متفرقه

بالاترین دانسیته انرژی باتری‌های ال‌جی و فارادی فیوچر

شرکت تازه‌تأسیس وسایل نقلیه الکتریکی، فارادِی فیوچر، این هفته از شراکت خود با «ال‌جی کِم» خبر داده است؛ شرکتی که سلول‌های لیتیومی برای بسته‌های باتری محصولات فارادِی فیوچر را تأمین خواهد کرد. مطابق گفته خودروساز، این کمپانی به همکاری خود با «ال‌جی چِم» بر روی تکنولوژی باتری‌های EV ادامه می‌دهد و نتیجه آن «بالاترین دانسیته انرژی برای باتری تولیدی در یک اتومبیل در سطح جهان» خواهد بود.

faraday-future-ffzero1-concept-chassis-04
سلول‌های باتری ال‌جی کِم در پلتفرم آینده VPA فارادِی فیوچر استفاده می‌شود؛ پلتفرمی که با ساختار انعطاف‌پذیری که دارد، می‌تواند در خودروها با ابعاد مختلف به کار گرفته شود و قرار است که در زیر پوسته اولین مدل کمپانی و دیگر محصولات آینده آن جای بگیرد. تام وسنر (Tom Wessner)، معاون تأمین زنجیره جهانی فارادِی فیوچر در این زمینه می‌گوید:

ال‌جی Chem همکاری نزدیکی با فارادی فیوچر برای توسعه یک فرمول شیمیایی ویژه برای سلول‌ها داشته است تا به این وسیله، دامنه و ایمنی سخت‌افزاری محصولات باتریِ ما تأمین شود.

البته هیچ‌گونه جزئیات بیشتری در مورد فرمول شیمیایی سلول‌ها ارائه نشده است، ولی آنچه از گزارش‌های قبلی برمی‌آید این است که فارادی فیوچر به دنبال دو مشخصه بالاترین دانسیته انرژی و بالاترین سطح انرژی ویژه تمام وسایل نقلیه موجود در بازار بوده است. سال گذشته، این کمپانی خبر از «چند سلولی‌» بودن بسته‌های باتری خود داد و اینکه این باتری‌ها می‌توانند نسبت به بسته ۸۵ کیلووات‌ساعت موجود در تسلا مدل S، به اندازه ۱۵ درصد انرژی ویژه بالاتری داشته باشند. البته این در حالی است که تسلا در حال حاضر بسته‌های باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی ارائه کرده است.

faraday-future-ffzero1-concept-chassis-03

faraday-future-ffzero1-concept-chassis-05

faraday-future-ffzero1-concept-chassis-02
در مورد اولین محصول تولیدی فارادی فیوچر، اطلاعات اندکی در دسترس قرار گرفته است، ولی گفته می‌شود که این وسیله‌نقلیه با طرح شبیه به یک شاسی‌بلند، یک خط سقفی شبیه به ب‌ام‌و X6 و مرسدس‌بنز GLE کوپه خواهد داشت. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این مدل در کارخانه یک میلیارد دلاری کمپانی، مستقر در نوادا تولید خواهد شد.

ال‌جی کِم شرکتی است که تأمین‌کننده باتری بیش از ۲۰ خودروساز در سطح جهانی است که در میان آنها نام‌هایی چون جنرل‌موتورز دیده می‌شود. جنرال‌موتورز از بسته‌های باتری ال‌جی Chem در مدل آینده شورولت بولت ۲۰۱۷ بهره خواهد برد.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ال‌جی Chemهمین شرکت الجی لوازم خانگیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بله.
      یک هولدینگ اند
      LG واقعا عالیه.
      هم لوازم خانگیش. هم گوشی هاش. هم باتری هاش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اینم شاهد بودن بر پیشرفت کره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. 4x

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (101 ديدگاه)

      آره یکی از زیر مجموعه های الجی هست الجی chem که کارش تو شرکت فقط ساخت باتری لوازم دیجیتال و جدیدا باتری اتوموبیل شرکت هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شرکت ال جی پیشرفت خیلی خوبی داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عجب خبر تخصصی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا