متفرقه

انتقال رسمی نمایشگاه فرانکفورت به مونیخ از سال 2021

انجمن صنعت خودروسازی آلمان یا VDA اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۱ نمایشگاه خودروی دوسالانهٔ IAA بجای فرانکفورت در مونیخ برگزار خواهد شد. بعدازاینکه فرانکفورت از میزبانی این نمایشگاه کنار رفت، شش شهر دیگر برای میزبانی از این رویداد بزرگ خودرویی اعلام آمادگی کردند که از بین آن‌ها مونیخ به همراه هامبورگ و برلین به‌عنوان گزینه‌هایی نهایی انتخاب شدند. سپس نهایتاً مونیخ با تبدیل مرکز شهر به مکانی جذاب برای IAA توانست VDA را متقاعد کند و برندهٔ رقابت شود.

VDA در اطلاعیهٔ خود دراین‌باره گفته است:

IAA از یک رویداد خودرویی به یک پلت‌فرم تحرک تبدیل می‌شود. علاوه بر جذابیت با خودروها، این باید جرقهٔ اولیه باشد تا شهر میزبان با مفاهیم هوشمند ترافیک و شبکه‌های نوآورانه از حالت‌های حمل‌ونقل پایدار و متناسب با نیازهای مردم، به شهر هوشمندی تبدیل شود. مونیخ و مفهوم شهر بهترین شرایط را برای این امر فراهم کرده و بنابراین شروع جدیدی برای IAA خواهد بود

بدین ترتیب، فرانکفورت پس از هفتاد سال دیگر میزبان نمایشگاه IAA (مخفف آلمانی برای نمایشگاه بین‌المللی خودرو) نخواهد بود. طی سال‌های اخیر این نمایشگاه با اعتراضاتی مواجه شد و بسیار از برندهای اصلی خودروسازی تصمیم گرفتن در آن حضور نداشته باشند که این موجب کاهش ۳۰ درصدی تعداد بازدیدکنندگان و رسیدن به ۵۶۰ هزار نفر شد. از سوی دیگر، سال گذشته قرارداد VDA با فرانکفورت به پایان رسید و راه برای ایجاد تغییر نه‌فقط از لحاظ جغرافیایی بلکه در مفهوم یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی روی کرهٔ زمین را رقم زد.

این روزها نمایشگاه‌های خودروی سنتی تحت‌فشار هستند زیرا بسیاری از خودروسازان معتقدند هزینه‌های هنگفت برای حضور در این نمایشگاه‌ها با سود حاصل از نمایش جدیدترین محصولات خود در این رویدادها مطابقت ندارد. بااین‌حال انتقال نمایشگاه خودروی فرانکفورت به پایتخت باواریا واکنش هیجان‌انگیزی را از سوی ب‌ام‌و در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است زیرا مونیخ مقر اصلی این شرکت است. به‌عنوان‌مثال، ب‌ام‌و دراین‌باره در توئیتر گفته است:

چه انتخاب خارق‌العاده‌ای! IAA سال ۲۰۲۱ در مونیخ برگزار می‌شود و ما بسیار خوشحالیم که پذیرای همه در شهر خود باشیم

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    برای اونا تکراری شده برای ما هنوز جذابه . جالبه که کلا داره تموم میشه و ما هیچوقت از نزدیک حتی یه نمایشگاه هم نرفتیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Hadi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بهتر که منتقل شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (568 ديدگاه)

    عالی میشه. هزینهو زمان کمتر برای بازدید. تخفیف برای بازدید کننده های محلی در نظر میگیرن و کلی عالی میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا