی سی و توان خروجی کمتر ۶۳۰ اسب و زاویه ۶۵ درجه سیلندر ها و توزیع وزن ۵۹ عقب و ۴۱ جلو و . . .ولی به جاش در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بارتولینی با mc12 قهرمان شده و تاریخ خودشو ساخته . کمتر بودن همیشه به معنای بدتر بودن نیست خوصوصا زمانی که بیشتر داشتن رد شدن از تعادل باشه . اینه معجون مازراتی . روح کارلو شاد ، was a genius .

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  12. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    مازراتی ۱۹۱۴ تاسیس شده و اولین کوروت ۱۹۵۳ اومده بیرون .

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3868 ديدگاه)

      اینطوریه که شورولت هم ۱۹۰۷تاسیس شده! چیو با چی مقایسه می‌کنی!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Mc20

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        گفت زمانی که اولین کوروت اومده بیرون مازراتی نبوده اصلا.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3868 ديدگاه)

    برای شروع خوبه،ایرادی از ظاهرش نمیشه گرفت ولی یه جور احساس می‌کنی کهنه ست کابینش،قیمتشم خیلی گرونه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  14. AMG GT R

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (501 ديدگاه)

    بسیار زیباست حتی اگر نصف این قدرت باشه باز هم زیباییش قدری هست که قدرت کمش رو جبران کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. مهردادکمال

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (684 ديدگاه)

    یکم دیر نیست؟!!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    مازراتی نیز یک کسب و کار خانوادگی بود که با شور و اشتیاق خالص به خودروها و رانندگی شکل گرفته است. برادران مازراتی به نام های آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره، ارنستو و ماریو همگی به نوعی با خودرو و مسابقات اتومبیلرانی در ارتباط بوده و در دسامبر ۱۹۱۴ شرکت مازراتی را در شهر بولونیا، ایتالیا تاسیس کردند. پس از تاسیس شرکت ساخت انواع مختلف خودروهای مسابقه ای آغاز شد. در سال ۱۹۲۶ تیپو ۲۶ نخستین خودرو مازراتی بود. برادران مازراتی به خوبی نشان دادند که از دانش لازم برای ساخت خودروهای مسابقه ای برخوردار بوده زیرا نخستین محصول آنها موفق شد در مسابقه «تارگا فلوریو» به پیروزی دست یابد.خودروهای مازراتی به سرعت شاهد افزایش نیروی خود بوده و موتورهای ۴ سیلندر ابتدا با نمونه های ۶ و ۸ سیلندر تعویض شده و در نهایت موتور ۱۶ سیلندر که ترکیبی از دو موتور ۸ سیلندر که به صورت موازی نصب شده بودند، معرفی شد. مازراتی V4 در سال ۱۹۲۹ مجهز به موتور ۱۶ سیلندر بود و در سال ۱۹۳۱ نیز مازراتی ۸C 2500 آخرین خودرویی که آلفیری پیش از مرگ خود طراحی کرد تولید شدند. گفته می شود لوگو معروف نیزه سه شاخه مازراتی توسط ماریو شکل گرفته که به عنوان یک هنرمند در خانواده مازراتی شناخته می شد. وی برخلاف برادرانش به نقاشی می پرداخت.تا آن زمان، خودروهای مازراتی ارزش خود را به اثبات رسانده و در کنار شرکت هایی همچون مرسدس بنز نامی مطرح در مسابقات اتومبیلرانی محسوب می شدند. در سال ۱۹۳۹، مازراتی پیروز مسابقه ایندیاناپولیس ۵۰۰ شده و سال بعد نیز از عنوان خود دفاع کرد. با این وجود، به واسطه آغاز جنگ، فعالیت های مازراتی دچار اختلال و توقف شد. چشمگیرترین فعالیت مازراتی در آن دوران طرح تولید یک خودروی شهری V16 برای «بنیتو موسولینی» سریعتر از تولید نمونه ای برای «آدولف هیتلر» توسط پورشه بود.مازراتی که از رانندگان مطرحی مانند «خوان میگل فانجیو» بهره می برد موفق شد در سال ۱۹۵۷ با خودرو ۲۵۰F برنده مسابقات گرند پری آرژانتین شود. در سال بعد و به واسطه تصادف «گویدیتزولو»، مازراتی از شرکت در مسابقات اتومبیلرانی کناره گیری کرد، اما همچنان به تولید خودروهای مسابقه ای، موتورهای فرمول ۱ و مدل های اولیه برای مشتری های خود ادامه داد. از آن زمان بود که مازراتی توجه خود را به سوی تولید خودروهای خیابانی معطوف کرد.
    نخستین مدل از دامنه جدید فعالیت های این شرکت مازراتی ۳۵۰۰ کوپه بود که از بدنه آلومینیومی و شاسی مشابه با مازراتی ۵۰۰۰ سود می برد. طی دهه ۱۹۶۰، مدل های اندکی روانه بازار شدند که شامل ویگنال (۱۹۶۲)، میسترال کوپه (۱۹۶۳)، اسپایدر (۱۹۶۴) و گیبلی کوپه (۱۹۶۷) می شدند. همچنین در سال ۱۹۶۳ مازراتی کواتروپورته معرفی شد که نخستین خودرو سدان چهار در این شرکت بود.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. حسین

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (551 ديدگاه)

      از مدیرت خانوادگی بدم میاد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    مازراتی سفارشی ش ا ه ایران شصت ساله شد ، ش ا ه پارس چطور به جهان آمد ؟ آبتین جان این تیتر رو لطفا به فارسی سرچ کن نوشته چه کسانی طرفدار مازراتی بودن . من خودم براتوون نوشتم ولی پدال نچاپید . در ضمن سوفیا لورن هم طرفدار مازراتی بوده و هست .

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3868 ديدگاه)

      جناب چیو به چی ربط میدی! ما الان درمورد mc20 توی سال ۲۰۲۱حرف میزنیم نه اون! اون زمان تا دلت بخواد اون خدابیامرز بوگاتی و لامبو و بنز میاورد ایران…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Mc20

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        مازراتی فن ها رو به شما معرفی کردم از قدیم تا الان.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  18. یانکی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1506 ديدگاه)

    تو روزگاری که فیات کرایسلر باید منابع رو در جاهای درست هزینه کنن کلی سرمایه ناشی از فروش شاخهای آمریکا بدست امده رو حرام این آشغال کردن که خودشون هم توقه ندارن بیش از ۱۵۰۰ با نسخهای مسابقهای بفروشه.چه کاری بود وایپر سالخورده که فقط تو آمریکا با یه نسخه همین فروش رو داشت.انصافا نسل جدید وایپر با تکنولوژی جدید میومد دنیا رو از جا میکند.

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. حسین

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (551 ديدگاه)

      سوپر متعصب

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
    2. akrh78

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اگه خیلی دلسوزی بجا گریه کردن یه کاسه گدایی بگیر دستت دو قرون برا دوج و رم پول جمع کن

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  19. ارشیاsvj

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    اگه رقیباش اوراکان و f8 نبودن عالی بود ولی خب رقیباش اونا هستن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    سینا ی عزیزم با احترام شما داری قیمه ها رو می ریزی توو ماستا . گرن توریسمو با f430 و ۴۵۸ ایتالیا فقط در بلوک موتور و سرسیلندر ، مشترکه نه هیچ چیز دیگه ای . به خاطر پرهیز از اتلاف سرمایه و انرژی در طراحی مجدد بلوک و سرسیلندر ، طبق قرارداد مشترک با فراری که درصدی ، سهام دارش هم ، بوده اون دوره ، مازراتی از بهترین موتور ساز دنیا ، بلوک و سرسیلندر و به عاریت گرفت . غرور فراری و گذشته پر افتخار مازراتی اجازه نداد سطح این همکاری فنی بیشتر باشه . صدای گرن توریسمو به خاطر cross plane crank v8 و صدای ۴۵۸ ایتالیا به خاطر flat plane crank v8 از اساس باهم فرق دارن و همچنین زوایای سیلندر ها که هردو با تعصب به علم خودشون چسبیدن و در ضمن هیچ نقطه ی اشتراکی بین mc20 و ۲۹۹ gtb و دیگر فراری ها نیست ، دیگه ، چون نه ، غرور فراری اجازه می ده و نه مازراتی نیازی داره . به گفته ی بزرگی ، صدای موتور ۴.۷ لیتر مازراتی در ۲۵ سال گذشته زیباترین صدای موتور جهانه و روی شما جوری اثر میزاره که به اعتیاد بدل می شه . تووی یوتیوب فله ای ویدیو ریخته از ذوق مرگ شدن دیگران از صدای این موتور .

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. Sina10

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1994 ديدگاه)

      دوست عزیز من که نگفتم با ۴۵۸ شباهتی داره!!

      بلوک سیلندر و سرسیلندر جزء مهمی از موتور هستن
      اگه واقعا توانایی ساخت موتور رو داشت ، کل انجین گرن توریسمو MC استراداله رو خودش میساخت!!
      دوما این موتور بطور مشترک توسط فراری و مازراتی ساخته شد و روی گرن توریسمو MC استراداله قرار گرفت
      البته فکر کنم بهتر بود جور دیگه ای تایپ میکردم نظر قبلیمو چون کمی باعث سوء تفاهم شد ،بلوک این پیشرانه با F-430 شباهت داره نه کل موتور ، اما این موتور روی فراری ۴۸۳ اسب بخار داره و روی مازراتی ۴۴۴ اسب بخار ، موتور این ماشین دقیقا موتور F-430 نبود ولی همونطور که گفتم توسط فراری و مازراتی با هم توسعه داده شد
      نظر قبلی کمی باعث سوء تفاهم شد ، ببخشید!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. Mercedes-Benz

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    عجب چیزیه اصالت از طراحیش میبا ره وقتی میبینیش فقط مازراتی به ذهنت میاد از هر لحاظ بی نقص و تمام

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. Achtung

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (368 ديدگاه)

    الان این تنها مزیتش نسبت به پورشه ۹۱۱ توربو اس درشه با صداش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. Mf1

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تا چند روز پیش اکثر سهامدارن میگفتن طراحیش خوب نیست و خیلی گرونه کنده رنگ خودرو که عوض شد نظرها هم تغییر کرده
    شاید در حد mc12 نباشه ولی هم طراحی بی نقصی داره و هم قیمت مناسبی داره و از خیلی خودروهای امروزی که تولید میشه خیلی بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا