متفرقه

آینده موردانتظار برای سدان‌های متوسط خانوادگی

در دنیای بی‌رحم سدان‌های متوسط دیفرانسیل جلو، حفظ تازگی در بین محصولات عنصری کلیدی به شمار می‌رود. سرآمدهای کلاس سدان‌های متوسط خانوادگی از محصولات تویوتا و هوندا هستند که تا یک دهه پیش چرخه ۴ ساله‌ای را برای محصولات خود درنظر می‌گرفتند، ولی در حال حاضر این چرخه تولید و بازنگری دوباره را به ۵ سال افزایش داده‌اند. این در حالی است که برندهای کره‌ای هیوندای و کیا برخلاف تویوتا و هوندا با شتاب بیشتر هر ۴ سال یک‌بار به طراحی دوباره بسیاری از محصولات خود می‌پردازند.

2015-midsize-sedans-front-end-in-motion
mid-size sedans 2015
هرکدام از برندها را که درنظر بگیرید، هر چرخه تولید به معنای طراحی دوباره پنل‌های بدنه و عناصر داخلی است که اغلب با ارتقای موتور نیز همراه است. در مورد موتور معمولاً کارهای مانند اضافه‌کردن انژکتور مستقیم یا دیگر تکنولوژی‌ها انجام می‌گیرد. جایگزینی و تغییرات کلی پلتفرم‌ها و موتور معمولاً در فاصله دو چرخه تولید صورت می‌گیرد.

همچنین برخی ارتقاهای جزئی و تا حدّی جدی، شامل طراحی دوباره جلوبندی وعقب، تریم‌های جدید، ارتقای طراحی کابین و سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی همراه با آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی در بین چرخه‌های تولید، در فواصل ۲ تا ۳ سال انجام می‌شود.

mid-size sedans 2015
mid-size sedans 2015
درنظر داشتن تمامی این مسائل می‌تواند برای خرید یک سدان خانوادگی دیفرانسیل جلو از یک برند معتبر بسیار مفید باشد؛ جایی که باید بدانید به دنبال آخرین و بهترین مدل هستید، یا می‌خواهید یک مدل پا به سن گذاشته را که قرار است به‌زودی جایگزین شود، با قیمت مناسب‌تر تهیه کنید. در ادامه راهنمایی برای شرایط مورد انتظار در خودروهای این کلاس برای ۵ سال آینده آماده شده است.

سال ۲۰۱۶

مزدا ۶ – تغییرات جزئی

2016 Mazda 6
۲۰۱۶ Mazda 6
شورولت مالیبو – نسخه جدید

2016 Chevrolet Malibu
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu
کیا اپتیما – نسخه جدید

2016 KIA Optima
۲۰۱۶ KIA Optima
فورد فیوژن – تغییرات جزئی

2015 Ford Fusion
۲۰۱۵ Ford Fusion
نیسان آلتیما – تغییرات جزئی

Nissan Altima 3.5 SV
Nissan Altima 3.5 SV
فولکس‌واگن پاسات – تغییرات جزئی

volkswagen passat euro spec sedan
volkswagen passat euro spec sedan
هوندا آکورد – تغییرات جزئی

Honda
سال ۲۰۱۷

مزدا ۶- بالاخره مدل با موتور دیزل وارد بازار امریکا می‌شود.

سال ۲۰۱۸

نسل جدید هوندا آکورد

نسل جدید تویوتا کمری

کرایسلر ۲۰۰ – تغییرات جزئی

هیوندای سوناتا – تغییرات متعادل

سال ۲۰۱۹

نسل جدید مزدا ۶

Mazda Shinari Concept
Mazda Shinari Concept
نسل جدید فورد فیوژن

نسل جدید نیسان آلتیما

نسل جدید فولکس‌واگن پاسات

مدل سال ۲۰۲۰

نسل جدید هیوندای سوناتا

نسل جدید سوبارو لگاسی

نسل جدید کرایسلر ۲۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Yasin

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اپتیما قبلی قشنگ تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. huayra

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      الان احتمالن سایپا ب فکر ی فیس لیفت دیگه برا پراید افتاده تا جیک کسی درنیاد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      منم با نظرت موافقم . ب نظرم برد طراحی کیا این بود که اغراق کم ب کار میبرد و طرح با صلابتی میزد. حالا هیوندای از اغراق فاصله داره میگیره و طرح هاش رو به سمت لوکس بودن سوق میده .اگه کیا بخواد برعکس رویش عمل کنه ک عقبگرد کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان از تبریز

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      فقط مزدا6 و هوندا اکورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AlirezaF12

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (48 ديدگاه)

        اینایی که نام بردی پیشه مالیبو هیچن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    آکورد واقعا بی نظیره ، از بین ماشین های فوق
    فیوژن و پاسات هم قابل تامل هستن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    این شرکت های خودرو های خودشونو هر چهار پنج سال بروز میکن اون وقت خودرو ساز های ما یه ماشینو بیست سال بدون تغییر تولید میکنن حالا هم که میخوان به اصطلاح خودشون بروزش کنن نه تنها تکنولوژِی جدیدی توش به کار نمی برند بلکه همون امکانات تکنولوژوی قدیمی را با نمونه قدیمی تر و بی کیفیت تر عوض میکنند این بخاطر اینه که در کشور ما انحصار وجود داره و خودرو ساز ها هم خوب میدونن که مردم مجبورن این ماشین ها رو بخرن پس نیازی به اپدیت اون نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نخود آش

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      محمد جان با همه نظر موافقم. الا آخرش. کی گفته مردم مجبورن. چه تفاوتی داره وقتی میری پراید 94 صفر رو بیست و اند میلیون پول بدی. یه کم کمتر یه پراید کارکرده 93 بگیری. وقتی لگنهای صفر فروش نره. دیگه تولید نمیشه. تولید که نشه سایپا به حول وقوه الهی ورشکست میشه.
      البته همه این اینایی که عرض کردم اما و اگره. هر پیش فروشی که میکنن توکمتر از نیم ساعت تموم میشه. از ماست که بر ماست. درود بر سایپا و ایران خودرو که اگه حروم خوری و دزدی میکنن تقصیر مردمه که بد عادتشون کردن.
      پناه بر خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TerraByte

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (116 ديدگاه)

        بالاخره یه عده پیدا میشن که صفر بخرن. بعدش کارکرده بشه و بقیه بخرن دیگه!! ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نخود آش

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (294 ديدگاه)

          خوب منم عرض کردم که همش اما و اگره. افکار همه مردم ما متاسفانه مثل شماست. (من صفر نخرم یکی دیگه میخره) البته این هم یه توجیهه. چون شمای نوعی ماشین صفر خریدی اینو میگی.
          پناه بر خدا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Frankenstein

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (45 ديدگاه)

        وااااااااای…کانسپت مزدا عجب چیزیه………..خیلی خفنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. John Snow

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    اپتیما
    هوندا آکورد
    مزدا 6
    اینا رو بیشتر دوست میدارم ♥ بقیه هم عالی هستند ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آندرا آنیلی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آلتیما نسخه ی جدیدش 2019 میاد.زمان زیادی نیست؟؟؟ به نظر من نیسان باید هر چه زود تر نسخه ی جدید آلتیما رو با زبان طراحی جدید تولید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      موافقم باهات اصلا از آلتیما خوشم نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من التیما 2015 دارم واقعا عالیه هر چی از راحتی و قدرت موتور و جاداری بگم کم گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahryar

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      شما تو منطقه ازاد میشین؟؟!
      شتاب صفر تا صدو چند میزنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بله اهواز میشینم
      واقعیتش امتحان نکردم . ولی sporty mode رو اگه فعال کنی خیلی شتابش میره بالا و ماشین خیلی گاز میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahryar

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (237 ديدگاه)

        اگ امتحان کردین بگین.
        من واقعا عاشق نیسانم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. amir

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    شورولت مالیبو فوق العاده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. زیگما

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    قطعا سوبارو در کوتاه مدت رشد فروش بالایی خواهد داشت
    نه تنها در این کلاس، بلکه در کلاس های دیگه ای مثل شاسی بلند های شهری
    هیوندای سوناتا در ابتدا زیاد با استقبال مواجه نشد ولی به مرور داره به فروشش افزوده میشه
    مالیبو نسل جدید هم که غوغا کرد
    در کل فکر میکنم هیچ زمانی مثل سال های اخیر برای آکورد و کمری سخت نبوده
    تقریبا همه رقبا در این کلاس عالی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    درود دوستان.
    فردا ساعت 16:30 مسابقه فرمول 1 اتریش فراموش نشه و شبکه ورزش هم پخش میکنه.
    فروش این کلاس خودرو به صورت کلی از ابتدای سال 2015 در آمریکا با کاهش همراه بوده به خصوص برای لیدر های فروش مثل کمری و آکورد و فیوژن و آلتیما و همینطور مالیبو و سایرین هم مثل مزدا 6 و سوبارو هرچند رشد داشته اند اما به اندازه ای نیست که آمار کلی را جابه جا کنه و فعلا فروش خودروهای کراس اوور در حال صعود هست و هر فصل سهم سدان های ارزان را میبلعه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mds

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    اپتیما و مالیبو خیلى خوسکلن، سوناتا هم تیپه بالاش خیلى قشنگه ماشینو باید اول از نزدیک ببینى بعد درمورد طراحیش نظر بدى
    کره واقا تو این 9 سال قوقا کرده من بهشون تبریک میگم اونا هر روز بهتر دیروز، برعکس اینجا هر روز بدتر از دیروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. تحریم خودروسازی داخلی جهاد در خداست

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)
  12. رضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    انتخاب های من به ترتیب
    مزدا6
    مالیبو
    پاسات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    وای اون مزدا 2019 خیلی محشره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید جهرمی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    این کلاس مخصوصاً تو امریکا خیلی پرطرقداره و خودروهای خوبی هم تو این کلاس حضور دارن و رقابتشون تنگاتنگه و گاهی انتخاب رو هم سخت میکنه.
    من ک همه شون میگم جالب و جذابن واما انتخابم فیوژن و مالیبو و کرایسلر 200 هستش.
    دلم میخواد ی بار هم سوار مزدا 6 بشم .آکورد هم ب کمری و بقیه شرقیا ترجیح میدم.
    کسی نمیدونه تو این مدلا کدومش سواری نرم تر و لوکس تری داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    کلا کلاس خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    به خدا از نظر من همشون خوبن تنها چیزی که بده اینه که گیرم نمیاد هیچ کدومشو سوار بشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا