متفرقه

استخدام مدیر طراحی ارشد تسلا توسط اپل

اخیراً اخبار زیادی درباره‌ی برنامه‌ی خودرویی اپل که شایعات زیادی پیرامون آن وجود داشته منتشر نشده است اما حالا خبر رسیده این غول تکنولوژی مدیر ارشد طراحی تسلا آقای اندرو کیم را استخدام کرده است.


بنا به آنچه که در پروفایل شبکه‌های اجتماعی کیم دیده می‌شود، او پس از کار روی برخی خودروها همچون تسلا رودستر و مدل Y جدید سمت خود را ترک کرده است. در پروفایل او دیده می‌شود که کیم اوایل ماه جاری به اپل پیوسته و به عنوان طراح این شرکت مشغول خواهد شد.


البته ممکن است استخدام کیم با سابقه‌ی کاری او در خودروسازی ارتباطی نداشته باشد زیرا او قبلاً برای مایکروسافت هم کار کرده و یک نکته‌ی جالب‌توجه دیگر اینکه اپل ظاهراً چندین کارمند اسبق تسلا را نیز استخدام کرده است.


اگرچه شایعات مربوط به خودروی اپل در سال پیش فروکش کرد اما این شرکت بزرگ از اعلام تلاش‌های خود برای توسعه‌ی تکنولوژی خودران ابایی ندارد. تیم کوک مدیرعامل اپل در سال گذشته گفته بود ما کاملاً روی سیستم‌های خودران تمرکز کرده و سرمایه‌گذاری بزرگی روی پروژه‌های فعلی انجام داده‌ایم.

اپل از آن زمان تاکنون چیز زیادی درباره‌ی برنامه‌های خود اعلام نکرده اما این شرکت بنا به گفته‌ی خبرگزاری‌ها تأسیسات اسبق کرایسلر در آریزونا را به عنوان بخشی از تلاش‌های توسعه‌ی تکنولوژی خودران اجاره کرده است. اپل همچنین چندین پتنت مرتبط به تکنولوژی خودران را ثبت کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم ناوبری و سیگنال دادن به دیگر کاربران جاده درباره‌ی خودروهای خودران می‌باشد.

اپل همچنین ناوگان خودروی خودران خودش را گسترش داده زیرا اسناد منتشر شده توسط دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا نشان می‌دهد این شرکت در ماه می ۵۵ خودرو را برای تست ثبت کرده است.

هنوز برنامه‌ی نهایی اپل به‌صورت یک راز باقی مانده اما رقبا هم بیکار ننشسته‌اند. اوایل ماه جاری ویموی گوگل اعلام کرد سرویس تاکسی‌های خودران خود را در شهرهایی همچون فونیکس، چاندلر، تمپ و… به راه خواهد انداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اگه اپل وارد خودروسازی بشه که میترکونه…. چه غولیه این اپل….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بی نام

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چند سال پیش ایلان ماسک گفته بود مهندسایی رو که ما اخراج می کنیم اپل استخدام می کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا