متفرقه

بهای سوخت از کم‌اهمیت‌ترین فاکتورهای خرید خودرو!

انتظار می‌رود راننده‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۲ میلیارد دلار بهای بیشتری برای سوخت نسبت به سال ۲۰۱۶ پرداخت کنند اما ظاهراً این حقیقت عادات خرید خودروی آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. طبق یک تحقیق و نظرسنجی جدید، به منظور اینکه عادات خرید خودرو تغییر کند بهای سوخت در هر گالن باید مرز ۳ دلار را رد کند و انتظار نمی‌رود در یک سال آینده این اتفاق رخ دهد.

US gas prices dipping
مطالعه‌ی رفتار خریداران خودروی جدید که توسط MaritzCX صورت گرفته نشان می‌دهد که ۳ دلار به ازای هر گالن آمریکایی (۳.۷۸ لیتر) معادل لیتری ۳ هزار تومان (با نرخ ارز در ابتدای بهمن ۹۵) “عددی جادویی” است. این همان نقطه‌ای است که خریداران در زمان خرید خودرو بهای سوخت را به عنوان فاکتوری مهم در نظر می‌گیرند.

Shawn St. Clair از مدیران MaritzCX می‌گوید:

با باقی ماندن بهای سوخت در زیر ۳ دلار به ازای هر گالن در سال‌های آینده، بهای سوخت احتمالاً در انتهای اولویت‌های مهم خرید خودرو قرار خواهد داشت.

2013-Volkswagen-Beetle-Convertible-Gas-Station-Setting
این مطالعه مهم‌ترین دلایل خرید خودروی جدید را برشمرده که از آن جمله می‌توان به کیفیت و ارزش در برابر مبلغ پرداختی اشاره کرد. تنها ۴ درصد افراد از مصرف سوخت به عنوان فاکتوری مهم یاد کرده‌اند؛ اما توجه به مصرف سوخت عموماً به نوع خودرو بستگی دارد. به عنوان مثال خریداران پیکاپ تراک ها عموماً بیش از خریداران شاسی بلندها و سدان ها به این فاکتور توجه نشان می‌دهند.

Mercedes-Benz B 200 Natural Gas Drive
صرف‌نظر از بهای سوخت، اگر بخواهیم که به اهداف زیست‌محیطی و آب و هوایی تعیین شده دست یابیم (در سال ۲۰۱۵ تصمیم بر این شد که دمای گرمای جهانی تا ۲ درجه سانتی گراد کاهش پیدا کند) باید فروش خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۵ خاتمه پیدا کند؛ به عبارت دیگر، به منظور حفظ سیاره‌ی زمین، دولت‌ها باید استانداردهای مصرف سوخت را تا سال ۲۰۳۰ ارتقا داده و به دو برابر میزان فعلی برسانند. طبق مطالعه‌ای که سال پیش انجام گرفت، آخرین خودروهای بنزینی یا دیزلی باید تا سال ۲۰۵۰ از جاده‌ها خداحافظی کنند.

gas station
در سال ۲۰۱۷ راننده‌های آمریکایی از بهای نسبتاً پایین سوخت لذت خواهند برد. طبق گفته‌های GasBuddy متوسط بهای سالانه سوخت به ۲.۴۹ لیتر در هر گالن افزایش خواهد یافت. در حال حاضر راننده‌ها هرساله ۲.۱ میلیارد دلار برای سوخت مرغوب پرداخت می‌کنند درحالی‌که این نوع سوخت هیچ مزیت چشمگیری در بحث مصرف، کاهش آلاینده‌های مضر و قدرت نداشته و انتظار می‌رود این موضوع در سال جاری بدون تغییر باقی بماند.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    ((انتظار می‌رود راننده‌های آمریکایی در سال 2017 حدود 52 میلیارد دلار بهای بیشتری برای سوخت نسبت به سال 2016 پرداخت کنند اما ظاهراً این حقیقت عادات خرید خودروی آن‌ها را تغییر نمی‌دهد))
    دمشون گرم
    دم همه ی امریکایی سوارها ایران هم گرم که بنزین لیتری 5000 تومن هم شه غربیلک امریکایی از دستشون جدا نمیشه و با افتخار میگن امریکایی سوارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      علت تغییر ندادن عادت مردم امریکا این نبود که عاشق خودرو امریکایی هستند
      علتش این بوده که سطح درامدشون اونقدر بالاست که اینجور گرونشدنهای جزعی سوخت تو حسابشون نمیخونه

      تو ایران هم قول میدم دولت بگه از فردا
      قیمت بنزین فقط 100 تومن گرون میشه مردم صف میکشند تو پمپ بنزین ها که تا ساعت 12 شب نشده باکشون رو از بنزین ارزون پر کنند 😑😑😑😑

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      علی جان دوست عزیز من خودم از علاقه مند های خودرو هستم و سعی کردم اکثر خودروهایی که از نظر مالی تمکن خرید و نگهداریشون را دارم تهیه کنم به خصوص کلاسیک های امریکایی و المانی اما خودرو برای کسی شخصیت و احترام نمیاره که اینطوری افتخار میکنی بالای٩٠ درصد مردم حتی فرق خودرو هارا نمیدونن و اونا را به دسته ایرانی ها و خارجی ها تقسیم میکنن این بخش کامنت ها برای تبادل نظر و تجربیات هست نه دعوا و کل کل های کودکانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Parker

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    انتظار میره با روی کار آمدن دونالد ترامپ نگرانی از مصرف سوخت خودرو ها فعلا در لیست اولویت های مردم این کشور جا نگیره. به 2 دلیل :
    1- اولویت دونالد ترامپ فروش خودروهای تولید داخل امریکا، مهم تر از همه محصولات فورد و GM هست ، این خودروسازان هم در بحث اهمیت به مصرف سوخت بعد از رقبای اروپایی و ژاپنی قرار میگیرند.
    2- نگرانی های زیست محیطی باراک اوبـامـا بیشتر از دونالد ترامپ هست.

    .

    دوره ی رونق خودروسازان امریکایی دوباره شروع خواهد شد. امیدوارم از این فرصت استفاده کنند و خودشون رو برای دهه های آینده ، قوی و قوی تر کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامکال

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      مجید جون خوب با این حساب دیگه اون شرکت نمیاد روی فناوری های کاهنده مصرف سوخت کار بکند و این یعنی عقب افتادن از قافله .
      خوب بالفرض که به یک دلیلی یکهو مجبور بشند که روی کم مصرف کار بکنند اون چند سالی که غفلت کردند رو چجوری میخوان جبران بکنند؟
      وقتی که رقیباشون حسابی روی این مسئله کار کرده باشند.
      پس به نظر من همه مجبورند که روی این ماجرا سرمایه گذاری بکنند چون که حتی این بهانه هم دلیل کافی برای پا پس کشیدن از کاهش مصرف سوخت نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        رامکال جان من گفتم دوره ی رونقشون شروع خواهد شد.
        این دوره ی رونق ربطی به این که بعد از اون دوره دوباره چه سرنوشتی پیدا کنند نداره.
        بستگی به تلاش و انتخاب های خودشون داره.

        چیزی که روشنه نفت و مشتقاتش به زودی تموم میشه ، هر کس برای اون روز آماده تر، موفق تر.

        یا علی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          البته باید در نظر داشته باشیم که ذخایر نفت شیل و ماسه ای آمریکا حدود ١۴٠٠ میلیارد بشکه برآورد میشود که با در نظر گرفتن ذخایر نفتی ایران که حدود ١۵٠ میلیارد بشکه است میتوان گفت که ذخایر کلی نفت آمریکا حدود ١٠ برابر ایران و بیشتر از مجموع نفت عربستان و روسیه است و این موضوع میتواند به نوعی نشاندهنده دلیل این رویه و رویکرد خودروسازان آمریکایی و رفتار مشتریان باشد چرا که مطمئن هستند نفت حداقل در آمریکا تا حدود دویست سال آینده وجود خواهد داشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامکال

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (594 ديدگاه)

          امین جان دوست عزیز.کسی منکر قدرت خرید بالاتر شهروندان آمریکایی و بیشتر بودن ذخایرش نسبت به ما نیست.
          تنها بحثی که میمونه گرمایش کره زمینه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amin

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          بله دوست عزیز حق با شماست.من فقط چون رشته تخصصی و شغلیمه عرض کردم که نفت حداقل تا دویست یا سیصد سال دیگه موجود است البته با فرض اینکه ذخایر جدیدی کشف نشوند.قطعا مسائل زیست محیطی خیلی مهمه و بحث گرمایش جهانی قابل چشم پوشی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ایرانی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    لیتری 3000تومن با نرخ ارز در … بهمن 95…!!!!
    خخخخ

    چه ثباتی داریم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا