متفرقه

تعمیرگاه‌های خودرویی آینده چگونه خواهند بود؟

گروهی از کارشناسان صنعت خودرو با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا دید خود از گاراژهای تعمیر خودرویی آینده را ارائه کنند. تحقیقات آن‌ها نشان داده از هر ۱۰ نفر ۶ نفر فکر می‌کنند مکانیک‌ها تبحر زیادی در تعمیر خودروها ندارند.


مطالعه‌ی شرکت بیمه‌ی Direct Line و نظرسنجی از بیش از ۲ هزار فرد بالغ بریتانیایی نشان می‌دهد ۵۹ درصد آن‌ها کار کردن در تعمیرگاه‌ها و استفاده از دستان خود برای تعمیر خودروها را رد می‌کنند و تنها ۲۶ درصد افراد دوست دارند در کارهای مرتبط با نگهداری خودرو حضور داشته باشند. این نظرسنجی نشان می‌دهد شاید صنعت خودروسازی با مشکل تنوع روبرو باشد زیرا همین نظرسنجی درباره‌ی بانوان تنها ۱۹ درصد آن‌ها را علاقه‌مند به این بخش نشان می‌دهد.

به منظور جلب نظر افراد بیشتر و جذابیت تعمیرگاه‌های خودرویی برای طیف گسترده‌تری از افراد، شرکت Direct Line از کارشناسان به منظور نشان دادن تعمیرگاه‌های آینده کمک گرفته است. این مطالعه که با همکاری محققان موسسه ایمنی Thatcham انجام شده لیستی از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آتی را شامل می‌شود. با جمع‌بندی تمامی نتایج به دست آمده می‌توانیم گاراژهای خودرویی آینده در سال ۲۰۵۰ را ببینیم.


همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، محققان پیش‌بینی کرده‌اند در آینده شاهد استفاده‌ی گسترده‌ای از تکنواوژی واقعیت مجازی و هولوگرافی خواهیم بود. همچنین ربات‌های پیشرفته برای جابجایی خودروها بکار خواهند رفت و تکنولوژی پرینت سه‌بعدی نیز باعث کاهش هزینه‌ها و زمان تهیه قطعات خواهد شد. همچنین تعمیرکاران در محیطی بسیار متفاوت در مقایسه با شرایط کنونی مشغول بکار خواهند شد و شاهد تعمیرگاه‌های بسیار ارتباطی و فوق‌العاده تمیز خواهیم بود. حتی انتظار می‌رود گاراژها از لیزرها برای جوش‌کاری استفاده کنند و خود خودروها نیز مشکلاتشان را نشان دهند!


مدیر شبکه تکنولوژی Direct Line می‌گوید:

ما در شرکت direct Line به دنبال تغییر چشم‌انداز و پیشبرد تکنولوژی صنعت خودرو به منظور تضمین بهترین عملکرد گاراژهای تعمیر خودرویی هستیم.

او ادامه می‌دهد:

فکر کردن به تکنولوژی واقعیت مجازی و هولوگرافی واقعاً هیجان‌انگیز است. تمامی این پیشرفت‌ها به مکانیک‌ها اجازه می‌دهد روشی برای تعمیر سریع خودروها پیدا کنند. ما امیدواریم این نگاه به آینده تنوع شغل‌های مهندسی را به ویژه به افراد جوان نشان دهد و آن‌ها را به این شغل علاقه‌مند نماید. با وجود پیشرفت‌هایی همچون خودروهای بدون راننده، فضای بزرگی برای کار کردن در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل جامعه‌ی مهندسی زنان نیز اظهار می‌دارد:

بکار گیری تکنولوژی‌های جدید در گاراژهای تعمیر خودرو خیال‌انگیز است اما خب به منظور تنوع‌بخشی بیشتر به بخش مهندسی صنعت خودرو و تشویق بیشتر بانوان به حضور در این کار، باید مطمئن شویم که آموزش‌ها از سنین پایه انجام می‌شود. معمولاً برنامه‌های درسی از همان ابتدا باعث شکل‌گیری اندیشه‌های دانش آموزان و انتخاب شغل آن‌ها می‌شود و شاید به همین خاطر است که بانوان کمتری به مهندسی خودرو علاقه‌مند می‌شوند. امیدواریم با تعلیمات جدید و جذاب کردن صنعت خودرو بتوانیم تمامی اعضای جامعه به این‌گونه شغل‌ها علاقه‌مند شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Omid622

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دقیقا همینجوریه
    تو شهر ما هرکی از درس فراری میشه یا هیچ حرفه ای بلد نیست
    میره دمبال مکانیکی و بعد چند سال میشه اوستاد کار ماشین
    که اکثرشون فقط میتونن قطعه ماشین رو عوض کنن و دیگر هیچی از ماشین نمیدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. هادی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    پرینتر سه بعدی واقعا بی نظیره، نگرانی پیدا کردن اساس خودرو یا کیفیت پایین رو نداری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا