متفرقه

پادشاه جدید تایرهای اسپورت میشلن: پایلوت اسپورت 4S

در میان همه سر و صداهای نمایشگاه اتومبیل پاریس ۲۰۱۶، خبر مهمی در حوزه «تایر» منتشر شد که کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت؛ اینکه میشلن تایرهای مشهور پایلوت سوپر اسپورت (PSS) خود را با تایرهای جدید پایلوت اسپورت ۴ S یا PS4S جایگزین کرده است.

michelin-pilot-sport-4-02
این کار در حالی صورت گرفته که تایر PSS هنوز «جوان» و در تست‌های اخیر تایر‌های تابستانی ، سرآمد بوده است. ضمن اینکه باید گفت که این تایر یکی از بالانس‌ترین تایرهای تابستانی موجود در بازار است. ولی این موضوع را هم باید درنظر داشت که اگر میشلن راحت و آسوده، دست روی دست بگذارد و به امتیازهای مناسب PSS در تست‌ها دل‌خوش کند، مسلماً رقبا به کیفیت این تایر نزدیک می‌شوند و شاید برای حفظ موقعیت میشلن در بازار دیر شود.

monsters-of-grip-bmw-328i
PSS تایری است که می‌تواند شرایط سطح خیس را به اندازه مسیر خشک مدیریت کند. با این وجود، مطابق گفته میشلن، تایر PS4S که در آینده از راه خواهد رسید، سطح عملکرد تایر را در سطوح خشک و تر، در زمینه ترمزگیری فراتر می‌برد، زمان پیست بالاتری ایجاد کرده و دوام بیشتری نیز خواهد داشت. یک آزمایشگاه مستقل تست تایر، طول عمر PS4S را بیشتر از ۳۰ هزار مایل یا ۴۸ هزار کیلومتر تخمین زده است. به‌علاوه، این تایر دارای یک دیواره نرم شبیه به چیزی است که در «پایلوت اسپورت کاپ ۲» دیده می‌شود؛ مشخصه‌ای که کمتر به ویژگی‌های پرفورمنس ارتباط پیدا می‌کند و بیشتر با لمس و به صورت ظاهری درک می‌شود.

michelin-pilot-sport-4-s-01
این تایر جدید به احتمالاً توسط جمع زیادی از مدل‌های شاخص در بازار خودرو استفاده خواهد شد. اولین مدلی که در پاریس، با این تایرها خودنمایی می‌کرد، فراری GTC4 لوسو T بود و سپس نوبت به نسخه جدید پانامرا در یک مراسم جداگانه رسید. بنابراین باید انتظار داشت که PS4S به عنوان تجهیزات اصلی در محصولات خودروسازانی چون ب‌ام‌و، فورد و مرسدس-اِی‌ام‌جی نیز به کار رود.

2018-ferrari-gtc4lusso-t-front-three-quarter-03
البته در ابتدا، این گمان می‌رفت که تایر جدید تنها برای اروپا معرفی شده باشد؛ چرا که قبلاً نیز تایرهایی که میشلن در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی کرده، از جمله «کراس‌کلایمیت پلاس» در کلاس تایرهای «قابل‌استفاده در تمام انواع آب‌وهوا» ی اروپایی قرار می‌گرفت. تایرهای قابل‌استفاده در تمام انواع آب‌وهوا یا “All-weather”، برخلاف تایرهای «تمام‌فصل»، دارای مقدار متنابهی از چسبندگی بر روی یخ و برف هستند که بیشتر در تایرهای مخصوص زمستان در ایالات متحده و کانادا دیده می‌شود. با این حال، ویژگی مشترک تایرهای تمام‌فصل و “All-weather” این است که در تمام زمان‌های سال می‌توان از آنها استفاده کرد.

MICHELIN PS4
تا ماه مارس سال آینده میلادی، خبری از PS4S در بازار امریکا نخواهد بود؛ تایری که در ابتدا در ۲۴ سایز مختلف برای چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی عرضه می‌شود. این تایر قرار است که به صورت کامل، جای تایرهای آشنای سوپر اسپورت را بگیرد. میشلن احتمالاً باز هم به دنبال توسعه یک جایگزین در آینده خواهد بود.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ساسان.م

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    یادش بخیر اوایل ایران فرغون زیر 206 لاستیک میشلن مینداخت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    کلا لاستیکهای میشیلن دوامشون خیلی خوبه

    بچه ها کسی از لاستیکهای مارک لاسا یا پتلاس استفاده کرده ؟؟؟
    در صورت استفاده ایا راضی هستید ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوامشون خوبه ولی بعد ٣۵ هزارتا کارایشون افت میکنه، لاستیک خشک میشه که باعث میشه موقع ترمزگیری سریع بره روی ABS ، روی ٢٠۶ و زانتیا تجربه اش کردم، بر عکس لاستیک کره ای نرم و کاربردی واسه جاده های ایران ولی خیلی راحت ٢ پوست میشه مخصوصاً موقع برخورد جدی با جدول. به نظر من یوکوهوما ژاپن که ما بین این دوتاست به درد جاده ها ما میخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        فدات علی جان
        مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (80 ديدگاه)

          قربانت. مرسی از شما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. كوروش

        ۱۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        سومیتومو بنظر من برای ایران بسیار عالیه عمر لاستیک هم واقعا زیاده نرمی کره ای ها رو نداره اما عمرش به میشلن نزدیکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دقیقا
        دووم خیلی خوبی دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. volvo fh

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    پرفروشترین لاستیک دنیا بریجستون است.نمونه ساخت ژاپن,بیشتر برای کامیون گیر میاد,اگه برای سواری بخاهی,ساخت تایلند و اندونزی و….است.
    میشلن رتبه دوم را دارد.
    میشلن خیلی نرمه,بخاطر همین دوامش کمه,ولی چسبندگی بالایی داره.
    قیمتش بالاست وفرانسویش خیلی کم گیر میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    باز هم میشلن و باز هم نوآوری!!!!!!!!!!حیف که خیلی گرونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moein

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (893 ديدگاه)

    لاستیک فقط پیرلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. كوروش

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    قدیم یک سایز ٢٠۵ رو داشتیم ١٠٠ تا کارکرد بخاطر ایمنی عوض کردیم وگرنه بازم عاج داشت دیگه هیچ لاستیک کره ای و ژاپنی مثل اون روی کرولا دوام نیاورد بهترین ژاپنی سومیتومو پلاس بود که ۶٠ تا بیشتر نرفت الانم که لاستیک های میشلن و پیرلی بسیار گرونه و تقلبی فراوان داره در صورتی که قیمتش مناسب بود ١٠٠ درصد جزء بهترین ها می شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    آقا هانکوک کره چطوره برا 206 ؟
    رو پارس بستم خوبه سواریش نرمه ولی برا رینگ رو 206 میشلین میگن خوبه
    واسه رینگ آلومینیومی 16 اینچ از بین بریدجستون هانکوک میشلین دانلوپ گلدستون سومیتومو کدوما خوبه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اگر می خوای هزینه کنی که هیچی میشلن نمی شه
      هانکوک و سومیتومو جفتش خوبه هنکوک قیمتش کمتر سومیتومو عمرش بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امین

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (97 ديدگاه)

      این یه نفر که منفی داده خودش بیاد بگه من چی گفتم که منفی داده ؟
      سوال پرسیدن که امتیاز منفی نداره دیگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    لاستیک های خوبی میسازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid porsche

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      نه بابا خخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ارمان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    دوستان یه چیزی که خیلی میبینم استفاده نا درست از تایر برای مناطق مختلف ایرانه
    من ساکن رشت هستم دیگه همه میدونن اینجا ۳۰۰ روز تو سال هوا بارونیه و زمین خیس متاسفانه از سر نادانی خیلیها تصادف میکنن و هیچوقت متوجه دلیلش نمیشن
    باید قبول کرد اطلاعات اکثریت رو تایر ها بسیار کمه فروشندها از ملت بیچاره داغون ترن
    باورتون نمیشه چقدر تو رشت لاستیک سامر ( تابستانی)فروش میره جای تمام فصول
    متاسفانه خیلی خسارت به بار میاره که کسی دلش نمیسوزه گفتم اینجا بگم شاید یک نفر کنجکاو شد بره لاستیک درست درمون بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا