متفرقههفته نامه

مرگ خودروی اپل! کوچ به نرم‌افزار خودران

تلاش بسیار محرمانه‌ی اپل برای ساخت خودرو که با کد پروژه‌ی تایتان شناخته می‌شد در حال سقوطی بزرگ است. طبق گفته‌های اتوموتیونیوز، اپل این پروژه را رها کرده و می‌خواهد سیستم رانندگی خودران بنا شده بر پایه‌ی نرم‌افزار را توسعه دهد. منابع داخلی اپل گفته‌اند که تحولات عظیم هدایت و راهبری این پروژه با شکست مواجه شده و در این پروژه شاهد خروج و انتصاب صدها نفر از اعضای پروژه بوده‌اند.

Apple testing new electric car
Apple testing new electric car
گزارش شده که مدیران اپل ضرب‌الاجل آخر سال ۲۰۱۷ را برای پروژه‌ی تایتان در نظر گرفته‌اند تا توانایی سیستم رانندگی خودران خود را شرح دهند. اگرچه که اپل امکان ساخت خودرویی خودران را به کلی رد نکرده اما تمامی شواهد حاکی از این هستند که این شرکت در حال توسعه‌ی نرم‌افزار رانندگی خودرانی است که به خودروسازها و دیگر شرکت‌ها فروخته خواهد شد.

Tesla-Touchscreen-Apple-Logo
علیرغم سرمایه‌گذاری بسیار زیاد و در نظر گرفتن اهداف زیاد برای اوایل دهه‌ی آینده، پروژه‌ی تایتان در پایان سال ۲۰۱۵ و تنها یک سال پس از استارت با گره‌های زیادی مواجه شد. خواه این امر از طرف سرمایه‌گذاران باشد یا از طرف مدیران و مهندسان و یا مشکلات تأمینی، پروژه‌ی خودروی خودران اپل بیش از آنکه به جاده راه پیدا کند به صخره برخورد کرده است.

apple-car-interior-rendering
ظاهراً سرمایه‌گذارها درباره‌ی حاشیه سود این بخش از تکنولوژی در مقایسه با دیگر تکنولوژی‌های سود ده‌تر نگران و محتاط هستند. مباحثه‌ها درباره‌ی استراتژی مدیریت این پروژه نیز کمکی به پیشبرد آن نکرده و حتی در اوایل امسال خروج مدیر پروژه استیو زادسکی نیز تغییری ایجاد نکرد. در ماه می مدیر جدید پروژه باب منزفیلد سکان پروژه را در دست گرفت. جای تعجبی نداشت که این تغییر نیز نتیجه‌بخش نبود و مهندسان پروژه در ماه‌های بعد از آن خارج شدند.

Apple-Car-interior-dashboard-rendering
خبر داده شده که علاوه بر کمک‌های کارشناسان رگلاتورهای قانونی، باقی مهندسان نرم‌افزاری که در پروژه هستند در حال کار روی برنامه‌های خودران، حسگرهای بصری و شبیه‌سازهایی برای آزمایش پلتفرم‌ها در شرایط محیط واقعی هستند.

Apple-Car-design-team-02-1
هنوز جزئیات زیادی دراین‌باره مشخص نیست و پنهان‌کاری زیادی درباره‌ی پروژه‌ی تایتان صورت می‌گیرد. اگر همه‌چیز واضح شود خواهیم دید که توسعه‌ی یک خودروی خودران ثابت می‌کند که این بخش بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌شود.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. <<<<<

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    کار هر کس نیست خرمن کوفتن — گاو نر می خواهد و مرد کهن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دیدین همانطور که قبلا گفتم با توجه به شایع پراکنی اپل در سالهای قبل در رابطه با تولید خیلی از پروژها ، این هم به جمع اون قبلیا اضافه کنید. شاید در آینده دور این کار ممکن باشه ولی به این زودیا خیر . در مورد هشدار آلمانها به تسلا هم نظر خودمو براتون توشتم که پدال عزیز نشر نداد که هنوزم برام عجیبه که چرا خیلی ها با حرف حق مشکل دارن ؟!!
    با تچکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. volvo fh

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    تصمیمات اساسی اپل را استیوجابز میگرفت.حالا جابز نیست,سردرگم شدن نمیدونن چکار کنن.آیفون هم سال به سال فروشش کمتر میشه.امسال هم شانس آورد سامسونگ با مشکل انفجار گوشی مواجه شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (347 ديدگاه)

      واقعا
      آیفون دیگه داره دوره افولش شروع میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ELEMENTO

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      آره
      اپل امسال شانس آورد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خدا رحمت کنه استیو جابز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سیاوش

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من جای اپل بودم تسلا رو می خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      قبلن مقالش منتشر شد. این ی امر غیر ممکنه. شاید اگر ایلان ماسک صاحب اپل بشه بهتر باشه تا این که اپل صاحب تسلا.
      اپل بعد از جابز شک بزرگی بهش وارد شد و میشه گفت الان درگیر تجاری سازیشه نه فلسفه ای که جابز داشت و راهشو گم کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا