مازراتی

MC20، نام سوپراسپرت موتور وسط جدید مازراتی

مازراتی نام MC20 را برای سوپراسپرت موتور وسط جدید خود اعلام کرده است اما متأسفانه این شرکت تا ماه می امسال این سوپراسپرت را رونمایی نمی‌کند. مازراتی فعلاً جزئیات زیادی از این خودرو اعلام نکرده و صرفاً از آن به‌عنوان «تکامل طبیعی» MC12 یاد کرده است. MC12 سوپراسپرت تولید محدودی بود که بر اساس فراری انزو ساخته شده و در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. در سینهٔ این خودرو همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 انزو قرار گرفته بود و تنها ۵۰ دستگاه نمونهٔ جاده‌ای از آن تولید شد.

سازندهٔ ایتالیایی اما هم‌زمان با اعلام نام MC20، تصاویری را هم از این خودرو با پوشش‌های استتاری منتشر کرده که سوپراسپرتی کم‌ارتفاع با دریچه‌ای در میان کاپوت را نشان می‌دهند. در پروفیل جانبی MC20 ورودی‌های هوای بزرگی به چشم می‌خورد که موتور وسط بودن آن‌را اثبات می‌کند درحالی‌که در عقب خودرو نیز گلگیرهای عریض و چهار چراغ دایره‌ای جلب‌توجه می‌کند. بااین‌حال به نظر می‌رسد برای پوشاندن ظاهر واقعی MC20، پانل‌های تقلبی زیادی روی بدنهٔ آن گذاشته شده باشد و بنابراین ممکن است این تصاویر نمای نادرستی از ظاهر واقعی سوپراسپرت مازراتی را نشان بدهند.

مازراتی بجای اینکه مثل قبل از پیشرانه‌های فراری استفاده کند، برای MC20 در حال توسعهٔ یک پیشرانهٔ V6 جدید است درحالی‌که ظاهراً ساخت نسخه‌ای تمام الکتریکی از این سوپراسپرت هم در برنامهٔ این شرکت وجود دارد که بعداً راهی بازار خواهد شد. همچنین برنامه‌های محصولات مازراتی نشان می‌دهد که ممکن است نسخهٔ کابریولت MC20 نیز در سال ۲۰۲۱ به بازار آید.

مازراتی قصد دارد طی سال‌های آینده الکتریکی‌سازی را به‌طورجدی دنبال کند. به همین دلیل این شرکت هم‌اکنون در حال توسعهٔ قوای محرکهٔ تمام الکتریکی خود است و قصد دارد برای تمام محصولات خود نسخهٔ الکتریکی ارائه کند. اولین قدم در این مسیر اواخر سال جاری برداشته می‌شود یعنی زمانی که قرار است نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی سدان گیبلی معرفی شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. AMANTE

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (369 ديدگاه)

    یادم نمیاد کجا خوندم،
    حدس هایی که درباره سوپراسپرت جدید مازراتی گفته بودن، که سوپراسپرت مازراتی قراره براساس Ferrari F8 Tributo باشه و فقط ظاهر جدیدی داشته باشه.
    ( مثل همون MC12 که براساس Ferrari Enzo بود.)
    و موتور هم مال فراری هست. همون موتوری که الان روی Alfa Romeo Giulia هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یانکی

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      ای لعنت به کسایی که تو فیات کرایسلر این تصمیمات رو میگیرن.میان وایپر نازنین رو حذف میکنن هیچ توجهی به نسل جدید خودروهای شاخهای آمریکایی نمیکنن اونوقت تمام هزینها برای دو برند ضرر ده و کم فروش ایتالییه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. علیرضا

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    کاش گمرک باز بود و این مدلهای جدید وارد میشد . خسته شدیم از بس ماشین تکراری دیدیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ارش

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    به به عالی 😍 عاشق سوپر اسپرتهای مزراتی هستم خیلی خاص و زیبا طراحی میشن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Abbas.Lambo

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (769 ديدگاه)

    مازراتی برای احیای مجدد و سر زبون افتادن به یه همچین چیزی احتیاج داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. فريد

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اصالت طراحیش کو اونوقت؟
    بیشتر شبیه پورشه شده جلوش تا این حد که معلومه عقبشم شبیه نیسان gtr!!!
    مازراتی نمیخواد درست بشه فک کنم؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Khosrow

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1728 ديدگاه)

    Mc 12 انقدر خوب و خوف بود که کار رو برای این سخت کرده بود! / از رو این عکس ها شاید بشه حدس زد که به ترسناکیه اون نیست / ابعاد هم کوچکتر به نظرمیاد / باید دید ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا