مازراتی

معرفی مازراتی گیبلی و کواتروپورته تروفئو با موتور ۵۸۰ اسبی فراری

مازراتی قصد دارد با به‌روزرسانی کامل سبد محصولاتش، اوضاع نابسامان خود را بهبود داده و به کاهش فروش پی‌درپی پایان دهد. بدین منظور، ماه گذشته نسخهٔ هیبریدی سدان گیبلی معرفی شد و حالا نسخهٔ پرفورمنس تروفئو برای این سدان میان سایز و همین‌طور سدان بزرگ‌تر کواتروپورته معرفی شده است. این دو مدل پرفورمنس که در صدر سدان‌های مازراتی قرار می‌گیرند، هردو به همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی لوانته تروفئو مجهز شده‌اند.

این موتور که در اینجا هم دقیقاً مثل لوانته ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، ساخت فراری بوده و در کارخانهٔ این شرکت در مارانلو تولید می‌شود. هرچند انتقال نیروی موتور در این سدان‌های پرفورمنس مثل لوانته توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد اما گیبلی و کواتروپورته تروفئو برخلاف لوانته که خودرویی چهارچرخ محرک است، صرفاً به‌صورت محرک عقب با یک دیفرانسیل لغزش محدود عرضه می‌شوند.

به لطف این ترکیب، کواتروپورته تروفئو ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که گیبلی به خاطر وزن سبک‌تر، دودهم ثانیه سریع‌تر بوده و برای این کار به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هردو مدل هم به ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا به سریع‌ترین سدان‌های مازراتی تبدیل شوند. گیبلی و کواتروپورته تروفئو به سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با کمک‌فنرهای تطبیقی اسکای‌هوک و آنتی‌رول بار مجهز هستند. در این مدل‌ها همچنین حالت رانندگی کورسا موجب تیزتر شدن پاسخ خودرو و بلندتر شدن صدای سیستم اگزوز می‌شود.

گیبلی و کواتروپورته تروفئو علاوه بر برخورداری از قدرت بیشتر، در ظاهر هم با جلوپنجره‌ای با میله‌های عمودی دوتایی و تریم فیبر کربنی، تریم قرمزرنگ در مجاری هوای جانبی و لوگوی مازراتی روی ستون C، دیفیوزر تهاجمی‌تر و چراغ‌های عقب بازنگری شدهٔ بومرنگ شکل با الهام از کوپهٔ ۳۲۰۰ GT و کانسپت آلفیری، از نسخه‌های معمولی متمایز شده‌اند. هردوی این سدان‌ها روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته‌اند درحالی‌که مازراتی روی کاپوت گیبلی تروفئو هم دو ورودی هوا برای خنک کردن بهتر موتور ایجاد کرده است.

تغییرات این نسخه‌های پرفورمنس به داخل آن‌ها هم کشیده شده و در اینجا شاهد دوخت Trofeo روی پشت‌سری‌ها به همراه ‌تریم فیبر کربنی و تودوزی چرم طبیعی با دوخت متضاد هستیم که به حال و هوای اسپرت کابین افزوده است؛ اما مهم‌ترین تغییر داخلی گیبلی و کواتروپورته تروفئو تجهیز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با نمایشگر لمسی بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی بجای نمونهٔ ۸.۴ اینچی قبلی است. این نمایشگر نه‌تنها بزرگ‌تر است بلکه وضوح بیشتر و گرافیک بهتری هم دارد. علاوه بر این، خریدارانِ این دو سدان پرفورمنس از سیستم رانندگی نیمه‌خودکار هم برخوردار خواهند بود.

اما این آخرین باری است که علاقه‌مندان می‌توانند مازراتی گیبلی یا کواتروپورته را با پیشرانهٔ فراری خریداری کنند زیرا مدیرعامل فراری «لوئیس کامیلری» قبلاً گفته است بعد از انقضای توافق فعلی بین مازراتی و فراری برای خرید موتور، این قرارداد تمدید نخواهد شد؛ بنابراین انتظار می‌رود آخرین مازراتی‌ها با پیشرانهٔ ساخت مارانلو در سال ۲۰۲۲ از خط تولید خارج شوند. گیبلی و کواتروپورته تروفئو در کارخانهٔ مازراتی در تورین ایتالیا تولید می‌شوند و قیمت و زمان عرضهٔ آن‌ها بعداً اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. net

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1300 ديدگاه)

    چرا طراحی بیرونی رو تغییر نداده و اگر از چراغ باریک جلو استفاده کرده بود و قوص اطراف شیشه دربها بروز بود و خط سفید اطراف شیشه دربها استفاده کرده بود قشنگتر میشد.این طراحی بیرونی ماشینهای مازراتی برای ده سال پیش زیبا بود ولی برای الان دیگه قدیمی شده

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۷
  2. آرمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    به نظرم بهترین طراحی برای نسل قبلی کواتروپورته بوده که تو ایران هم هست
    آدم می بینتش کیف میکنه هم اسپورته و هم لوکس و اشرافی حیف که داخلیش یکم زشته ولی بیرونش فوق العاده است

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳
  3. Moein

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (648 ديدگاه)

    مازراتی عشقه
    چه صدایی می‌خوان این دو تا ماشین تولید کنن 😍😍

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  4. Ho3ein

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    لعنتی اصلا طراحیش از مُد نمیفته یعنی هرچقدر ماشین لوکس و اسپرت بهترو جدیدتر از خودش جمع باشن تو جمع مثل الماس میدرخشه
    صداش هم که هنر ناب فراریه ❤
    پرستیژ هم که بالا
    فقط یکم مخارجش بالاس که اونم برای کسی که این ماشین رو با این قیمت میخره مبلغ ناچیزیه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
  5. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (888 ديدگاه)

    دلم برای گرن توریزمو تنگ شده😩😩😩

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  6. محمد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (87 ديدگاه)

    هیچ وقت نتونستم درک کنم چرا خودروهای مازراتی با پرستیژ و طراحی فوق العادشون و قیمت معقولشون نسبت به رقبا؛ چرا باید افت فروش پیدا کنند.واقعا حیف.به شخصه علاقه زیادی به سدان گیبلی دارم.واقعا وقتی پارک شدش رو کنار خیابون یا نمایشگاه مبیبنم عقل از سرم میره.امیدوارم همتون ؛تک تک شما دوستان به زودی به آرزوهاتون برسید.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
    1. فرشاد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ممنون بابت ارزو های خوبت
      ولی قیمتشون همچی معقولم نیستا

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  7. Malt hill

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (350 ديدگاه)

    چ ویدیو زیبایی

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
    1. Malt hill

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (350 ديدگاه)

      یه زمانیکه ir_luxecars خودرو هم بررسی می کرد (الان خبر ندارم)
      میگفتن نرمی کواتروپورته رو بنز s class هم نداره.
      کواتروپورته ای که بررسی می کردن نسل جدید بود و رنگ خاصی داشت.می گفت این موتور قوی تری داره نسبت به نسخه های معمولی موجود در کشور.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
      1. مانی

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2032 ديدگاه)

        دیده بودیم سواری اس کلاس رو با رلزرویس بسنجن
        اما اینکه بیان بگن مازراتی نرمتره عجیبه

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. Moein

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (648 ديدگاه)

          شرمنده دیگه از ماشین آمال و آرزوهای شما در برابرش تعریف شده
          تو رو خدا عفو کنید
          باشه بنز از همه نرمتر و متین تر🙄

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
  8. AMG///

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    مازراتی با چاشنی فراری چه شود🔱
    اگه تو ایتالیا بودم صد درصد اینارو می خریدم کل ایتالیا رو با آواز اگزوزش زنده میکردم🇮🇹

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  9. SF90 STRADALE

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2514 ديدگاه)

    خداحافظی با شکوه نیزه سه شاخ با اسب سرکش
    مازراتی ها در هر کلاسی که باشن انتخاب قلبی من هستن

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  10. مهدی اکرمی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (58 ديدگاه)

    کواتروپورته همینجوریش هم خوشگله، با این رنگ دیگه هوش از سر آدم میبره
    یه پوستر این رنگیشو باید چاپ کنم، از دیدنش انرژی میگیرم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. Mf1

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (197 ديدگاه)

      این طراحی مازراتی مال سال ۲۰۱۰ نه الان تعجه چطور به این طراحی میگین زیبا البته درست میگن هرچی مازراتی تولید کنه زیباست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  11. حمید

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    طراحی داخلیش مال ۱۰ سال پیش ، فقط دست دومش می ارزه چون افت وحشتناکی میکنه بعد ۳ سال

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
  12. (Saeed(peugeot

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    چقدر این خانواده مازراتی ، لعنتی دوست داشتنییییه …..علی الخصوص واسه ما ایرانی ها

    بعد از چند سال هنوزم این ماشین با ادم حرف میزنه …..

    فوق العاده و دوست داشتنی

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  13. Hadi

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (790 ديدگاه)

    بالاخره مازراتی به دستی به سر کواتروپورته و گیبلی کشید…
    موتور فراری روی سدان لوکس خانوادگی…
    یا خدا……

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  14. بی ریا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    غول خفته از خواب بیدار شد
    هنوزم کواتروپورته های قدیمی تو خیابونای تهران پراز جذابیته دیدنش

    موافقم ۸
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا