مازراتی

مازراتی MC20، سوپراسپرتی شش سیلندر با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت

قرار بود مازراتی جانشین معنوی سوپراسپرت MC12 را در ماه می امسال رونمایی کند اما شیوع ویروس کرونا موجب شد این اتفاق به تأخیر بیفتد. طبق برنامه‌ریزی جدید این شرکت، MC20 در رویداد بزرگی بنام MMXX رونمایی خواهد شد که در سپتامبر امسال در مودنا برگزار می‌شود. با توجه تصاویر جاسوسی رسمی این خودرو که اوایل سال جاری منتشر شدند، این سوپراسپرت موتور وسط می‌تواند طراحی رترو با چراغ‌های الهام گرفته از پورشه و دماغهٔ پایین و پهنی داشته باشد.

حال گرافیست‌های موتور وان دقیقاً همین مسیر را در پیش گرفته و رندری از MC20 را با ترکیبی از عناصر تهاجمی و ویژگی‌های رترو طراحی کرده‌اند. البته لازم‌ به ذکر است، تصاویر جاسوسی که توسط مازراتی منتشر شده‌اند می‌توانند نشان‌دهندهٔ یک نمونهٔ آزمایشی غیر اصلی و گمراه‌کننده باشند زیرا به نظر می‌رسد در این خودرو سعی شده شکل و اندازهٔ واقعی MC20 با پانل‌های بدنهٔ غیرواقعی پنهان گردد. بعلاوه، این تصاویر در شب گرفته شده‌اند که این هم بیشتر به اسرار سوپراسپرت مازراتی اضافه می‌کند. در همین حال، کارکنان موتور وان ایتالیا فرصت گفتگو با نمایندگان مازراتی را یافته‌اند و به آن‌ها اجازه داده شده تا از یک پروتوتایپ جدیدتر MC20 عکس بگیرند. به گفتهٔ آن‌ها، این خودرو بیشتر شبیه یک سوپراسپرت مدرن است تا این رندر رترو.

اما صرف‌نظر از طراحی، سوپراسپرت جدید مازراتی باید کاملاً توانمند باشد. طبق اطلاعات اولیه، MC20 به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو مجهز خواهد بود که توسط خود مازراتی توسعه یافته و می‌تواند بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. فعلاً هیچ‌کدام از این اطلاعات تأیید نشده‌اند اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که نیروی پیشرانهٔ شش سیلندر این خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند. همچنین گفته می‌شود ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی آن‌هم در برنامهٔ مازراتی هست.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. JOJO

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چرا ۹۱۱ هارو ریختن تو مازراتی ها 😐

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. من هم فرزند کسی هستم.یانکی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1061 ديدگاه)

      خدا وکیلی این خرجهای بدونه برگشت رو چه حسابی انجام میشه.اگر فیات کرایسلر قراره سوپر اسپرت جدید معرفی کنه حقه داج هستش که نسل جدید وایپر رو بده بیرون.شک نکنید این مازراتی جدید هم بیاد بیرون میشه یه سر خر مثل لوانته.بهترین کار برای پیشرفت کمپانی فروش شاخهای ضرر ده و بدونه مشتری ایتالیاییه.من نمیدونم به چی فکر میکنن وقتی تمام در آمد کمپانی از شاخهای آمریکاییه چرا هزینه رو جای اشتباه میکنن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Reza

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1313 ديدگاه)

      تلفیقی از نیسان GT-R و اسطوره تاریخ ۹۱۱

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (960 ديدگاه)

    عقب نیسان جی تی ار
    جلوی پورشه
    چه شود
    کرونا ادامه پیدا کنه بهتره 😔

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (554 ديدگاه)

      quarantine

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ممد ژانگولر

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (960 ديدگاه)

        👍🏻👏🙏

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. Hamidreza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (758 ديدگاه)

    این چیه خدایی
    خیلی زشته
    یکی میگفت طراحی این از بعضیا بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. PORSCHE

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (32 ديدگاه)

      حمیدرضای عزیز.توجه کن که تو متن اومده که احتمالا پنل های بدنه اش غیرواقعی ان.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamidreza

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (758 ديدگاه)

        خدا کنه اینطور باشه
        خدایی این در حد مازراتی های دیگ نیس

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Sina

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (708 ديدگاه)

    اون عکس آخر رو اول که دیدم فکر کردم ۹۱۱ بوده ولی مازراتی بود. باید روی جلوش کار کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Moein

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (648 ديدگاه)

    دوستان خوبه ذکر شده اینها همه حدس و گمان و تفکر اون طراح با توجه به پوشش های استتار شده است
    مطمئن باشید موقع رونمایی مازراتی همه رو شگفت زده می‌کنه چون غیر اینم ازش انتظار نمیده
    به امید روزهای پر فروغ برای همه نمایندگان ایتالیا مخصوصا آلفا و مازراتی🥰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. OMID

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    توی عکس ها شبیه ماشینایlmp2 به نظر میاد تا حدی
    ولی قدرتش کم نیست؟ واسه یه سوپر اسپورت توئین توربو جدید
    میتونستن یه موتور الکتریکی اضافه کنن که بهتر بشه
    تقریباً مطمئنم این v6 داخل ماشین همون v6 جیولیاس که یعنی ماله فراریه که خبر خوبیه (ولی نمیشه مطمئن بود)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Mohammad

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    چرا طراحیش ایجور شده؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    دیدین بعضی بازیگران میان تو سینما گل میکنند اما بعد از مدتی به هر دلیلی خبری اَزَشون نیست ، جریان مازراتی هم اینطوریه که بعد مرتها یه ماشین رونمایی میکنه ترند خبرهای رسانه‌ای دنیاست اما زمانی که باید نسل جدید بده بیرون تا عقب نیوفته از رقبا ، به خواب زمستونی میره و هر از گاهی یه همچین مسخره بازی‌هایی میکنه .

    یعنی باید گِل گرفت دره اتاق مدریت فیات و مازراتی را که عرضه استفاده از این برند مطرح جهانی را ندارند و حتماً باید به پیسی بخورند تا یه چینی یا هندی بیاد بخردش و یه حال اساسی بِهِش بده .
    به جزء آلمانیها ، تمام اروپائیها ترسو هستند در ارائه نسل جدید و ارتقاء ماشیناشون که اینقدر دست دست میکنند که دیگه تاب رقابت با دیگران را ندارند و آماده میشن برای واگذاری و فروش .

    وای که چند سال پیش وقتی مازراتی تازه اجازه واردات گرفته بود ، تو خیابون عباس‌آباد از بالا تا پائینش مازراتیها غرش میکردند و من در هِیرت صدا بودم که این صدا از کجا میاد یه دفعه میدیدی یه نمایشگاهی از دوتا چهارراه پائین‌تر داره گاز میده و صداش به ما میرسید ، این یکی قطع میشد ، یه نمایشگاهیه دیگه شروع میکرد ، کلاً یه مدت فیلمی بود خیابون عباس‌آباد ، اما من عاشق همون وقتها بودم یه دل خوش بود با بازاری مکاره که از کوچیکو بزرگ حال میکردن بماند اون زمان پورشه ۹۱۱ فول صفر حدود ۳۶۰ میلیون بود و یه مازراتی از بالای ۶۰۰شروع میشد تا ۹۰۰ .
    یعنی رنگ‌و‌بویی داده بود به ایران که یه مدت میگفتن اصلاً مازراتی نمیتونه جوابگو نیاز بازار ایران باشه و جالبه بدونید نمایندگی مازراتی در کل خاورمیانه دست یه ایرانیه که میگفتن اهل شیرازِ و آدم خوبیه و کاری به هیچ جریانی نداره و از تاجران قدیمه ، فامیلیش یادم نیست ولی تعریفش زیاد بود اون‌وقتها .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. علی"P.F"

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (209 ديدگاه)

    گرن توریسمو با گذشت سال ها از طراحیش از این خیلی جذاب تره :/

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Ali Keyhani

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (569 ديدگاه)

    به غیر از ۹۱۱ به نظرم به آلفا ۴c هم خیلی شبیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Hadi

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (799 ديدگاه)

    بالاخره مازراتی هم بعد چند سال میخواد یه مدل‌ جدید بزنه…
    اگه با همین مشخصات تولید بشه معرکه است…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. فرشاد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    از مطلب cls کسی سوئیچ کنه رو این تسمه تایم پاره میکنه
    فیات یه جوری افتضاحه هم خودش هم زیر مجموعه هاش انگار اخوندا ادارش میکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. حسین دهمرد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    اینکه همون آلفاست. خداکنه رندرها اشتباه باشه.
    دو قرونم روی دوج سرمایه گذاری کنین حیفه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. چواد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (48 ديدگاه)

      نمیدونی پس دوچ وایپر چیه…وگرنه نگاه هیچ ماشینی نمیکردی…فن هیچ برندی جز وایپر نمیشدی پسر جان

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. viper-p

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4 ديدگاه)

        فقط خودم میدونم چی میگی…👏

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  14. امین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    منکه فک نمیکنم با این طراحس تولید شه اگه این باشه خیلی خیلی افتضاحه حداقل امیدوار اون صدای بی نظیر مازراتی رو ازش نگیرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا