متفرقه

تأثیر مثبت سگ‌ها بر ایمنی رانندگی!

راندن خودرویی که یک سگ در آن حضور دارد به کاهش استرس راننده در پشت فرمان و تشویق به رانندگی ایمن‌تر کمک می‌کند! این را سئات بریتانیا می‌گوید.

این خودروساز اسپانیایی طی مطالعه‌ای که انجام داده به این نتیجه رسیده بیش از نیمی از رانندگانی که مالک یک سگ هستند اعلام نموده‌اند هنگام حضور این حیوان در خودرو دقت بیشتری هنگام رانندگی انجام می‌دهند. ۶۹ درصد رانندگانی که سن بین ۱۸ تا ۲۴ سال داشته‌اند می‌گویند زمان حضور سگ در خودرو رانندگی ایمن‌تری دارند.

به همین منوال رانندگان مسن‌تر نیز چنین حسی دارند و ۴۲ درصد افراد با سن بالای ۵۵ سال گفته‌اند هنگام وجود یک سگ در خودرو دقت بیشتری به رانندگی خود می‌دهند.

رانندگان لندنی و شمال شرقی بریتانیا احتمالاً هنگام حضور یک سگ در خودرو رفتار متفاوتی دارند زیرا ۷۰ و ۶۶ درصد آن‌ها گفته‌اند در پشت فرمان دقت بیشتری خواهند داشت.

همچنین حضور یک سگ در خودرو باعث کاهش میزان استرس راننده می‌شود و ۳۵ درصد افراد حاضر در نظرسنجی سئات می‌گویند وقتی این حیوان در خودرو باشد احساس خونسردی بیشتری دارند.

البته علیرغم تمامی این موارد بسیاری از مالکان سگ‌ها از قوانین مربوط به حضور یک سگ در خودرو آگاه نیستند. بیش از یک‌سوم افراد گفته‌اند اصلاً مطمئن نیستند که آیا قانونی در این زمینه وجود دارد یا خیر. ۹۰ درصد افراد نیز اظهار داشته‌اند از وجود این قانون که زمان حضور یک سگ در خودرو اگر رانندگی بی‌محابا و خطرناکی داشته باشند با حداکثر جریمه ۵ هزار یورویی و ۹ نمره منفی مواجه می‌شوند بی‌خبر هستند.

یک‌پنجم مالکان سگ‌ها اذعان کرده‌اند سگ خود را در خودرو محدود نمی‌کنند و بنابراین میلیون‌ها نفر قوانین مربوط به این حیوانات را نقض می‌کنند.

Skoda Launches Seatbelt for Dogs and Other Practical Accessories

نایجل گریگز مدیر خدمات پس از فروش سئات بریتانیا می‌گوید:

هر فردی می‌داند که بریتانیایی‌ها علاقه زیادی به سگ‌ها دارند اما این مطالعه تائید می‌کند حضور سگ در خودرو می‌تواند باعث رانندگی ایمن‌تر شده و تأثیر روحی مثبتی از نظر کاهش استرس راننده داشته باشد. به نظر می‌رسد این یک فرایند برد-برد است.

او ادامه می‌دهد:

رانندگان هنوز هم باید از نگهداری ایمن سگ خود هنگام رانندگی مطمئن شوند و از وسایل جانبی مناسب حیوانات خانگی استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    امروزه به دلایل مختلف ، آدم‌ها دوست دارند تنها زندگی کنند و تنها مونس خود را حیوانات خانگی میدانند مثل سگ ، گربه ، پرنده ، مار ، اسب یا حتی گیاهان و ….. .
    اما ببینید چه شده و چه به سر زندگیها آمده که یک انسان در کنار یک حیوان میتونه احساس آرامش کنه که خودش جای حرف بسیار دارد .
    بشخصه با نگهداری از سگ موافقم ولی نه در آپارتمان و شهر‌های شلوغ ، بلکه نیاز به خانه باغ و مزرعه داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VIPER

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      میدونی آقا نوید من خودم علاقه شدیدی به نیگه داشتن پرنده زینتی تو خونه دارم از قناریش واسه صدای زیباش مرغ عشق واسه بامزه بودنش و عروس هلندی دوست داشتنی و در کل هر کسی که حیوون خونگی داشته باشه
      از پرندگان بگیر تا سگ و… یه جور حس آرامش بهت منتقل میکنه
      الانم مرغ عشقام جوجه هاشون بزرگ شدن
      دارم میدم به بچه های فامیل اونا رو هم مثه خودم کردم
      ببخشید بی ربط بود کلا به سایت این کامنتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      نوید عزیز
      متاسفانه همگام نبودن قوانین با فرهنگ و زمان حاضر بدیهیه که تشکیل زندگی دادن واقعا سخت خواهد بود (هزینه ها و توقعات من بنا بر شغلم طلاق دختر متولد 81 و پسر 76 بود داشتم و واقعا متاسف شدم) از طرفی تو دوستی های دختر و پسر هم هر دو توقعاتی دارند و به قولی برای چیزی که میدهند چیزی هم میگیرند(همه بدنبال منفعت هستند)
      تو دوستی معمولی هم مشکلات زیادی هست
      انسان ها سمی شدند برای زندگی هم (کافیه فقط اگر یک نفر رو میخواین امتحان کنید برخلاف میلش عمل کنید تا ببینید تغییرات رو)
      من بشخصه عاشق حیوانات هستم و یه طوطی دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        Zonda R عزیز
        جنبه مادی ازدواج به کنار که استرس آینده و امنیت شغلی وجود نداره .
        من از لحاظ جنبه روحی ، ازدواج را در نظر میگیرم .
        هرچی هم که زندگی‌های امروزی سخت و فاصله زن و مرد هم کمتر شده باشه به سبب شغل و کار در جامعه ، اما این غریضه انسانه که زن عاطفیه و مرد قدرتی .

        اینقدر زندگی‌ها از نظر فشار روحی سخت و طاقت‌فرسا شده که دیگه توانی برای برطرف کردن نیاز عاطفی زن نمیمونه و در اصل عشقی نمیمونه و این قضیه تا جایی کش پیدا میکنه که میل جنسی از بین میره و این یعنی فاصله بین زن و شوهر و این مشکلات بعدی را به پیش میکشه مثل خیانت یا بی‌اِعتنایی به همدیگر و در آخر غریبه شدن و طلاق .

        این مختص ایران نیست و در تمام جهان شایع شده اما در ایران فشارها را چند برابر در نظر بگیرید بخصوص برای ما ایرانی‌هایی که به عاطفی بودن مشهوریم .

        البته همینطور که دختر خراب زیاده ، پسر خراب هم زیاده ، ولی از نظر کلی که در نظر میگیریم میبینیم که دخترها امروزه فقط به درد عکس گرفتن و گذاشتنش در اینستاگرام میخورند تا همدمی برای پسر و تحمل زندگی .

        همه شما در جامعه هستید و میبینید که مجردها هروز بیشتر و بیشتر میشوند ، بخاطر اینکه زندگی‌ها سختر و سختر میشود و این در حالیه که حتی نمیشه برای یک‌ماه برنامه ریزی کرد چه برسه یک عمر زندگی با یک نفر .

        از دوستان خواهش میکنم همینطور که کمپین نه به خرید خودرو دارند ، یه نه به ازدواج هم برای افرادی داشته باشند که هنوز به درجه‌ای از انسانیت نرسیده‌اند برای ازدواج تا کار به طلاق و فروپاشی خانواده‌‌های دو طرف و پدر مادرها نکشه ، خداشاهده بیشتر از اینکه فشار به دختر و پسر بیاد ، بیشتر به پدر و مادرها میاد و نابود میشوند ، اگر توان اداره یک زندگی را ندارید ازدواج نکنید و الَکی برای همه دردسر درست نکنید ، یه حیوان خانگی بگیرید و سرتون را گرم کنید ، شاید خیلی‌ها ناراحت شوند ولی بهتر از اینه که از چاله بیوفتین تو چاهی که ۱۰۰تا عاقل هم نمیتونه درتون بیاره .
        یا اگر حیوان نمیخواهید ، سرتون را با کار گرم کنید که بنظرم بهترین رفیق و تفریح آدم ، کار شبانه روزیست در این شرایط تنهایی انسانها .

        دوستان نظرات مختلف و متفاوته اما همیشه کُلیات را در نظر بگیرید و نه جزئیات را .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهرآیین

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        @zonda
        هر کسی هر کاری می کند به خودش مربوط است ولی آخر دختر متولد سال 81 هنوز هم باید عروسک بازی کند!!! آخر دختر بچه هجده ساله و ازدواج؟؟ دختر 18 ساله چه کارش به این حرفها؟؟ پسر یا دختر 18 ساله در این سن باید به فکر درس خواندن و ادامه تحصیل باشند نه به فکر ازدواج!!! و باید فکر ازدواج و این حرفها را به سنین بالاتر موکول نمایند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ممد ژانگولر

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      اینجور که مملکت ما داره پیش میره و به سمت ونزوئلا شدن پیش میریم مطمئن باشید همه سگ و گربه هاشونو به چشم کالباس و سوسیس خواهند دید
      متاسفم که همیشه باید تا ته خط بریم بعد صلح کنیم
      ی دست دادن به آمریکا انقدر سخته نه ؟!!!
      بک بار هم آمریکا بخوره مگه چی میشه؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMAD.n.r

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        اصلا امکان نداره بگذارن امریکا بخوره.
        فقط باید روسیه و چین بخورند و به ریش ملت بخندند و در سختی ها هم خودشون رو کنار بکشند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. بهراد

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (753 ديدگاه)

      چرا ما انسان ها حیواناتو دوس داریم و می خوایم با یه حیون چهار پا ولی وفادار در ارتباط باشیم؟ دلیلش بر میگرده به ذات خود خواه و طمع کار انسان! بله درست شنیدین.
      انسان چیزی رو دوس داره که کلش مال خودش باشه در کنترلش باشه و همیشه هرچی میگه همون بشه.
      در اون صورت آرامش نسبی بیشتری داره تا اینکه با یه انسان دیگه در ارتباط باشه و 50 درصد رابطه دستش باشه و ترس جدایی و از دست دادن داشته باشه. یا طرف مقابلش بعضا نادیده بگیرتش و قدرشو ندونه. ولی سگ همیشه وفادار صاحبشه و دوسش داره دوز و کلک و دودره بازی تو کارش نیس و صاحبشو رها نمی کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Ahmadreza 2002

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      چند سال پیش یه خانوم نوجوان (که بسیار موجه به نظر میرسید ) تو یه مقاله پژوهشی از رفرنس هایی برامون گفت که به صورت علمی ثابت میکردن نوجوان ایی که حیوان خانگی (به طور دقیق تر سگ ) دارند تو یادگیری درسا و انتخاب دوست و شغل موفق تر عمل میکنن و در پایان هم از سگ ها به عنوان فرشته های زمینی یاد کرد اما چون بنا به گفته سر داور با ارزش های اسلامی ایرانی مغایرت داشته این مقاله ایشون حذف شد بنده خدا از اون مسابقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. علیx76

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      البته این تحقیق به یه بحث نپرداخته و اونم حس مسئولیته
      فرق نمیکنه سگ تو ماشینت باشه ، بچه ، مسافر ، دوست ، مادر یا حتی کیک و خورشت
      وقتی تنها نباشی ، در مقابل سلامت فرد یا شئ همراهت احساس مسئولیت میکنی
      البته که درستش اینه که در هر حال این حس رو داشته باشی
      مثلا یه مسیر خاص رو اگه تنها باشم ۸۰ تا میرم و رو دور ۴ دنده میدم ، در حالی که وقتی مادرم همراهمه ۶۰ تا میرم و رو دور ۳ تعویض میکنم
      حالا اگه مادر بزرگ هم باشه که پیاده میشم هل میدم :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. VIPER

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    تو ایران سگ همراه داشتن تو ماشین بیشتر کلاس داشتنش مطرحه البته هستن کسایی که
    از رو وابستگی به حیوون خونگیشون اون کارو میکن
    من حتی دیدم یه آقایی کنارش یه خروس لاری داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    در کل این موجودات دوست داشتنی تاثیرات خیلی خوبی در زندگی انسان ها دارن.چند وقت پیش هم مطلبی میخوندم که می گفت افرادی که حیوون خونگی دارن درصد احتمال سکته قلبی و مغزی،بیماری های روحی و روانی و حتی دیابت در اون ها خیلی کمتر از افرادیه که حیوون خونگی ندارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Malt hill

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    اینجا هم سگ سراب رو میذارن پشت وانت بعد میبرن به اینور و اونور(مسابقات?)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ز

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سگ چیه ادم میزارن پشت وانت تازه بلند میشی پشت وانت میگی بیلیب بیلیب این صدای باد تو لب های طرفه و همه خوشحالن و هیچکس هم ناراحت نیست و جریمه هم نمیشن نهایت دنبالشون میکنند تا تصادف کنند همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاپور

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    به شخصه با نگه داشتن سگ بخاطر مسایل بهداشتی و ایجاد مزاحمت و آلودگی برای اطرافیان مخاااااااااااالفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (110 ديدگاه)

      این نظر شخصی تو هست و با اطمینان میگم تو این دوره زمونه کمتر کسی با این نظر موافق هست و یه بیست سال دیگه اینا همش یه جوک هست.
      نمونش الکل هست که چند سال پیش هر جا الکل ریخته میشد نجس و کثافط بود و ..ولی الان الکل میزنیم به دستو و صورتمون و در و دیوار و زمین !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        *** اتفاقا همیشه واسه تمیز کردن نجاست استفاده میشده. الان به دستور پزشک به جای اینکه بمالن به آدم میمالن به در و دیوار. اشتباه فهمیدی خاصیتش که تغییر نکرده. یه تعدادی هم میخواستن از درون ضد عفونی کنن که کلی از هموطنانمون رو سر همین قضیه از دست دادیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرآیین

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          کسانی که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا الکل آن هم از نوعی که اتانول آن بالاست و بیشتر مصرف صنعتی و پزشکی دارد مصرف می کنند کودَن و احمق تشریف دارند چون اگر اینگونه بود پس مردم اروپا و آمریکا که انواع آبجو و مشروبات الکلی آن هم از نوع درجه یک و استاندارد آن را هر روز و با هر وعده غذا مصرف می کنند نباید کرونا می گرفتند . در کل مبتلا شدن به کرونا هیچ ربطی مصرف کردن یا مصرف نکردن الکل و مشروبات الکلی ندارد . این همه پزشکان در رسانه ها و فضای مجازی فریاد میزنند که الکل را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا یا درمان آن مصرف نکنید ولی متاسفانه یک عده گوششان به این حرفها بدهکار نیست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ahmadreza 2002

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      در مورد مسائل بهداشتی نگرانی وجود نداره کلی کلینیک تو سطح شهرها هشت که به شما از سلامت حیوونتون اطمینان میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Farzad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    سگ روتوایلر و ژرمن شپرد دوس دارم چون خیلی باهوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Cowboy

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (120 ديدگاه)

    من خودم سگ دارم(هاسکی) پنج ساله دارمش و یهویی هم شد به خاطر این تب سگ الان نبوده که گرفتمش و با قاطعیت میتونم بگم که سگ گرفتن کم تر از زن گرفتن یا تصمیم به بچه دار شدن نیس.مخصوصا سگ های جثه متوسط به بزرگ.من تونستم خودمو باهاش وفق بدم و نگهداری سگ رو آموزش ببینم و با تجربه بدست بیارم ولی سگ جثه متوسط داشتن کمتر از بچه داری نیس.خیلی ها از روی قشنگی و تب و هوس تصمیم به خرید سگ میکنند و بعد که موقع تمیز کاری و بهداشت و هزینه ها میشه پسش میدن یا ولش میکنن که واقعا ظلم به اون حیوونه.در ضمن صبوری زیادی هم میخواد که از دستش عصبانی نشی و بفهمی خاستش چیه.مثه بچه ای که فقط برای هر چیزی از دل درد تا تشنگی و بی حوصلگی فقط گریه میکنه سگ هم همینطوره فقط پارس میکنه ولی شما باید آموزش دیده باشید گه تفاوت پارس هارو تشخیص بدی و بفهمی مشکلش چیه.خلاصه به چشم یه سرگرمی نگاه نکنید.یک نوع مسئولیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین دهمرد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    هیچی کفتر نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ahmadreza 2002

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    فقط خراب اون قوانین حقوق حیواناتشونم و جریمه های نقض حقوق حیوانات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hamidreza

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    والا من به شخصه سگ ندارم و نخواهم داشت ( نه اینکه خوشم نیاد ها ؛ به داشتنشون علاقه ای ندارم)
    اما راستش خوشم نمیاد که یه حیوون رو بخاطر خود خواهی های خودم اسیرش کنم! دوست دارین کسی شما رو اسیر خودش کنه؟
    از اینکه میبینم یه سگ کاملا مطیع صاحبش هست شگفت زده میشم و از یه طرف دیگه میگم بیچاره سگه!!!
    کلا به شخصه با داشتن سگ تو ماشین و آپارتمان و … مخالفم و ترجیح میدم اگه بخوام ازش استفاده کنم تو یه باغ یا فضای باز باشه …
    میگن سگ مثل بچه آدمه ؛ مثل زن آدمه و …
    واقعا ارزش انسانیت از نظر شما به اندازه یک سگه؟؟ ( منظورم به اون دوستی که گفت نگهداریشون سخته نیست اصلا)
    و یکی دیگه میگفت این حرفا الکیه و همه در بیست سال آینده سگ دارند و …
    دوست عزیز
    اینا اومدن از اونایی که سگ دارن نظرسنجی کردند !
    خب یارو به سگ وابستس میگه سگ همراهمه احساس آرامش میکنم
    خود شما
    تلفن همراهت تو خونه باشه راحت تری یا تو خیابون؟ اونم هرچی نزدیک تر باشه راحت تره دیگه ! این کاملا منطقیه
    کلا دنیا اشتباه شده که انسان ها به جای دوست داشتن یکدیگر از هم بیزارند و زبون بسته ها رو که مطیع اون ها هستند دوست دارند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا