مازراتی

سلام مازراتی به آلفیری و لوانته، خداحافظی با گرن توریزمو کانورتیبل

ارائه برنامه پنج‌ساله گروه فیات کرایسلر، روز بزرگی را در تاریخ این گروه خودروسازی رقم زد. در این برنامه، آینده مازراتی نیز درنظر گرفته شده بود. برای مازراتی، دو مدل کوپه و کانورتیبل از آلفیری اسپرت، تولید لوانته شاسی‌بلند و پایان گرن توریزمو کانورتیبل، از جمله خبرهای مهم بود.

Maserati Alfieri Concept
Maserati Alfieri Concept
هواداران گرن توریزمو نمی‌توانند چندان نگران باشند، چرا که نسخه‌ای جدید از این خودرو در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. البته جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. همین‌طور، این احتمال می‌رود که گرن توریزمو به یک کوپه چهار در تغییر شکل دهد تا مکمّل بهتری برای کواتروپورته سدان باشد.

Maserati 2014 2018 five year plan
Maserati 2014 2018 five year plan
همچنین برای آینده پیشرانه‌های مازراتی نیز برنامه‌هایی درنظر گرفته شده است. موتورهای آینده مازراتی دارای قدرت بیشتر و با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه خواهند بود.

Maserati Kubang Levante Concept
Maserati Kubang Levante Concept
مدل‌های کنونی مازراتی، از جمله گیبلی و کواتروپورته ارتقا خواهند یافت. موتور V6 توربو با قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار به صورت استاندارد عرضه خواهد شد و یک موتور V6 توربوی ۴۵۰ اسب‌بخاری با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین هر دو مدل گیبلی و کواتروپورته یک آپشن موتور V8 با قدرت ۵۶۰ اسب‌بخار خواهند داشت که فقط با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک ارائه می‌شود. البته گزینه استفاده از موتور دیزلی برای گیبلی و کواتروپورته تغییری نخواهد کرد. بنابراین موتور دیزل ۳۴۰ اسب‌بخاری کواتروپورته با لوانته شاسی‌بلند مشترک خواهد بود. لوانته شاسی‌بلند که در سال ۲۰۱۵ به خط تولید وارد می‌شود، از همین پیشرانه‌ها استفاده خواهند کرد؛ با این تفاوت که استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ در تمام لوانته‌ها به صورت استاندارد خواهد بود.
مدل جدید کوپه اسپرت مازراتی، آلفیری، کاملاً از موتورهای دیزل و V8 صرف‌نظر خواهد کرد و پیشرانه‌اش بر اساس سه‌گانه‌ای از V6 خواهد بود. موتور پایه این مدل، قدرت ۴۱۰ اسب‌بخار خواهد داشت که نمونه‌های دارای قدرت ۴۵۰ و ۵۲۰ اسب‌بخار نیز در دسترس قرار خواهند گرفت. همچنین مدل پایه، تنها دارای سیستم دیفرانسیل عقب خواهد بود، در حالی که دو مدل بالاتر آلفیری منحصراً از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده خواهند کرد.
گرن توریزمو، در بازگشت خود در سال ۲۰۱۸ تنها در یک مدل عرضه خواهد شد: دیفرانسیل عقب با موتور V8 با قدرت ۵۶۰ اسب‌بخار.

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. gheysar

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    گرن توریسمو یه شاهکار زیبا ولی بی کاربرد.

    امیدوارم آلفیری بهتر از گرن توریسمو باشه.

    و آخه چرا می خواید شاسی بلند بزازید.چرا.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1694 ديدگاه)

      از معدود کمپانی هایی که همه مدلهاشو دوست دارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مصطفی فقط P1

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (296 ديدگاه)

      الآن این مدلارو یه۲-۳میلیارد یا بیشتر میارن تو ایران.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. مارال

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      جون میخاد همون تجربه ای را که پورشه با مدل کاین کرد، بکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. خاوری مزراتی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    امیدوارم آغازی باشه بر بازگشت شکوه از دست رفته پادشاه نیزه های سه سر…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود .

      پادشاه اگر پادشاه باشه ، نباید شکوهش هیچ وقت از بین بره . البته به قول

      خود شما .

      ((( رهرو آن نیست که گهی تند و گهی اهسته رود ، رهرو آنست که آهسته و

      پیوسته رود . )))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. خاوری مزراتی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1104 ديدگاه)

        میلادجان اقتصاد ادبیات نیست که شعروگل و بلبل باشه..رهرو و تندرو و… نداره..یهو دیدی اقتصاد اول تا بیستم جهان رو بحران مالی در برگرفت
        مزراتی که دیگه جای خود داره و یه شرکت کوچیک در یه صنعت بزرگه
        تازه خود مرسدس بنز و تویوتا و ..هم هرچند دهه یکبار دچار رکود میشن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. حامد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    خیلی دیره ۲۰۱۸

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sadegh

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2126 ديدگاه)

      حامد جان، اونا که مث ایران نیستن که هر آشغالی بزنن و مردم بخرن!!!

      باید طی یه برنامه ی حساب شده و دقیق و با زمان مشخص برن جلو تا اگه دیدن برنامشون اونجوری که پیشبینی شده جلو نمیره، فرصت داشته باشن اونو اصلاح کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسين

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        صادق جون جواباتو لایک

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. sadegh

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2126 ديدگاه)

          صفاتا قرقی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. حسين

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        البته صادق جان طولانی بودن زمان طراحی و تولید یه ماشن برای این نیست که اگه برنامه خوب پیش نرفت تصحیحش کنن. چون در ای صورت پروژه باید چند سال دیگه هم طول بکشه که هزینه هنگفتی برای کمپانی داره و میتونه حتی منجر به سقوط کمپانی در اثر همون یه اشتباه بشه!!! کار تحلیل و پیش بینی بازار و طراحی و ساخت و تکمیل یه ماشین قاعدتا حدود ۵ سال طول میکشه. مثل اینجا که نیست فقط بخوان چراغ ماشینو عوض کنن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. moein

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    به به
    خیلی هم عالی
    مطمئنم مازراتی به روزهای خوبش برمیگرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. زیگما

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    گروه فیات کراسیلر، تبریک میگم تا سال ۲۰۲۰ جزو ۵ خودروساز بزرگ دنیا خواهید بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. droidct

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    یه سوال خارخ از بحث،دوستان نظرتون در مورد es350 2010 چیه؟ارزش خرید داره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Zonda R

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1831 ديدگاه)

      @.F
      Droidct عزیز
      بستگی به میزان کارکرد و تمیزی ماشین داره
      ولی ماشین خوبیه و اگه ۱۰۰ هزارتا کارکرد داشته باشه حدود ۱۸۰ قیمتشه
      فقط یه نکته مراقب باش ۲۰۰۹ رو به جای ۲۰۱۰ بهت ندن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. droidct

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        ارادت Zonda R جان،مدل ۲۰۰۹ هم پاناروما داره؟تفاوت هاشون چیه؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Zonda R

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1831 ديدگاه)

          @.F
          دوستم
          از نظر ظاهر و موتور تفاوتی ندارن
          فقط تفاوت قیمتی دارن
          بارها شده از شما پول مدل ۲۰۱۰ رو میگیرن
          به شما ۲۰۰۹ میدن
          حدود ۳۰ ۴۰ تومن فرق قیمت دارن
          پس حتما با یکی تشریف ببر که سردربیاره
          از لاستیکای ماشینم میتونی بفهمی کیلومترشو چقدر عقب کشیدن
          ولی تو دست دوم ها لکسوس و تویوتا بهتریها هستن
          مستدام باشید

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. علی اقا

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (82 ديدگاه)

          سلام. میشه بفرمایید چطور کیلومتر ماشین رو عقب میکشن؟ و اینکه ترفندهاشون.برای کلاه گذاشتن سر خریدار چه؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. saied

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    یعنی بین اوروس و این خیلی رقابت سخت خواهد شد .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. saied

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    وای بر ما 🙂 ایتالیا از شاهکار خودش رضایت نداشته ولی ایران از پیکان خودش دست بر دار نیست !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. saied

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    مازراتی با این طرح هاش یه زنگ خطر واسه المانی ها خواهد شد ! حالا ببین کی گفتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود .

      سعید ازون حرفا بودااااا .

      نه مدلهای گرن توریزموش زنگ خطر بودن ، نه گیبلی و نه کواتروپورته .

      در اخر باید بگم زهی خیال باطل .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. قاقالی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (150 ديدگاه)

        درود آقا میلاد حرف دلم رو زدی ، ولی شخصا نمیدونم جرا هیچوقت از مازراتی خوشم نمیاد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Saied

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1265 ديدگاه)

        همه چیرو زمان نشان خواهد داد! نه که تعصب خشک و خالی جناب عالی میلاد جان!
        طراحی این ماشین خاصه! و ١٠٠٪ جواب خواهد داد.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6544 ديدگاه)

          درود .

          سعید باز زدی جاده خاکیا .

          اینده همه چیز را مشخص خواهد کرد .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. saied

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1265 ديدگاه)

          مازراتی یه ماشین خاصه نسبت به مرسدس ! این یه چیزیه که غیر قابل انکاره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6544 ديدگاه)

          درود . شما علت خاص بودنشو برام بگو .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  10. شاهین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3958 ديدگاه)

    از مدل الفیری خوشم اومد.تب شاسی بلند سازی همه ی کارخونه ها از ساب گرفته تا فراری رو دربر گرفته.امیدوارم که سیاست های فیات و کرایسلر جواب بده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. sadegh

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2126 ديدگاه)

    فیات شرکت خیلی بزرگیه، تا ۲۰۱۸-۲۰۲۰ دیگه بزرگتر و قوی تر هم میشه.

    امیدوارم برنامه هاش همونجوری که پیشبینی کرده، جلو برن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sadegh

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2126 ديدگاه)

      مازراتی آلفیری عجب رخی داره

      حقا که بهترین طراحی از آن ایتالیاس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. امید

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    نمای جلوی ماشین عالی و زیبا اما از طراحی پشتش خوشم نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مصطفی فقط P1

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    ۲۰۱۸؟!تا اون موقع کی مرده کی زندس!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. pouya

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به نظر من ایتالیایی ها خیلی باحالنولی اکثرا دارن شاسی بلند میزنن اون از لامبورگینی اون از آلفا رومءو و اینو از مازراتی.فقط خداکنه عشقم یعنی فراری این کارو نکنه.نه این که بد باشه ها نه اصلا بد نیست ولی از باحالیشون کم میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3958 ديدگاه)

      سلام پویا جان،توی خبرا اومده بود که فراری هم میخواد شاسی بلند بزنه!
      حتی چند تا رندر هم بیرون اومده بود از فراری شاسی بلند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. مهسا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    عزیزم کلا ماشینای سوپر اسپرت ایتالیایی همیشه زنگ خطر که چه عرض کنم یه سر وگردن از آلمانی ها یالاتر بودن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود .

      نمونش ؟؟؟؟

      تو چی بالاتر بودن ؟؟؟

      ارائه ی تکنولوژی . فروش . توی ارزش برند . تو چی ؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. sadegh

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2126 ديدگاه)

        میلاد جان، توی سوپر اسپرت دیگه قبول کن که ایتالیا بهتره، درسته الان لامبو تحت فولکس کار میکنه ولی موتورش رو ایتالیایی ها میسازن، بیشتر طراحیاش تحت نظر ایتالیاس، همون بوگاتی اول از ایتالیا بوده و بعد فولکس خریداری کرده، بعدشم توی آیرودینامیک فراری همیشه جرء بهترین ها بوده، در مورد فروش نمیشه توی این مورد بحث کرد، چون ماشینای سوپر اسپرت به دلیل گرون بودن، فروش محدودی دارن، ارزش برند هم که دیگه یه نگا به کمپانیاش بنداز.

        در مورد طراحی هم که دیگه همه عالم میدونن ایتالیا توی جهان اوله

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6544 ديدگاه)

          درود . حرف شما کاملا درسته . بر منکرش لعنت .

          حتی جایی خوندم که اولین پیست مسابقات اتومبیل رانی در

          ایتالیا بوده . ایتالیا مهد خودروهای سوپر اسپورته .

          ولی مقایسه و ارزش برند مازراتی با بنز فرق میکنه .

          مسلما بنز بالاتره . مازراتی زیر مجموعه هست که بنز

          نیست . درسته ؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. sadegh

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2126 ديدگاه)

          بله میلاد جان، کاملا درسته که مازراتی و بنز خیلی جاها قابل مقایسه نیستن ولی کلا میخواستم بگم صنعت خودرو سازی ایتالیا خیلی جاها از همه جلوتره، همین مازراتی اگه مثل آئودی بتونه توی تولیدات خودش استقلال بیشتری داشته باشه و توی کلاس های بیشتری ماشین تولید کنه، مطمئنن اون هم میتونه یه جورایی برای رقبای آلمانی خطر محسوب بشه، همینطور که یه روزی رقابت اصلی فقط بین بنز و BMW بوده ولی الان آئودی شده یکی از خطرناک ترین رقباشون، و همینطور که پورشه هم داره وارد میدون میشه (البته پورشه از همون اول هم توی رقابت بود ولی سری ماشیناش خیلی محدود بودن)

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  16. Ehsan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    این آلفیری چه جیگریه ، طرح چراغهاش خیلی برام آشناست از چی الهام گرفته ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      الهام که چه عرض کنم… تابلو کپی کرده از مدل مرسدس بنز کانسپت گرن توریزمو ویژن. و البته از لحاظ زیبائی به گرد پای بنز هم نمیرسه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3958 ديدگاه)

        مهدی جان اینطوری هم نیست که مازراتی رو به کپی کاری متهم کنیم.به هر حال باید قبول کنیم که توی طراحی ها هم محدودیت هایی وجود داره و باعث میشه که اندک تشابهاتی به وجود بیاد.
        البته بحث شرکت های چینی فرق میکنه ولی مازراتی…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ehsan

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1252 ديدگاه)

          با شاهین موافقم ، الان اکثر خودروسازها در مدل های جدید وکانسپت چراغهای مشابه هم دارند و جالبیش اینکه چراغ ها روز به روز داره کشیده تر میشه ( مثل یک خط )

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. sadegh

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2126 ديدگاه)

        مهدی جان، زیاد شبیه نیستن!!! شاید فقط یکمی قابشون به هم نزدیک باشه، وگرنه طرحای داخلش به کل فرق میکنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  17. Ehsan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    این آلفیری چه جیگریه ، طرح چراغهاش رو از چی الهام گرفته ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. مصطفی فقط P1

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    احسان مازراتی مث چینی ها نیست که کپی برداری کنه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. Un4given

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    نمیدونم این مازراتی چرا انقد با نقره ای حال میکنه !
    و اینکه به نسبت ماشینهاش قیمت بالایی دارن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. قاقالی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    بابا این کانسپته تا بیاد بیرون و عملیاتی بشه اونم تاسال ۲۰۱۸ اوووه…درمورد چراغهاش هم موافقم تابلوه که از مرسدس بنز کانسپت گرن توریزمو کپی کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. PEUGEOT

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ماشینای ایتالیایی خوبن ولی واقعا با آلمانی ها قابل قیاس نیستن
    ماشین آلمانی یه چیز دیگس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Un4given

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (236 ديدگاه)

      از نظر تکنولوژی صنعتی باهات موافقم، اما تو سری سوپر اسپرت فقط ایتالیاست که پرچمش بالاست .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. PEUGEOT

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1000 ديدگاه)

        بله منم قبول دارم سوپر اسپرت فقط ایتالیا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  22. مرتضی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    خداییش قشنگه امیدوارم ارزش برن مزراتی رو بهبود بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. h112

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    سلام به پدالی ها.من یه جایی خوندم که شاسی بلند لوانته رو, مازراتی به کمک کرایسلر و روی پلتفرم جیپ گرند چروکی طراحی کرده.و مازراتی یک موتور توربو دیزل ۳ لیتری و یک موتور ۸ سیلندر که فراری درست کرده رو برای این ماشین در نظر گرفته…
    آیا درسته؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. ESI

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (389 ديدگاه)

    گرن توریزمو یه چیز دیکست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. 4MATIC

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    مثل لامبور گینی URUSشده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. nima

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خییییییییییییلی بیریختو زشته…مخصوصا عقب ماشی خیلی بیریخت….همون گرن توریسمو به اون خوشگلیو کارایی بالا که از این بی ریخت بهتر بود دلیل نداشت همچین حرکت مسخره ای بزنن …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. مجتبی نقی فام

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وای ماشین اوف داره عجب چیزیه من که عاشقش شدم به عشقش درس میخونم تو دانشگاهی قبول بشم راستی قیمتش چنده؟؟؟ تورو خدا بگید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا