متفرقه

معرفی بهترین فروشنده خودرو در جهان

فروشندگان خودرو در سراسر جهان کار سختی برای قانع کردن مشتریان دارند اما خیلی از آن‌ها به گرد پای جو جرارد نمی‌رسند!


اگرچه این نام برای اکثر ماها آشنا نیست اما جرارد به‌صورت رسمی عنوان فروش بیشترین خودرو در یک سال را به خود اختصاص داده و این رکورد در کتاب گینس هم ثبت شده است. به گزارش پدال و به نقل از دیترویت فری پرس، جرارد در سال ۱۹۷۳ تعداد ۱۴۲۵ دستگاه خودرو فروخت که به معنی فروش ۴ خودرو در روز بوده است.


جرارد چند ده سال از رکورد خود دفاع کرده و حتی از فروشنده‌ای دیگر که ادعا می‌کرد رکورد او را شکسته شکایت کرد! اتوموتیونیوز می‌گوید علی ردا در سال ۲۰۱۷ ادعا کرد ۱۵۸۲ دستگاه خودرو فروخته اما با اینکه جنرال موتورز هم از عملکرد ردا دفاع کرد اما جرارد از او شکایت نمود. نهایتاً این پرونده حل‌وفصل شد ولی سرانجام کتاب رکوردهای گینس تصمیم گرفت این بخش را کلاً کنار بگذارد.


جرارد بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸ در کل ۱۳۰۰۱ دستگاه خودرو فروخت. او پس از کناره‌گیری از شغل خود به حرفه‌ی سخنرانی الهام‌بخش روی آورد و کتاب‌هایی همچون “چگونه همه‌چیز را به همه‌کس بفروشیم” را به رشته تحریر درآورد.

گفته می‌شود موفقیت چشم‌گیر جرارد به سختی به دست آمده است. برای مثال او کارهای کوچکی همچون تعمیر جزئی خودروهای مشتریان را شخصاً انجام می‌داد. او همچنین در زمان نهار خوردن هم کارهای مراجعه‌کنندگان را راه می‌انداخت بنابراین همیشه یک فروش بالقوه را در نظر داشت.

متأسفانه جرارد اخیراً در خانه‌ی خود دچار حادثه شده و مغرش آسیب دیده بود. دو روز بعد از این اتفاق، جرارد در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. hasan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خدایش بیامرزد
    رکورد فروش خوبی تو 1 سال داشته
    واقعا هنر میخواد که بتونی مشتری رو قانع کنی یه ماشین رو بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یکی از سخت ترین کارهای جهان فروشندگی هست که در خیلی از کشورها رشته اکادمیک داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ابوالفضل

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بنظر من برترین فروشنده خودرو در جهان باید بین مدیر عاملان سایپا وایران خودرو انتخاب بشه چون واقعا رکورد شکوندن تو چهل دقیقه همه محصولاتشون فروش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اون سالها دنیا تشنه ی خیلی چیزها بوده / تازه تازه گل از گل ادم ها وا شده بود / امار فروش موزیک های اون دوره تو دنیای خالی و تشنه /یه عشق ماشین و اگر تونستی قانع کنی که عشق نخره سخت تره/ با این حال افرین جرارد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. emad1990

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    “چگونه همه‌چیز را به همه‌کس بفروشیم”!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا