متفرقه

آمارهای رسمی فروش سپتامبر و رونق فروش خودرو در اروپا

روزهای خوب ماشین‌فروشی
پس از انتشار آمارهای رسمی از میزان فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا و رونق این بازار، از اروپا نیز خبر می‌رسد وضعیت خوب است و خودروسازان به طرز شگفت‌انگیزی توانسته اند اهداف خود را در زمینه فروش محقق سازند.

European car sales
European car sales
برمبنای این آمار، فروش ۴بازار اصلی و بزرگ اتحادیه اروپا یعنی آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در ماه سپتامبر روبه‌بهبود بوده و در عین‌حال ثبت‌نام‌های جدید همچنان رو‌به‌افزایش است. برمبنای آمارهای موسسه حمل‌و‌نقل آلمان (KBA) خودروسازان در ماه سپتامبر در آلمان که بزرگترین بازار اتحادیه‌اروپا است وضعیت روبه‌رشدی داشته اند و با ۴.۸% رشد در مقایسه با همین ماه در سال گذشته میلادی، توانسته‌اند در ماه سپتامبر ۲۷۲۴۷۹ دستگاه خودرو بفروشند.

European car sales
European car sales
در فرانسه این رشد بیشتر بوده و خودروسازان با نرخی معادل ۹.۱درصد توانسته‌اند تعداد ۱۶۴۷۷۴دستگاه خودرو بفروشند. آمار ۹ماهه فروش خودرو در فرانسه نیز از یک رشد۶.۳ درصدی حکایت میکند. این رشد به معنی فروش بیش از ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو در بازار فرانسه است.

European car sales
European car sales
وزارت حمل‌و‌نقل ایتالیا هم از رشد فروش ۱۷درصدی در بازارخودروی ایتالیا خبر داده و اعلام کرده ۱۳۰۰۷۱ دستگاه از انواع خودروی سواری و تجاری در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ در ایتالیا به‌فروش رسیده است.
در اسپانیا دیگر بازار بزرگ اتحادیه اروپا نیز رشد فروش خودرو چشمگیر بوده است. موسسه تولیدکنندگان خودرو اسپانیا یا آنفاک (Anfac) گزارش داده در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ در اسپانیا ۶۹۸۲۶ دستگاه خودرو به فروش رسیده که این میزان حکایت از رشد ۲۳ درصدی بازار خودروی اسپانیا دارد. ثبت‌نام خودرو در این کشور نیز با ۲۲درصد رشد در ماه سپتامبر به ۷۸۳۸۹۲ دستگاه از ابتدای سال رسیده‌است. این موسسه یکی از دلایل گسترش فروش خودرو در اسپانیا را طرح دولت مبنی بر حمایت از مصرف‌کنندگان از طریق اعطای وام‌های کم‌بهره می داند. دولت اسپانیا در دوسال گذشته این طرح را پیگیری نموده و حال برای هفتمین بار با تزریق۲۲۵ میلیون یورو این طرح را تمدید کرده است. جالبتر اینکه چنین طرحی در بازار ایالات‌متحده امریکا نیز جواب داده و به گفته کارشناسان یکی از عمده‌ترین دلایل رونق بازار خودرو آمریکا، تسهیلات مناسبی است که دولت برای خریداران در نظر می‌گیرد.

European car sales
European car sales
آمارهای رسمی نشان ‌می‌دهد رشد فروش خودرو در مجموع ۹ماهه در اروپا با رشد مناسبی همراه بوده است. مثلا برای بازار آلمان این رشد معادل ۵.۵درصد بوده و موجب شده تا در نه‌ماهه امسال بیش از ۲میلیون و ۴۰۷ هزار دستگاه خودرو در آلمان به‌فروش رسد. در فرانسه نیز در همین‌مدت با ۶.۳درصد رشد، بیش از یک‌میلیون‌و‌۴۲۱هزار دستگاه خودرو به‌فروش رسیده است. برای ایتالیا این آمار بهتر بوده و بازار خودروی این کشور در ۹ماهه اخیر شاهد۱۵درصد رشد و فروش بیش از ۱میلیون‌و۱۶۹هزار دستگاه خودرو بوده است.

European car sales
European car sales
با گذشت زمان و دور از شدن از فضای رکود اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۸، بازارهای جهانی حرکت خود به سمت یک دوره رونق را آغاز نموده‌اند و در این میان بازار فروش خودروهای نو یکی از مهمترین دلایل برای اثبات وجود رونق و رشد در اقتصاد جهانی است. علیرغم همه تردیدها اما چشم‌انداز مثبتی در انتظار صنعت خودرو است و هریک از برندها تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از این بازار روبه‌رشد را به‌دست آورند.

European car sales
European car sales
منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یاد اون روزا میفتم که تلویزیون همش از بحران افتصادی اروپا میگفت و به اصطلاح کارشناساشون از نابودی تمدن و اقتصاد غرب میگفتن،با احیای مجدد اقتصاد در اروپا و آمریکا(بخوانید به اصلاح کفار) و افول اقتصادهایی مثل چین و روسیه که اینقدر ایران روش حساب میکرد حالا مشخصه که چه قدر غرب دچار فروپاشی و نابودی شد،میگن چیزی که تو رو نکشه قوی ترت میکنه غرب نابود که نشد هیچ بلکه الان با تجربه عظیمی که از بحران اقتصادی به دست آورده و اصلاحات اقتصادی فوق العاده بسیار قوی تر و سر پا تر از همیشس حالا اونایی که پنج شش سال پیش از نابودی کامل غرب میگفتن کجان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      و تو با رشد نسبی فروش اتومبیل در بعضی کشور ها کشف کردی که هیچ بحرانی وجود نداره و اونا دروغ گفتند! با توجه به اینکه استنادشون به آمار خود اروپایی و امریکایی های کافر هستش( میدونم با کلمه کافر خیلی حال میکنید جدیدنا)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    جالب چند روز پیش میگفتن میخوان نرخ بهره تو امریکا افزایش بدن میدونین این نرخ الان چقذه معادل0.1درصد یعنی نیم درصدم مردم بهره نمیدن اما تو ایران به اسم 24 درصد وام میدن ولی موقع بازپرداخت اندازه خود وام ازت بهره میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یک دوستدار خودرو

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش این نرخ بهره 0.1 درصد که شما میفرمایید، در واقع نرخیه که بانک مرکزی آمریکا به سایر بانکها وام میده و با نرخی که بانک ها به مردم وام میدن متفاوته. ضمنا تو ایران نرخ 24 درصد در واقع نرخ اسمی بهره وام بانکی است و نرخ واقعی بعضا تا 30-35 درصد هم برای افراد تموم میشه (البته بدبختانه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Archi khan

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    پس معززی که درباره شکست اروپا و طرح ریاضت اقتصادی شون میگفت الان ما منتظر سخنان شون هستیم !!
    راستش من شخصا تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی رانمیدونم …
    کسی میتونه تفاوتش راتوضیح بده ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    وقتی ماشین با کیفیت و مد روز تولید کنی، فروش هم بالا میره و مشتری هم راضی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. afshin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا فروششون بالا نره ؟ به مشتری احترام نمیذارن ؟ ماشین بی کیفیت میزنن ؟ واسه جون مشتریاشون ارزش قائل نیستن ؟ یا جیب مردمو خالی میکنن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا