متفرقه

ناآشنایی 60 درصد راننده‌های آمریکایی با خودروهای الکتریکی

یک نظرسنجی که تازه انجام‌ شده پیشنهاد می‌کند ما هنوز راه زیادی برای آموزش عموم در رابطه با خودروهای پلاگین در پیش داریم. مطابق نتایج حاصل از Altman Vilandrie & Company 60 درصد راننده‌های آمریکایی می‌گویند که با خودروهای الکتریکی آشنا نبوده و ۸۰ درصد آن‌ها هرگز رانندگی این خودروها را بر عهده نداشته‌اند.

Mercedes-Benz S500 plug-in hybrid
زمانی که از رانندگان درباره‌ی دلایل عدم انتخاب خودروهای الکتریکی پرسیده شده،۸۵ درصد آن‌ها گفته‌اند که فقدان جایگاه‌های شارژ دلیل این امر است. از دیگر دلایل می‌توان به هزینه‌های بالا (۸۳ درصد) و عدم قطعیت درباره‌ی مدت‌زمان شارژ (۷۴ درصد) اشاره کرد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که فکر محدوده‌ی حرکتی یک نگرانی وسیع است. این امر برای ۸۷ درصد افرادی که بیش از ۳ ساعت در حال رانندگی هستند یک مشکل بوده و ۷۲ درصد افرادی که زیر یک ساعت در روز رانندگی می‌کنند نیز درباره‌ی محدوده‌ی حرکتی نگران هستند.

tesla supercharger
علیرغم این اعداد منفی، اگر دیگر جنبه‌ها را در نظر بگیرید آینده‌ی خودروهای الکتریکی خیلی هم بد به نظر نمی‌رسد. از میان ۲۵۰۰ راننده‌ای که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند تنها ۳ درصد آن‌ها در حال حاضر مالک خودرویی الکتریکی هستند اگرچه که ۱۰ درصد افراد گفته‌اند برنامه‌ای برای خرید خودروی الکتریکی در آینده دارند؛ و ۶۰ درصد راننده‌هایی که گفته‌اند خودرویی الکتریکی را تجربه کرده‌اند از این تجربه لذت برده و تنها ۸ درصد از تجربه‌ی خود لذت نبرده‌اند. این گروه استراتژیست اشاره می‌کند که بهای ۳۵ هزار دلاری این بهای جادویی است که به گسترش خرید و استفاده از خودروهای الکتریکی کمک می‌کند.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-15
مدیر ارشد موسسه‌ی انجام دهنده‌ی این نظرسنجی می‌گوید:

قیمت خودرو یک مسئله اساسی است و تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که مدل‌های قابل‌ابتیاع‌تر می‌توانند درک خریداران از خودروهای الکتریکی را تغییر دهند. خودروهای الکتریکی و خودران آینده‌ی حمل‌ونقل شخصی هستند اما خودروسازها باید از هیجان مصرف‌کننده‌ها در رابطه با خودروهای الکتریکی کنونی اطمینان حاصل کنند و این موضوع فراتر از مزیت‌های زیست‌محیطی مشهود است.

در نهایت این نظرسنجی خاطرنشان می‌سازد که راننده‌های مسن‌تر از ۶۵ سال به احتمال زیاد خودروهای الکتریکی ساخت فورد یا فولکس‌واگن را انتخاب می‌کنند درحالی‌که خریداران جوان‌تر بیشتر جذب مرسدس و تسلا می‌شوند.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ان شا الله قیمت ها بیاد پایین مردم هم کم کم آشنا میشن.
    فعلا ماشین های برقی گرونن. طبیعیه قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه با این ماشین ها آشنایی نداشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ?ReventОn

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      بردار گشتاوری میدونید چیه؟؟؟ آیا میدونید گیربکس ماشینا الکترونیکی چجوریه؟اصن گیربکس دارن?درس ماشین دو رو پاس کنین میفهمین دهنم این ترم صاف شد از بس سخته،
      ولی راجبه گیربکس اینجور ماشینا باید بگم که اصلا این ماشینا الکتریکی گیربکس ندارن،و مولفه گشتاور سرعت موتور توسط جریان الکتریکی و شار عبوری کمو زیاد میشه،دقیقا کار گیربکس،که یه جار گشتاور زیاد سرعت کم،دنده سنگین یه جام گشتاور کم سرعت زیاد، دنده سبک،اینکه ماشبن های الکتریکی دارن به این سرعت پیشرفت میکنن دلیلش اینکه برا پیشرفت اونها نیاز به تجهیزات مکانیکی نیس،همه چی علمه فرموله،مثلا بشر برای ساخت خودرویی که بتونه زیر 3 ثانیه 100 تا رو پر کنه 120 سال طول کشید که بوگاتی ساخته شد،علم مکانیک،ولی برای الکتریکی کمتر از 10 سال،آینه علم برق?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    چنان میگه ناشنایی مردم امریکا
    انگاری مردم ما 100 ساله دارن استفاده میکنن
    اصن من خودم 3تا ماشین برقی داشتم تا حالا
    اولیش فقط عقبو جلو میشد 2تا دکمه بیشتر نداشت
    دومیش کنترل از راه دور بود ولی مصرف باتریش خیلی بود 12 سال پیش روزی 1000تومن باتری میخریدم براش
    سومیش هم برقی بود هم خودران باتری مینداختم سرش روشنش میکردم خودش میرفت
    از اون به بعد هم سنم رفت بالا دیگه نشد از ماشینای برقی استفاده کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ???
      یادش بخیر.
      دقیقا میدونم منظورت چه ماشین هایی هست.
      چه عشقی میکردیم.
      چه دورانی بود.

      خیلی جالب گفتی. دمت گرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        البته تکنولوژی ماشین بادی اون زمون رو نباید نادیده گرفت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ?ReventОn

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    این داستان گیربکس ها رو به همه بگین،دیدم خیلیا نمیدونن همش گیر میدن به ایلان ماسکو تسلا که ماشیناش دندشون تک سرعتس
    از طرفی طراحیو ساخت ماشین الکریکی خیلی آسونه،چون کلش برقه،فرموله و روتورو استاتور که به این سرعت دارن پیشرفت میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نمیخوام تو ذوقت بزنم…

      ولی همه ی ما اینو میدونستیم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تا همه گیر شدن مدل 3 تسلا که نمیشه به ماشین های تمام الکتریکی برای قشر متوسط به بالا امیدوار بود.فعلا به شورولت بولت و هیوندای آیونیک و پریوس باید دل بست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا