مازراتی

پرده‌برداری مزراتی از لوانته هیبرید ۳۳۰ اسب بخاری

الکتریکی سازی خودروها امری اجتناب‌ناپذیر بوده و حتی بزرگان صنعت هم تن به این کار داده‌اند. مزراتی جولای ۲۰۲۰ با معرفی گیبلی هیبریدی ملایم پای به این عرصه گذاشت و حالا نوبت به لوانته رسیده که همان تکنولوژی ۴۸ ولتی را دریافت کند. هم‌زمان با قوای محرکه هیبریدی ملایم یک تریم جدید GT نیز معرفی شده است.

اول بیایید نگاهی به مشخصات فنی لوانته هیبرید بیندازیم. در قلب این شاسی‌بلند الکتریکی شده پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی با تکنولوژی هیبریدی ملایم قرار گرفته است. همانگونه که در گیبلی دیده‌ایم این مجموعه قدرت ۳۳۰ اسب بخاری در دور ۵۷۵۰ و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری در دور ۲۲۵۰ تولید می‌کند. البته حداکثر گشتاور گیبلی در دور ۴ هزار پیشرانه حاصل می‌شد. مزراتی می‌گوید این پیشرانه گشتاور مشابه پیشرانه‌های دیزلی در دورهای پایین داشته و درعین‌حال نرمی یک پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی را ارائه می‌کند.

لوانته هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد. در مقابل گیبلی هیبریدی شتاب ۵.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعتی دارد هرچند دلیل شتاب کندتر لوانته به وزن بیشتر آن مربوط می‌شود. این خودرو ۲۰۹۰ کیلوگرم وزن دارد که این مربوط به نسخه استاندارد بوده و مدل هیبریدی سنگین‌تر هم خواهد بود.

خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی سود می‌برد. ایتالیایی‌ها می‌گویند این خودرو عملکرد مشابه مدل ۶ سیلندر را داشته و مصرف سوخت آن ۱۶ درصد کاهش یافته است. نکته مهم دیگر توزیع وزن ایده آل بین دو اکسل جلو و عقب است که به مدد نصب باتری در بخش پشتی حاصل شده است.

مزراتی لوانته هیبرید از رنگ بدنه آبی متالیک سه پوششه خاصی با نام آزورو آسترو سود می‌برد. به این موارد باید عناصر آبی روی ورودی‌های هوا، کالیپرهای ترمز و لوگوی روی ستون C را اضافه کرد. لوانته هیبرید از رینگ‌های ۲۱ اینچی و چراغ‌های جلوی اصلاح شده سود می‌برد. داخل کابین نیز نمایشگر مرکزی ۸.۴ اینچی و پشت آمپرهای ۷ اینچی خودنمایی می‌کنند.

پیش‌فروش این خودرو در اروپا شروع شده و اولین نمونه‌ها از ماه ژوئن به دست مشتریان خواهند رسید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. AMIR-REZA

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (333 ديدگاه)

    به نظرم این ماشین (حداقل داخلش) نیاز جدی به فیس لیفت داره.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۲
    1. مهدی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (97 ديدگاه)

      شاید به اندازه کابین آئودی زیبا نباشه ولی به بدی استون مارتین هم نیست :)) حس میکنم واقعا مزراتی سعی خودشو برای این ماشین کرده و طراحی ها خیلی معقوله

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۷
      1. مهدی موتور

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (974 ديدگاه)

        داخل استون مارتین زشته؟
        😑😑😑

        موافقم ۴
        مخالفم ۳
        1. Audi s8

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (188 ديدگاه)

          زشت که نمیشه گفت ولی یخورده من احساس می کنم قدیمیه و می تونه بهتر از این باشه

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
    2. Reza

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1742 ديدگاه)

      اتفاقاً طراحی خارجیش به شدت نیاز به فیس لیفت داره

      موافقم ۶
      مخالفم ۲۳
      1. mohsen.g

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (149 ديدگاه)

        موافقم.. مخصوصا اون مه شکنهای قدیمی

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  2. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (85 ديدگاه)

    استارت مازراتی برای برقی سازی محصولاتش

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  3. زیزیگولو

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    خیلی عالیه این ماشین ….. مازراتی لوانته طوری طراحی شده که در کنار عملکرد خاصو فوق العادش تو هم تو شهر و هم تو جاده قابلیتای آفرودی هم داره ولی مثل شاسی بلند بنتلی بنتگایا خیلی بعیده که مالکای مازراتی لوانته با این شاسی بلند گرونقیمتو زیبا بزنن تو دل کوهستان ولی با این وجود این ماشین تموم قابلیتای آفرودی رو تو خودش داره

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  4. HamiD

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    جذاب نیست … حداقل به جذابیت آلفا رومئو نیست …

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۷
  5. بردیا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دلمون به این خوش بود 🙁 اینم رفت تو برقیا .

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. mahan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    به نظرم طراح های مازراتی وقتی به پشتش رسیدن خسته شدن.جلو رو خیلی خوب طراحی کردن هم اصالت جلوپنجره و چراغ های کشیده رو داره و هم واقعا زیبا و وحشی هست.ولی اصلا نمی تونم خودمو راضی کنم که پشتش برای مازراتی خوبه!انگار می خواستن سروتهش رو هم بیارن یهو پولشون تموم شده.از پشت شبیه یک ماشین مهربونه ولی جلو خشنه پارادوکس داره و قدیمی میزنه شاید چراغش قابل قبول باشه ولی مابقی باید بهتر طراحی میشد این طوری انگار یک کراس اور از فولکس واگنه!داخلش هم باید بهتر طراحی بشه.دریچه کولر جلوش منو یاد وراکروز میندازه😂😂😂😂.این ماشین باید هم المان لوکس و هم اسپرت رو با هم داشته باشه ولی هر دو کمرنگه!

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۷
  7. عارف

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چهار سیلندر شدن این تیپ از ماشینها اصلا خوش آیند نیست ( نظر شخصی) . اگه میخواد موتر الکتریکی روش بزاره باید به کمک موتر شش سیلندر بیاد نه چهار سیلندر

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  8. BenzSLR

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    رو مازاراتی گرد مرده پاشیدن؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
  9. R@m!n

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    تا زمانی که این آلمانی های پدرسوخته تو این کلاس هستن فکر کردن به مازراتی هم خنده داره، خییییییییییلی عقبه مازراتی.

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  10. Regra loaded

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (94 ديدگاه)

    پشتش شبیه ماشین چینی هاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
  11. حسین دهمرد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    آخه مگه بقیه ی لوکس سازا واسه قدرت بیشتر موتور ۶ سیلندر و ۸ سیلندر میزارن؟ ماشین لوکس چهار سیلندر؟ حالا هرچی ام میخواد قدرت داشته باشه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا