مازراتی

مقایسه مزراتی MC20 و MC12، تقابل سنت و مدرنیته

مزراتی از MC20 که اولین سوپر اسپورت کاملش در بیش از یک دهه اخیر است رونمایی کرد. این خودرو حدود ۱۴ سال پس از MC12 نمادین معرفی شده و بسیاری از افراد MC20 را در واقع جانشین معنوی همین خودرو می‌دانند؛ اما آیا واقعاً MC20 جانشین کامل MC12 است؟ آیا این خودرو می‌تواند جای خالی سوپرکار نمادین مزراتی را پر کند؟ با یکدیگر این مطلب را خواهیم فهمید.

  • طراحی ظاهری

از نظر طراحی این دو خودرو کاملاً متفاوت هستند زیرا MC12 جاده‌ای در واقع نسخه‌ای برگرفته از مدل مسابقه‌ای بود درحالی‌که MC20 از همان ابتدا به عنوان محصولی اسپورت و جاده‌ای توسعه یافته است.

MC12 به‌طور ویژه‌ای گیرا به نظر نمی‌رسد اما ظاهری مشابه پروتوتایپ های مسابقه‌ای داشته و همین استایل در مدل‌های مسابقه‌ای GT1 آن دوران مشهود بوده است. این خودرو از دماغه کم ارتفاع و نازکی سود می‌برد که توسط گلگیرهای پهن جلو احاطه شده است. پروفایل کلی خودرو نیز با ورودی‌های بزرگ در گلگیرهای عقب توصیف می‌شود. خط کمر خودرو نیز از بالای قوس‌های چرخ جلو و عقب خودنمایی می‌کند. بخش عقب این خودرو دارای محفظه پیشرانه است که به‌طور احساس‌برانگیزی طولانی بوده و درست همانند پروتوتایپ های مسابقه‌ای آن زمان است. به این مجموعه باید یک بال خاص را نیز اضافه کنیم.

خود این بال دارای طراحی‌ای نسبتاً غیرعادی است. بجای آنکه این بال همانند اکثر خودروهای پرفورمنس قرار گیرد به بالای پهنای خودرو بسط یافته است. در نمای عقب نیز خیلی استایل خودروهای جاده‌ای استاندارد را نمی‌بینیم. این بخش دارای سه چراغ کوچک در هر طرف بوده و بخش پایینی هم در تسلط دیفیوزری بزرگ و خروجی‌های اگزوز است.

در کل MC12 کاملاً شبیه یک خودروی مسابقه‌ای است که برای ترددهای جاده‌ای مهیا گشته است.

اما داستان MC20 کاملاً فرق می‌کند. این خودرو اکثراً برای کاربری‌های جاده‌ای طراحی شده و به اندازه پدر معنوی خود رادیکال نیست. در واقع این خودرو در مقایسه با اکثر رقبا محدود شده به نظر می‌رسد. MC20 هم دارای دماغه‌ای کم ارتفاع و نازک بوده و چراغ‌های جلو هم در کناره‌ها نصب شده‌اند. البته پروفایل این خودرو شبیه MC12 نیست. بله قطعاً همان سقف کانوپی مانند وجود دارد اما دیگر خبری از ورودی‌های هوای بزرگ در گلگیرهای عقب نیست و بخش عقب خودرو به‌طور قابل‌توجهی کوتاه شده است.

نمای عقب نیز ساده‌تر بوده و خبری از بال و دیفیوزر بزرگ نیست. چراغ‌های عقب نیز کاملاً ما را به یاد محصولات مزراتی می‌اندازد. MC20 مدرن‌تر و لوکس‌تر از MC12 به نظر می‌رسد و خب اهداف این دو خودرو نیز متفاوت است.

MC20 همچنین کوتاه‌تر از سوپرکار ۱۲ سیلندر مزراتی بوده و پهنای آن نیز کمتر است. البته ارتفاع MC12 اندکی کمتر از پسر مدرن خود است.

  • کابین

در کابین نیز داستان مشابهی برقرار است که دلیل اصلی آن به اختلاف سن ۱۶ ساله دو خودرو مربوط می‌شود. طی این سال‌ها تکنولوژی کاملاً پیشرفت کرده و متریال بکار رفته نیز بهبود یافته است. از طرفی سلیقه مشتریان هم تغییر کرده و خودروسازان نیز به همان نسبت طراحی کابین محصولات خود را ارتقا داده‌اند.

به همین خاطر MC20 کابینی مدرن‌تر و راحت‌تر از MC12 دارد. این خودرو همچنین از تکنولوژی مدرن و سیستم اطلاعات سرگرمی سطح بالایی سود می‌برد و به این مجموعه باید تجهیزات دستیار راننده و ایمنی را افزود.

اما کابین MC12 کاملاً ساده به نظر می‌رسد. قطعاً روی برخی بخش‌ها همچون داشبورد و صندلی‌ها روکش چرم دیده می‌شود اما خبری از تکنولوژی‌های مدرن و صفحات دیجیتال نیست. این موضوع ضرورتاً بد نیست چرا که برای افرادی که طراحی برگرفته از مسابقه را می‌پسندند بسیار خوب می‌باشد.

  • قوای محرکه

MC20 و MC12 جانوران کاملاً متفاوتی هستند. MC12 از همان معماری فراری انزو استفاده کرده و پیشرانه را نیز مارانللویی ها ساخته‌اند. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی این خودرو از نظر ابعاد و پیکربندی کاملاً سنتی عمل کرده است. این پیشرانه قدرت احساس‌برانگیز ۶۲۱ اسب بخاری دارد.

در مقابل باید گفت MC20 از مونوکوک کربن برگرفته از آلفارومئو ۴C سبک‌تر و کوچک‌تر استفاده کرده است. مزراتی برای سوپرکار خود از پیشرانه‌ای مدرن و کوچک‌تر استفاده کرده است.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی MC20 توسط مزراتی تولید شده اما احتمالاً بر پایه طراحی پیشرانه محصولات آلفارومئو و فراری شکل گرفته است. این پیشرانه از تکنولوژی‌های فرمول ۱ همچون سیستم روغن‌کاری خشک، محفظه احتراق دوگانه و شمع‌های دوم سود برده است. این نیروگاه هم قدرت ۶۳۰ اسبی دارد.

بنابراین علیرغم استفاده از پیشرانه‌ای کوچک‌تر MC20 قدرت بیشتری دارد. به مدد استفاده از طراحی توئین توربو این پیشرانه گشتاور بیشتری را نسبت به پیشرانه MC12 تولید می‌کند.

  • پرفورمنس

علیرغم اینکه اختلاف قدرت این دو سوپرکار خیلی زیاد نیست اما MC20 تقریباً یک ثانیه سریع‌تر از پدر خود است و این به خاطر وزن کمتر نیست چراکه در این بخش نیز اختلاف زیادی وجود ندارد. MC20 به خاطر تکنولوژی مدرن‌تر و سیستم الکترونیکی خود سریع‌تر ظاهر می‌شود.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت MC20 برابر با ۲.۹ ثانیه بوده درحالی‌که MC12 شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای دارد. البته برخی افراد شتاب ۳.۷ ثانیه‌ای را نیز با MC12 ثبت کرده‌اند اما هنوز تست‌های واقعی MC20 منتشر نشده است.

در بحث شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز باید به زمان ۹.۹ ثانیه‌ای MC12 اشاره کنیم که ۱.۱ ثانیه بیشتر از MC20 می‌باشد.

اما در بحث حداکثر سرعت این MC12 است که با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت گوی سبقت را از MC20 با سقف سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رباید.

  • میزان تولید

مزراتی MC12 خودرویی بسیار منحصربه‌فرد بوده است. این خودرو که فقط به خاطر هماهنگی با قوانین مسابقات قهرمانی جی تی فیا توسعه یافته بود سقف تولید ۵۰ دستگاهی داشته است. مزراتی همچنین ۱۲ دستگاه از مدل Versione Corse را تولید کرد. این در حالی است که از فراری انزو تعداد ۴۰۰ دستگاه تولید شد و بنابراین MC12 یکی از کمیاب‌ترین مزراتی های تاریخ است.

ایتالیایی‌ها فعلاً به سقف تولید MC20 اشاره نکرده‌اند اما فکر نمی‌کنیم این خودرو خاص‌تر از MC12 باشد. MC20 به منظور هماهنگی با قوانین موتور اسپورت تولید نشده و بنابراین خط تولید کامل و پرتیراژتری خواهد داشت. شاید حتی مزراتی بخواهد از MC20 برای رقابت با محصولاتی همچون فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان استفاده کند خودروهایی که سقف تولید فراتر از ۲ هزار دستگاه در سال دارند.

  • قیمت‌گذاری

MC20 به خاطر سقف تولید بالاتر بسیار ارزان‌تر از MC12 خواهد بود. انتظار می‌رود بهای این خودرو در آمریکا از حدود ۲۱۰ هزار دلار شروع شود درحالی‌که MC12 در سال ۲۰۰۴ قیمت ۷۷۰ هزار دلاری داشته است. اگر تورم سال ۲۰۰۴ تاکنون را حساب کنیم قیمت کنونی این سوپرکار نمادین حدود ۱ میلیون دلار خواهد بود.

  • نسخه مسابقه‌ای

مزراتی اعلام کرده نسخه مسابقه‌ای MC20 نیز تولید خواهد شد و بنابراین از این نظر بین دو خودرو اشتراک وجه وجود دارد. البته این تشابه خیلی هم زیاد نیست. درحالی‌که MC12 جاده‌ای برای هماهنگی با قوانین مسابقات GT ساخته شده بود، MC20 اساساً برای استفاده جاده‌ای توسعه یافته است.

MC12 همچنین لحظه‌ای خاص در تاریخ مسابقات مزراتی بوده و توانسته این برند را پس از ۳۷ سال به موتور اسپورت بازگرداند.

  • الکتریکی سازی

MC12 زمانی عرضه شد که الکتریکی سازی به اندازه امروز اهمیت نداشت بنابراین استفاده از نیروگاه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در آن عملی معمول بوده است؛ اما MC20 اگرچه در دوران پیشرانه‌های درون‌سوز معرفی شده اما مزراتی گفته نسخه تمام الکتریکی آن نیز در دستور کار قرار دارد. مزراتی می‌خواهد به آینده قدم بگذارد و MC20 یکی از اولین محصولات این برند با قوای محرکه الکتریکی خواهد بود.

  • نتیجه‌گیری

با توجه به تفاسیر فوق می‌توان گفت MC20 جایگزین کامل MC12 نیست اما قطعاً MC20 ارزش پرچم‌داری مزراتی را دارد. این روزها طراحی MC12 مدرن با پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی، کابینی مسابقه‌ای و تمرکز روی پیست سخت است؛ و این کار برای برندی که به شدت خواهان افزایش فروش خود است ناممکن جلوه می‌کند.

مزراتی نیازمند یک سوپر اسپورت پرچم‌دار، مدرن، لوکس و راحت می‌باشد و این دقیقاً همان چیزی است که باعث تمایز MC20 از MC12 می‌شود. شاید MC20 به اندازه MC12 حالت نمادینی پیدا نکند اما به خاطر تولید بیشتر، قیمت کمتر و توانایی رقابت با سوپرکارهای پایه فراری، لامبورگینی و مک لارن محبوبیت بیشتری خواهد داشت. MC20 درست به اندازه MC12 مهم است اما در بخشی متفاوت!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
topspeed

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    mc20 زیباتر مدرن تر کاربردی تر با عملکرد بهتر و دوست داشتنی تره

    موافقم 53
    مخالفم 9
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      چقدر اصالت دیده میشه

      موافقم 33
      مخالفم 3
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        این ماشین اصالت توش موج میزنه قشنگ ، موقعی که این ماشین رو با mc12 و گرن توریسمو مقایسه کردم به چند تا شباهت عجیب رسیدم:
        چراغ عقب و جلو قشششنگ کپی مازراتی چرن توریسمو هست البته با تغییر نسبت ها
        گلگیر های عقب و جلو شبیه mc12 هست
        دریچه های کاپوت که شبیه mc12 هست
        خروجی های اگزوز که شبیه مدل mc گرن توریسمو هست
        بالا اومدن جلوی ماشین که تو محصولات الان مازراتی دیده میشه
        بیرون زدگی سپر عقب که شبیه سپر گرن توریسمو هست
        شیشه های جانبی که یکم شبیه گرن توریسمو هست
        چراغ راهنمای جانبی که کپیه گرن توریسمو هست
        حالت تقریبا شش ضلعی جلوپنجره که الان تو همه محصولات مازراتی دیده میشه
        ورودی هوای کنار جلوپنجره که شبیه به گرن توریسمو مدل 2012 هستش
        .
        .
        مواردی که عجیب بود:
        استفاده طرح لانه زنبوری به جای میله های افقی در جلوپنجره
        نداشتن ورودی هوای سه تایی در نمای جانبی
        استفاده از موتور v6 به جای v8
        نداشتن ساعت معروف مازراتی
        نداشتن اسپویلر

        موافقم 22
        مخالفم 10
        1. M.A.S

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (815 ديدگاه)

          ای کاش 12 سیلندر بود
          با تنفس طبیعی

          موافقم 21
          مخالفم 1
        2. سهند

          ۳ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (662 ديدگاه)

          این ماشین ( mc20) واقعا زیبا است بخصوص چراغ های عقبش!
          در متن گفته برای رقابت با فراری و لامبو و مکلارن ساخته شده پس پورشه ۹۱۱ توربو s را چرا ننوشتند؟!
          مازراتی mc20 از فراری f8 زیباتر است چون چراغ های جلوی f8 کمی بی روح است و به زیبایی 488 نیست. ولی هیچ احتمال نمیدم تو درگ به پای توربو s برسد چون پورشه ۹۱۱ توربو اس در درگ ۴۰۰ متر بهترین است ولی صدایش زیاد جذاب نیست امیدوارم صدای mc20 جذابتر باشد
          تا قبل از معرفی mc20 فکر میکردم مازراتی دیگه در حال ورشکست است و دورانش تمام شده ولی اثبات کرد که اینطور نیست و دوباره داره به دوران اوجش میرسه
          به نظرتان mc20 بهتره یا توربو s ؟

          موافقم 5
          مخالفم 5
        3. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۳ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          سهند توربو اس چهارچرخ محرکه ولی این محور عقب پس توربو اس تو درگ و mc20 احتمال میره تو پیست بهتر از توربو اس باشه

          موافقم 7
          مخالفم 3
      2. Infinite

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (452 ديدگاه)

        ام‌سی20 خودروی زیبایی هست اما حس می‌کنم این ماشین از جنبه طراحی بیشتر شبیه به یک خودروی 2013-2014 هست تا 2020 گه البته چراغ‌های جلو خودرو هم تا حدودی شبیه به شورولت کوروت نسل قبل هست.
        در کل این ماشین به شخصه در من هیجانی ایجاد نکرد.

        موافقم 9
        مخالفم 13
      3. علی

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اصالت شناسنامه و نشانه پیشرفت جهانی
        یک برند و صنعت در همه عرصه هاست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      اما فکر میکنم mc12 خیلی خیلی بهتر هست .

      مسلماً mc20 نوآوری داره اما mc12 روح داره ، وجود داره ، انگاری با آدم حرف میزنه و میگه من یه مازراتیه اصیلم .

      اگر جای آقای مانی خوشبین بودم (( البته که نیستم )) که اُعجوبه‌های مجموعه‌اَش را به شدت با سلیقه و ناب میبینم ، در کنار مرسدس SLR مکلارن ها که در ردیف کلکسیونی قرار داده ، از MC12 هم میخریدم میچسبوندم چِفتِشون تا این مجموعه عطرش بیشتر هم بشه .

      موافقم 23
      مخالفم 6
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        من که از هردو خوشم میاد ولی mc20 موجی از اصالته که همین باعث شده من mc20 رو بیشتر دوست داشته باشم

        موافقم 8
        مخالفم 6
      2. Hadi

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این mc20 جدید عجیب بی نقص و جذابه…
        واقعاً جانشین لایقی برای mc12 اسطوره‌ای هستش…?

        موافقم 10
        مخالفم 5
  2. Moein

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (893 ديدگاه)

    امیدوارم mc20 درخشان ظاهر بشه و سرآغازی باشه برای بازگشت پر قدرت مازراتی به اوج

    موافقم 18
    مخالفم 3
  3. Amin_sto

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    من هنوز تو حال و هوای لامبورگینی اوراکان sto هستم از دیدن عکساش خسته نمیشم باید به لامبورگینی تبریک گفت

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      مسئله ای نیست منم تا چند هفته بعد از معرفی mc20 بقیه ماشین ها به نظرم لگن میرسیدن!!!!

      موافقم 10
      مخالفم 12
  4. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    اییییول بالاخره ??
    واقعا از آقا شاهین و دست اندر کاران پدال تشکر میکنم

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      شما باید خیلی خوشحال باشی چون عکس پروفایلتون اینه

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. ارشیاsvj

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1749 ديدگاه)

        اصلا دیوونه ام سی۲۰ هستش .
        دهنش ک.ف کرد انقد گفت این مطلب رو ترجمه کنید.
        به امید روزی که خود پدال همچین ماشین هایی رو تست کنه…

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          خخخخخخخخ دیوونه نیستم روانیه نه mc20 ، بلکه کلا مازراتی هستم
          البته بگم من فن متعصب نیستم خدایی همه برند هارو دوست دارم همشون خوبن

          موافقم 12
          مخالفم 6
        2. مازیار

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          اصلا ذوق زدگی توی کلماتش فریادکش هست?

          موافقم 10
          مخالفم 0
        3. مازیار

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          و به امید روزی که هم ایشون و همه عزیزان به خواسته های دلشون برسن

          موافقم 8
          مخالفم 0
        4. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          مازیار

          ممنون از شما انشالله شما هم به خواستتون برسید

          موافقم 6
          مخالفم 3
        5. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          منم دیوونه بنزم
          مخصوصا SLS
          لامصب خیلی خفنه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          ولی مازراتی من وقتی اسمش میاد آدم جدی میشه یه اسم با اصالتیه مازراتی

          موافقم 6
          مخالفم 0
        7. ارشیاSVJ

          ۳ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (307 ديدگاه)

          هر چه قدر از زیبایی این ماشین (mc20) بگم کم گفتم

          موافقم 5
          مخالفم 0
  5. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    نظر منم دقیقا همینه که واقعا با یک هدف تولید نشدن و کاربرد های مختلفی دارن اما با این وجود یک سری تشابهاتی بین این دو ماشین دیده میشه از جمله ورودی هوای روی کاپوت که شبیه هم هستند اما با یکم تفاوت ، گلگیر های عقب و جلو که اونم تو هردو ماشین شبیهن ، دماغه روبه پایین و جلوپنجره کوچک .

    از نظر پرفورمنس هم همونطور که تو متن اشاره شد بهبود پیدا کرده یعنی علاوه بر اینکه ماشینی برای جاده هست ، از نظر پرفورمنس هم از mc12 بهتره که این نشونه گامی به سمت جلو هست

    درکل میشه گفت mc20 تقریبا از هرنظر از mc12 بهتره اما تمرکز اون روی جاده هست

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. VIPER

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      اینم مثه اینکه نسخه تمام جارو برقی داره در آینده.
      ?️?️?️

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        اره داره من یجا خوندم هایبرید هم داره حالا نمیدونم درسته یا نه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. Mehdi

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    Mc20 طراحی ساده و مینیمالیستی داره و به نظرم بوی آینده میده و در آینده، طراحیش بیشتر به چشم خواهد آمد

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. SF90 STRADALE

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    وقتی به گذشته نگاه می کنم دلم میگیره
    دوتا اسطوره (انزو و MC12) با V12 های تنفس طبیعی
    با صدایی رُعب آور و گوش خراش که همه نگاه ها میرفت سمتشون
    یادش بخیر چه زود گذشت …. ??

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      نگران نباش لامبو رو داریم…

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      البته راست میگی صدای های گوش خراش دیگه الان نیستن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    امیدوارم روزی برسه که وقتی اسم از هایپرکار و سوپرکار میاد مازراتی تو ذهن همه بیاد

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. M.A.S

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (815 ديدگاه)

      ای کاش هرگز برقیش نیاد
      به سر مازراتی بزنه 12 سیلندرشو بده بیرون

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        جاروبرقیش که میاد جه بخوای چه نخوای ولی v12 رو نمیدونم

        موافقم 8
        مخالفم 0
      2. OMID

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        انجین دوزاده سیلندر جا نمیشه توش
        حداکثر شاید هشت سیلندر جا بشه داخلش

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          یه مدل v12 بده خوبه نه mc20 رو روش v12 بزارن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  9. Mf1

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    واقعا هیچی جای mc12 افسانه ایی نمیگیره

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      احتمالا در اینده مدل های مسابقه ای تر هم بده

      موافقم 5
      مخالفم 0
  10. حمید

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    انزو ، مونالیزای دنیای خودرو بود ، دیگه تکرار نمیشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. Mahdi

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    MC20 فوق العادست این موجود مازراتی رو بلند میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  12. Ferrari Fxx K Evo

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    این ماشین بی نظیره به امید روز های اوج مازراتی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    هردوتاشون عالین……
    اصالت یعنی این……
    ولی به قول جرمی کلارکسون : من عقل صحیح ژرمن رو به اون وحشی گری ایتالیایی ترجیع میدم (یعنی 911 turbo S)

    موافقم 3
    مخالفم 8
  14. Reza ar

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    زیبایی در اوج سادگی!!!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  15. OMID

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    Mc12 خالص تره واسه رانندگی (میشه گفت همون انزو هست )
    خیلی خوشگل هم هست لامصب تک تک اجزاش سرعت رو تدائی می‌کنه
    فکر نکنم دیگه هایپر کار های این سبکی ببینیم مثل همین mc12 یا مثلاً clk gtr
    البته mc12 هایپر کار هست و این که mc20 توی شتاب ازش بهتر ظاهر میشه پیشرفت ماشین ها نسبت به قیمتشون رو نشون میده
    MC20 واسه روندن قطعا بهتره ولی احتمالا روندن mc12 هیجان و لذت و ترس‌ بیشتری داشته باشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      منظورم از این سبکی تخت و خوابیده هست (نمونه دیگش 911gt1 strabenversion)
      مثل موشک …

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        اره واقعا عاشق این سبک ماشین ها هستم که انقدر پایینن گلگیرشون برجستگی داره مثل mc12-clk gtr-enzo-zonda r

        البته ماشین های این سبکی پشتشون نسبت به ماشین های الان کشیده تره و پایین تر هم هست

        موافقم 4
        مخالفم 0
  16. net

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3130 ديدگاه)

    دریچه کولرش که مثل دریچه کولر پراید هست خیلی بد هست

    موافقم 1
    مخالفم 3
  17. RezaRs

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    هردو خیلی زیبان

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza2002

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      این قدیمیه چقد شبیه به انزوعه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        نه اتفاقا شبیه نیستن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza2002

          ۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          تا حدی شبیهن که حس میکنم فارغ از نمای جلو و عقب از قطعات یکسانی با انزو استفاده کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    مزراتی هیچوقت طراحی داخلی خوبی نداشت

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      •________•
      الان گرن توریسمو زشته؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. Mad.z.Max

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    عشق میکنم با این مااااازراتی (وجدانن نگین مزراتی) ام سی تووِنی، کلا مارزاتی خوبه..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. سورنا

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    کاش این انگل زاده ها زودتر واردش کنن بتونیم تو ایران ببینیمش ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. مهرداد كمال

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    قطعا mc12 چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا