آینده موردانتظار برای سدان‌های متوسط خانوادگی

در دنیای بی‌رحم سدان‌های متوسط دیفرانسیل جلو، حفظ تازگی در بین محصولات عنصری کلیدی به شمار می‌رود. سرآمدهای کلاس سدان‌های متوسط خانوادگی از محصولات تویوتا و هوندا هستند که تا یک دهه پیش چرخه ۴ ساله‌ای را برای محصولات خود درنظر می‌گرفتند، ولی در حال حاضر این چرخه تولید و بازنگری دوباره را به ۵ سال افزایش داده‌اند. این در حالی است که برندهای کره‌ای هیوندای و کیا برخلاف تویوتا و هوندا با شتاب بیشتر هر ۴ سال یک‌بار به طراحی دوباره بسیاری از محصولات خود می‌پردازند.

2015-midsize-sedans-front-end-in-motion
mid-size sedans 2015

هرکدام از برندها را که درنظر بگیرید، هر چرخه تولید به معنای طراحی دوباره پنل‌های بدنه و عناصر داخلی است که اغلب با ارتقای موتور نیز همراه است. در مورد موتور معمولاً کارهای مانند اضافه‌کردن انژکتور مستقیم یا دیگر تکنولوژی‌ها انجام می‌گیرد. جایگزینی و تغییرات کلی پلتفرم‌ها و موتور معمولاً در فاصله دو چرخه تولید صورت می‌گیرد.

همچنین برخی ارتقاهای جزئی و تا حدّی جدی، شامل طراحی دوباره جلوبندی وعقب، تریم‌های جدید، ارتقای طراحی کابین و سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی همراه با آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی در بین چرخه‌های تولید، در فواصل ۲ تا ۳ سال انجام می‌شود.

mid-size sedans 2015
mid-size sedans 2015

درنظر داشتن تمامی این مسائل می‌تواند برای خرید یک سدان خانوادگی دیفرانسیل جلو از یک برند معتبر بسیار مفید باشد؛ جایی که باید بدانید به دنبال آخرین و بهترین مدل هستید، یا می‌خواهید یک مدل پا به سن گذاشته را که قرار است به‌زودی جایگزین شود، با قیمت مناسب‌تر تهیه کنید. در ادامه راهنمایی برای شرایط مورد انتظار در خودروهای این کلاس برای ۵ سال آینده آماده شده است.

سال ۲۰۱۶

مزدا 6 – تغییرات جزئی

2016 Mazda 6
2016 Mazda 6

شورولت مالیبو – نسخه جدید

2016 Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu

کیا اپتیما – نسخه جدید

2016 KIA Optima
2016 KIA Optima

فورد فیوژن – تغییرات جزئی

2015 Ford Fusion
2015 Ford Fusion

نیسان آلتیما – تغییرات جزئی

Nissan Altima 3.5 SV
Nissan Altima 3.5 SV

فولکس‌واگن پاسات – تغییرات جزئی

volkswagen passat euro spec sedan
volkswagen passat euro spec sedan

هوندا آکورد – تغییرات جزئی

Honda
سال ۲۰۱۷

مزدا 6- بالاخره مدل با موتور دیزل وارد بازار امریکا می‌شود.

سال ۲۰۱۸

نسل جدید هوندا آکورد

نسل جدید تویوتا کمری

کرایسلر 200 – تغییرات جزئی

هیوندای سوناتا – تغییرات متعادل

سال ۲۰۱۹

نسل جدید مزدا 6

Mazda Shinari Concept
Mazda Shinari Concept

نسل جدید فورد فیوژن

نسل جدید نیسان آلتیما

نسل جدید فولکس‌واگن پاسات

مدل سال ۲۰۲۰

نسل جدید هیوندای سوناتا

نسل جدید سوبارو لگاسی

نسل جدید کرایسلر 200

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

28 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل huayra
      huayra
      سوابق: (84 دیدگاه) ,

      الان احتمالن سایپا ب فکر ی فیس لیفت دیگه برا پراید افتاده تا جیک کسی درنیاد…

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1850 دیدگاه) ,

      منم با نظرت موافقم . ب نظرم برد طراحی کیا این بود که اغراق کم ب کار میبرد و طرح با صلابتی میزد. حالا هیوندای از اغراق فاصله داره میگیره و طرح هاش رو به سمت لوکس بودن سوق میده .اگه کیا بخواد برعکس رویش عمل کنه ک عقبگرد کرده.

      پاسخ
      1. AlirezaF12
        سوابق: (48 دیدگاه) ,

        اینایی که نام بردی پیشه مالیبو هیچن

        پاسخ
  1. Archi KHAN
    سوابق: (1750 دیدگاه) ,

    آکورد واقعا بی نظیره ، از بین ماشین های فوق
    فیوژن و پاسات هم قابل تامل هستن !

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    این شرکت های خودرو های خودشونو هر چهار پنج سال بروز میکن اون وقت خودرو ساز های ما یه ماشینو بیست سال بدون تغییر تولید میکنن حالا هم که میخوان به اصطلاح خودشون بروزش کنن نه تنها تکنولوژِی جدیدی توش به کار نمی برند بلکه همون امکانات تکنولوژوی قدیمی را با نمونه قدیمی تر و بی کیفیت تر عوض میکنند این بخاطر اینه که در کشور ما انحصار وجود داره و خودرو ساز ها هم خوب میدونن که مردم مجبورن این ماشین ها رو بخرن پس نیازی به اپدیت اون نیست.

    پاسخ
    1. نخود آش
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      محمد جان با همه نظر موافقم. الا آخرش. کی گفته مردم مجبورن. چه تفاوتی داره وقتی میری پراید 94 صفر رو بیست و اند میلیون پول بدی. یه کم کمتر یه پراید کارکرده 93 بگیری. وقتی لگنهای صفر فروش نره. دیگه تولید نمیشه. تولید که نشه سایپا به حول وقوه الهی ورشکست میشه.
      البته همه این اینایی که عرض کردم اما و اگره. هر پیش فروشی که میکنن توکمتر از نیم ساعت تموم میشه. از ماست که بر ماست. درود بر سایپا و ایران خودرو که اگه حروم خوری و دزدی میکنن تقصیر مردمه که بد عادتشون کردن.
      پناه بر خدا

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل TerraByte
        TerraByte
        سوابق: (116 دیدگاه) ,

        بالاخره یه عده پیدا میشن که صفر بخرن. بعدش کارکرده بشه و بقیه بخرن دیگه!! 😉

        پاسخ
        1. نخود آش
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          خوب منم عرض کردم که همش اما و اگره. افکار همه مردم ما متاسفانه مثل شماست. (من صفر نخرم یکی دیگه میخره) البته این هم یه توجیهه. چون شمای نوعی ماشین صفر خریدی اینو میگی.
          پناه بر خدا

      2. Frankenstein
        سوابق: (45 دیدگاه) ,

        وااااااااای…کانسپت مزدا عجب چیزیه………..خیلی خفنه

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل Jon Snow
    Jon Snow
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    اپتیما
    هوندا آکورد
    مزدا 6
    اینا رو بیشتر دوست میدارم ♥ بقیه هم عالی هستند ♥

    پاسخ
  4. آندرا آنیلی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    آلتیما نسخه ی جدیدش 2019 میاد.زمان زیادی نیست؟؟؟ به نظر من نیسان باید هر چه زود تر نسخه ی جدید آلتیما رو با زبان طراحی جدید تولید کنه

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      موافقم باهات اصلا از آلتیما خوشم نمیاد

      پاسخ
  5. ali
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من التیما 2015 دارم واقعا عالیه هر چی از راحتی و قدرت موتور و جاداری بگم کم گفتم.

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      بله اهواز میشینم
      واقعیتش امتحان نکردم . ولی sporty mode رو اگه فعال کنی خیلی شتابش میره بالا و ماشین خیلی گاز میخوره

      پاسخ
  6. زیگما
    سوابق: (3084 دیدگاه) ,

    قطعا سوبارو در کوتاه مدت رشد فروش بالایی خواهد داشت
    نه تنها در این کلاس، بلکه در کلاس های دیگه ای مثل شاسی بلند های شهری
    هیوندای سوناتا در ابتدا زیاد با استقبال مواجه نشد ولی به مرور داره به فروشش افزوده میشه
    مالیبو نسل جدید هم که غوغا کرد
    در کل فکر میکنم هیچ زمانی مثل سال های اخیر برای آکورد و کمری سخت نبوده
    تقریبا همه رقبا در این کلاس عالی هستند.

    پاسخ
  7. بهزاد
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    درود دوستان.
    فردا ساعت 16:30 مسابقه فرمول 1 اتریش فراموش نشه و شبکه ورزش هم پخش میکنه.
    فروش این کلاس خودرو به صورت کلی از ابتدای سال 2015 در آمریکا با کاهش همراه بوده به خصوص برای لیدر های فروش مثل کمری و آکورد و فیوژن و آلتیما و همینطور مالیبو و سایرین هم مثل مزدا 6 و سوبارو هرچند رشد داشته اند اما به اندازه ای نیست که آمار کلی را جابه جا کنه و فعلا فروش خودروهای کراس اوور در حال صعود هست و هر فصل سهم سدان های ارزان را میبلعه.

    پاسخ
  8. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    اپتیما و مالیبو خیلى خوسکلن، سوناتا هم تیپه بالاش خیلى قشنگه ماشینو باید اول از نزدیک ببینى بعد درمورد طراحیش نظر بدى
    کره واقا تو این 9 سال قوقا کرده من بهشون تبریک میگم اونا هر روز بهتر دیروز، برعکس اینجا هر روز بدتر از دیروز

    پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    انتخاب های من به ترتیب
    مزدا6
    مالیبو
    پاسات

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1850 دیدگاه) ,

    این کلاس مخصوصاً تو امریکا خیلی پرطرقداره و خودروهای خوبی هم تو این کلاس حضور دارن و رقابتشون تنگاتنگه و گاهی انتخاب رو هم سخت میکنه.
    من ک همه شون میگم جالب و جذابن واما انتخابم فیوژن و مالیبو و کرایسلر 200 هستش.
    دلم میخواد ی بار هم سوار مزدا 6 بشم .آکورد هم ب کمری و بقیه شرقیا ترجیح میدم.
    کسی نمیدونه تو این مدلا کدومش سواری نرم تر و لوکس تری داره؟

    پاسخ
  11. امین
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    به خدا از نظر من همشون خوبن تنها چیزی که بده اینه که گیرم نمیاد هیچ کدومشو سوار بشم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x