متفرقه

اروپا به دنبال منع تردد خودروهای درون‌سوز در سال ۲۰۳۵

تلاش‌ها برای الکتریکی سازی صنعت خودرو سرخط اکثر اخبار چند سال اخیر بوده و همه ما می‌دانیم که اروپا یکی از مهم‌ترین بازیگران این فیلم ناخوشایند برای ماشین بازهاست. در واقع بلومبرگ با اشاره به اسناد اتحادیه اروپا گزارش داده که قاره همیشه‌سبز منع تردد خودروهای درون‌سوز را تسریع خواهد کرد.

بر اساس این اسناد آلایندگی خودروها و ون‌های جدید در سال ۲۰۳۰ باید تا ۶۵ درصد کاهش یابند و تا سال ۲۰۳۵ به صفر برسند. البته این استانداردهای سخت‌گیرانه با وضع قوانین جدید برای تأسیس جایگاه‌های شارژ بیشتر همراه خواهند شد.

اروپا می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ به اولین قاره جهان با آلایندگی صفر تبدیل شود بنابراین به دنبال از رده خارج کردن پیشرانه‌های درون‌سوز تا سال ۲۰۳۵ است. گفته می‌شود این برنامه به‌روز تا چند روز آینده منتشر شده و شامل هدف سال ۲۰۳۰ برای کاهش حداقل ۵۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با میزان گازهای گلخانه‌ای سال ۱۹۹۰ است.

شایان ‌ذکر است در اهداف فعلی آمده که اروپا باید میزان آلاینده‌ها را تا ۳۷.۵ درصد کاهش دهد که در برنامه به‌روز شده این میزان افزایش یافته است. برنامه به‌روز شده مقامات اروپایی به‌طور قابل‌توجهی سخت‌گیرانه‌تر شده و گفته می‌شود حدود ۱۲ درصد از کل آلایندگی‌های اتحادیه اروپا ناشی از خودروهای مسافری خواهند بود.

با این وجود انتظار می‌رود خودروسازان به ویژه آن‌هایی که در اروپا حضور دارند تلاش‌های خود برای الکتریکی سازی را بیش از پیش تسریع کنند. فولکس‌واگن جزو شرکت‌هایی است که گفته می‌شود به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. فورد اروپا نیز برنامه مشابهی را اعلام کرده است.

انتظار می‌رود دیگر خودروسازان نیز به زودی روند مشابهی را دنبال کرده و برنامه‌های خود دراین‌باره را اعلام کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    به سلامتی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  2. RezaRs

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    با درود خدمت به سحرخیزان پدال
    مشکل اصلی چینه نه قاره سبز چون نقش به مراتب کمتری در آلودگی داره و باید اول با چین مقابله کرد تلاش های اروپا برا به صفر رسوندن الودگی بسیار قابل تقدیره اما برای اساسی و ریشه ای بودن بهتره روی کشوررهایی که بیشترین الودگی تولیدی رو دارند فشار بیشتری باشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. زیزیگولو

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2381 ديدگاه)

    ابعاد زیست‌ محیطی ماشینای برقی دست کمی از ماشینای درون سوز نداره چون تو پروسه نگهداری ماشینای برقیم تأثیرات زیست‌ محیطی کاملاً قابل لمس هستن و نمیشه نادیده گرفتشون

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. mahan

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2318 ديدگاه)

    چه شد آن عهد قدیم و چه شد آن یار ندیم—————————-خون کند خاطر من خاطره عهد قدیم
    یا به آهو روشان انس وصفا ده یارب————————————-یا ز صاحبنظران بازستان ذوق سلیم
    سیم و زر شد محک تجربه گوهر مرد————————————-که سیه باد بدین تجربه روی زر و سیم
    دردناک است که در دام شغال افتد شیر———————————یا که محتاج فرومایه شود مرد کریم
    نقص در معرفت ماست نگارا ور نه—————————————نیست بی مصلحتی حکم خداوند حکیم
    شهریارا به تو غم الفت دیرین دارد————————————–محترم دار به جان صحبت یاران قدیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ارشیاsvj

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    هعععععععی روزگار

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    حتما ماشینای کلکسیونی هم باید برقی شن 😂 دیگه با ماشینایی که تو خیابونن چیکار دارید به اونا هم باید برق وصل کنید ؟😠

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. محمد مختاری آذر

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    کار اشتباهی هستش نه به خاطر فن خودرو بودند بلکه به دلایل علمی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      یکی از دلایل علمیش رو بگین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سورنا

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      دلیل علمی ؟
      میشه بگید این دلایل رو
      چون تولید برق تنها از طریق سوخت های فسیلی نیست و ۱۰ ها راه پاک برای تولید برق وجود داره که فقط کافیه یه سرمایه گذاری انجام بشه نمونش خود ایران ما که اگر مدیریت درست حسابی داشتیم میتونست درصد بالاییی از برقش رو از منابع پاک تامین کنه
      مخصوصا الان که گرمای کره ی زمین هم در حال افزایشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمد مختاری آذر

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (815 ديدگاه)

        آقایون اول اینکه تولید برق از منبع تجدید پذیر نمی تواند نیاز مردم را تامین کند پس باید از سوخت ها فسیلی استفاده کرد
        دوما آلاینگی الکتریکی ها از آلایندگی بنزینی ها بیشتر هستش شاید الکتریکی آلایندگی اگزوز ندارد ولی آلایندگی های دیگ مثل تولید برق و تولید باتری ها با مواد عجیب اگر هم خوانده باشید در پدال بود که تحقیق شرکت تویوتا هم این مسائل را می گوید
        شما برای خودروی الکتریکی از باتری استفاده می کنید برای ذخیره انرژی(که این باعث ایجاد آلایندگی می شود) همچنین از موتور الکتریکی و تبدیل کننده جریان AC DC استفاده می کنید که آلایندگی تولید این موارد بیشتر از بنزینی هستش
        اما خودرو های قدیمی هم خوب نیستند زیرا آلودگی آن ها هم کنترل نشده امروزه با تکنولوژی های مختلف مثل کاتالیست و فیلتر های مختلف و همچنین fuel additives موادی اضافه کرد که آلودگی را کاهش دهد.
        یکی از اصلی ترین دلایل آلایندگی خودرو ها خودرو های سنگین هستش که از موتور دیزل استفاده می کند لازم به ذکر است که موتور دیزل آلایندگی بیشتری نسبت به موتور بنزینی دارد ولی بازده آن بیشتر از بنزینی هستش . در واقعیت دیزلی ها آلودگی واقعا زیادی تولید می کنند برای همین می شود مواد اضافه کننده به دیزل هم مثل بنزین استفاده کرد یک راهکار دیگر استفاده فیلتر دیزل هسش diesel particulate filter که آلایندگی را واقعا کاهش می دهد بقیه موارد هم برای بهتر کردن آلایندگی هست همین فیلتر دیزل می تواند خیلی آلایندگی را کاهش دهد خیلی مورد وجود دارد که دیگر نمی گویم
        با این اوصاف خودرو های سنگین از ۱۵ درصد آلایندگی مربوط به حمل و نقل ۱۰ درصد را در اختیار دارند پس باید یک فکری به حال خودرو های سنگین بکنند چون فقط ۵ درصد مربوط خودرو های شهری هستش برای اطلاعات بیشتر حتما کتاب Alternative fuel technology for vehicle improvement مطالعه کنید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. محمد امین

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    در اول باید گفت که این کار یعنی کربن دی اکسید صفر غیر ممکن هست ، و فرایند های بیشماری هستند که در مقیاس بسیار گسترده و سر سام آور کربن دی اکسید و اکسید های نیتروژن و گوگرد و همچنین مواد فرار و ریزگرد تولید میکنن که روز به روز داره سرعت این فراید ها بیشتر میشه ، و اینکه تولید هود برق هم از این فرایند ها محسوب میشه، و حدود ۵۰ درصد برق از سوخت های فسیلی و مهمتر اینکه ذغال سنگ هست که بسیار آلودگی داره ،و تولید برق کاملا سبز در مقیاسی که بتونه این همه انسان و ماشین و دستگاه رو سیر کنه غیر ممکنه چون مساحت زیادی میخواد و انسان به دنبال جایی برای زندگی هست و نمیتونه مساحت رو محدود کنه
    نکته ی دوم این موضوع هست که کسانی که این همه هزینه کردن و فراری و لامبورگینی و رولزرویس و … و دیگر ماشمی های لوکس و اسپرت گران قیمت خریدن آلات باید بندازن شون دور؟
    من به این خاطر تعجب می‌کنم چون برای خودرو های فورمول یک سوخت فری کربن ساختن که مصنوعی هست و کربن دی اکسید و آلودگی های بسیار کمی تولید میکنه ، واقعا یعنی زیاده روی کلا خوب نیست، میتونستن با منع کردن تاکسی ها و اتوبوس های درون سوز و همچنین قطار ها و تولید سوخت سبز این مشکل رو خیلی بهتر حل کنن، تا هرکس دوست داشت برقی بخره و هرکس هم دوست نداشت بنزینی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (172 ديدگاه)

      اتحادیه اروپا باید اول بیاد کارشناس های پدال و راضی کنه 😂
      ایران نیست حرف رو هوا بزنن، اگه عقبه ی کارشناسی صدرصدی نباشه چیزی نمیگن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Sina10

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    بزارین عده ای که الکی ادعای طرفدار محیط زیست رو در میارن از این اتفاق خوشحال بشن…
    هنوز ساخت بدنه و کابین خودرو ها از خود ماشین الودگی بیشتری داره ، لاستیک ها هم همینطور ولی به فکر برقی کردن هستن
    نه خیر ، کره زمین اینجوری درست نمیشه با این بازی های تبلیغاتی فقط وضعش بدتر و بدتر میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    همش تبلیغات و دروغ…..

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا